airbag prawde ci o przebiegu powie

Data: 2011-02-11 20:30:55
Autor: Michał Gut
airbag prawde ci o przebiegu powie
Witajcie koledzy i kolezanki. mialem dzwona w styczniu [url=http://www.sircomp.pl/punto_vs._lod/]fotki[/url]
no i poducha szczelyła. Wiekszosc z was pamieta raczej z powodu flejma.

cofajac sie 2 lata wstecz do zakupu auta kupilem je jako 5 latka z przebiegiem 170kkm sciagnietego z wloch.
Dalem sie zajebiscie wydymac. pozniej wyszlo jak bardzo zakatowany byl ten samochod (np wykladzina byla przedarta do blachy). Po padzie pompy olejowej w moj mechanik zaczal oceniac e ten samochod ma nieco wiecej nalotu - oszacowal na 400kkm.

wracamy do dnia dzisiejszego. podlaczylem sie do ja¶ka no i znalazlem tam parametr czas pracy ecu.
w moim przypadku to bylo ok 750000 minut (i sprawwdzilem ze przyrasta zgodnie z rzeczywistym czasem). co to oznacza?
oznacza to ze jesli auto z postojami, korkami autostradami itd jezdzilo ze srednia predkoscia 30km na godzine to przejechalo 377kkm. Jesli srednia (a to byl van i autostrad we wloszech jeest troche) wyniosla 60km/h to przejechal ok 750kkm....................................
silnik dziala, ma sie dobrze, skrzynia jest zyzyta i zarzniety jest synchrionizator wstecznego i 3ki....
niech mi ktos powie ze punto to slabe autko:)

rece mi opadaja... ale coz.. pierwsze samodzielnie kupowane autko i dalem sie zdymac - ale nastepnym razem jade z kablami i laptopem i juz tak latwo sie zdymac nie dam.

Pytanie: czy w punto centralka airbagu musi byc wymieniona po wystrzale jaska czy wystarczy tylko kasowanie bledow?
Pacjent to Punto 2fl 1.3 multijet 2004, poducha TRW - jedna kierowcy.

--
-- -- -- -- -- sirapacz -- -- -- -- -- -- -
Zdeklarowany fiaciarz:)

Data: 2011-02-11 19:42:04
Autor: Kamil
On 11/02/2011 19:30, Michał Gut wrote:
[...]

Rownie dobrze moze oznaczac, ze maz czesto czekal na zone pod sklepem w samochodzie sluchajac radia z wlaczonym zaplonem, a potem zona czekala na dzieciaki pod szkola grzejac stopy.

Kamil

Data: 2011-02-11 23:34:12
Autor: zinek
airbag prawde ci o przebiegu powie

Użytkownik "Kamil" <kamil@spam.com> napisał w wiadomo¶ci news:ij43ej$qb4$1inews.gazeta.pl...
[...]

taaa...
dziadek ateista czekal na babcie pod kosciolem.

Data: 2011-02-12 12:17:32
Autor: Michał Gut
[...]

ile czasu muslaby stac - bez przesady.
mam drugie takie punto w zasiegu i podjade dzisiaj lub jutro i tam sie podepne do sterownika i porownam wyniki. niesyety kupowany z komisu ale moze jakis punkt odniesienia to bedzie

Data: 2011-02-11 21:08:36
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2011-02-11 20:30, Michał Gut pisze:
[...]

Jak pracowałem w centrum miasta, to ¶rednia prędko¶ć wychodziła mi w okolicach 15-18km/h.
Teraz pracuję w innym miejscu, większo¶ć drogi to droga ekspresowac i mam ¶redni± 60-70km/h.

Czyli w sumie metoda weryfikacji przebiegu taka sobie, bo w zależno¶ci od tego gdzie kto¶ jeĽdził daje to rozrzut ponad 4x.

