aero2 - "darmowy" internet po polsku

Data: 2011-06-23 17:00:13
Autor: Adenua
aero2 - "darmowy" internet po polsku
Czy mial to ktos okazje juz testowac?

http://techmobile.pl/2011/06/darmowy-internet-juz-dziala-ale-nie-dla-wszystkich/

Watpliwosci moze budzic sposob "reklamy" tego dostepu, a wlasciwie proba
przemilczenia.

Data: 2011-06-23 10:09:20
Autor: Pszemol
"Adenua" <adenua@spamerzy_gmail_.com> wrote in message news:itvkdt$qgv$4inews.gazeta.pl...
[...]

Ciekawe - jestem tym zainteresowany, i będę niedługo w Warszawie, być może
odwiedzę tego operatora :-) Dzięki za tip!

Data: 2011-06-24 13:51:13
Autor: Wemif
aero2 - "darmowy" internet po polsku
Adenua <adenua@spamerzy_gmail_.com> wrote:

http://techmobile.pl/2011/06/darmowy-internet-juz-dziala-ale-nie-dla-wszystkich/

Ciekawe. Umowa na 36 miesiecy. Aby dostac karte sim trzeba wplacic kaucje
55zl. Kaucje zwracaja jesli w ciagu 30 dni od konca umowy zwroci sie im
karte sim.

Poza tym, zgodnie z umowa, polaczenie jest rozlaczane co 60 minut.
Wyglada ciekawie do niektorych zastosowan jesli ktos jest w zasiegu.

a.

Data: 2011-06-24 16:30:25
Autor: szeter
aero2 - "darmowy" internet po polsku
dobrze zrozumiałem umowę ? - odbiór karty SIM osobiście - siedziba jedynie w Warszawie

http://www.aero2.pl/Common/Pdfs/Aero2_Regulamin_Uslugi_Bezplatnego_Dostepu_do_Internetu_10_05_2011.pdf

Data: 2011-06-24 19:04:15
Autor: Adenua
On 2011-06-25 01:30, szeter@poczta.onet.pl wrote:
dobrze zrozumiałem umowę ? - odbiór karty SIM osobiście - siedziba
jedynie w Warszawie

http://www.aero2.pl/Common/Pdfs/Aero2_Regulamin_Uslugi_Bezplatnego_Dostepu_do_Internetu_10_05_2011.pdf

Dobrze zrozumiales. Jak nie trudno sie domyslic, ten darmowy dostep nie
wydaje sie byc w interesie aero2 i dlatego jest tak zakamuflowany,
pomimo, ze takie byly warunki przetargu.

Ktos sie pofatygowal z zapytaniem do UKE: http://pokazywarka.pl/h6q6c2/

Data: 2011-06-25 06:40:09
Autor: Darek
aero2 -

Czy mial to ktos okazje juz testowac?

http://techmobile.pl/2011/06/darmowy-internet-juz-dziala-ale-nie-dla-wszystkich

A czy to dziala z wiekszoscia modemow lub telefonow, czy trzeba kupowac jakis
specjalny modem?

Data: 2011-06-25 10:37:56
Autor: Adenua
aero2 -
A czy to dziala z wiekszoscia modemow lub telefonow, czy trzeba kupowac jakis
specjalny modem?

Musisz miec modem, ktory obsluguje 900MHz dla UMTS, inaczej nie
zadziala, np. niektore biale egzemplarze vodafonowego ZTE K3565-Z.

W telefonie trzeba wybrac reczne wybieranie sieci. Przykladowo HTC
Desire widzi ta siec - 26017.

Data: 2011-06-26 08:30:58
Autor: Darek
aero2 -

Musisz miec modem, ktory obsluguje 900MHz dla UMTS, inaczej nie
zadziala, np. niektore biale egzemplarze vodafonowego ZTE K3565-Z.

Dzieki za odpowiedz. Ja akurat mam telefon (SE G502) i modem (Huawei E160),
ktore nie obsluguja UMTS 900 MHz, tak wiec na razie Aero2 nie dla mnie :-(

Data: 2011-07-05 15:20:20
Autor: ±ćęłń󶼿
aero2 -
Czy option icon505 zadziała?
http://www.option.com/en/products/products/mobile-devices-solutions/icon505

-- -- -

Data: 2011-06-25 09:44:58
Autor: BAREK
W dniu 2011-06-23 17:00, Adenua pisze:
[...]

Hmm, jak można by dokładnie sprawdzić czy jestem w ich zasięgu? Bo tak jakby łapię się na krańcach zasięgu na południe od Warszawy...

--
Barek
barek[]plusnet pl

Data: 2011-06-25 08:22:52
Autor: Maciej Bebenek
BAREK <barek@plusnet.pl> wrote:
[...]

Mapa.btsearch.pl, zaklikujesz UMTS 850/900 i juĹĽ widzisz, gdzie masz
najbliĹĽszÄ… stacjÄ™ bazowÄ… Aero2.
Być może masz tez telefon obsługujący to pasmo, wiec wlączasz Network
Search i sprawdzasz, czy występuje sieć PL17 (260 17).

Data: 2011-06-26 14:28:20
Autor: BAREK
[...]

Do najbliższego nadajnika mam 20kilometrów w linii prostej i na pewno nie ma bezpośredniej widoczności-są przeszkody terenowe typu las albo i jakaś górka nawet.
Do jakiej odległości można liczyć na udaną transmisję i o jakich parametrach?

--
Barek
barek[]plusnet pl

Data: 2011-06-26 16:50:47
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
W dniu 2011-06-26 14:28, BAREK pisze:

[...]
Do najbliĹĽszego nadajnika mam 20kilometrĂłw w linii prostej i na pewno
nie ma bezpośredniej widoczności-są przeszkody terenowe typu las albo i
jakaĹ› gĂłrka nawet.
Do jakiej odległości można liczyć na udaną transmisję i o jakich
parametrach?

