ączony do prądu?

Data: 2016-03-19 21:18:58
Autor: BQB
ączony do prądu?
W dniu 19.03.2016 o 01:44, rageofhonor pisze:
Miałem wczoraj dziwną sytuację: dysk HDD IDE wymontowany z stacjonarnej
nagrywarki HDD/DVD.
Chciałem sprawdzić stan zdrowia. Po podłączeniu do stacji dokującej i
komputera nie startuje tak jak gdyby był uszkodzony. w nagrywarce
startuje bez problemu. Testowane na 3 innych komputerach.

Normalnie dysk podłączony do zasilania powinien chyba wystartować?

Co może być przyczyną takiego dziwnego zachowania?

Jedyna różnica o że w nagrywarce żyły czerwona i żółta były zamienione
miejscami.

Sądzę, że raczej jakiś chińczyk odwrotnie kabelki zamontował, w żółtym powinno być +12V, w czerwonym +5V
https://pl.wikipedia.org/wiki/Molex

Masz pokazane zdjęcia wtyczek, jak powinno to wyglądać. Zobacz, czy faktycznie są zamienione miejscami, sądzę, że nie, tylko kolory zmienione. Wiesz co się dzieje z elektroniką dysku, jak ma podane +12V a nie +5V? Fajczy się w maksymalnie kilka sekund. a +12V służy do zasilania silnika dysku, może coś poprostu nie kontaktuje, albo zimny lut na elektronice dysku.

ączony do prądu?