adwokat ..

Data: 2015-07-19 11:16:05
Autor: Liwiusz
adwokat ..
W dniu 2015-07-19 o 08:28, marek pisze:
dlaczego adwokat nie ma płacone od wyników swojej pracy ?
sprawa przegrana = brak wypłaty
sprawa wygrana  = wypÅ‚ata

kazdy przecież inny człowiek ma tak płacone ...

myślę że wtedy bardziej by sie przykładali do swojej pracy ... a tak to jest jak w tym powiedzeniu "czy sie stoi czy sie leży ..."

Co prawda przepisy nie pozwalajÄ… na ustalenie w tym przypadku stawki
wyłącznie zależnej od wyników (np. jako % od zasądzonej kwoty), ale już
system mieszany (np. 500zł+% od zasądzonej kwoty) jest możliwy.

Dużo zależy od tego z czym klient przychodzi do adwokata - zwykle ci co
chcą "na procent" przychodzą z "wątpliwymi" sprawami, których często nie
da się wygrać lub wyegzekwować z winy klienta.

No i, jak zauważyłeś, umowa z adwokatem to umowa starannego działania, a
nie rezultatu. Jeśli przychodzisz do adwokata już z jakimś zastanym
stanem prawnym i mogą wyniknąć jakieś błędy/wady prawne, które
uniemożliwiają wygranie sprawy nie z winy tego adwokata.

A jeśli uważasz, że adwokat niedobrze wykonuje zlecenie, to zawsze
możesz go zmienić lub prowadzić sprawę sam, jeśli wiesz lepiej.

--
Liwiusz

Data: 2015-07-19 17:00:49
Autor: Budzik
adwokat ..
U¿ytkownik Liwiusz lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl ...

Du¿o zale¿y od tego z czym klient przychodzi do adwokata - zwykle ci co
chc± "na procent" przychodz± z "w±tpliwymi" sprawami, których czêsto nie
da siê wygraæ lub wyegzekwowaæ z winy klienta.

Wychodzi na to, ze jak sie nie zgadza na wynagrodzenie po wygranej jako procent "zysku" to znaczy, ze sprawy lepiej nie warto ruszac :)

Data: 2015-07-19 19:07:10
Autor: Robert Tomasik
adwokat ..
W dniu 19-07-15 o 19:00, Budzik pisze:
[...]

W ka¿dym rawie warto siê zastanowiæ czemu :-)

Data: 2015-07-19 19:19:32
Autor: Liwiusz
adwokat ..
W dniu 19-07-15 o 19:00, Budzik pisze:
Użytkownik Liwiusz lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl ...

[...]

W każdym rawie warto się zastanowić czemu :-)

W każdym razie tak jak wszędzie - wybieramy tego usługodawcę, któremu
ufamy, forma płatności ma tu drugorzędne znaczenie.

Jak budujemy dom, to też przecież nie wymagamy tego, że za jego budowę
zapłacimy dopiero jak się okaże, że się nam wygodnie mieszka, a sąsiedzi
są mili. Trzeba się trochę rozeznać w temacie i wybrać odpowiedniego
specjalistę i mieć wzgląd na realia; jak widać niektórzy mają z tym problem.

--
Liwiusz

Data: 2015-07-19 19:16:22
Autor: Liwiusz
adwokat ..
W dniu 2015-07-19 o 19:00, Budzik pisze:
[...]

Też nie do końca - sprawa może trwać kilka lat, a jeść trzeba na bieżąco ;)

--
Liwiusz

Data: 2015-07-20 01:44:27
Autor: poreba
adwokat ..
Dnia Sun, 19 Jul 2015 11:16:05 +0200, Liwiusz napisa³(a):

A je¶li uwa¿asz, ¿e adwokat niedobrze wykonuje zlecenie, to zawsze
mo¿esz go zmieniæ lub prowadziæ sprawê sam, je¶li wiesz lepiej.
I odstapiæ od zap³aty?
U anglosasów ten system (%) jako¶ dzia³a. IMHO nienajlepiej.
Jednak co rusz na psp kto¶ wpada z takim postulatem.
Ciekawe dlaczego - czy tylko dlatego, ¿e ludziska siê na prawie nie znaj± i nie wiedz±, ¿e Sz.Palestra to najuczciwsi ludzie na ¶wiecie?