Prezes Aero2 twierdzi, ĹĽe w Australii to nawet i 70 km :-)
PrĂłbowaĹ‚em z UMTS 900 w odlegĹ‚oĹ›ci 18 km, poĹ‚owa trasy przez las. SygnaĹ‚ byĹ‚ odbierany  przez modem na poziomie -105 dBm, ale transmisja prawie ĹĽadna :-( Co prawda, antena prÄ™towa, wiÄ™c w zasadzie ĹĽadna.
Dla CDMA 450 MHz przy podobnych warunkach poziom sygnału podobny, ale kilkaset kb/s przechodziło.

Data: 2011-06-27 07:15:18
Autor: Pszemol
Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> napisał w wiadomości news:iu7guk$r5p$1news.onet.pl...
[...]

A'propos kilo-bitĂłw i kilo-bajtĂłw, czy dobrze czytam w ich FAQ ĹĽe transmisja
Aero2 jest ograniczona do maksymalnie zaledwie 256kbitĂłw/sekundÄ™?
To byłoby na poziomie technologii EDGE, nie 3G. Słabiutko, bardzo słabiutko.

Data: 2011-06-27 08:47:43
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
W dniu 2011-06-27 07:15, Pszemol pisze:

[...]

W pierwszym roku 256, w następnych 512. To ma być socjalny internet, nie szybki. Za szybki trzeba zapłacić.

Data: 2011-06-27 10:06:00
Autor: ±ćęłń󶼿
aero2 -
OK, niech będzie socjalny, w wielu sytuacjach jak znalazł - jaki niedrogi modem do tej usługi poleciliby¶cie do laptopa? (chętniej karta PCMCIA niż USB)?
W przekładanie karty w telefonie nie chcę się bawić.

-- -- -
To ma byc socjalny internet, nie szybki.

Data: 2011-06-27 13:26:52
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
aero2 -
W dniu 2011-06-27 12:06,  ±ćęłń󶼿 pisze:
[...]

Z PCIMCIˇ może być duży problem, bo musi obsłużyć pasmo UMTS 900 MHz, a ono dopiero niedawno weszło do użycia. A jak powszechnie wiadomo, PCIMCIA została uznana za technologię schodz±c± :-)

A modem USB? Każdy, który obsłuży to pasmo. Można ewentualnie rozważyć istnienie (i póĽniejsze użycie :-) gniazda antenowego, bo Aero2 zbyt dużo stacji bazowych nie posiada.

Data: 2011-06-27 11:53:18
Autor: Grzegorz S
aero2 -
"Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <maciej_pmt@telco.one.pl> wrote:
> [...]
> USB)?
> W przekładanie karty w telefonie nie chcę się bawić.

Na USB to może playowy Huawei e173u-2 (należy uważać na Huawei E173 od innych operatorów, które występuj± w wersji e173u-1 i nie obsługuj± 900Mhz).
Dokładny model można znaleĽć po zdjęciu klapki na kartę SIM. Musi być z -2

--
gs

Data: 2011-06-27 13:12:33
Autor: Waldek Godel
aero2 -
Dnia Mon, 27 Jun 2011 13:26:52 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
napisał(a):

W dniu 2011-06-27 12:06,  ±ćęłń󶼿 pisze:

Maciek, proszę, nie karm tego.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Oczywiscie ze nie mam iphona po co mi ?"- Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

Data: 2011-06-27 14:29:04
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
aero2 -
napisał(a):

W dniu 2011-06-27 12:06,  ±ćęłń󶼿 pisze:

Maciek, proszę, nie karm tego.

Tego też nie?

Data: 2011-06-27 23:02:02
Autor: Pszemol
aero2 -
Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <maciej_pmt@telco.one.pl> napisał w wiadomo¶ci news:iu9t2h$616$1news.onet.pl...
napisał(a):

W dniu 2011-06-27 12:06,  ±ćęłń󶼿 pisze:

Maciek, proszę, nie karm tego.

Tego też nie?

A od kiedy Ty słuchasz rozkazów Waldka?
Po to tak mu do tyłka bez masła wchodzisz?
Życie Ci na wojnie uratował czy co?

Piszemy na temat, sensownie i logicznie
- o co Waldkowi chodzi? Znowu ma ciotkę?

Data: 2011-06-27 14:49:41
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
aero2 - "darmowy" internet po polsku
Dnia 2011-06-27, o godz. 08:47:43
"Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> napisał(a):

> [...]

> słabiutko.

W pierwszym roku 256, w następnych 512. To ma być socjalny internet,

Dla kogo socjalny dlatego bęc ;-)
A na poważnie to np. dla mnie 256 kb/s to aż nadto do okazyjnego
wysłania/odebrania poczty i pracy na terminalu. Inne zastosowanie jakie
widzę to monitorowanie stanu jakich¶ urz±dzeń - dotychczas trzeba było
kupić jaki¶ abonament data żeby wysyłać maile z powiadomieniami np. o
awariach. Inna rzecz to np. u mnie awaryjny dostęp do miejsc gdzie mam
jedno ł±czę - wstawiam modem/komórkę i skrypt zestawiaj±cy poł±czenie
gdy podstawowe ł±cze padnie i mogę stwierdzić co się dzieje od strony
klienta zamiast klasycznego modemu i dialup-a. 55PLN na 3 lata to
~1,50PLN na miesi±c a przy zwrocie SIM-a po terminie koszt ł±cza
(oczywi¶cie bez modemu czy telefonu ale to ponosi się i tak przy każdym
ł±czu) to tyle ile zeżre nam inflacja.

Zdrówko

Data: 2011-06-27 17:37:52
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
[...]

