akcja z KGHM a OFE

Data: 2011-11-23 11:56:26
Autor: MarekZ
akcja z KGHM a OFE
Popatrzcie jak fajnie to zostało zorganizowane.

W ciągu kilku dni, na skutek zapowiedzi wprowadzenia podatku od wydobycia miedzi i srebra, wartość akcji KGHM będących w portfelach OFE spadła o blisko 30%. Na domiar złego, na skutek wprowadzenia tego podatku, zapewne KGHM przestanie płacić dywidendę lub przynajmniej zostanie ona drastycznie zmniejszona. Zatem te środki, które szły do akcjonariuszy, w tym do OFE a także częściowo do skarbu polskiego państwa, zostaną bezboleśnie przetransferowane do budżetu państwa w formie podatku w całości.

Co będzie dalej? Ano bardzo szybko okaże się, że OFE nie wykazują zadowalającej stopy zwrotu (gdyby efekt KGHM był zbyt słaby można zawsze wprowadzić podatek od rozwożenia paliwa na stacje benzynowe, co z kolei rozwiąże problem PKN, a także podatek od odbierania rozmów z telefonów stacjonarnych, co rozwiąże problem dywidendy TPSA). Ale wtedy polski rząd nas wszystkich uratuje, dokańczając nacjonalizację OFE.

Całkiem fajnie się na to patrzy z boku. Dzisiaj Niemcom nie udało się na rynku sprzedać w całości własnych obligacji. Sprzedali tylko 2/3 zamierzonej ilości. Nie było popytu. Coś nie bardzo inwestorzy chcą kupować euro-socjalistyczne papiery za prawdziwe pieniądze, nawet w wydaniu niemieckim. Za chwilę sami ze sobą będą musieli tym handlować. Doprawdy, paradne. Powymyślają sobie przeróżne euro-obligacje i będą tym w kółko obracać między sobą, podczas gdy reszta rynku będzie ich ignorować. I będzie tak jak było w ZSRR. :)

Data: 2011-11-23 12:11:07
Autor: Jarek Andrzejewski
akcja z KGHM a OFE
On Wed, 23 Nov 2011 11:56:26 +0100, "MarekZ" <brak@adresu.w.pl> wrote:

paradne. Powymy¶laj± sobie przeró¿ne euro-obligacje i bêd± tym w kó³ko obracaæ miêdzy sob±, podczas gdy reszta rynku bêdzie ich ignorowaæ. I bêdzie tak jak by³o w ZSRR. :)

mo¿e bêdzie "euro transferowe" (zbie¿no¶æ z
http://pl.wikipedia.org/wiki/Rubel_transferowy nieprzypadkowa :-)
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-11-23 12:38:12
Autor: marfi
akcja z KGHM a OFE
Użytkownik "MarekZ" <brak@adresu.w.pl> napisał w wiadomości news:jaihjs$dcu$1srv.cyf-kr.edu.pl...
[...]

  Trzy (3) pytania:
  -Które OFE inwestowaÅ‚o TYLKO w akcje KGHM?
  -Czy pÅ‚akaÅ‚eÅ› nad wycenÄ… KGHM w pierwszej poÅ‚owie 2010 roku  :)
  -Gdzie byÅ‚eÅ› gdy  KGHM byÅ‚ po ~20zÅ‚ (27.10.2008)

--
marfi

Data: 2011-11-23 12:46:43
Autor: Maruda
akcja z KGHM a OFE
W dniu 2011-11-23 11:56, MarekZ pisze:

Doprawdy, paradne. Powymyślają sobie przeróżne euro-obligacje i będą tym
w kółko obracać między sobą, podczas gdy reszta rynku będzie ich
ignorować. I będzie tak jak było w ZSRR. :)

w RWPG.