--
pozdro
poreba

Data: 2015-07-20 07:19:48
Autor: Liwiusz
adwokat ..
W dniu 2015-07-20 o 01:44, poreba pisze:
Dnia Sun, 19 Jul 2015 11:16:05 +0200, Liwiusz napisał(a):

A jeśli uważasz, że adwokat niedobrze wykonuje zlecenie, to zawsze
możesz go zmienić lub prowadzić sprawę sam, jeśli wiesz lepiej.
I odstapić od zapłaty?
U anglosasów ten system (%) jakoś działa. IMHO nienajlepiej.
Jednak co rusz na psp ktoÅ› wpada z takim postulatem.
Ciekawe dlaczego - czy tylko dlatego, że ludziska się na prawie nie znają i nie wiedzą, że Sz.Palestra to najuczciwsi ludzie na świecie?

Chłopie, jak chcesz, to przecież możesz taki system wynegocjować.
Formalnie jest to zakazane, ale już 100zł na początek i resztę ma % można.

To, że nie chce ci się poszukać albo ponegocjować, albo masz tak
beznadziejną sprawę, że nikt się na % tego nie podejmie, albo po prostu
nie wzbudzasz ochoty do takiej współpracy (patrząc na twe roszczeniowe i
wykazujące ignoranctwo posty na grupie - nie dziwię się) to już nie wina
prawa, mafii palestrowej czy innych spiskowych teorii.

--
Liwiusz

Data: 2015-07-20 22:46:37
Autor: poreba
adwokat ..
Dnia Mon, 20 Jul 2015 07:19:48 +0200, Liwiusz napisa³(a):

adwokat niedobrze wykonuje zlecenie, to zawsze mo¿esz go zmieniæ
I odstapiæ od zap³aty?
U anglosasów ten system (%) jako¶ dzia³a. IMHO nienajlepiej.
Jednak co rusz na psp kto¶ wpada z takim postulatem.
Ch³opie, jak chcesz, to przecie¿ mo¿esz taki system wynegocjowaæ.
Formalnie jest to zakazane
A dlaczego wprowadzono taki zakaz?

To, ¿e nie chce ci siê poszukaæ albo ponegocjowaæ, albo masz tak
beznadziejn± sprawê, ¿e nikt siê na % tego nie podejmie, albo po prostu
nie wzbudzasz ochoty do takiej wspó³pracy (patrz±c na twe roszczeniowe i
wykazuj±ce ignoranctwo posty na grupie - nie dziwiê siê) to ju¿ nie wina
prawa, mafii palestrowej czy innych spiskowych teorii.
O!, widzê, ¿e Szanowny Pan jest mened¿erem? ;-)

--
pozdro
poreba

Data: 2015-07-20 22:51:24
Autor: Liwiusz
adwokat ..
W dniu 2015-07-20 o 22:46, poreba pisze:
Dnia Mon, 20 Jul 2015 07:19:48 +0200, Liwiusz napisał(a):

[...]

A skąd mam wiedzieć :)

[...]
O!, widzę, że Szanowny Pan jest menedżerem? ;-)

Nie "rozumniem".

--
Liwiusz

Data: 2015-07-22 01:00:51
Autor: Gotfryd Smolik news
adwokat ..
On Mon, 20 Jul 2015, Liwiusz wrote:

[...]

  Usi³uje wrobiæ Ciê w balona ;)
  Ale w tym dowcipie to w³a¶nie oskar¿aj±cy wszystkich dooko³a
(o niepowodzenia) by³ menad¿erem ;)

  o, ten:
http://dowcipy-komputerowe.humoris.pl/dowcip/10792/facet-leci-balonem-i-nagle-konstatuje-ze-kompletnie-zgubil-droge-wylacza-wiec

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-07-23 23:48:40
Autor: poreba
adwokat ..
Dnia Wed, 22 Jul 2015 01:00:51 +0200, Gotfryd Smolik news napisa³(a):

[...]
Ja tylko delikatnie zwracalem uwagê ¿em nie jest OP w tym w±tku ;)