Podziwiam optymizm, ale tylko wtedy, kiedy to nie s± aplikacje krytyczne. W przeciwnym przypadku raczej stawiałbym na inn± drogę komunikacji.

Data: 2011-06-27 23:16:57
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
aero2 - "darmowy" internet po polsku
Dnia 2011-06-27, o godz. 17:37:52
"Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> napisał(a):

Podziwiam optymizm, ale tylko wtedy, kiedy to nie s± aplikacje krytyczne. W przeciwnym przypadku raczej stawiałbym na inn± drogę komunikacji.

Oczywi¶cie ja to traktuję jako kolejne  ł±cze a nie podstawowe. Choć
też nie zawsze bo jest wiele miejsc gdzie takie rozwi±zania s± i tak s±
lepsze niż obecnie bo np. jedyna możliwo¶ć sieci w miarę strawnej
cenie to ł±cze od jednego tylko operatora o wcale nie za dużej
niezawodno¶ci. I wbrew pozorom nie chodzi tylko o miejsca gdzie diabeł
mówi dobranoc ale czasami tak jest np. na obrzeżach dużych miast.

Nie
wydaje mi się by przy regularnym testowaniu i reakcji na brak
odpowiedzi od urz±dzeń było to mocno zawodne. Wiesz
- my gadamy o sieciach i internecie w domu czy w firmie, o jakiej¶
  gwarancji jako¶ci i niezawodno¶ci a ja np. po specjalizacji żony
  widzę jak jest realizowany monitoring przepompowni w wielu mijescach.
  Zwykle kilkana¶cie/kilkadziesi±t na terenie gminy czy powiatu. Teraz
  jest ciut lepiej bo s± to zwykle jakie¶ specjalizowane moduły
  komórkowe (albo SMS albo niewielki transfer danych) ale spotyka się
  często jeszcze np. przypięte "trytk±" w skrzynce zwykłe komórki
  podpięte kabelkiem do sterownika. Całkiem inny poziom "krytyczno¶ci"
  do której jeste¶my przyzwyczajeni bo jaki¶ komputer zbiera czas
  raport i je¶li okazuje się że nie ma transmisji to alarm i kto¶
  jedzie sprawdzić co jest. Brak poł±czenia to też informacja że co¶
  się dzieje.

Widzę tylko jeden problem - regulamin. Stoi w nim że każdy użytkownik
może mieć tylko jedn± kartę i jest klauzula o braku wykorzystania
rozwi±zania do celów zarobkowych. Niemniej sprawię sobie tak± kartę i
potestuję - zasięg mam i w pracy i w domu i w miejscu planowanego
urlopu. Jak się sprawdzi to do laptoka te¶cia (też w zasięgu a często w
szpitalu tuż koło BTS-a) poleci zamiast pożyczanej karty innego
operatora.

Zdrówko

Data: 2011-06-27 23:31:54
Autor: Pszemol
aero2 - "darmowy" internet po polsku
Użytkownik "Maciek Babcia Dobosz" <babcia@jewish.org.pl> napisał w wiadomo¶ci news:20110627231657.47a0277fbabcia-workstation...
[...]

Ja też zamierzam sprawdzić, tylko że mam czas skoczyć
tam do nich w sobotę, bo tylko w sobotę będę w Warszawie.
A i tak nie bardzo mi się z lotniska tyłka chce ruszać...
Ale jak znam życie będ± otwarci poniedziałek-pi±tek, od 10-14
żeby jak najbardziej obniżyć sobie liczbę którym będzie się
chciało złapać poci±g o 5 rano aby zd±żyć w godzinach przyjęcia :-)
Chciałbym być miło zaskoczony jakimi¶ ludzkimi godzinami pracy
ale nie mam dużych nadziei...

Na razie dostałem tylko potwierdzenie odebrania e-maila z formularzem
rejestracyjnym przyszłego abonenta, jeszcze zero odpowiedzi od człowieka...

Data: 2011-07-05 15:29:27
Autor: ±ćęłń󶼿
aero2 -
Sobotę to sobie wybij z głowy.
Normalne biuro w normalnym biurowcu z normalnymi biurowymi godzinami pracy.
Jechać do nich ze składaniem wniosku nie ma sensu, bo i tak procedura trwa.
Lepiej załatwić korespondencyjnie.
Rachunek maj± w Invest Banku (jakby komu¶ przyszło do głowy wpłacać w okienku w marmurku).
Nie uruchomi± procedury, aż nie wpłyn± do nich pieni±dze na rachunek (spytać, czy nie wpłacasz na poczcie w Pipidówce Górnej).
Okienka kasy na miejscu nie maj±.
Ani nie sprawdzisz, czy Twój modem w kieszeni pasuje do pasma (serwisu to tam już w ogóle nie maj±).
A trzeba pojechać po osobisty odbiór karty.
Chc± wtedy kserować dowód osobisty.

-- -- -

Data: 2011-06-28 15:53:23
Autor: TGor
On 2011-06-27 23:16, Maciek Babcia Dobosz wrote:
[...]

Kto¶ pisał do UKE w/s opłaty, jakiej ż±daj± - w końcu miało być za darmo oraz tego, że trzeba jechać do Wawy (chyba niekoniecznie osobi¶cie, bo w formularzu jest "pełnomocnictwo"). UKE odrzekło, że póki co Aero wystartowało w Wawie, więc dlatego każ± do siebie jechać.

Czy to nie oznacza, że gdzie indziej nie działa?

"Ja mam astmę i (dzięki postawie arcybiskupa Ozorowskiego)
mam ple¶ń na suficie swojej łazienki. Ponadto mam reumatyzm."