Co prawda, to nie ta grupa, ale przytoczę z zakamarków mojej pamięci:

Ten dowcip się demonstruje na stole, dawniej używano do tego zapałek.
- Dlaczego w Polsce nie ma kawy?
- Wyjaśnię Ci na przykładzie: Do magazynów RWPG przychodzi 10 wagonów z kawą. Siada odpowiednia egzekutywa i dzieli:
- jeden dla Polski, jeden dla ZSRR (oddzielić odpowiednio po jednej zapałce)
- dwa dla Polski (dołożyć drugą zapałkę), dwa dla ZSRR (do kupki ZSRR dołożyć dwie zapałki, razem będzie 3)
- trzy dla Polski (dołożyć trzecią), 3 dla ZSRR (dołożyć 3),
- 4 dla Polski (dołożyć czwartą), (na kupce przychodu już nic nie ma), 4 dla ZSRR (przesunąć 4 zapałki z kupki "polskiej" na kupkę ZSRR).

Drugi,
Ekspedycja radzieckich archeologów po dotarciu do komory grobowej egipskiej piramidy odkryła tam żywego faraona i żywego ptaka, ibisa.
Uczeni podrapali się po głowach, ale jako-że nie mogli tego faktu sensownie wytłumaczyć, to postanowili spytać u źródła:
- Powiedzcie nam towarzyszu faraonie, jak to możliwe, że przetrwaliście tu 6 tysięcy lat? Co jedliście?
- To proste, panowie uczeni. Jadłem odchody tego ptaka.
- Hm... a jak to możliwe, że ten ptak również przetrwał tu 6 tysięcy lat?
- To proste, panowie uczeni. Ten ptak jadł moje odchody.
.... uczeni radzieccy podrapali się po głowach, pomyśleli - i sformułowali koncepcję RWPG.

Wszystko już było - rzekł Ben Akiba.

--

Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

Data: 2011-11-23 13:03:06
Autor: Tomasz Chmielewski
akcja z KGHM a OFE
On 23.11.2011 11:56, MarekZ wrote:

[...]

Kupowac obligacje w euro, na 10 lat, z oprocentowaniem <2%, w sytuacji, gdy prawdopodobne jest wlaczenie prasy drukarskiej przez EBC? Dziw, ze i tak kupili tak duzo.

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2011-11-23 13:17:52
Autor: MarekZ
akcja z KGHM a OFE
Użytkownik "Tomasz Chmielewski" <tch@nospam.wpkg.org> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:9j45nrFj9fU1@mid.uni-berlin.de...

Kupowac obligacje w euro, na 10 lat, z oprocentowaniem <2%, w sytuacji, gdy prawdopodobne jest wlaczenie prasy drukarskiej przez EBC? Dziw, ze i tak kupili tak duzo.

2/3 popytu to był Bundesbank.

Ale nie tu jest problem. Nie było popytu w ogóle. Nawet po wyższych rentownościach.

Data: 2011-11-24 10:56:39
Autor: Tomasz Chmielewski
akcja z KGHM a OFE
On 23.11.2011 13:17, MarekZ wrote:
[...]

http://www.pb.pl/2522641,9220,fiasko-interwencji-nbp

Warto jednak zaznaczyć, iż popyt owszem pojawił się, ale przy
wyższych rentownościach, na co jednak Niemcy nie chciały się
zgodzić.

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2011-11-24 11:20:03
Autor: MarekZ
akcja z KGHM a OFE
Użytkownik "Tomasz Chmielewski" <tch@nospam.wpkg.org> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:9j6imnF8paU1@mid.uni-berlin.de...

http://www.pb.pl/2522641,9220,fiasko-interwencji-nbp

Warto jednak zaznaczyć, iż popyt owszem pojawił się, ale przy
wyższych rentownościach, na co jednak Niemcy nie chciały się
zgodzić.

