akumulator :)

Data: 2011-01-04 22:24:21
Autor: bartek
akumulator :)
Witam
mam pytanie
jakiej firmy akumulator polecacie
nie wazna mi gwarancja bo nigdy jej i tak nie uwzgledniaja tylko jakosc

auto 2.2 dti diesel. 125km

mialem 2x centry futura okolo 2 lat 2,5 pada...
w 2 roznych autach.
ladowanie mam 14.3 14,6 wiec ok

co polecacie ?

Data: 2011-01-04 21:40:24
Autor: Waldek Godel
akumulator :)
Dnia Tue, 4 Jan 2011 22:24:21 +0100, bartek napisał(a):

co polecacie ?

Polecamy archiwum grupy, tylko z tej zimy jest nie mniej niż pięć w±tków
pod hasłem "jaki kupić akumulator"
Ale oczywi¶cie twój problem jest specjalny, prawda?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest co¶ ekstra. Chodzi o to że jak my im

Data: 2011-01-04 22:14:03
Autor: masti
akumulator :)
Dnia pięknego Tue, 04 Jan 2011 22:24:21 +0100 osobnik zwany bartek
wystukał:

najtańszy :)

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-01-04 23:24:51
Autor: Michał Gut
akumulator :)
najtańszy :)

pod warunkiem ze daja do niego gratis kable rozruchowe:)

Data: 2011-01-04 22:50:27
Autor: masti
akumulator :)
Dnia pięknego Tue, 04 Jan 2011 23:24:51 +0100 osobnik zwany Michał Gut
wystukał:

najtańszy :)

pod warunkiem ze daja do niego gratis kable rozruchowe:)

te z chin?

ATSD to ile aku ci padło?

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-01-05 00:41:10
Autor: megrims
akumulator :)
W dniu 2011-01-04 23:50, masti pisze:
[...]

Tylko w ostatnich 3 latach: 4 sztuki. Wszystkie miały porządne
naklejki porzÄ…dnych producentĂłw. A pewnie z jednej fabryki
w Chinach wyjechały.

Z Aku to chyba jest tak samo jak z oponami - sÄ… tylko
dwa rodzaje: chińskie i produkowane w Chinach

Data: 2011-01-04 23:53:55
Autor: masti
akumulator :)
Dnia pięknego Wed, 05 Jan 2011 00:41:10 +0100 osobnik zwany megrims
wystukał:

to miałeś pecha.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-01-05 10:53:42
Autor: Nex@pl
akumulator :)
Myślę, że prędzej padnięty regulator w alternatorze. Miałem tak w W201, chiński regulator (jak sie okazało) dobijał akumulatory, pomimo, że napięcie było niby ok. Po wymianie na boscha nagle aku żyją i już nie padają na amen :)

Data: 2011-01-05 11:25:15
Autor: J.F.
akumulator :)
Użytkownik "megrims" <megrimsNOSPAM@interia.pl> napisał w
ATSD to ile aku ci padło?
Tylko w ostatnich 3 latach: 4 sztuki. Wszystkie miały porządne

W jednym aucie ? Cos masz nie tak.
Aku jednak kilka lat powinno wytrzymac.

naklejki porzÄ…dnych producentĂłw. A pewnie z jednej fabryki
w Chinach wyjechały.
Z Aku to chyba jest tak samo jak z oponami - sÄ… tylko
dwa rodzaje: chińskie i produkowane w Chinach

No coz - doslownie patrzac, to jest jednak sporo fabryk poza Chinami.

J.

Data: 2011-01-05 11:26:46
Autor: Nex@pl
akumulator :)
Ja ostatnio zwierzyłem firmie banner, cena chyba ta sama co centra, ponoć austriackie czy cś w ten deseń, odpukać jeden już chodzi drugi rok.