Data: 2011-06-28 21:03:02
Autor: MarekM
aero2 - "darmowy" internet po polsku
W dniu 28.06.2011 15:53, TGor pisze:

Ktoś pisał do UKE w/s opłaty, jakiej żądają - w końcu miało być za darmo
oraz tego, że trzeba jechać do Wawy (chyba niekoniecznie osobiście, bo w
formularzu jest "pełnomocnictwo"). UKE odrzekło, że póki co Aero
wystartowało w Wawie, więc dlatego każą do siebie jechać.

Czy to nie oznacza, że gdzie indziej nie działa?

Z tego co zrozumiałem chodzi o to, że tylko w Warszawie uruchomili LTE, a tylko w tej technologii mają obowiązek udostępniania 20% pasma dla dostępu darmowego. Aero2 buduje jednak sieć LTE 2600MHz oraz HSPA+ 900MHz, obydwie "dostępne" dla tych samych kart SIM, więc darmowy dostęp po HSPA+ na 900MHz należy traktować jako bonus.

Marek

Data: 2011-06-28 21:21:55
Autor: Animka
aero2 - "darmowy" internet po polsku
Data: 2011-06-29 16:37:46
Autor: TGor
On 2011-06-28 21:03, MarekM wrote:

Z tego co zrozumiałem chodzi o to, że tylko w Warszawie uruchomili LTE,
a tylko w tej technologii mają obowiązek udostępniania 20% pasma dla
dostępu darmowego.

To też zrozumiałem, ale czy z tego właśnie nie wynika, że darmowy mają obowiązek tam, gdzie LTE, a to jeszcze nie jest wszędzie? ;-)

900MHz, obydwie "dostępne" dla tych samych kart SIM, więc darmowy dostęp
po HSPA+ na 900MHz należy traktować jako bonus.

No właśnie ... "dostępne" czy dostępne?

Nic, jak będę miał okazję, wypróbuję.

"Ja mam astmę i (dzięki postawie arcybiskupa Ozorowskiego)
mam pleśń na suficie swojej łazienki. Ponadto mam reumatyzm."

Data: 2011-06-29 01:12:22
Autor: Pszemol
aero2 - "darmowy" internet po polsku
Użytkownik "TGor" <tgor@onet.pyl> napisał w wiadomo¶ci news:iucmcn$rs0$1news.onet.pl...
Kto¶ pisał do UKE w/s opłaty, jakiej ż±daj± - w końcu miało być za darmo

Usługa dostępu do internetu jest za darmo, nie kosztuje Cię nic
ani za czas poł±czenia ani za ilo¶ć transferu nic nie naliczaj±...
Wypożyczaj± Ci jednak swój sprzęt, kartę SIM i chc± aby¶
im j± oddał po zakonczeniu usługi. Aby zmotywować Cię do
tego aby¶ oddał kartę przy rozwi±zaniu umowy nałożyli depozyt
który zwróc± Ci jak zwrócisz im ICH kartę SIM.
Oczywi¶cie je¶li nie chcesz zwracać to de-facto kupiłe¶ od nich
kartę SIM, kawałek plastiku i krzemowego chipa za którego
zapłaciłe¶ 55zł a nie płaciłe¶ za usługę internetu.

Data: 2011-06-29 16:38:45
Autor: TGor
On 2011-06-29 01:12, Pszemol wrote:

[...]

Ale po co to tłumaczysz - to a propos dostępno¶ci darmowego Aero _wszędzie_, gdzie maj± zasięg? Jako¶ nie s±dzę...

Data: 2011-07-02 21:31:41
Autor: Pszemol
aero2 - "darmowy" internet po polsku
Użytkownik "TGor" <tgor@onet.pyl> napisał w wiadomo¶ci news:iufddp$o3n$2news.onet.pl...
On 2011-06-29 01:12, Pszemol wrote:

[...]

Bo jak widać nie wszyscy rozumiej± skoro się dziwi± że miał
być za darmo a rzekomo nie jest - przecież jest.

to a propos dostępno¶ci darmowego Aero _wszędzie_, gdzie maj± zasięg? Jako¶ nie s±dzę...

Mapkę tu kto¶ pokazywał. Ale jak widać na moim przykładzie,
potencjalnych abonentów z adresem niewarszawskim (tu Kraków)
olewaj± - już tydzień min±ł odk±d dostałem potwierdzenie przyjęcia
e-maila z formularzem zgłoszenia do rejestracji i nadal cisza.
Ani me, ani be, ani ku-ku-ryku.

Data: 2011-06-25 10:38:31
Autor: Adenua
aero2 - "darmowy" internet po polsku
Hmm, jak można by dokładnie sprawdzić czy jestem w ich zasięgu? Bo tak
jakby łapię się na krańcach zasięgu na południe od Warszawy...

Na forum bez-kabli.pl ktos zaproponowal, aby patrzec po mapie zasiego
HSPA cyfrowego polsatu.

Data: 2011-07-01 16:31:41
Autor: astro
aero2 - "darmowy" internet po polsku
BAREK wrote in <news:4e0591fb$1news.home.net.pl>
jak można by dokładnie sprawdzić czy jestem w ich zasięgu?

Troche dokladniejsza mapa:
www.aero2.pl/Common/Images/zasieg_aero2_20101231.jpg
Radoslaw Ziomber
www.astrofizyka.info

Data: 2011-07-02 23:16:43
Autor: Sergiusz Rozanski
Dnia 01.07.2011 astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl> napisał/a:
BAREK wrote in <news:4e0591fb$1news.home.net.pl>
jak można by dokładnie sprawdzić czy jestem w ich zasięgu?

Troche dokladniejsza mapa:
www.aero2.pl/Common/Images/zasieg_aero2_20101231.jpg

Aha, jeszcze taka kwestia, to jak socjalny i darmowy i dla wszystkich? to po co sim?
nie mogą wpuszczać każdego modemu bez karty?
Odpadłoby 55zł itd. bo byłoby zbędne - nie ma kart - nie ma ich kosztów.