Natomiast sam czas jazdy to niezły parametr pokazuj±cy zużycie pojazdu, bo s±dzę że samochód który zrobi w godzinę 100km po autostradzie zużyje się podobnie (o ile nie mniej) niż taki który przejechał 20km w mie¶cie.

Tylko pytanie czy inne samochody maj± podobne liczniki i czy nie kasuje się np. w sytuacji kiedy odł±czy się na dłużej akumulator (tak jak w moim aucie).

Data: 2011-02-12 09:07:57
Autor: Sebastian Biały
On 2011-02-11 20:30, Michał Gut wrote:
[...]

Pytanie czy ecu poduch jest zasilane non-stop czy tylko podczas zapłonu. Może sie nie opłacać odpinać jesli pobiera parena¶cie mA.

Data: 2011-02-12 12:16:23
Autor: Michał Gut
airbag prawde ci o przebiegu powie
Pytanie czy ecu poduch jest zasilane non-stop czy tylko podczas zapłonu. Może sie nie opłacać odpinać jesli pobiera parena¶cie mA.

dobre pytaine ale gdyby tak bylo ze zasilane non-stop to ecu pracowal by krocej niz mam samochod.
tak wiec moje zalozenia wydaja sie prawidlowe.

Data: 2011-02-12 12:29:41
Autor: Sebastian Biały
On 2011-02-12 12:16, Michał Gut wrote:
[...]

Niekoniecznie, u mnie w Lagunie II pobór pr±du zmnienia się *gwałtownie* po około godzinie z groszami po wyjęciu karty. Co¶ co było w trybie stand-by zostaje wyłaczone na dobre. Dlatego szacowanie na podstawie czasu pracy ecu wymaga jednak dużej wiedzy o nim samym.

Data: 2011-02-12 14:49:24
Autor: Michał Gut
[...]

ale to latwo sprawdzic:)
wystarczy zrobic 2 pomiary w odstepie 20 minut przy wylaczonym zaplonie:)

Data: 2011-02-12 13:08:01
Autor: venioo
[...]

Jesli jest tak jak w Alfa Romeo 156 (a podejrzewam, ze tak, bo to ta sama "stajnia" i kabel, komputery i soft ten sam pasuja) to komputer od poduch po wystrzale trzeba "zregenerowac", przez kabel sam sie nie da, trzeba dac "magikowi" i taka akcja kosztoje stowe. Poszukaj na alledr0go, troche ich jest, znajdz tego gdzie masz najblizej ;)
Do momentu naprawy komputera poduszki nie beda dzialac i bedzie sie swiecila kontrolka na desce.

Co do komputera sprawdzone na mojej alfie, ktora mam po wystrzale poduch, poduchy wymienione, komputer nie zregenerowany, nie chce mi sie w niej dlubac :)
--
venioo
GG:198909

Data: 2011-02-12 14:51:42
Autor: Michał Gut
[...]

wlasnie na autokaciku magik sie znalazl ale daleko:) wiec albo poczta albo bede szukal dalej:P

alledr0go, troche ich jest, znajdz tego gdzie masz najblizej ;)
Do momentu naprawy komputera poduszki nie beda dzialac i bedzie sie swiecila kontrolka na desce.

nie zalezy mi na tym smiertelnie zeby od razu airbag mi dzialal
kontrolka minie tylko wkurwia bo musze pilnowac kontrolki oleju (mam wgnieciona solidnie miche i niewymieniona)
nawypadek jakby smok sie ulamal do konca.

Co do komputera sprawdzone na mojej alfie, ktora mam po wystrzale poduch, poduchy wymienione, komputer nie zregenerowany, nie chce mi sie w niej dlubac :)
:))))))
no u mnie kasowanie bledow bylo bezowocne:)

Data: 2011-02-12 15:50:26
Autor: Lewis
W dniu 2011-02-12 14:51, Michał Gut pisze:

nie zalezy mi na tym smiertelnie zeby od razu airbag mi dzialal
kontrolka minie tylko wkurwia bo musze pilnowac kontrolki oleju (mam

Wyjmij zegary i wywal ĹĽarĂłwkÄ™ odpowiedzialna za AIRBAG.