Data: 2011-01-05 13:57:20
Autor: Kamil 'Model'
akumulator :)
W dniu 2011-01-05 11:26, Nex@pl pisze:
Ja ostatnio zwierzyłem firmie banner, cena chyba ta sama co centra,
ponoć austriackie czy c¶ w ten deseń, odpukać jeden już chodzi drugi rok.

Sam mam Bannnera 3 zimę w Golfie 1,9TD. Autko garażowane pod chmurk± i nie miałem problemów z odpaleniem autka przez akumulator. Kręci aż miło :)

Data: 2011-01-05 07:35:47
Autor: Michał Gut
akumulator :)
te z chin?
nom

ATSD to ile aku ci padło?

musialbym zrknac (bo jeszcze chyba jedna albo 2 padaki leza w garazu) jakie marki ale ogolnie ostatnie 3 sztuki a moze i cztery(stracilem rachube, ale 3 to na bank co rok czasem mniej). Dodatkowo chinol o dzwiecznej nazwie sakura siedzi w samochodzie pracownika i dalem mu inna chinszczyzne jakiej chcialem sie pozbyc a byla w lepszej kondycji.

liczmy te 3 sztuki. a porownalem sobie z tymi bardziej markowymi (zywotnosc w latach a nie miesiacach) i obecnie wsadzilem do jednego punciaka stary x letni akumulator varty wywleczony z jakiegos starego VW (ma oznaczenia vag) a do drugiego szarpnalem sie na bosha s5 i nie zaluje.

Data: 2011-01-04 22:38:42
Autor: Irokez
akumulator :)
Użytkownik "bartek" <zielony@w.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ig03hn$pm6$1mx1.internetia.pl...
[...]

Dobra była Centra Plus.
Teraz mam now± Vartę Silver, bo taka w piwnicy 10-letnia jeszcze spokojnie kręci Fiatem ¦ciem±.

No ale 10 lat temu pewnie takiego parcia na koszta nie było. Mam nadzieję że ta Varta wytrzyma te 5 lat.
Bo Futury były dwie, jedna 3 tygodnie, druga 1,5 roku i poszła z autem... nie wiem ile jeszcze pochodzi, ale też więcej nie kupię.

Pozdro

--
Irokez

Data: 2011-01-04 23:07:37
Autor: PaweL
akumulator :)
Teraz mam now± Vartę Silver, bo taka w piwnicy 10-letnia jeszcze spokojnie kręci Fiatem ¦ciem±.

Trzymasz samochód w piwnicy??? W piwnicy temp. jest równa temp. otoczenia? Co to za porównanie akumulatora który mrozu nie czuje.

Ja mam 3letni± Futurę i wci±ż elegancko odpalam przy jej pomocy samochód.

Paweł

Data: 2011-01-04 23:43:28
Autor: J_K_K
akumulator :)
Użytkownik "PaweL" <lespaw@interiakropkaonet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ig05n4$b9r$1usenet.news.interia.pl...
Ja mam 3letni± Futurę i wci±ż elegancko odpalam przy jej pomocy samochód.

A ile km w tym czasie przejechała i w jakich warunkach ?
U mnie padła po 2 latach i ~100 kkm,
wymienili na now±.
Fabryczny oplowski takoż, aczkolwiek bez wymiany.

Pzdr

JKK

Data: 2011-01-05 15:09:43
Autor: Irokez
akumulator :)
[...]

Nie, poszedł do piwnicy po 7 latach i 170kkm jak w duże mrozy dwa razy nie dał rady zakręcić 2.4JTD. Bez problemu za to kręcił Sien± 1.4 zeszłej zimy kiedy w niej padł jaki¶ dziki Carjack czy jako¶ tak. Jak to cudo zobaczyłem to się zdziwiłem, bo my¶lałem że tylko płyny do spryskiwaczy robi±.

