agregat prądotwórczy

Data: 2013-01-25 15:06:01
Autor: ddddddd
agregat prądotwórczy
Witam,
Widział ktoś gdzieś może jakie wymagania musi spełniać pojazd specjalny-agregat prądotwórczy? :)
Pytam, bo właśnie takie auto jest mi potrzebne :)

Lukasz

Data: 2013-01-25 06:41:46
Autor: kogutek444
agregat prądotwórczy
W dniu piątek, 25 stycznia 2013 15:06:01 UTC+1 użytkownik ddddddd napisał:
Witam,

Widział ktoś gdzieś może jakie wymagania musi spełniać pojazd specjalny-agregat prądotwórczy? :)

Pytam, bo właśnie takie auto jest mi potrzebne :)

-- Pozdrawiam

Lukasz
Jak ciężarowy to trwałe przymocowanie agregatu i wylot spalin jeśli przestrzeń ładunkowa zamknięta.

Data: 2013-01-25 16:03:21
Autor: ddddddd
agregat prądotwórczy
W dniu 2013-01-25 15:41, kogutek444@gmail.com pisze:
Lukasz
Jak ciężarowy to trwałe przymocowanie agregatu i wylot spalin jeśli przestrzeń ładunkowa zamknięta.

a jeśli chciałbym taki agregat wstawić do osobówki? :)
i nie interesują mnie odpowiedzi 'nie bo nie', wolałbym odesłanie do konkretnej ustawy - chętnie bym poczytał tylko nie wiem co.
No i czy wystarczy że SKP zatwierdzi taką przeróbkę czy potrzebuję na to jeszcze jakiś certyfikat.

Lukasz

Data: 2013-01-25 07:26:31
Autor: kogutek444
agregat prądotwórczy
W dniu piątek, 25 stycznia 2013 16:03:21 UTC+1 użytkownik ddddddd napisał:

> [...]

No i czy wystarczy że SKP zatwierdzi taką przeróbkę czy potrzebuję na to jeszcze jakiś certyfikat.

Dobrze kombinujesz. Jak spełnisz jakieś minimalne wymagania typu dopuszczalny ciężar to przerejestrujesz. Problem jest w innym miejscu. Niekoniecznie US będzie chciał uznać rachunki za paliwo itp jeśli nie będą miały pokrycia w rachunkach wystawionych przez Ciebie. Przerobione na żywym organizmie.

Data: 2013-01-25 16:44:26
Autor: ddddddd
agregat prądotwórczy
W dniu 2013-01-25 16:26, kogutek444@gmail.com pisze:
[...]

No tak, ale taki pojazd akurat przydatny byłby mi do wykonywania usług, nie chcę go komu użyczać, a w tym przypadku przychody przewyższą koszty :)
Pytam z jednego głupiego powodu: muszę dokupić kolejne auto do firmy, idealna wielkość to np. Octavia kombi. Niestety aby odliczyć watę musi być dwuosobowe, a ja czasem jeżdżę w 3 (rzadziej w 4) osoby, do tego 2-osobowe standardowe auta typu berlingo, partner itp. nie mieści 2-metrowych przedmiotów na pace (nie mówiąc o 3-metrowych rurkach pcv) - a nie chcę tylko dlatego kupować jakiegoś vito czy mastera - bo to za duże auto.

Lukasz

Data: 2013-01-25 08:03:09
Autor: kogutek444
agregat prądotwórczy
W dniu piątek, 25 stycznia 2013 16:44:26 UTC+1 użytkownik ddddddd napisał:
> [...]

Pytam z jednego głupiego powodu: muszę dokupić kolejne auto do firmy, idealna wielkość to np. Octavia kombi. Niestety aby odliczyć watę musi być dwuosobowe, a ja czasem jeżdżę w 3 (rzadziej w 4) osoby, do tego 2-osobowe standardowe auta typu berlingo, partner itp. nie mieści 2-metrowych przedmiotów na pace (nie mówiąc o 3-metrowych rurkach pcv) - a nie chcę tylko dlatego kupować jakiegoś vito czy mastera - bo to za duże auto.

Jak ma być sztuka nówka to niech Ci sprzedawca zamontuje agregat i sprzeda jako specjalny.

Data: 2013-01-25 18:36:14
Autor: ddddddd
agregat prądotwórczy
W dniu 2013-01-25 17:03, kogutek444@gmail.com pisze:

Jak ma być sztuka nówka to niech Ci sprzedawca zamontuje agregat i sprzeda jako specjalny.

Nowych nie uznaję (bo mnie na nie nie stać i nawet mając 200tys zł wolałbym kupić takie samo auto tylko 3 letnie za połowę ceny), bankowóz zrobiłbym sam za ok 3-4tys. zł - niestety w grudniu podnieśli wymagania (szyby kuloodporne) więc to odpada. A te 4000zł to rocznie trzeba waty oddać jeśli się jeździ osobówką...

Lukasz

Data: 2013-01-25 10:22:26
Autor: kogutek444
agregat prądotwórczy
W dniu piątek, 25 stycznia 2013 18:36:14 UTC+1 użytkownik ddddddd napisał:
> [...]