Data: 2011-07-03 01:51:23
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
W dniu 2011-07-03 01:16, Sergiusz Rozanski pisze:

Aha, jeszcze taka kwestia, to jak socjalny i darmowy i dla wszystkich? to po co sim?
nie mogą wpuszczać każdego modemu bez karty?
Odpadłoby 55zł itd. bo byłoby zbędne - nie ma kart - nie ma ich kosztów.

Po pierwsze,  o ile dobrze pamiÄ™tam, 3GPP nie przewiduje takiej moĹĽliwoĹ›ci.
Po drugie - wpuść kilkanaście-kilkaset tysięcy ludzi bez żadnej kontroli, a po trzech dniach będziesz miał gniazdo swiatowego terroryzmu i pedofilii. A jak nie, to i tak Ci to udowodnią :-P

Data: 2011-07-03 08:40:47
Autor: Pszemol
Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <write-only-with-spf@media-lab.com.pl> napisał w wiadomości news:slrnj0v9mr.8v9.write-only-with-spfdns.media-lab.com.pl...
[...]

Po co SIM ? Ano po to aby ustalić relację usługodawca->konsument.
Aby wiedzieć komu i na jakich zasadach udostępnia się usługę...
Aby mieć zgodę na piśmie na przyjęcie i uznanie Regulaminu.
I pewnie jeszcze wiele innych powodĂłw...

Data: 2011-07-03 09:49:34
Autor: Sergiusz Rozanski
Dnia 03.07.2011 Pszemol <Pszemol@PolBox.com> napisał/a:
[...]

To login/hasło do tego nie wystarczy? Przecież pppd na którym to bazuje
jest na to gotowe, np neostradzie to wystarcza, zalogujesz siÄ™ na swoje
login/hasło z dowolnej linii tpsa która ma pętle adsl/idsl. No chyba że
problemem jest modem ktĂłry bez karty nihuhu.

Data: 2011-07-03 12:44:39
Autor: J.F.
On 03 Jul 2011 09:49:34 GMT,  Sergiusz Rozanski wrote:
Po co SIM ? Ano po to aby ustalić relację usługodawca->konsument.
Aby wiedzieć komu i na jakich zasadach udostępnia się usługę...
Aby mieć zgodę na pi¶mie na przyjęcie i uznanie Regulaminu.
I pewnie jeszcze wiele innych powodów...

To login/hasło do tego nie wystarczy? Przecież pppd na którym to bazuje
jest na to gotowe, np neostradzie to wystarcza, zalogujesz się na swoje
login/hasło z dowolnej linii tpsa która ma pętle adsl/idsl.

z neostrada to jakas glupota - po co te hasla, skoro dostep ma
zasadniczo tylko abonent ktory podpisal umowe na swoja linie.

J.

Data: 2011-07-03 11:47:05
Autor: Waldek Godel
Dnia Sun, 03 Jul 2011 12:44:39 +0200, J.F. napisał(a):

z neostrada to jakas glupota - po co te hasla, skoro dostep ma
zasadniczo tylko abonent ktory podpisal umowe na swoja linie.

owszem, nie, nauka radziecka zna przypadki używania neostrady na nieswojej
linii.
Było kiedy¶ tak, że tepsa dawała neo za darmo na test, po czym zostawała
skrosowana linia. Wystarczyło przynie¶ć swój modem, użyć działaj±cy i
aktualnie niepodł±czony zestaw user/hasło i tadammm... działało.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Po co uzywac czegos tak topornego jak BT do przesyłania czegokolwiek ?" -

Data: 2011-07-03 13:53:42
Autor: J.F.
On Sun, 3 Jul 2011 11:47:05 +0100,  Waldek Godel wrote:
[...]

nie przecze, tylko co z tego wynika ? Ze usluga neostrady z zalozenia miala byc przenosna, czy ze ktos dal
mocno d* projektujac zabezpieczenia ? To konto zablokowac jakos istotnie latwiej niz port w urzadzeniu ? P.S. a mozna sie podlaczyc na jednego uzytkownika z kilku linii
jednoczesnie ? J.

Data: 2011-07-03 13:19:44
Autor: Waldek Godel
Dnia Sun, 03 Jul 2011 13:53:42 +0200, J.F. napisał(a):

nie przecze, tylko co z tego wynika ?

że autentykacja może być potrzebna

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Nie wiesz co to proxy, wiec informuje sie iz jestem na urlopie i nazywam

Data: 2011-07-03 16:04:13
Autor: J.F.
On Sun, 3 Jul 2011 13:19:44 +0100,  Waldek Godel wrote:
Dnia Sun, 03 Jul 2011 13:53:42 +0200, J.F. napisał(a):
nie przecze, tylko co z tego wynika ?
że autentykacja może być potrzebna

Ale po co ? Zebym jako aktywny klient mogl sobie zamowic testowo na
innej linii, potem zlikwidowac, ale korzystac dalej u babci czy w domu
na koncie pracodawcy ? Czy zeby gosc w domu przypadkiem nie korzystal z internetu na moim
koncie ? No moze jeszcze zeby jakis szczyl nie podlaczyl sie do linii w piwnicy
czy na slupie i nie robil przekretow na moj rachunek, ale takie ryzyko
zawsze istnieje. Te hasla w neo w ogole jakos szyfrowane sa, czy
wzglednie latwo mozna podsluchac ? J.

Data: 2011-07-03 12:53:13
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
W dniu 2011-07-03 11:49, Sergiusz Rozanski pisze:

[...]