Trzymam go na zapas a tak w razie czego.
Sklepy się ostatnio wycwaniły i do ceny od razu dodaj± opłatę, te chyba 15zł co było kiedy¶ za zwrot starego. Na pytanie jak przyniosłem rupcia, czy więc dostanę te 15 zeta tylko u¶miech i stwierdzenie, że w markecie i tak drożej by mi wyszło. Więc oddałem tylko kompletne złomy (carjack i jaki¶tam jeszcze) a Vartę zostawiłem.

Pozdrawiam.

--
Irokez

Data: 2011-01-05 11:52:36
Autor: qba
akumulator :)
W dniu 2011-01-04 22:38, Irokez pisze:

Teraz mam now± Vartę Silver, bo taka w piwnicy 10-letnia jeszcze
spokojnie kręci Fiatem ¦ciem±.

moja warta daje rade już 9 lat z 1.9SDI

Data: 2011-01-04 23:05:20
Autor: Maciek
akumulator :)
Dnia Tue, 4 Jan 2011 22:24:21 +0100, bartek napisał(a):

(...)

Ja marudzilem, szukalem i w koncu do diesla kupilem Boscha S5 75 Ah. Na
razie jest OK, dzis przy minus dziesieciu stopniach odpalil Andorie, co nie
jest prosta sprawa (6 prob i w sumie ze 3 minuty grzania).

Cenowo Centra + 10 zl.

--
Maciek

Data: 2011-01-05 09:16:12
Autor: PaweL
akumulator :)
 (6 prob i w sumie ze 3 minuty grzania).

SprawdĽ ¶wiece żarowe.

Data: 2011-01-06 17:23:53
Autor: Maciek
akumulator :)
Dnia Wed, 5 Jan 2011 09:16:12 +0100, PaweL napisał(a):

SprawdĽ ¶wiece żarowe.

Pokaz mi Zuka, w ktorym grzeja lepiej :)

--
Maciek

Data: 2011-01-05 10:47:13
Autor: Agent
akumulator :)

Użytkownik "Maciek" <docktor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:1j9iavnae28vo$.jse8hhcljman$.dlg40tude.net...
[...]

Ale ile go masz? Jak nowy to po co pisac że działa?

Data: 2011-01-05 10:50:34
Autor: Maciek
akumulator :)
Dnia Wed, 5 Jan 2011 10:47:13 +0100, Agent napisał(a):

Ale ile go masz? Jak nowy to po co pisac że działa?

Watkodawca tez kupi nowy :P

--
Maciek

Data: 2011-01-04 23:12:26
Autor: Jackare
akumulator :)
[...]

tylko i wył±cznie delkor. Lub Puma prodkukcji delkor. Poczytaj opinie w sieci. Totalnie bezobsługowe baterie. pracuj± po 7-9 lat.
--
Jackare

Data: 2011-01-04 23:31:15
Autor: Plumpi
akumulator :)
[...]

Ja się wyleczyłem z kupowania drogich akumulatorów.
Kupiłem jak±¶ Centrę i niedożyła 4 roku. Kupiłem Centra Futura tyle co po gwarancji 3 letniej, bodajze dwa miesi±ce po jej upłynięciu i też mi padła.
Od tego czasu idę do sklepu specjalistycznego i mówię "poproszę najtańszy jaki macie, ale z tych, które czesto sprzedajecie".
Kupiłem od tego czasu 3 akumulatory do samochodów. Dwa z nich to Westa Forse. Jedna zakupina w czerwcu tego roku i użytkowana w samochodzie z silnikeim Diesla, a druga eksploatowana już 3 sezon zimowy w benzynowcu. Ten trzeci nie pamiętam jakiej firmy, bo użytkowałem chyba 2 sezony i auto poszło do ludzi. Z cał± trójk± nie było kłopotów. Mam nawet wrażenie, ze ta Westa lepiej kręci silnikiem na mrozach ot Futury, któr± firma reklamuje jako super-hiper akumulator o dużym pr±dzie rozruchowym.

