Data: 2014-05-08 17:40:07 | |
Autor: Arbiter | |
akumlator i niskie przebiegi | |
Użytkownik <suryga@gmail.com> napisał w wiadomości news:6fbfe96a-e282-4831-b405-60962d9334a2googlegroups.com... Ale jak nie ma potrzeby tyle jeździć to co robić ?? Albo odpinać klemę, albo dorobić ładowarkę taką jak od komórki ale na 12V dajmy na to zasilacz 12V 500ma i zostawiać podłączony gdy parkujesz. |
|
Data: 2014-05-08 09:27:01 | |
Autor: kogutek444 | |
akumlator i niskie przebiegi | |
W dniu czwartek, 8 maja 2014 17:40:07 UTC+2 uĹźytkownik Arbiter napisaĹ:
Uďż˝ytkownik <suryga@gmail.com> napisaďż˝ w wiadomoďż˝ci news:6fbfe96a-e282-4831-b405-60962d9334a2googlegroups.com... Akumulatorom zawsze szkodzi przesadna dbaĹoĹÄ uĹźytkownika. Dwunastoma woltami i poĹowÄ ampera wykoĹczysz akumulator szybciej niĹź Ci siÄ wydaje. JeĹli prostownik to dajÄ cy 14,2 - 14,5V, prÄ d nie ma znaczenia o ile nie bÄdzie to 5mA. MoĹźe byÄ prostownik wielkoĹci szafy trzydrzwiowej dajÄ cy siÄ obciÄ ĹźyÄ milionem amperĂłw. NapiÄcie jest kluczowe. |
|
Data: 2014-05-08 19:04:46 | |
Autor: CzesĹaw WiĹniak | |
akumlator i niskie przebiegi | |
Akumulatorom zawsze szkodzi przesadna dbaĹoĹÄ uĹźytkownika. Dwunastoma woltami i poĹowÄ >ampera wykoĹczysz akumulator szybciej niĹź Ci siÄ wydaje. JeĹli prostownik to dajÄ cy 14,2 - >14,5V, prÄ d nie ma znaczenia o ile nie bÄdzie to 5mA. MoĹźe byÄ prostownik wielkoĹci szafy >trzydrzwiowej dajÄ cy siÄ obciÄ ĹźyÄ milionem amperĂłw. NapiÄcie jest kluczowe. Prad ma znaczenie jesli akumulator jest totalnie rozladowany. |
|
Data: 2014-05-08 10:42:31 | |
Autor: kogutek444 | |
akumlator i niskie przebiegi | |
W dniu czwartek, 8 maja 2014 19:04:46 UTC+2 użytkownik Czesław Wiśniak napisał:
>Akumulatorom zawsze szkodzi przesadna dbałość użytkownika. Dwunastoma >woltami i połową >ampera wykończysz akumulator szybciej niż Ci się wydaje. >Jeśli prostownik to dający 14,2 - >14,5V, prąd nie ma znaczenia o ile nie >będzie to 5mA. Może być prostownik wielkości szafy >trzydrzwiowej dający >się obciążyć milionem amperów. Napięcie jest kluczowe. A jak odpalasz z kabli bo akumulator jest totalnie rozładowany to jak regulujesz prąd? |
|
Data: 2014-05-08 20:14:02 | |
Autor: Czesław Wiśniak | |
akumlator i niskie przebiegi | |
A jak odpalasz z kabli bo akumulator jest totalnie rozładowany to jak regulujesz prąd? Wlasnie przy takich szybkich doladowaniach padnietego akumulatora duzym pradem skracamy mu zycie, zwlaszcza na mrozie. Kulturalnie to sie powinno wyjac, postawic w cieplym miejscu i podlaczyc jakas fajna ladowarke z programem tzw. odsiarczania ;) |
|
Data: 2014-05-08 11:25:52 | |
Autor: kogutek444 | |
akumlator i niskie przebiegi | |
W dniu czwartek, 8 maja 2014 20:14:02 UTC+2 użytkownik Czesław Wiśniak napisał:
>A jak odpalasz z kabli bo akumulator jest totalnie rozďż˝adowany to jak >regulujesz prďż˝d? Zwłaszcza jak wsiadłeś rano bo chciałeś jechać do roboty i auto mówi że nie będzie jechało bo akumulator się rozładował. To wtedy wyjmujesz, ładujesz 10 godzin ze specjalnego prostownika, który pojechałeś kupić bo nie miałeś. Weź przestań pierdolić. Rozładowany akumulator na mrozie traci życie z powodu zamarznięcia elektrolitu. taki zamarznięty akumulator to nie akumulator tylko surowiec wtórny. |