--
pozdro
poreba

Data: 2015-07-24 09:26:22
Autor: Liwiusz
adwokat ..
W dniu 2015-07-23 o 23:48, poreba pisze:
Dnia Wed, 22 Jul 2015 01:00:51 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

[...]
  UsiÅ‚uje wrobić CiÄ™ w balona ;)
Ja tylko delikatnie zwracalem uwagę żem nie jest OP w tym wątku ;)

Kurde, znów nie rozumiem ;)
--
Liwiusz

Data: 2015-07-25 00:21:53
Autor: Gotfryd Smolik news
adwokat ..
On Fri, 24 Jul 2015, Liwiusz wrote:

W dniu 2015-07-23 o 23:48, poreba pisze:
Ja tylko delikatnie zwracalem uwagê ¿em nie jest OP w tym w±tku ;)

Kurde, znów nie rozumiem ;)

  Mam mocne wra¿enie, ¿e chodzi o potoczny skrót "operator" (uprawniony
do wykopania dyskutanta) wziêty z zupe³nie innego protoko³u ni¿ NNTP ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-07-25 08:02:00
Autor: Liwiusz
adwokat ..
W dniu 2015-07-25 o 00:21, Gotfryd Smolik news pisze:
On Fri, 24 Jul 2015, Liwiusz wrote:

W dniu 2015-07-23 o 23:48, poreba pisze:
Ja tylko delikatnie zwracalem uwagę żem nie jest OP w tym wątku ;)

Kurde, znów nie rozumiem ;)

 Mam mocne wrażenie, że chodzi o potoczny skrót "operator" (uprawniony
do wykopania dyskutanta) wzięty z zupełnie innego protokołu niż NNTP ;)

A, no to mógł pisać, że nie jestem opem, a nie "OP".

--
Liwiusz

Data: 2015-07-26 02:40:07
Autor: poreba
adwokat ..
Dnia Sat, 25 Jul 2015 00:21:53 +0200, Gotfryd Smolik news napisa³(a):

Ja tylko delikatnie zwracalem uwagê ¿em nie jest OP w tym w±tku ;)
Kurde, znów nie rozumiem ;)
O, znowu.
  Mam mocne wra¿enie, ¿e chodzi o potoczny skrót "operator" (uprawniony
do wykopania dyskutanta) wziêty z zupe³nie innego protoko³u ni¿ NNTP ;)
Original Poster
http://www.internetslang.com/OP-meaning-definition.asp

--
pozdro
poreba

Data: 2015-07-22 00:44:13
Autor: Gotfryd Smolik news
adwokat ..
On Mon, 20 Jul 2015, poreba wrote:

Dnia Mon, 20 Jul 2015 07:19:48 +0200, Liwiusz napisa³(a):

Formalnie jest to zakazane
A dlaczego wprowadzono taki zakaz?

  Byæ mo¿e "tak wysz³o".
  Co do zasady zlecenie *mo¿e* byæ nieodp³atne. Zupe³nie nieodp³atne.
  Ale je¶li jest odp³atne, wynagrodzenie nale¿y siê za "staranne wykonanie"
i kropka. Oczywi¶cie zwrot poniesionych kosztów to osobna sprawa
(i nale¿y siê zawsze).

  Ca³y pic polega na tym, ¿e zlecenie *z definicji* polega na "czynno¶ci
prawnej zrobionej dla kogo¶", wiêc nie mo¿na manipulowaæ wyborem
"dzie³o/zlecenie" - powszechnie nazywane "zlecenia" polegaj±ce na
robieniu czegokolwiek innego ni¿ "czynno¶ci prawnych" wcale zleceniami
nie s±, lecz "innymi umowami o us³ugi wykonywanymi *na warunkach*
zlecenia" (mniej wiêcej tak to idzie w KC).
  Dlatego o sprz±tanie mo¿na umówiæ siê tak o "dzie³o" jak i "zlecenie"
(dopasowuj±c pozosta³e kryteria umowy), za¶ przy "czynno¶ci prawnej"
formalnie wyboru nie ma.