Data: 2011-01-05 07:39:45
Autor: Michał Gut
akumulator :)
Ja się wyleczyłem z kupowania drogich akumulatorów.

no widzisz, co czlowiek to inna opinia...
u mnie pady aku ograniczaly sie do dosc szybkiego spadania pradu rozruchowego i wzrastania rezystancji wew a takze samej pojemnosci - przy czym jedna wazna rzecz: czasami sporo potrafie zezrec na postoju pradu(taka robota) ale ladowanie ok (ba nawet myslac ze jest nie halo w ciemno wymienialem altka).

Data: 2011-01-05 11:26:38
Autor: J.F.
akumulator :)
Użytkownik "Michał Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl>
[...]

Rozejrzyj sie moze za jakims "trakcyjnym" a nie rozruchowym.

J.

Data: 2011-01-04 23:44:53
Autor: J_K_K
akumulator :)
Użytkownik "bartek" <zielony@w.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ig03hn$pm6$1mx1.internetia.pl...
nie wazna mi gwarancja bo nigdy jej i tak nie uwzgledniaja tylko jakosc

Banner w wersji dla taksówkarzy.
Nie wiem, czy osi±galny w Polsce.

Pzdr

JKK

Data: 2011-01-04 23:50:45
Autor: Yogi\(n\)
akumulator :)
Użytkownik "bartek" <zielony@w.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ig03hn$pm6$1mx1.internetia.pl...
Witam
mam pytanie
jakiej firmy akumulator polecacie

Miałem: boscha, vartę, panasonica, bannera i jaki¶ chiński wynalazek, którego nazwy nie pamiętam.
Smiało polecam panasonica (6,5 roku) oraz bannera (prawie 3 lata a potem sprzedałem auto), varta i bosch wytrzymywały kilka miesięcy po upływie gwarancji. Chińszczyzna kręciła ponad rok, potem też sprzedałem auto z ni± (kupiłem j± w trasie na stacji beznynowej po awarii boscha, była mniej więcej za 3/5 ceny markowego akku).

--
Yogi(n)
http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasiukiewicz412010.jpg

Data: 2011-01-05 00:45:22
Autor: Adam Adamaszek
akumulator :)
On 4 Sty, 22:24, "bartek" <ziel...@w.pl> wrote:

co polecacie ?

Autocraft, sa na allegro - najtansze z dobrych.

pozdr
AA

Data: 2011-01-05 00:55:04
Autor: krzyss
akumulator :)
W dniu 2011-01-04 22:24, bartek pisze:

co polecacie ?

TAB
Nie jest zbyt tani ale mi sie sprawdza juz w drugim aucie...

--
===-- -- -==   krzyss vel Qkill   ==-- -- -===
-- -- ===-- --    www.krzyss.com   -- -- ===-- --

Data: 2011-01-05 08:17:41
Autor: Scyzoryk
akumulator :)
jakiej firmy akumulator polecacie

ojciec kupił dwa sezony temu akumulator słoweńskiej firmy TAB (Topla) Kręci bez zaj±knięcia do dzi¶ a przy okazji był tańszy niż znana konkurencja. Polecany przez wła¶ciciela małego sklepiku z akumulatorami.

Pozdr
Scyzoryk

Data: 2011-01-05 08:29:03
Autor: Axel
akumulator :)
"Scyzoryk" <gradon_mWYWAL_TO@interia.pl> wrote in message
[...]

ROTFL!  I te dwa sezony maja swiadczyc o jakosci aku? Nie przypominam sobie, zeby jakis akumulator mi padl wczesniej, niz po 3-4 latach, chyba ze byl felerny i wymieniony na gwarancji.
Dobre aku to mialem fabryczne w Oplach - jeden wytrzymal 7 lat, drugi 6.

--
Axel

Data: 2011-01-05 08:43:05
Autor: news-gazeta
akumulator :)

[...]