Po cholerę tworzyć nowe byty i wydawać kupę kasy na jakieś radiusy i podobne, skoro autentykacja poprzez kartę SIM gra i buczy.
Poza tym chcesz puszczać transmisję w nieszyfrowanym kanale? Nawet nie wiem, czy 3GPP to w ogóle przewiduje...

Data: 2011-06-30 21:54:46
Autor: Kamikazee
[...]

Czy sieć aero2 będzie działać na modemie Huawei E160 (HSDPA)?

Data: 2011-06-30 23:12:17
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
W dniu 2011-06-30 21:54, Kamikazee pisze:
Czy sieć aero2 będzie działać na modemie Huawei E160 (HSDPA)?

Cholera wie, bo w Huaweiu symbol odgrywa niewielkie znaczenie :-( S± modele z UMTS 900 MHz, ale s± i bez.
Najpro¶ciej odpalić modem z jak±kolwiek kart± i poszukać, czy w eterze istnieje sieć 260 17.

Data: 2011-07-01 00:21:48
Autor: Kamikazee
W dniu 2011-06-30 23:12, Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:
[...]

Chyba na moim modemie będzie działać program Mobile Partner wykrywa sieć PL 17(3G).
Dzięki za wskazówkę.

Data: 2011-07-02 09:51:15
Autor: TGor
On 2011-06-30 23:12, Maciej Bebenek (news.onet.pl) wrote:

Cholera wie, bo w Huaweiu symbol odgrywa niewielkie znaczenie :-( S±
modele z UMTS 900 MHz, ale s± i bez.
Najpro¶ciej odpalić modem z jak±kolwiek kart± i poszukać, czy w eterze
istnieje sieć 260 17.

Jak to jest z tym Aero: ma dział±ć tylko na ich kartach, czy na każdej? Mam telefon z HSPA/WCDMA: 900/2100 MHz (więc jak rozumiem, zadziała z Aero), widzę 260 17 ale wbić się nie da...

Data: 2011-07-02 12:25:32
Autor: Kamikazee
W dniu 2011-07-02 09:51, TGor pisze:
Jak to jest z tym Aero: ma dział±ć tylko na ich kartach, czy na każdej? Mam
telefon z HSPA/WCDMA: 900/2100 MHz (więc jak rozumiem, zadziała z Aero),
widzę 260 17 ale wbić się nie da...

Bo musisz mieć ich kartę.

Data: 2011-07-02 12:34:56
Autor: TGor
On 2011-07-02 12:25, Kamikazee wrote:

Bo musisz mieć ich kartę.

Się domy¶lam, ale ¶witało mi, że to _miało_ nie być konieczne. ;-)

TG

Data: 2011-07-02 14:21:54
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
On 2011-07-02 12:25, Kamikazee wrote:

Bo musisz mieć ich kartę.

Się domy¶lam, ale ¶witało mi, że to _miało_ nie być konieczne. ;-)

Miało - masz rację.

Data: 2011-07-02 14:34:27
Autor: TGor
On 2011-07-02 14:21, Maciej Bebenek (news.onet.pl) wrote:

Miało - masz rację.

"Dystrybucja kart kosztuje." ;-)

Data: 2011-07-02 15:28:59
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
On 2011-07-02 14:21, Maciej Bebenek (news.onet.pl) wrote:

Miało - masz rację.

"Dystrybucja kart kosztuje." ;-)

Ja bym raczej powiedział, że ten zapis koncesyjny jest lekko kosmiczny.

Data: 2011-07-02 14:39:24
Autor: Waldek Godel
aero2 - "darmowy" internet po polsku
Dnia Sat, 02 Jul 2011 15:28:59 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
napisał(a):

Miało - masz rację.

"Dystrybucja kart kosztuje." ;-)

Ja bym raczej powiedział, że ten zapis koncesyjny jest lekko kosmiczny.

W ogóle mam jakie¶ nieodparte wrażenie, że cała ta realizacja obowi±zku
bezpłatnego internetu przypomina mi jak żywo realizację obowi±zku
przeprosin na pół strony (czy też cał±) przez Ziobrę i jaki¶ tam tabloid.
Moduł na cał± stronę, ale tekst czcionk± 7 pt na ¶rodku albo na spodzie.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Dlaczego znow robisz z siebie durnia ?"- Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

Data: 2011-07-02 16:39:54
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
napisał(a):

[...]

Pewnie jak z każdym obowi±zkiem :-) Swoj± drog± wydłuża mi się lista pytań...

A sama karta zacna, dziękuję.

Data: 2011-07-02 19:49:40
Autor: TGor
On 2011-07-02 15:28, Maciej Bebenek (news.onet.pl) wrote:

Ja bym raczej powiedział, że ten zapis koncesyjny jest lekko kosmiczny.

Ja wła¶nie o tym. Nie opłaca się to Zigiemu przecież. Równie dobrze mogliby nam nakazać dzielić się kanapk±. :-P

Data: 2011-07-02 20:45:18
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
On 2011-07-02 15:28, Maciej Bebenek (news.onet.pl) wrote:

Ja bym raczej powiedział, że ten zapis koncesyjny jest lekko kosmiczny.

Ja wła¶nie o tym. Nie opłaca się to Zigiemu przecież. Równie dobrze
mogliby nam nakazać dzielić się kanapk±. :-P

I tam musi rozdawać, a odpadłby koszt SIM-ów :-) Ale jako¶ nie za bardzo wyobrażam sobie wł±czanie obcych kart na masow± skalę.

Data: 2011-07-02 19:56:16
Autor: Waldek Godel
aero2 - "darmowy" internet po polsku
Dnia Sat, 02 Jul 2011 20:45:18 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
napisał(a):

I tam musi rozdawać, a odpadłby koszt SIM-ów :-) Ale jako¶ nie za bardzo wyobrażam sobie wł±czanie obcych kart na masow± skalę.