Nowych nie uznaję (bo mnie na nie nie stać i nawet mając 200tys zł wolałbym kupić takie samo auto tylko 3 letnie za połowę ceny), bankowóz zrobiłbym sam za ok 3-4tys. zł - niestety w grudniu podnieśli wymagania (szyby kuloodporne) więc to odpada. A te 4000zł to rocznie trzeba waty oddać jeśli się jeździ osobówką...

A tak przy okazji. Złodziejowi co ci koło ukradnie to byś ręce obciąć kazał?

Data: 2013-01-26 09:58:06
Autor: ddddddd
agregat prądotwórczy
W dniu 2013-01-25 19:22, kogutek444@gmail.com pisze:

A tak przy okazji. Złodziejowi co ci koło ukradnie to byś ręce obciąć kazał?

sugerujesz że jak nie chcę dwa razy tego samego podatku płacić i chcę to zrobić zgodnie z przepisami to jestem złodziejem?
Ja to widzę troszkę inaczej, szkoda mi moich pieniędzy na premie dla tych na górze...

Lukasz

Data: 2013-01-25 16:21:08
Autor: glang
agregat prądotwórczy
[...]

nic nie kombinuj. wstawiaj, odpalaj i już nic Ci nie będzie potrzebne :)
a tak poważnie to jak chcesz to rozwiązać w osobówce? wystawiać na zewnątrz? komin zrobić bo nie zabardzo czaję. no i kwestia jaki to wielki agregat bo może łatwiej, taniej i spokojniej ciągać to jako przyczepa.
pzdr
GL

Data: 2013-01-25 16:31:11
Autor: ddddddd
agregat prądotwórczy
W dniu 2013-01-25 16:21, glang pisze:
nic nie kombinuj. wstawiaj, odpalaj i już nic Ci nie będzie potrzebne :)
a tak poważnie to jak chcesz to rozwiązać w osobówce?wystawiać na
zewnątrz? komin zrobić bo nie zabardzo czaję.

no tak, zrobić komin czyli wylot rury wydechowej na zewnątrz pojazdu

  no i kwestia jaki to
wielki agregat bo może łatwiej, taniej i spokojniej ciągać to jako
przyczepa.

ciągać to przyczepą drożej, bo nawet jak dla przyczepy wbiją ci VAT-3 w dowód, to i tak vatu od paliwa dojazdowego nie odliczysz, jeśli ciągniesz to osobówką.
Inaczej zadane to pytanie brzmi: jeśli do pracy jeżdżą 4 osoby, a agregat może się przydać, to czemu nie mogę przerobić go na pojazd specjalny i odliczać vat od paliwa?

Lukasz

Data: 2013-01-25 07:56:35
Autor: kogutek444
agregat prądotwórczy
W dniu piątek, 25 stycznia 2013 16:31:11 UTC+1 użytkownik ddddddd napisał:
> [...]

Inaczej zadane to pytanie brzmi: jeśli do pracy jeżdżą 4 osoby, a agregat może się przydać, to czemu nie mogę przerobić go na pojazd specjalny i odliczać vat od paliwa?

W specjalnym to wszystko odliczasz. Każdą żarówkę i śrubkę.

Data: 2013-01-25 18:29:01
Autor: ddddddd
agregat prądotwórczy
W dniu 2013-01-25 16:56, kogutek444@gmail.com pisze:

W specjalnym to wszystko odliczasz. Każdą żarówkę i śrubkę.

zgadza się, tak samo jak w ciężarowym-2-osobowym

Lukasz

Data: 2013-01-25 16:44:33
Autor: glang
agregat prądotwórczy
[...]

haha nie żartuj.
w tym kraju połowa busów nie kwalifikuje się do odliczania VATu a TY chcesz w osobówce 4 osoby, agregat i odliczanie VATu??
no chyba że dla Ciebie osobówka to np. Traffic ale TYLKO wersja LONG i maks 6 osobowa w dowodzie :)
najtaniej chyba będzie kupić Zuka albo trucka i ciągać przyczepkę :)
pzdr
GL

Data: 2013-01-25 18:31:58
Autor: ddddddd
agregat prądotwórczy
W dniu 2013-01-25 16:44, glang pisze:

haha nie żartuj.
w tym kraju połowa busów nie kwalifikuje się do odliczania VATu a TY
chcesz w osobówce 4 osoby, agregat i odliczanie VATu??

bo to ustawodawca wie lepiej czym powinieneś jeździć do pracy, ale w ustawie zapisał że agregatem prądotwórczym możesz

no chyba że dla Ciebie osobówka to np. Traffic ale TYLKO wersja LONG i
maks 6 osobowa w dowodzie :)

a co to zmienia? traffic 6-osobowy pod vat-1 też nie podpada bo ma za krótką pakę, a seicento 2-osobowe podpada,  mimo że ma krótszą. Skoro SC może, to czemu jakieś kombi nie? :)

najtaniej chyba będzie kupić Zuka albo trucka i ciągać przyczepkę :)

nie chcę najtaniej, chcę w miarę komfortowo robić 60tys km rocznie

Lukasz

agregat prądotwórczy