Tak, kolego - po dwoch sezonach można stwierdzic czy w zime aku trzyma,
np gdy auto uzywane na krotkich odcinkach, czyli extremalnie dla aku.
I popieram przedmówcę, również kupiłem TOPLA +30% i kręci aż miło.

Pozdrawiam - Darek.

Data: 2011-01-05 08:50:29
Autor: Maciek
akumulator :)
Dnia Wed, 5 Jan 2011 08:43:05 +0100, news-gazeta napisał(a):

Tak, kolego - po dwoch sezonach można stwierdzic czy w zime aku trzyma,
np gdy auto uzywane na krotkich odcinkach, czyli extremalnie dla aku.
I popieram przedmówcę, również kupiłem TOPLA +30% i kręci aż miło.

No to moj 2,5- albo juz nawet 3-letni ZAP sie sprawdzil. Przebieg roczny
samochodu to 10 tys. km, glownie krotkie jazdy po miescie. Kreci bez
zastrzezen...

--
Maciek

Data: 2011-01-05 09:23:50
Autor: PaweL
akumulator :)
No to u mnie w rodzinie jest też samochód Nissan Micra, z 1998r, z oryginalnym akumulatorem Lucas. 13 lat i odpala bez zaj±knięcia.
Ale to akumulator OEM, nie można go nigdzie kupić. Nawet w ASO Nissan jako czę¶ć zamienn± dostawało się już inny akumulator.

Paweł

Data: 2011-01-05 12:15:51
Autor: Axel
akumulator :)
"news-gazeta" <news-gazeta@gazeta.pl> wrote in message
[...]

Uzywam auta prawie wylacznie na krotkich odcinkach. Jeszcze raz przeczytaj, co napisalem w poprzedniej wiadomosci. W sprawnym aucie kazdy akumulator bedzie trzymal w zimie, poza zupelnymi gownami. Auta, ktore po dwoch latach jeszcze jezdza tez uwazasz za dobre?

--
Axel

Data: 2011-01-05 15:38:01
Autor: Jakub Witkowski
akumulator :)
W dniu 2011-01-05 08:43, news-gazeta pisze:

[...]

Po dwóch sezonach można stwierdzić, czy trzyma po dwóch sezonach,
a po sze¶ciu - czy trzyma po sze¶ciu. Niby nic odkrywczego,
ale tak dla jasno¶ci zaznaczmy...

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci

Data: 2011-01-05 17:06:34
Autor: J.F.
akumulator :)

Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał
[...]

Ale, w zaleznosci od ceny, czasem juz po dwoch sezonach mozna stwierdzic ze sie oplacalo :-)

J.

Data: 2011-01-05 17:27:03
Autor: Axel
akumulator :)

"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:ig24u9$gak$1news.onet.pl...
[...]

No nie. Po dwoch sezonach, to najwyzej - bez wzgledu na cene - mozna stwierdzic, ze sie nie oplacalo...

--
Axel

Data: 2011-01-05 23:47:35
Autor: J.F.
akumulator :)
On Wed, 5 Jan 2011 17:27:03 +0100,  Axel wrote:
[...]

Jak kosztowal 1/3 ceny Boscha i wytrzymal dwa lata .. to ile sie
spodziewasz po Boschu czy jaka tam marke uwazasz za dobra ? Jesli jeszcze za malo, to zawsze mozna policzyc z odsetkami bankowymi
:-)

J.

Data: 2011-01-05 08:51:11
Autor: Piotr Jurczak
akumulator :)
W dniu 2011-01-05 08:29, Axel pisze:
"Scyzoryk"<gradon_mWYWAL_TO@interia.pl>  wrote in message
jakiej firmy akumulator polecacie
ojciec kupi� dwa sezony temu akumulator s�owe�skiej firmy TAB (Topla)
Krďż˝ci  bez zajďż˝kniďż˝cia do dziďż˝ a przy okazji byďż˝ taďż˝szy niďż˝ znana
konkurencja.  Polecany przez wďż˝aďż˝ciciela maďż˝ego sklepiku z akumulatorami.

