Data: 2014-05-08 12:00:36 | |
Autor: Grejon | |
akumlator i niskie przebiegi | |
W dniu 2014-05-08 11:46, suryga@gmail.com pisze:
Mówi że trzeba więcej jeździć. Doładowywać prostownikiem albo założyć światła dzienne. -- Grzegorz Jońca Green Trafic 140 dCi Mazda 6 2.0 "parafinka" kombi |
|
Data: 2014-05-08 12:18:41 | |
Autor: Czesław Wiśniak | |
akumlator i niskie przebiegi | |
Mówi że trzeba więcej jeździć. Swiatla dzienne to bardziej oszczednosc na zarowkach, zwlaszcza w lecie. Jesli raz na jakis czas np 2-3 miesiace robi trase 200km to nie powinno byc problemu. Bledem bylo zostawienie aku na swiatlach na tydzien bo aku zdarzyl juz mocno zasiarczec i na pewno byl wzbudzany prostownikiem manualnie bo napiecie spadlo mocno ponizej progu akceptowalnego przez automaty. Przy takim uzytkowaniu przy mocno ujemnych temp. warto doladowywac a w lecie zostawic jak jest. |
|
Data: 2014-05-08 15:43:05 | |
Autor: Adam | |
akumlator i niskie przebiegi | |
W dniu 2014-05-08 12:18, Czesław Wiśniak pisze:
Mówi że trzeba więcej jeździć. Chyba coś Ci się pomyliło. Policz: opcja 1 - światła mijania dla typowych H4 2x55W (światła mijania) + 4x5W (światła pozycyjne) = 130W opcja 2 - światła dzienne 2x5W = 10W Widzisz różnicę? ;) -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2014-05-08 16:00:34 | |
Autor: Czesław Wiśniak | |
akumlator i niskie przebiegi | |
Chyba coś Ci się pomyliło. Nic mi sie nie pomylilo Policz: I co z tego ? Widzisz różnicę? ;) Widze :) |
|
Data: 2014-05-08 17:38:52 | |
Autor: Adam | |
akumlator i niskie przebiegi | |
W dniu 2014-05-08 16:00, Czesław Wiśniak pisze:
Chyba coś Ci się pomyliło. Bo wyciąłeś wątek: > W dniu 2014-05-08 12:18, Czesław Wiśniak pisze: >>>> Mówi że trzeba więcej jeździć. >>>> Ale jak nie ma potrzeby tyle jeździć to co robić ?? >>> >>> Doładowywać prostownikiem albo założyć światła dzienne. >> >> Swiatla dzienne to bardziej oszczednosc na zarowkach, zwlaszcza w lecie. Czyli łopatologicznie: Jeśli krótkie odcinki, to mniejszy czas ładowania akumulatora alternatorem. Więc zmiana oświetlenia na dzienne pozwala zaoszczędzić sporo ponad 100W mocy - i ten prąd jest w tym momencie "dorzucany" do ładowania akumulatora. Ergo: akumulator może być krócej ładowany do podobnej pojemności, jak ładowany dłużej niższym prądem. -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2014-05-08 09:19:54 | |
Autor: kogutek444 | |
akumlator i niskie przebiegi | |
W dniu czwartek, 8 maja 2014 17:38:52 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
W dniu 2014-05-08 16:00, Czesďż˝aw Wiďż˝niak pisze: Nie piszemy o odcinkach 50 metrów tylko 1,5-2 kilometry. |
|
Data: 2014-05-08 20:39:19 | |
Autor: Jawi | |
akumlator i niskie przebiegi | |
W dniu 2014-05-08 18:19, kogutek444@gmail.com pisze:
Nie piszemy o odcinkach 50 metrów tylko 1,5-2 kilometry.nie piszemy nie umiejąc cytować |
|
Data: 2014-05-08 14:47:29 | |
Autor: kogutek444 | |
akumlator i niskie przebiegi | |
W dniu czwartek, 8 maja 2014 20:39:19 UTC+2 użytkownik Jawi napisał:
W dniu 2014-05-08 18:19, kogutek444@gmail.com pisze: To nie piszcie, przymusu nie ma. |
|
Data: 2014-05-08 17:55:19 | |
Autor: Czesław Wiśniak | |
akumlator i niskie przebiegi | |
Czyli łopatologicznie: Oczywiscie tylko w lecie nie ma to wiekszego znaczenia bo nie spada pojemnosc w wyniku niskiej temp, nie potrzebujesz duzego pradu do odpalenia, ladowanie przebiega o wiele szybciej niz w zimie co ma olbrzymie znaczenie i nie ma duzego zapotrzebowania na energie. Aku z niedoladowania w znakomitej wiekszosci pada w zimie (wtedy ledy sa przydatne) i jesli ja przejezdzi to potem rowniez i cale lato :P |
|
Data: 2014-05-09 08:19:44 | |
Autor: Adam Wysocki | |
akumlator i niskie przebiegi | |
Adam <a.g@poczta.onet.pl> wrote:
Więc zmiana oświetlenia na dzienne pozwala zaoszczędzić sporo ponad 100W mocy - i ten prąd jest w tym momencie "dorzucany" do ładowania akumulatora. Bzdura. Prąd ładowania wynika z napięcia podawanego na instalację przez alternator, a to jest stabilizowane niezależnie od obciążenia alternatora. -- Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r. PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ http://motogof.tumblr.com/ |
|
Data: 2014-05-09 10:33:54 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
akumlator i niskie przebiegi | |
Hello Adam,
Friday, May 9, 2014, 10:19:44 AM, you wrote: Więc zmiana oświetlenia na dzienne pozwala zaoszczędzić sporo ponadBzdura. Prąd ładowania wynika z napięcia podawanego na instalację Wydajność alternatora przy jeździe miejskiej limituje prąd ładowania. Jak pyrkasz na jałowych w korku, to lepiej mieć dzienne. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2014-05-09 11:23:45 | |
Autor: J.F | |
akumlator i niskie przebiegi | |
Użytkownik "Adam Wysocki" napisał w wiadomości
Adam <a.g@poczta.onet.pl> wrote: Więc zmiana oświetlenia na dzienne pozwala zaoszczędzić sporo ponad Bzdura. Prąd ładowania wynika z napięcia podawanego na instalację A napiecie na wolnych obrotach z wlaczonymi swiatlami mierzyles ? Nadal tyle samo co bez swiatel ? To wlacz jeszcze ogrzewanie szyb, dmuchawe, i co tam moze byc przydatne. Alternator ma wydajnosc ograniczona, a na wolnych obrotach znacznie mniejsza niz nominalna. No i starcza, albo nie starcza - zalezy od samochodu. A jak nie starcza, to w czasie stania na czerwonym zima akumulator nie jest ladowany, albo jest wolniej ladowany. J. |
|
Data: 2014-05-09 12:45:33 | |
Autor: Adam | |
akumlator i niskie przebiegi | |
W dniu 2014-05-09 11:23, J.F pisze:
Użytkownik "Adam Wysocki" napisał w wiadomości Potwierdzam. Sprawdzałem w wielu samochodach. Najgorzej OIDP pamiętam, było (oczywiście oprócz Malucha z prądnicą) w Subaru Legacy - alternator "startował" dopiero ok. 200 obr. powyżej jałowych. Na jałowych - bilans ujemny. Być może to tylko przypadek mojego egzemplarza. W Pajero 2 z silnikiem 4M40 nie mierzyłem prądu, jednak napięcie jest wystarczające. Po przełączeniu akumulatora (np. po kilkugodzinnym świeceniu na biwaku i używaniu radia) na wolnych obrotach ten rozładowany szybko się ładuje. Podobnie Disco 1 i 2. Hyundai H100 - jakiś stary - musi być trzymany na obrotach. Na jałowych - ledwo starcza na podtrzymanie stanu akumulatora. Włączenie świateł powoduje już mały spadek napięcia. Lanosy, Nubiry, Polonezy i FSO ładowały na wolnych obrotach. -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2014-05-09 11:46:38 | |
Autor: Adam Wysocki | |
akumlator i niskie przebiegi | |
Adam <a.g@poczta.onet.pl> wrote:
Sprawdzałem w wielu samochodach. Najgorzej OIDP pamiętam, było (oczywiście oprócz Malucha z prądnicą) w Subaru Legacy - alternator "startował" dopiero ok. 200 obr. powyżej jałowych. Na jałowych - bilans ujemny. Być może to tylko przypadek mojego egzemplarza. W Hayabusie na światłach mijania przy jałowych obrotach mam ok. 13.6V. Przy lekkim dodaniu gazu skacze powyżej 14 - 14.2, 14.3, 14.5... A Sienolot (wart 1/10 tej Hayabusy) trzyma stabilnie... -- Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r. PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ http://motogof.tumblr.com/ |
|
Data: 2014-05-09 15:18:33 | |
Autor: J.F | |
akumlator i niskie przebiegi | |
Użytkownik "Adam Wysocki" napisał w wiadomości
Adam <a.g@poczta.onet.pl> wrote: Sprawdzałem w wielu samochodach. Najgorzej OIDP pamiętam, było W Hayabusie na światłach mijania przy jałowych obrotach mam ok. 13.6V. W nowszych autach bywa jakis inteligentny system zarzadzania elektryka. I cholera wie co robi ... ale moze np potrafi podbic napiecie po rozruchu, a po pewnym czasie obnizyc, bo po co przeladowywac akumulator bez potrzeby. J. |
|
Data: 2014-05-09 13:45:19 | |
Autor: Adam Wysocki | |
akumlator i niskie przebiegi | |
J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
