akcesoria makro - kilka pytan

Data: 2009-05-15 00:22:59
Autor: Karol 'Carlos' Cieśla
akcesoria makro - kilka pytan
Witam.

Jesli chodzi o zagadnienia z makrofotografia, jestem bardzo poczatkujacy. Kupilem za nieduze w sumie pieniadze pierscienie posrednie, pierscien retro i soczewke +8. Pierscienie sa niestety bez elektroniki. Zdaje sobie - bo juz troche czytalem - z mankamentow tych rozwiazan.

Mam natomiast pytanie: kiedy ktore z tych rozwiazan stosowac? Do czego nadaje sie odwrocenie, a do czego odsuniecie obiektywu?

Wielkie dzieki.

--
pozdrawiam, karol ciesla

Data: 2009-05-15 01:15:18
Autor: Czarek
akcesoria makro - kilka pytan
On 15 Maj, 00:22, Karol 'Carlos' Cieśla <use...@wytnij.karolciesla.pl>
wrote:

Mam natomiast pytanie: kiedy ktore z tych rozwiazan stosowac? Do czego
nadaje sie odwrocenie, a do czego odsuniecie obiektywu?

Odwracać powinno się zawsze przy makro - poprawia to jakość
odwzorowania obrazu. Obiektywy są liczone dla dużych odległości
przedmiotowych i małych obrazowych. Przy makro sytuacja wygląda
odwrotnie - mała jest odległość obiektyw - przedmiot, a duża obiektyw
- materiał światłoczuły. Dlatego należy odwrócić obiektyw.

Czarek

Data: 2009-05-15 08:37:07
Autor: Henry(k)
Dnia Fri, 15 May 2009 00:22:59 +0200, Karol 'Carlos' Cieśla napisał(a):

Mam natomiast pytanie: kiedy ktore z tych rozwiazan stosowac? Do czego nadaje sie odwrocenie, a do czego odsuniecie obiektywu?

http://www.fotografia-przyrodnicza.art.pl/porady.php?p=1

Pozdrawiam,
                 Henry

--