akumulator :)

Data: 2011-01-05 08:17:41
Autor: Scyzoryk
akumulator :)
jakiej firmy akumulator polecacie

ojciec kupił dwa sezony temu akumulator słoweńskiej firmy TAB (Topla) Kręci bez zająknięcia do dziś a przy okazji był tańszy niż znana konkurencja. Polecany przez właściciela małego sklepiku z akumulatorami.

Pozdr
Scyzoryk

Data: 2011-01-05 08:29:03
Autor: Axel
akumulator :)
"Scyzoryk" <gradon_mWYWAL_TO@interia.pl> wrote in message
[...]

ROTFL!  I te dwa sezony maja swiadczyc o jakosci aku? Nie przypominam sobie, zeby jakis akumulator mi padl wczesniej, niz po 3-4 latach, chyba ze byl felerny i wymieniony na gwarancji.
Dobre aku to mialem fabryczne w Oplach - jeden wytrzymal 7 lat, drugi 6.

--
Axel

Data: 2011-01-05 08:43:05
Autor: news-gazeta
akumulator :)

[...]

Tak, kolego - po dwoch sezonach można stwierdzic czy w zime aku trzyma,
np gdy auto uzywane na krotkich odcinkach, czyli extremalnie dla aku.
I popieram przedmówcę, również kupiłem TOPLA +30% i kręci aż miło.

Pozdrawiam - Darek.

Data: 2011-01-05 08:50:29
Autor: Maciek
akumulator :)
Dnia Wed, 5 Jan 2011 08:43:05 +0100, news-gazeta napisał(a):

Tak, kolego - po dwoch sezonach można stwierdzic czy w zime aku trzyma,
np gdy auto uzywane na krotkich odcinkach, czyli extremalnie dla aku.
I popieram przedmówcę, również kupiłem TOPLA +30% i kręci aż miło.

No to moj 2,5- albo juz nawet 3-letni ZAP sie sprawdzil. Przebieg roczny
samochodu to 10 tys. km, glownie krotkie jazdy po miescie. Kreci bez
zastrzezen...

--
Maciek

Data: 2011-01-05 09:23:50
Autor: PaweL
akumulator :)
No to u mnie w rodzinie jest też samochód Nissan Micra, z 1998r, z oryginalnym akumulatorem Lucas. 13 lat i odpala bez zająknięcia.
Ale to akumulator OEM, nie można go nigdzie kupić. Nawet w ASO Nissan jako część zamienną dostawało się już inny akumulator.

Paweł

Data: 2011-01-05 12:15:51
Autor: Axel
akumulator :)
"news-gazeta" <news-gazeta@gazeta.pl> wrote in message
[...]

Uzywam auta prawie wylacznie na krotkich odcinkach. Jeszcze raz przeczytaj, co napisalem w poprzedniej wiadomosci. W sprawnym aucie kazdy akumulator bedzie trzymal w zimie, poza zupelnymi gownami. Auta, ktore po dwoch latach jeszcze jezdza tez uwazasz za dobre?

--
Axel

Data: 2011-01-05 15:38:01
Autor: Jakub Witkowski
akumulator :)
W dniu 2011-01-05 08:43, news-gazeta pisze:

[...]

Po dwóch sezonach można stwierdzić, czy trzyma po dwóch sezonach,
a po sześciu - czy trzyma po sześciu. Niby nic odkrywczego,
ale tak dla jasności zaznaczmy...

Data: 2011-01-05 17:06:34
Autor: J.F.
akumulator :)

Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał
[...]

Ale, w zaleznosci od ceny, czasem juz po dwoch sezonach mozna stwierdzic ze sie oplacalo :-)

J.

Data: 2011-01-05 17:27:03
Autor: Axel
akumulator :)

"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:ig24u9$gak$1news.onet.pl...
[...]

No nie. Po dwoch sezonach, to najwyzej - bez wzgledu na cene - mozna stwierdzic, ze sie nie oplacalo...

--
Axel

Data: 2011-01-05 23:47:35
Autor: J.F.
akumulator :)
On Wed, 5 Jan 2011 17:27:03 +0100,  Axel wrote:
[...]

Jak kosztowal 1/3 ceny Boscha i wytrzymal dwa lata .. to ile sie
spodziewasz po Boschu czy jaka tam marke uwazasz za dobra ? Jesli jeszcze za malo, to zawsze mozna policzyc z odsetkami bankowymi
:-)

J.

Data: 2011-01-05 08:51:11
Autor: Piotr Jurczak
akumulator :)
W dniu 2011-01-05 08:29, Axel pisze:
"Scyzoryk"<gradon_mWYWAL_TO@interia.pl>  wrote in message
jakiej firmy akumulator polecacie
ojciec kupi� dwa sezony temu akumulator s�owe�skiej firmy TAB (Topla)
Krďż˝ci  bez zajďż˝kniďż˝cia do dziďż˝ a przy okazji byďż˝ taďż˝szy niďż˝ znana
konkurencja.  Polecany przez wďż˝aďż˝ciciela maďż˝ego sklepiku z akumulatorami.

[...]

Fabryczne boshe w oplu były dobre (7 lat), potem kupiłem bosha silver, varta blue, padły niedługo po końcu gwarancji. Obecnie mam norauto w dwóch autach (3 i 4 lata) i nie ma z było z nimi problemów.
Pozdrawiam

Data: 2011-01-05 09:17:32
Autor: Krzysztof
akumulator :)
Oryginał renault - 8 lat, teraz mam najtańszą chinszczyznę z marketu jakies "power cus" i działa 6 rok....Auto z silnikiem benzynowym 3 lata jeżdzone na odcinkach 5 km.

K.

Data: 2011-01-05 16:55:03
Autor: Scyzoryk
akumulator :)

ROTFL!  I te dwa sezony maja swiadczyc o jakosci aku? Nie przypominam sobie,
zeby jakis akumulator mi padl wczesniej, niz po 3-4 latach, chyba ze byl felerny i wymieniony na gwarancji.

a ja miałem takie doświadczenie z dwoma boschami. Jeden umarł na gwarancji, drugi wymagał doładowywania praktycznie po każdym kilkudniowym postoju na dużym mrozie albo kręcił także ledwo silnik zaskakiwał.

Tak więc można w dwa lata i dwie zimy z duzymi mrozami stwierdzić czy aku jest dobre. Test na 6 czy 8 lat też jest do dupy bo zazwyczaj nie ma w sprzedazy już tych samych modeli które były 6 czy 10 lat temu.

Ja bym np stara centrę polecał ale z nowymi modelami nie jest już tak super.

Pozdr
Scyzoryk

akumulator :)