Jako¶ przy roamingu to nikomu nie przeszkadza..

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Nie osmieszaj sie ... iphona 4 bede mial w lipcu"- Paweł "robbo" Kamiński

Data: 2011-07-02 22:03:15
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
napisał(a):

I tam musi rozdawać, a odpadłby koszt SIM-ów :-) Ale jako¶ nie za bardzo
wyobrażam sobie wł±czanie obcych kart na masow± skalę.

Jako¶ przy roamingu to nikomu nie przeszkadza..

Ale to nie miał być roaming. Zdaje się, że autor tego zapisu już nie pracuje w urzędzie i ciężko się go podpytać, co miał na my¶li...

Tu akurat zdecydowanie biorę stronę Aero2. Ale reszta... :-(

Data: 2011-07-02 21:41:42
Autor: Waldek Godel
aero2 - "darmowy" internet po polsku
Dnia Sat, 02 Jul 2011 22:03:15 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
napisał(a):

Ale to nie miał być roaming. Zdaje się, że autor tego zapisu już nie pracuje w urzędzie i ciężko się go podpytać, co miał na my¶li...

Tu akurat zdecydowanie biorę stronę Aero2. Ale reszta... :-(

Ja tylko chciałem nadmienić, że technicznie nie ma problemu z obsług±
obcych kart i tyle. A co do całej reszty - to pierwsza paranoja jak±
widzisz w tym ¶miesznym kraju?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Apple daje multitasking tylko wtedy gdy dziala on rewelacyjnie a wiec 3GS

Data: 2011-07-02 22:58:45
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
W dniu 2011-07-02 22:41, Waldek Godel pisze:

Ja tylko chciałem nadmienić, że technicznie nie ma problemu z obsług±
obcych kart i tyle. A co do całej reszty - to pierwsza paranoja jak±
widzisz w tym ¶miesznym kraju?

ALeż jest, bo kto¶ musi postawić i utrzymać ł±cza SS7 do nowego operatora, prawda?

Data: 2011-07-02 22:28:06
Autor: Waldek Godel
aero2 - "darmowy" internet po polsku
Dnia Sat, 02 Jul 2011 22:58:45 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
napisał(a):

ALeż jest, bo kto¶ musi postawić i utrzymać ł±cza SS7 do nowego operatora, prawda?

A to ci płac±cy klienci to będ± sobie żyli na takiej bezludnej wyspie w
kosmosie? Zero płatnego roamingu przyjezdnego, brak możliwo¶ci skorzystania
z roamingu na wyjeĽdzie?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Nie wiem zapytaj tych co kupuja Androidy oni powinni wiedziec" - Paweł

Data: 2011-07-02 23:57:35
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
napisał(a):

[...]

Na razie tak jest. Klienci CP korzystaj±cy z internetu nie maj± możliwo¶ci roamowania.

Data: 2011-07-02 23:06:21
Autor: Waldek Godel
aero2 - "darmowy" internet po polsku
Dnia Sat, 02 Jul 2011 23:57:35 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
napisał(a):

Na razie tak jest. Klienci CP korzystaj±cy z internetu nie maj± możliwo¶ci roamowania.

Ale przecież nie samym mobilnym internetem CP żyje, rajt?
Tak, wiem, że numerki sieci do wojsa inne, ale przecież nie będ± budowali
oddzielnej infrastruktury (ł±cz) dla każdego numerka oddzielnie, prawda? A
klienci paszczowi rumuning powinni mieć.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Jakbys czytał uwazanie to JA NIE MAM iphone" - Paweł "robbo" Kamiński aka

Data: 2011-07-03 00:15:56
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
W dniu 2011-07-03 00:06, Waldek Godel pisze:

[...]

Nie, nieprawda. Sieć voice i data to dwa rozł±czne byty.

Data: 2011-07-02 23:34:36
Autor: Waldek Godel
aero2 - "darmowy" internet po polsku
Dnia Sun, 03 Jul 2011 00:15:56 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
napisał(a):

Nie, nieprawda. Sieć voice i data to dwa rozł±czne byty.

ee.. wszystko oddzielne, poza Solorzem? Łacza, centrale itp? rili?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Przeczytac pare ksiazek i nie trzeba byc trolem..." - Paweł "robbo"

Data: 2011-07-03 00:55:43
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
napisał(a):

Nie, nieprawda. Sieć voice i data to dwa rozł±czne byty.

ee.. wszystko oddzielne, poza Solorzem? Łacza, centrale itp? rili?

rily. Do wojsa maj± MSC, HLR i wszystkie inne cuda z Nokii, podpięte do timobajl. A data chodzi na routerach Sferii, a GSGN i pozostałe cuda s± z Huaweia. Wspólne mog± mieć drukowanie fucktur i e-fucktur dostępnych w tym samym BOA. Może więc i biling jest ten sam.

Data: 2011-07-03 00:56:25
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
W dniu 2011-07-03 00:55, Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

[...]

I jeszcze jedno - prezes od data kategorycznie twierdzi, że on wojsa do swojej sieci nie wpu¶ci, nigdy never.

Data: 2011-07-03 20:31:01
Autor: Przyjazny
On 2011-07-02 20:58, Maciej Bebenek (news.onet.pl) <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> wrote:
[...]

A dlaczego? Nie wystarczy pozwalać na zalogowanie dowolnemu SIMowi nie
sprawdzaj±c nic o nim? Przecież ma być "dla wszystkich", to niech sobie
używaj±. Wystarczy sprawdzać "swoje", które mog± mieć abonament na
lepszy dostęp.

Popraw mnie je¶li wymy¶liłem jakie¶ herezje, bo już trochę zapomniałem
jak wygl±da dokładnie uwierzytelnianie w GSM, ale chyba powinno się dać.

