aku

Data: 2012-02-08 20:35:27
Autor: Michał
aku

moja opinia w temacie :)

chciałabym skonsultować swoją wiedzę o dbałe użytkowanie akumulatora:
- ile km średnio / minimum powinno jechać auto po odpaleniu żeby akumulator nie utracał trwale pojemności (przez niedoładowanie) i by długo żył  - 10 km? 30 km? takpowiedzmy na obrotach 2,5-3 (benzyna)

Z moich testów jedno odpalenie = ~1.5 min chodzenia, czyli ze 2..3 kilometry,
ale to samo odpalenie (nowy aku starcza na ~8..10min kręcenia, odpalenie =~1.5sek).

Tylko ile przez noc zużyje na alarmy, radia itp... nie wiem... ze 4x
więcej niż odpalenie ?

-czy ładowanie na wyższych obrotach jest lepsze i/lub skuteczniejsze niż na niskich?

Chyba ponad 1.7k obrotów już dochodzi do 100% maxa, chyba że go obciążasz wszystkim co ma auto (szyby, fotele, radia, jakieś dogrzewanie czegoś i chłodnica się włączy) to może być trochę więcej obrotów.

na czym polega efetkt,  że pozostawienie prawie rozładowanego aku na jakiś czas powoduje, że na chwilę ma większe napięcie? (to samo zjawisko jest dla ogniw typu bateria paluszkowa..)

chemiczne duperele, nie mam w głowie na szybko

--

aku