  Tak zupe³nie formalnie, to jakby teoretycznie (w praktyce na skutek
donosu) US namierzy³ fakt, ¿e kto¶ skorzysta³ z nieodp³atnego zlecenia
(czyli zleceniobiorca *wykona³* jakie¶ *nieskuteczne* czynno¶ci prawne),
to powinien(!) ³upn±æ podatkiem zleceniodawcê.
  Dura lex sed lex :> (nie jestem pos³em :P, reklamacje na Wiejsk±)

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-07-23 08:16:31
Autor: jureq
adwokat ..
Dnia Wed, 22 Jul 2015 00:44:13 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

  CaÅ‚y pic polega na tym, że zlecenie *z definicji* polega na "czynnoÅ›ci
prawnej zrobionej dla kogoś", więc nie można manipulować wyborem
"dzieło/zlecenie" - powszechnie nazywane "zlecenia" polegające na
robieniu czegokolwiek innego niż "czynności prawnych" wcale zleceniami
nie są, lecz "innymi umowami o usługi wykonywanymi *na warunkach*
zlecenia" (mniej więcej tak to idzie w KC).

To ja tak całkowicie przy okazji prosiłbym o krótkie wyjaśnienie: co to jest "czynność prawna"?

Data: 2015-07-24 09:12:10
Autor: Gotfryd Smolik news
adwokat ..
On Thu, 23 Jul 2015, jureq wrote:

To ja tak ca³kowicie przy okazji prosi³bym o krótkie wyja¶nienie: co to
jest "czynno¶æ prawna"?

  IMO trudno jest to zdefiniowaæ, ale doskonale zosta³o to zilustrowane tak
¿e ka¿dy zrozumie, przez pewn± pani± urzêdniczkê.
  Powiedzia³a (podobno¿ ca³kiem na powa¿nie), ¿e jak to, przecie¿ to ona
wydaje pozwolenia na prowadzenie DG. I przez to mo¿ecie Pañstwo
kupiæ ró¿ne towary.

  To co ona robi, to w³a¶nie "czynno¶æ prawna" ;)

  Powa¿niej, IMVHO chodzi o wszelkie czynno¶ci uboczne, o nik³ym nak³adzie
pracy fizycznej (w rozumieniu u¿ywanej si³y), s³u¿±ce udokumentowaniu
o¶wiadczeñ oraz faktycznie zasz³ych zdarzeñ.
  Sporz±dzenie np. protoko³u odbioru to IMO bêdzie "czynno¶æ prawna".

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-07-20 07:24:00
Autor: Liwiusz
adwokat ..
W dniu 2015-07-20 o 01:44, poreba pisze:
Jednak co rusz na psp ktoÅ› wpada z takim postulatem.

A to już zupełnie paradny argument - co jakiś czas psp spamuje swoim
prawnym bełkotem niejaki grzesiu niedźwiedzki - mamy go brać poważnie? ;)

Z obserwacji powiem, że najbardziej krzyczą o rozliczenie w % ci, którzy
mają sprawy prawie niemożliwe do wygrania, albo ci, których i tak nie
stać na prowadzenie sprawy takiego kalibru i nawet po zasądzeniu nie
będzie ich stać na zapłacenie tego % (zwłaszcza jeśli dłużnik
niewypłacalny).

--
Liwiusz

Data: 2015-07-24 16:17:34
Autor: the_foe
adwokat ..
W dniu 2015-07-19 o 11:16, Liwiusz pisze:
> [...]
wyłącznie zależnej od wyników (np. jako % od zasądzonej kwoty), ale już
system mieszany (np. 500zł+% od zasądzonej kwoty) jest możliwy.

nie mogę zatrudnić adwokata na umowę o dzieło?

--
@foe_pl

Data: 2015-07-24 17:42:48
Autor: Liwiusz
adwokat ..
W dniu 2015-07-24 o 16:17, the_foe pisze:
> [...]
system mieszany (np. 500zł+% od zasądzonej kwoty) jest możliwy.

nie mogę zatrudnić adwokata na umowę o dzieło?

Co do zasady nie, ponieważ umowa z adwokatem jest umową starannego
działania, a nie umową rezultatu.

--
Liwiusz

adwokat ..