A to co oni tam piszą w tych pudelkach biznesu to ma niewielkie znaczenie. Piszą tak, bo pewnie wyobrażają sobie taką aukcję podobnie jak aukcję na Allegro, a tonie jest dokońca tak samo.

http://www.bloomberg.com/news/2011-11-23/germany-fails-to-receive-bids-for-35-of-10-year-bunds-offered-at-auction.html

http://www.bloomberg.com/news/2011-11-24/german-10-year-bonds-extend-drop-following-bond-sale-yield-rises-to-2-25-.html

Total bids at yesterday’s auction of 10-year securities amounted to 3.889 billion euros, out of a maximum target for the sale of 6 billion euros, according to Bundesbank data, sparking concern that demand for the debt is drying up as Europe’s debt turmoil spreads.

Nie było popytu przy wyższych rentownościach. Prawie w ogóle nie było popytu poza Bundesbankiem. A górną granicę rentowności składanych ofert kupna w naturalny sposób wyznacza rynek wtórny.

Data: 2011-11-24 13:07:40
Autor: Tomasz Chmielewski
akcja z KGHM a OFE
On 24.11.2011 11:20, MarekZ wrote:
[...]

A to co oni tam piszÄ… w tych pudelkach biznesu to ma niewielkie
[...]

No jak nie - Bundesbank kupil to, co sie nie sprzedalo, ~39%. Reszta, >60% popytu, to jednak nie byl Bundesbank. Nie nazwalbym tego "prawie" (choc nie da sie zaprzeczyc, ze byl podmiotem dominujacym).
Niemcy nie maja - jak do tej pory - problemu z finansowaniem.

Cena ich dlugu jest teraz _najnizsza_ w historii:

http://www.tradingeconomics.com/germany/government-bond-yield

i nie dziwi mnie ich chec z wypuszczaniem obligacji, "sprzedawac, poki dla nas tanio".

W 2008 Niemcy placili w okolicach 4%. A jakos tamten kryzys wydaje sie mniejszy z punktu widzenia dzisiejszych wydarzen.

A górną granicę rentowności składanych ofert
kupna w naturalny sposób wyznacza rynek wtórny.

Owszem; ale w dalszym ciagu jest to blisko historycznych minimow. Znaczy sie, rynek (jeszcze?) nie obawia sie inflacji w strefie euro?

Ale cala ta sytuacja pokazuje rowniez, ze umorzenie czesci dlugu Grecji bylo bledem dla krajow UE.

Bo rynek widzi, ze skoro umorzyli Grecji, to rownie dobrze moga umorzyc Wlochom.

Niby Europa zaoszczedzila na greckim umorzeniu jakies "fistaszkowe" (w skali kontynentu) <100 mld, ale teraz zaplaci drugie i trzecie tyle w wyzszych odsetkach, a pewnie i duzo wiecej z powodu wyniklego zamieszania.

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2011-11-24 13:21:52
Autor: MarekZ
akcja z KGHM a OFE
Użytkownik "Tomasz Chmielewski" <tch@nospam.wpkg.org> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:9j6qcdF4nsU1@mid.uni-berlin.de...

> [...]

(choc nie da sie zaprzeczyc, ze byl podmiotem dominujacym).
Niemcy nie maja - jak do tej pory - problemu z finansowaniem.

Nie wiem skąd masz te dane, w każdym razie są one raczej błędne.

Wystawionych było 6 mld. Sprzedało się łącznie 3.6 mld. Zgłoszony całkowity popyt był poniżej 4 mld. Z tych 3.6 mld, Bundesbank zakupił 2.4 mld. Z tych 3.6 mld, a nie te pozostałe 2.4 mld!

Owszem; ale w dalszym ciagu jest to blisko historycznych minimow. Znaczy sie, rynek (jeszcze?) nie obawia sie inflacji w strefie euro?

Może to po prostu jedna z form nacisku rynku na Niemcy w kwestii drukowania przez EBC. Bo ta Merkel strasznie zasadnicza jest w tej kwestii.

Ale cala ta sytuacja pokazuje rowniez, ze umorzenie czesci dlugu Grecji bylo bledem dla krajow UE.

Bo rynek widzi, ze skoro umorzyli Grecji, to rownie dobrze moga umorzyc Wlochom.