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2011-02-12 15:53:27
Autor: Michał Gut
airbag prawde ci o przebiegu powie
Wyjmij zegary i wywal ĹĽarĂłwkÄ™ odpowiedzialna za AIRBAG.

ale ja nie mam zamiaru jezdzic bez poduchy

Data: 2011-02-12 16:12:55
Autor: Lewis
W dniu 2011-02-12 15:53, Michał Gut pisze:
Wyjmij zegary i wywal ĹĽarĂłwkÄ™ odpowiedzialna za AIRBAG.

ale ja nie mam zamiaru jezdzic bez poduchy

Napisałeś że Cię kontrolka wku..denerwuje, wyjęcie zegarów to chyba nie jest jakiś kosmiczny zabieg...

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2011-02-12 16:57:52
Autor: Michał Gut
airbag prawde ci o przebiegu powie
Napisałeś że Cię kontrolka wku..denerwuje, wyjęcie zegarów to chyba nie jest jakiś kosmiczny zabieg...

nie jest ale to nie jest rozwiazanie zeby wylutowac diode. ja to musze po prostu naprawic a nie bawic sie w takie druciarstwo

Data: 2011-02-12 18:17:17
Autor: Lewis
W dniu 2011-02-12 16:57, Michał Gut pisze:
Napisałeś że Cię kontrolka wku..denerwuje, wyjęcie zegarów to chyba
nie jest jakiĹ› kosmiczny zabieg...

nie jest ale to nie jest rozwiazanie zeby wylutowac diode. ja to musze
po prostu naprawic a nie bawic sie w takie druciarstwo

To wymieniaj, regeneruj kompa od poduch/czujnik wstrząsowy czy jak to tam masz skonstruowane i nie mów że nie śpieszy Ci się z naprawą i że Cię kontrolka wkurza.

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2011-02-12 19:34:00
Autor: Michał Gut
airbag prawde ci o przebiegu powie
tam masz skonstruowane i nie mów że nie śpieszy Ci się z naprawą i że Cię kontrolka wkurza.

przeciez jak wkurwia mnie kierowca przede mna czy za mna to nie zatrzymam go zeby mu strzelic plombe...
tak samo nie bede wyrywal diod z deski rodzielczej zeby przez tydzien czy dwa nei widziec irytujacej kontrolki...

Data: 2011-02-12 19:48:56
Autor: Lewis
W dniu 2011-02-12 19:34, Michał Gut pisze:
tam masz skonstruowane i nie mów że nie śpieszy Ci się z naprawą i że
CiÄ™ kontrolka wkurza.

przeciez jak wkurwia mnie kierowca przede mna czy za mna to nie
zatrzymam go zeby mu strzelic plombe...
tak samo nie bede wyrywal diod z deski rodzielczej zeby przez tydzien
czy dwa nei widziec irytujacej kontrolki...

NiektĂłrzy wyrywajÄ… chwasta. :P
Jak irytuje ale wiesz że to niedługo naprawisz to nie wykrzykuj że wkurwia tylko napraw i się nie unoś.

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2011-02-13 21:06:38
Autor: Michał Gut
airbag prawde ci o przebiegu powie
Jak irytuje ale wiesz że to niedługo naprawisz to nie wykrzykuj że wkurwia tylko napraw i się nie unoś.

sie nie unosze:) to byl twĂłr ubarwiajÄ…cy:)

Data: 2011-02-14 07:41:59
Autor: wchpikus
airbag prawde ci o przebiegu powie
Witam!

NiektĂłrzy wyrywajÄ… chwasta. :P

I to fakt.
U kolegi nie swiecila sie kontrolka oleju, bo jej nie bylo (ktos wyrwal diode).
Napewno jakis mechanik-druciarz, zamiast naprawic lepiej wylaczyc, po co ma sie swiecic:)

airbag prawde ci o przebiegu powie