akt notarialny vs ksiega wieczysta

Data: 2009-10-13 00:39:25
Autor: Piotrus
akt notarialny vs ksiega wieczysta
Moi drodzy,

Otoz spisalem z deweloperem umowe przedwstepna (nie jest w formie
aktu) na zakup nieruchomosci (mieszkanie w bloku), w ktorej deweloper
zobowiazuje sie do spisania aktow do konca roku 2009. Mieszkanie jest
kredytowane i wszystkie formalnosci zostaly dopelnione, otrzymalem
klucze, deweloper otrzymal pieniadze z banku, jestesmy na etapie
wykanczania.

Do rzeczy. Zastanawiam sie, czy sam akt notarialny, ktory mam
nadzieje, ze spisze w terminie skutkuje tym, ze jestem pelnoprawnym
wlascicielem mieszkania i moge dochodzic swoich roszczen (usuniecie
pewnych usterek w bloku), czy dopiero po wpisie do ksiegi wieczystej,
ustawnowieniu ksiegi wieczystej dla mojego lokalu i wyodrebnieniu
mojego lokalu z calego budynku?

Innymi slowy, jakie prawa przysluguja mi w okresie od aktu do wpisow/
nowej ksiegi wieczystej?

Data: 2009-10-13 09:50:32
Autor: .B:artek.
akt notarialny vs ksiega wieczysta
Piotrus wyskrobał(a):
[...]

Prawo odrębnej własności lokalu powstaje dopiero po wpisie do KW. Do tego czasu nie jesteś właścicielem lokalu tylko osobą, która powierzyła deweloperowi pieniądze.

--
..B:artek.

Data: 2009-10-13 09:52:21
Autor: acelnószz
akt notarialny vs ksiega wieczysta
Pelne (byl wyrok) poza zapewne sprzedaza.
JaC

-- -- -

Innymi slowy, jakie prawa przysluguja mi w okresie od aktu do wpisow/nowej ksiegi wieczystej?

Data: 2009-10-13 00:56:14
Autor: Piotr Szlenk
On 13 Paź, 09:52, acelnószz <usun...@wp.eu> wrote:
Pelne (byl wyrok) poza zapewne sprzedaza.
JaC

Gdzie moge ten wyrok znalezc w sieci?

Data: 2009-10-13 20:56:32
Autor: kauzyperda
Piotrus pisze:
[...]

Ciagle dosc powszechne jest przekonanie ze jak nie masz aktu, to nie
mozesz sie domagac przeniesienia wlasnosci, ale jest troche orzeczen
SN-u (niemalze "linia orzecznicza") wedle ktoreych mozna sie domagac wykonania takiej umowy

Pisalem nieco szerzej o tym juz dosc dawno temu:

http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo/browse_thread/thread/25600977a5db489e/66b68ce4a361b1fc?hl=pl&lnk=gst&q=kauzyperda+umowa+przedwstepna#66b68ce4a361b1fc

--
pozdr
luck