Też uważam, że to się powinno rozpieprzyć w diabły. 'Rynek' musiałby być głupi aby dalej ufać euro-politykom. ;-)

Data: 2011-11-24 13:58:26
Autor: Tomasz Chmielewski
akcja z KGHM a OFE
On 24.11.2011 13:21, MarekZ wrote:
> [...]

Niemcy nie maja - jak do tej pory - problemu z finansowaniem.

Nie wiem skąd masz te dane, w każdym razie są one raczej błędne.

"machnalem sie o miliard, ale jakos bedzie, glodny chodzic nie bede" ;)

No chociazby bylo to w jednym z wlepionych przez ciebie linkow.

In today’s offering, the debt agency allotted 3.644 billion euros of the securities, leaving the Bundesbank to retain 2.356 billion euros, or 39 percent of the supply. -> 3.644 + 2.356 = 6 billion

Czy gdzies tam parafrazujac Reutersa i pytania do rzecznika niemieckich dlugow:

http://www.irishtimes.com/newspaper/breaking/2011/1123/breaking29.html
http://finance.yahoo.com/news/german-10-bond-auction-disaster-122405623.html

That meant the central bank had to pick up 39 percent of the 6 billion euros ($8 billion) of debt Germany had hoped to sell after commercial banks bought just 3.644 billion euros of the issue.

Germany had hoped to sell €6 billion of debt, but commercial banks bought just €3.644 billion and the debt agency retained a larger-than-usual portion, making it one of its least successful debt sales since the launch of the euro.

Wystawionych było 6 mld. Sprzedało się łącznie 3.6 mld. Zgłoszony
całkowity popyt był poniżej 4 mld. Z tych 3.6 mld, Bundesbank zakupił
2.4 mld. Z tych 3.6 mld, a nie te pozostałe 2.4 mld!

Jestem innego zdania - i ktos z nas machnal sie o ten miliard w ta czy w ta ;)

[...]

I bardzo dobrze, ze jest.
Drukowanie jest tylko zacheta do tego, aby problem odrodzil sie za chwile w spotegowanej postaci.

Rozwiazanie jest "proste" - kraje strefy euro zobowiazuja sie, ze przez najblizsze 5 lat ich budzety beda bez deficytu, i pozniej faktycznie takie uchwalaja - nastepna aukcja oscylowalaby w okolicach 1.5%...

Przynajmniej na papierze proste :)

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2011-11-24 14:31:56
Autor: MarekZ
akcja z KGHM a OFE
Użytkownik "Tomasz Chmielewski" <tch@nospam.wpkg.org> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:9j6tbiFrp2U1@mid.uni-berlin.de...

[...]

Powiem Ci, że sam już nie wiem. Wszystkie gospodarki socjalistyczne drukują: USA, Szwajcaria. Jak EU nie będzie drukować nasili to jej marginalizację. Dla Niemiec też niekoniecznie musi to być takie świetne, bo przecież to typowa gospodarka eksportowa. Gdzie będą eksportować, do Chin albo do Tajlandii?

Niemcy zapewne w końcu zgodzą się na druk, pozostaje im zdecydować się w jakiej formie będzie to dla nich najbardziej oplacalne.

Data: 2011-11-24 14:43:34
Autor: Jarek Andrzejewski
akcja z KGHM a OFE
On Thu, 24 Nov 2011 14:31:56 +0100, "MarekZ" <brak@adresu.w.pl> wrote:

Powiem Ci, ¿e sam ju¿ nie wiem. Wszystkie gospodarki socjalistyczne drukuj±: USA, Szwajcaria. Jak EU nie bêdzie drukowaæ nasili to jej marginalizacjê.