[...]

Fabryczne boshe w oplu były dobre (7 lat), potem kupiłem bosha silver, varta blue, padły niedługo po końcu gwarancji. Obecnie mam norauto w dwóch autach (3 i 4 lata) i nie ma z było z nimi problemów.
Pozdrawiam

Data: 2011-01-05 09:17:32
Autor: Krzysztof
akumulator :)
Oryginał renault - 8 lat, teraz mam najtańszą chinszczyznę z marketu jakies "power cus" i działa 6 rok....Auto z silnikiem benzynowym 3 lata jeżdzone na odcinkach 5 km.

K.

Data: 2011-01-05 16:55:03
Autor: Scyzoryk
akumulator :)

ROTFL!  I te dwa sezony maja swiadczyc o jakosci aku? Nie przypominam sobie,
zeby jakis akumulator mi padl wczesniej, niz po 3-4 latach, chyba ze byl felerny i wymieniony na gwarancji.

a ja miałem takie do¶wiadczenie z dwoma boschami. Jeden umarł na gwarancji, drugi wymagał doładowywania praktycznie po każdym kilkudniowym postoju na dużym mrozie albo kręcił także ledwo silnik zaskakiwał.

Tak więc można w dwa lata i dwie zimy z duzymi mrozami stwierdzić czy aku jest dobre. Test na 6 czy 8 lat też jest do dupy bo zazwyczaj nie ma w sprzedazy już tych samych modeli które były 6 czy 10 lat temu.

Ja bym np stara centrę polecał ale z nowymi modelami nie jest już tak super.

Pozdr
Scyzoryk

Data: 2011-01-05 10:52:13
Autor: Agent
akumulator :)

[...]

Ja tam nie wiem co Wy macie z tymi akumulatorami. Miałem już w życiu Centra Plus i chodził ze 3 lata i jak go sprzedałem (auto) to dalej działał, w nast aucie miałem Yuasa i chodził 7 lat, teraz mam chyba Delphi i jak narazie mija mu 5 rok i działa. W drugim aucie mam Vartę Silver ok 5 lat i działa mimo że auto stoi nieraz po 4 dni. Wszystkie auta nie garażowane nigdy. Mam super szczę¶cie czy o co tu chodzi że innym padaj± po roku, dwóch?

Data: 2011-01-05 15:01:45
Autor: Plumpi
akumulator :)
Użytkownik "Agent" <wprzyjemski@onet.ue> napisał w wiadomo¶ci news:ig1evp$jv9$1news.onet.pl...

[...]

Centra kiedy¶ produkowała dobre akumulatory. Sam użytkowałem 2 stare akumulatory Centry. Jeden z nich załatwiłem po 8 latach, bo chyba nigdy nikt nie dolewał do niego wody i poziom był ponizej 1/2 co¶ mnie podkusiło i dolałem wodę do pełna, a wtedy opadł szlam i było po akumulatorze. Dopóki niedolewałem nawet największe mrozy nie były mu straszne. Drugi akumulator miałem przez 6 lat i szlak go trafił, bo zapomniałem wył±czyć ¶wiatła na mrozie ok. -15stC.
Byłem tak przekonany do Centry, że kolejne zakupy to były centrowskie Futury, na których się zawiodłem.

Data: 2011-01-05 17:57:31
Autor: Szymon
akumulator :)
[...]

Polecam Bannera, ale jak autko ma chodzić nie dłużej niż 2 lata, weĽ najtańszy ;-)

auto 2.2 dti diesel. 125km

mialem 2x centry futura okolo 2 lat 2,5 pada...
w 2 roznych autach.
ladowanie mam 14.3 14,6 wiec ok

Ewidentnie wykańczasz sam akumulatory, albo krótkie przebiegi, albo z tym ładowaniem co¶ nie bardzo.

Szymon

akumulator :)