W Hayabusie na światłach mijania przy jałowych obrotach mam ok. 13.6V. Tu nie ma, jest zwykły crow-bar. -- Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r. PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ http://motogof.tumblr.com/ |
|
Data: 2014-05-13 12:38:39 | |
Autor: MichaĹG | |
akumlator i niskie przebiegi | |
Adam pisze:
W dniu 2014-05-08 12:18, Czesďż˝aw Wiďż˝niak pisze:nie widzÄ- tych swiateĹ dziennych. To badziew. Takie 'janiczki' powinny byÄ zakazane. Pozdrawiam M -- - Ta wiadomoĹÄ e-mail jest wolna od wirusĂłw i zĹoĹliwego oprogramowania, poniewaĹź ochrona avast! Antivirus jest aktywna. http://www.avast.com |
|
Data: 2014-05-08 21:35:19 | |
Autor: Arbiter | |
akumlator i niskie przebiegi | |
Użytkownik "Grejon" <grejon83@gmail.com> napisał w wiadomości news:lkfkka$cj5$1usenet.news.interia.pl... Doładowywać prostownikiem albo założyć światła dzienne. Światła dzienne nie mają związku z wyładowywaniem się akumulatora na postoju |
|
Data: 2014-05-08 22:23:59 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
akumlator i niskie przebiegi | |
Hello Arbiter,
Thursday, May 8, 2014, 9:35:19 PM, you wrote: Doładowywać prostownikiem albo założyć światła dzienne.Światła dzienne nie mają związku z wyładowywaniem się akumulatora na postoju Światła dzienne mają bardzo dużo wspólnego z doładowywaniem akumulatora w czasie krótkich, miejskich przejazdów i nierozładowywaniem akumulatora podczas pyrkania na obrotach jałowych w korkach. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2014-05-09 08:54:02 | |
Autor: Adam Wysocki | |
akumlator i niskie przebiegi | |
RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid> wrote:
Światła dzienne mają bardzo dużo wspólnego z doładowywaniem To już zależy od bilansu energetycznego... czy alternator na jałowych obrotach potrafi utrzymać napięcie przy włączonych światłach. U mnie w samochodzie potrafi, w motocyklu też - do momentu włączenia wentylatora chłodnicy, ale wtedy nawet podkręcenie obrotów nic nie daje. -- Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r. PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ http://motogof.tumblr.com/ |
|
Data: 2014-05-09 11:06:09 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
akumlator i niskie przebiegi | |
Hello Adam,
Friday, May 9, 2014, 10:54:02 AM, you wrote: Światła dzienne mają bardzo dużo wspólnego z doładowywaniemTo już zależy od bilansu energetycznego... czy alternator na jałowych Ale jakie napięcie? U mnie przy jałowych i włączonych światłach napięcie jest niższe o jakieś 0.5V niż przy wyłączonych. To daje znaczącą różnicę prądu ładowania akumulatora. U mnie w samochodzie potrafi, w motocyklu też - do momentu włączenia Coś masz zepsute. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2014-05-09 10:31:08 | |
Autor: Adam Wysocki | |
akumlator i niskie przebiegi | |
RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid> wrote:
To już zależy od bilansu energetycznego... czy alternator na jałowych Nie pamiętam konkretnej wartości (mogę sprawdzić), ale było takie samo jak przy gazowaniu. Alternator w Sienie utrzymuje to napięcie zaskakująco stabilnie - regulator w Hayabusie robi to dużo gorzej. Może rzeczywiście w innych samochodach jest inaczej... U mnie w samochodzie potrafi, w motocyklu też - do momentu włączenia No i tu właśnie nie jestem pewien, co jest... były w tym moto problemy z ładowaniem, ale: - kostki od statora do wiązki i od wiązki do regulatora wywalone, a przewody zalutowane - regulator chłodzony wiatrakiem (przegrzewanie się regulatorów to częsta przypadłość takich motocykli, zresztą w Hondach jest jeszcze gorzej) - klemy akumulatora czyste i dobrze przykręcone - woltomierz podłączony bezpośrednio do akumulatora Może po prostu tak ma być i całość ma konstrukcyjnie przewidziane, że nie będzie ładowała akumulatora na pełnym obciążeniu (czyli z wentylatorem chłodnicy). W motocyklu to jest ogromne obciążenie. -- Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r. PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ http://motogof.tumblr.com/ |
