akcje pracownicze i PIT-38

Data: 2014-03-05 08:34:56
Autor: Piotr
akcje pracownicze i PIT-38
Witam,

Znajomy starszy człowiek, emeryt, poprosił mnie o pomoc.
Dawno temu (na pewno ponad 10 lat) dostał akcje pracownicze i w tamtym roku postanowił je sprzedać.
Oczywiście teraz dostał z biura maklerskiego PIT-8C, ale znajomy zarzeka się że w tym biurze maklerskim zapewniali go że podatek od tych akcji oni mu już odprowadzili i tu mi się coś nie zgadza. Oczywiście w samym PIT-8C nie znalazłem takiego śladu: jest tylko przychód i koszty w kwocie 152zł co bardziej pasuje na prowizję tego biura.
Czy wogóle jest możliwe że biuro maklerskie odprowadza klientom jakieś podatki (zaliczki)?
Przecież biuro nie wie czy klient nie korzysta jeszcze z innego biura...
Czy teraz jak chciałbym wypełnić mu PIT-38 to normalnie musi zapłacić podatek od całej kwoty dochodu z tych akcji?
Czy mogę wypełnić ten PIT-38 tylko jemu czy muszę razem z żoną też emerytką?
Oczywiście nie mają rozdzielności oraz nie mają żadnych innych ulg czy odpisów.

Pozdrawiam
Piotr

akcje pracownicze i PIT-38