Data: 2012-02-08 21:07:37 | |
Autor: yapann | |
aku | |
chciałabym skonsultować swoją wiedzę o dbałe użytkowanie akumulatora:
- ile km średnio / minimum powinno jechać auto po odpaleniu żeby akumulator nie utracał trwale pojemności (przez niedoładowanie) i by długo żył - 10 km? 30 km? takpowiedzmy na obrotach 2,5-3 (benzyna) -czy ładowanie na wyższych obrotach jest lepsze i/lub skuteczniejsze niż na niskich? na czym polega efetkt, że pozostawienie prawie rozładowanego aku na jakiś czas powoduje, że na chwilę ma większe napięcie? (to samo zjawisko jest dla ogniw typu bateria paluszkowa..) |
|
Data: 2012-02-08 20:35:27 | |
Autor: Michał | |
aku | |
moja opinia w temacie :) chciałabym skonsultować swoją wiedzę o dbałe użytkowanie akumulatora: Z moich testów jedno odpalenie = ~1.5 min chodzenia, czyli ze 2..3 kilometry, ale to samo odpalenie (nowy aku starcza na ~8..10min kręcenia, odpalenie =~1.5sek). Tylko ile przez noc zużyje na alarmy, radia itp... nie wiem... ze 4x więcej niż odpalenie ? -czy ładowanie na wyższych obrotach jest lepsze i/lub skuteczniejsze niż na niskich? Chyba ponad 1.7k obrotów już dochodzi do 100% maxa, chyba że go obciążasz wszystkim co ma auto (szyby, fotele, radia, jakieś dogrzewanie czegoś i chłodnica się włączy) to może być trochę więcej obrotów. na czym polega efetkt, że pozostawienie prawie rozładowanego aku na jakiś czas powoduje, że na chwilę ma większe napięcie? (to samo zjawisko jest dla ogniw typu bateria paluszkowa..) chemiczne duperele, nie mam w głowie na szybko -- |
|
Data: 2012-02-08 21:29:34 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
aku | |
Dnia 08.02.2012 yapann <yapann@odwa.pl> napisał/a:
chciałabym skonsultować swoją wiedzę o dbałe użytkowanie akumulatora: Zależy ile prądu zużył na odpalenie. Jeden silnik odpala przy drugim obrocie wału, inny po minucie kręcenia... -czy ładowanie na wyższych obrotach jest lepsze i/lub skuteczniejsze niż na niskich? Od 2krpm bez znaczenia, niżej może mu brakować. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2012-02-09 19:29:35 | |
Autor: PiteR | |
aku | |
na ** p.m.s ** yapann pisze tak:
10 km? 30 km? takpowiedzmy na obrotach 2,5-3 (benzyna) Akumulator podłączony do napięcia 14 volt żawsze bedzie się ładował. Te 14 volt występuje od razu po zapaleniu silnika, na jałowych. Przecież byś widział rozjasnianie swiateł jeśliby zależało ono od obrotow. Jeśli go nie rozładujesz do bólu na postoju i silnik zapala od pierwszego kopa to masz szanse na pare ładnych lat. -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 |
|
Data: 2012-02-09 22:14:06 | |
Autor: J.F. | |
aku | |
Dnia Thu, 09 Feb 2012 19:29:35 +0100, PiteR napisał(a):
na ** p.m.s ** yapann pisze tak: Ale niezbyt duzym pradem, i nie wiadomo czy uzupelni ladunek zuzyty na rozruch. Te 14 volt występuje od razu po zapaleniu silnika, na jałowych. Przecież byś widział rozjasnianie swiateł jeśliby zależało ono od obrotow. A nie widzisz ? To wlacz ogrzewanie szyby, dmuchawe i sprawdz jeszcze raz. Wydajnosc alternatora na niskich obrotach jest ograniczona. J. |
|
Data: 2012-02-10 00:28:56 | |
Autor: PiteR | |
aku | |
na ** p.m.s ** J.F. pisze tak:
Ale niezbyt duzym pradem skoro napięcie się nie zmieni (wzrośnie) to jak potem prąd wzrośnie? A nie widzisz ? To wlacz ogrzewanie szyby, dmuchawe i sprawdz no nie widzę, jutro sprawdzę jeszcze multimetrem -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 |
|
Data: 2012-02-10 21:59:39 | |
Autor: J.F. | |
aku | |
Dnia Fri, 10 Feb 2012 00:28:56 +0100, PiteR napisał(a):
na ** p.m.s ** J.F. pisze tak: No wlasnie nie wzrosnie. Czyli prad jest ograniczony i naladowanie wymaga czasu. J. |
|
Data: 2012-02-11 00:40:35 | |
Autor: PiteR | |
aku | |
na ** p.m.s ** J.F. pisze tak:
No wlasnie nie wzrosnie. To jak wyższe obroty pomogą w lepszym ładowaniu? Dziś nie miałem czasu ale jutro Ed Cęgoręki do ręki i pomierzę :) -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 |
|
Data: 2012-02-14 11:27:15 | |
Autor: PiteR | |
aku | |
na ** p.m.s ** PiteR pisze tak:
Dziś nie miałem czasu ale jutro Ed Cęgoręki do ręki i pomierzę Tak napięcie ładowania zachowuje się u mnie w golfiku http://youtu.be/apdZ7NJNhG8 -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 |
|
Data: 2012-02-10 22:19:55 | |
Autor: KrisPolska | |
aku | |
Użytkownik "yapann" <yapann@odwa.pl> napisał w wiadomości news:jguklv$keo$1node2.news.atman.pl... chciałabym skonsultować swoją wiedzę o dbałe użytkowanie akumulatora: w jakich temp? na moje oko to min 20-40min po kazdym rozruchu i pozstawieniu na 8h przy notorycznej pracy rozruch jazda przy cieplym silniku nie ma takiej potrzeby |