Data: 2011-07-03 21:29:08
Autor: Waldek Godel
Dnia Sun, 3 Jul 2011 20:31:01 +0000 (UTC), Przyjazny napisał(a):

[...]

Np. po to, żeby rozpoznać użytkowników którzy będ± chcieli użyć tego
internetu w sposób lub do celów niezgodnych z prawem.
I nie jest to "chcenie" operatora tylko prawny obowi±zek.

Data: 2011-07-03 22:56:48
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
W dniu 2011-07-03 22:31, Przyjazny pisze:
On 2011-07-02 20:58, Maciej Bebenek (news.onet.pl)<maciej_pmt@tpsa.waw.pl>  wrote:
[...]

OdpowiedĽ brzmi "klucz Ki", niezbędny do prawidłowego uwierzytelnienia SIMa i wygenerowania klucza tymczasowego do szyfrowania transmisji.

Data: 2011-07-02 21:44:10
Autor: Pszemol
aero2 - "darmowy" internet po polsku
Użytkownik "TGor" <tgor@onet.pyl> napisał w wiadomo¶ci news:iumils$9bd$1news.onet.pl...
On 2011-06-30 23:12, Maciej Bebenek (news.onet.pl) wrote:

[...]

Nie rozumiem Twojego problemu - czy też maj±c kartę Orange chciałby¶
korzystać z sieci Era? To chyba jest oczywiste że trzeba mieć ich SIMa.

Data: 2011-07-01 01:54:03
Autor: astro
aero2 - "darmowy" internet po polsku
Alternatywa (niestety dosc uboga) jest oparator wirtualny FreeM:
www.freem.pl
Radoslaw Ziomber
www.astrofizyka.info

Data: 2011-07-02 22:41:55
Autor: Pszemol
aero2 - "darmowy" internet po polsku
Uzytkownik "astro" <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl> napisal w wiadomosci news:iuj2ar$6qu$1usenet.news.interia.pl...
Alternatywa (niestety dosc uboga) jest oparator wirtualny FreeM:
www.freem.pl

Próbowales tego?
Jak to zadziala w innych urzadzeniach, nie telefonach?
Np. w modemie USB lub routerze LAN z modemem komórkowym?

Data: 2011-07-02 23:55:45
Autor: Wemif
Pszemol <Pszemol@polbox.com> wrote:

Jak to zadziala w innych urzadzeniach, nie telefonach?
Np. w modemie USB lub routerze LAN z modemem komórkowym?

Zadziała. Ruch www idzie do proxy. Tam przekierowuje pod adres
83.175.161.247:8101/http://url_gdzie_wchodzisz
(dziala tez z internetu, mozna zobaczyc jak wygladaja reklamy),
pojawia sie reklama (port 80 idzie do proxy, port 22 dziala bezposrednio, innych nie sprawdzalem). Po przekroczeniu jakiegos
limitu danych, przestaje puszczac pakiety (ssh), trzeba wejsc na dowolna strone, na dole jest link ponownie do strony www, ale nie sprawdza referera, czy to z tej strony ponownie klikamy
ogladajac reklame, czy reklame oglada wget -O /dev/null niezaleznie ;)

a.

Data: 2011-07-03 08:45:08
Autor: Pszemol
aero2 - "darmowy" internet po polsku
Użytkownik "Wemif" <wemif@amsnet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:iuob61$d8n$1host.amsnet.pl...
[...]

Dzięki :-)

Data: 2011-07-03 11:21:22
Autor: Sergiusz Rozanski
Użytkownik "Wemif" <wemif@amsnet.pl> napisał w wiadomości news:iuob61$d8n$1host.amsnet.pl...
Pszemol <Pszemol@polbox.com> wrote:

Jak to zadziala w innych urzadzeniach, nie telefonach?
Np. w modemie USB lub routerze LAN z modemem komĂłrkowym?

[...]

A limit 10MB/dzień to wg nich "cały internet bez limitu" :) dobre.
Czy ktoś uważa że 10MB/dzień to brak limitu?

Data: 2011-07-03 13:28:35
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
W dniu 2011-07-03 13:21, Sergiusz Rozanski pisze:

A limit 10MB/dzień to wg nich "cały internet bez limitu" :) dobre.
Czy ktoś uważa że 10MB/dzień to brak limitu?

W Taktaku nadal masz w ofercie miesięczny pakiet 5 MB :-)

Data: 2011-07-21 21:56:15
Autor: astro
aero2 - "darmowy" internet po polsku
Pszemol wrote in <news:iunvqs$osj$1inews.gazeta.pl>
www.freem.pl
Próbowales tego?

Tak, uzywam prawie codziennie w Motoroli Milestone. 10MB limitu dziennego,
reklama co pol megabajta transferu. W sam raz na sprawdzenie poczty i
poprzegladanie kilkudziesieciu stron w Operze Mini podczas podrozy. Nic
poza tym. W kazdym razie podczas 2h jazdy pociagiem wyczerpanie limitu mi
sie nie zdarzylo, a czesto przegladam strony internetowe. Po zaplaceniu
2zl/tydzien dostajemy limit 1GB/dzien (ale nadal z reklamami).

Jak to zadziala w innych urzadzeniach, nie telefonach?

Oferta reklamodostepu dla laptopow ma sie pojawic niedlugo. Chwilowo
regulamin zabrania uzywania tejze sieci do korzystania przy pomocy
komputerow.

Za to mamy szanse na zwiekszenie dostepnosci Aero2:
www.wykop.pl/artykul/819843/skargi-uzytkownikow-wykopu-wplynely-na-uke
Radoslaw Ziomber
www.astrofizyka.info

aero2 - "darmowy" internet po polsku