|
Data: 2014-05-09 08:17:41 | |
Autor: Adam Wysocki | |
akumlator i niskie przebiegi | |
Grejon <grejon83@gmail.com> wrote:
Doładowywać prostownikiem albo założyć światła dzienne. Co ci dadzą światła dzienne? Przecież światła podczas jazdy są zasilane z alternatora, a nie z akumulatora. -- Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r. PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ http://motogof.tumblr.com/ |
|
Data: 2014-05-09 10:32:53 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
akumlator i niskie przebiegi | |
Hello Adam,
Friday, May 9, 2014, 10:17:41 AM, you wrote: Doładowywać prostownikiem albo założyć światła dzienne.Co ci dadzą światła dzienne? Przecież światła podczas jazdy są zasilane Kosztem ładowania akumulatora. Było tyle razy w tym wątku, że wstyd o to pytać. Naprawdę. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2014-05-09 10:31:17 | |
Autor: Adam Wysocki | |
akumlator i niskie przebiegi | |
RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid> wrote:
Doładowywać prostownikiem albo założyć światła dzienne.Co ci dadzą światła dzienne? Przecież światła podczas jazdy są zasilane Ok, czyli są samochody, w których napięcie ładowania (a przez to prąd) spada po załączeniu świateł na wolnych obrotach, tak? W moim tak nie jest (a to stary grat) - na wolnych obrotach alternator ładuje takim samym napięciem niezależnie od obciążenia i obrotów, myślałem że w każdym samochodzie tak jest. -- Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r. PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ http://motogof.tumblr.com/ |
|
Data: 2014-05-09 12:57:24 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
akumlator i niskie przebiegi | |
Hello Adam,
Friday, May 9, 2014, 12:31:17 PM, you wrote: Ok, czyli sš samochody, w których napięcie ładowania (a przez to pršd)Kosztem ładowania akumulatora. Było tyle razy w tym wštku, że wstyd oDoładowywać prostownikiem albo założyć wiatła dzienne.Co ci dadzš wiatła dzienne? Przecież wiatła podczas jazdy sš zasilane W znanych mi - w większoci. W moim tak nie jest (a to stary grat) - na wolnych obrotach alternator Widocznie nie miałe nigdy ciężko wyładowanego akumulatora. We pod uwagę, że pršd ładowania zależy także od napięcia wzbudzenia. I jeli cały system wstaje po ciężkim rozruchu od niskiego napięcia, to na wolnych obrotach jest fatalnie. Ale często wystarczy podgazować, żeby choć na chwilę podnieć napięcie i już się normalizuje. Wyłšczenie wiateł w takiej sytuacji zdecydowanie pomaga. W motocyklu sš zazwyczaj magnesy stałe i regulator crow-bar - to całkiem inna sytuacja. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2014-05-09 16:32:40 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
akumlator i niskie przebiegi | |
W dniu 2014-05-09 12:57, RoMan Mandziejewicz pisze:
Ok, czyli sš samochody, w których napięcie ładowania (a przez to pršd) Ostatni z moich, co tak miał, to był duży fiat. Ale nie będę się upierał że to statystycznie istotna próbka. -- JW |
|
Data: 2014-05-09 13:20:22 | |
Autor: Michał Jankowski | |
akumlator i niskie przebiegi | |
W dniu 09.05.2014 12:31, Adam Wysocki pisze:
Nie miałeś malucha z prądnicą. MJ |
|
Data: 2014-05-09 17:56:59 | |
Autor: Arbiter | |
akumlator i niskie przebiegi | |
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl.invalid> napisał w wiadomości news:95649243.20140509103253pik- Kosztem ładowania akumulatora. Było tyle razy w tym wątku, że wstyd o syreną jeździsz czy maluchem z prądnicą?:) |
|
Data: 2014-05-09 20:09:33 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
akumlator i niskie przebiegi | |
Hello Arbiter,
Friday, May 9, 2014, 5:56:59 PM, you wrote: Kosztem ładowania akumulatora. Było tyle razy w tym wątku, że wstyd osyreną jeździsz czy maluchem z prądnicą?:) Czytaj wątek do końca. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|