Szwajcaria te¿? Ale przynajmniej nie ¿yje na kredyt ( i swoje d³ugi
sp³aca
http://www.mg.gov.pl/Wspolpraca+z+zagranica/Wspolpraca+gospodarcza+Polski+z+krajami+UE+i+EFTA/szwajcaria.htm)

Data: 2011-11-24 15:03:12
Autor: Tomasz Chmielewski
akcja z KGHM a OFE
On 24.11.2011 14:31, MarekZ wrote:
[...]

drukujÄ…: USA, Szwajcaria.

Polska nie drukuje ;)
Szwajcarzy raczej tez tego nie robia.
A przynajmniej nie w taki oczywisty sposob, jak US&A.

[...]

No, w takiej, aby to nie wywolalo zbyt duzej inflacji...

Jak na razie na tym kryzysie Niemcy swietnie korzystaly: euro oslablo, a przeciez mocno zyja z eksportu poza Unie. Mimo kryzysu wszedzie naokolo, obligacje moga sprzedawac tanio jak barszcz.

Pytanie, jak dlugo beda mogli na tym korzystac, i jak dlugo mozna bedzie odkladac istotne decyzje.

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2011-11-24 15:16:47
Autor: MarekZ
akcja z KGHM a OFE
Użytkownik "Tomasz Chmielewski" <tch@nospam.wpkg.org> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:9j7150FpkoU1@mid.uni-berlin.de...

[...]

Możliwe, że Niemcy widzą w tym wszystkim po prostu swoją szansę, na zrobienie z jakiegoś post-euro naprawdę silnej waluty rezerwowej. czegoś co mogłoby zastąpić w perspektywie USD, gdyby USA się kiedyś w końcu noga powinęła. Zapłaciliby za to jednak obywatele UE i to dość wysoką cenę. Nie żeby mi to przeszkadzało.

No i politycy pobocznych krajów europejskich też będą na Niemców bardzo silnie naciskać, bojąc się, że zostaną zabici w scenariuszu typu: kłopoty banków -- > zaczyna się recesja -- > nie da się sprzedać państwowych obligacji -- > recesja się pogłębia -- > bankrutują firmy -- > bankrutują banki -- > gwarancje rządowe depozytów nie działają -- > W EU kary śmierci nie ma, więc 'ulica' idzie na skróty, a nie wszyscy mogą zdążyć stąd uciec. :)

Data: 2011-11-25 11:57:14
Autor:
akcja z KGHM a OFE
Tomasz Chmielewski <tch@nospam.wpkg.org> napisa³(a):
Pytanie, jak dlugo beda mogli na tym korzystac, i jak dlugo mozna bedzie odkladac istotne decyzje.

Tak d³ugo, jak bêd± przoduj±c± pod wzglêdem naukowo-technicznym gospodark±. pozdrawiam

Data: 2011-11-25 17:32:40
Autor: Tomasz Chmielewski
akcja z KGHM a OFE
On 25.11.2011 12:57, uhf_online.WYTNIJ@gazeta.pl wrote:
[...]

Jak sie wszystko "rozp.....", to nie beda, proste ;)

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2011-11-25 20:12:54
Autor:
akcja z KGHM a OFE
> [...]

Jak sie wszystko "rozp.....",
to nie beda, proste ;)

Jak masz na my¶li scenariusz typu zupe³ny upadek cywilizacji to tak. Ale posiadaj±c realny, wysokotechnologiczny przemys³, który dodatkowo sprzedaje innym ¶rodki produkcji, wszystkie finansowe zawirowania przetrwaj± du¿o ³atwiej ni¿ kredyciarze i "producenci" wy³±cznie pieniêdzy bez pokrycia.

Data: 2011-11-23 23:03:56
Autor: Waldek
akcja z KGHM a OFE

Użytkownik "MarekZ" <brak@adresu.w.pl> napisał w wiadomości news:jaihjs$dcu$1srv.cyf-kr.edu.pl...

Popatrzcie jak fajnie to zostało zorganizowane.

Fajnie ?
Fajne to sa dzisiejsze niusy dot. Stoen i LOT ;)

Pozdrawiam

akcja z KGHM a OFE