|
Data: 2014-05-08 21:04:47 | |
Autor: Czesław Wiśniak | |
akumlator i niskie przebiegi | |
;) Zwłaszcza jak wsiadłeś rano bo chciałeś jechać do roboty i auto mówi że nie będzie jechało bo >akumulator się rozładował. To wtedy wyjmujesz, ładujesz 10 godzin ze specjalnego >prostownika, który pojechałeś kupić bo nie miałeś. Weź przestań pierdolić. Opanuj potwora chlopaku. |
|
Data: 2014-05-09 16:56:24 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
akumlator i niskie przebiegi | |
W dniu 2014-05-08 20:14, Czesław Wiśniak pisze:
Pomijając kwestię mrozu, to czytałem gdzieś raport z badania algorytmu ładowania, polegającego na tym, że akumulator ołowiowy przyjmował prąd równy liczbowo (w A) aktualnie brakującej pojemności (w Ah), (czyli, np. całkowicie wyładowany akumulator 50 Ah ładowano prądem 50 A, gdy naładował się do połowy - prądem 25 A itd. asymptotycznie do ~0). Czyli stosowano całkiem spore prądy. I OIDP nie stwierdzono zmniejszenia żywotności czy innych negatywów. W sumie to mnie nie dziwi - przecież akumulator oddaje często duże prądy i nie bardzo wiem, czemu w drugą stronę miały mu mocno szkodzić (poza gazowaniem pod koniec ładowania). Problem z automatyzacją tej metody widzę taki, że niby jak stwierdzić, jaka jest aktualna pojemność aku, oraz ile dokładnie wynosi jego ładunek... -- JW |
|
Data: 2014-05-09 10:56:15 | |
Autor: kogutek444 | |
akumlator i niskie przebiegi | |
W dniu piątek, 9 maja 2014 16:56:24 UTC+2 użytkownik Jakub Witkowski napisał:
W dniu 2014-05-08 20:14, Czesďż˝aw Wiďż˝niak pisze: To samoistne ograniczenie prądu wynika z rezystancji wewnętrznej akumulatora i alternatora oraz maksymalnego napięcia na poziomie 14,5V jakie jest w samochodach. Jak byś popsuł regulator napięcia żeby utrzymywał 15,5V to z tych 50A zrobiło by się znacznie więcej. |
|
Data: 2014-05-10 11:40:10 | |
Autor: J.F. | |
akumlator i niskie przebiegi | |
Dnia Fri, 09 May 2014 16:56:24 +0200, Jakub Witkowski napisał(a):
W dniu 2014-05-08 20:14, Czesław Wiśniak pisze: Byly kiedys akumulatory zwijkowe Optima, gdzie w katalogu stalo ze 50Ah mozna naladowac pradem 100A przez godzine. No ale one ponoc mialy 1000A pradu rozruchowego. W sumie to mnie nie dziwi - przecież akumulator oddaje często duże prądy i nie bardzo wiem, czemu Ale tam jeszcze mechanika dochodzi - masa elektrodowa w stanie naladowanym i rozladowanym jest inna, i w zaleznosci od pradu i napiecia roznie procesy moga przebiegac. Tak czy inaczej ciekaw jestem ile z tych zalecen to jakis stary przesad dla szerokiej publiki, z czasow gdy automatyki nie bylo. Okrety podwodne wspolczesne cos chyba w 3h akumulatory laduja ... ale moze to nie olowiowe, a na pewno nieco inne niz rozruchowe. Problem z automatyzacją tej metody widzę taki, że niby jak stwierdzić, jaka jest aktualna Sa w notebookach odpowiednie uklady monitorujace. Ale nawet nie wiem czy potrzebne - zapewne monitorujac dokladnie napiecie, prad i temperature da sie ustalic. A moze nawet nie trzeba, bo podejrzewam ze inne algorytmy tez nie szkodza, wcale nie trzeba pozostalej pojemnosci znac dokladnie, byleby nie wejsc w jakis niebezpieczny obszar. J. |