Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   akumulator

akumulator

Data: 2018-12-01 18:22:22
Autor: J.F.
akumulator

Dzisiaj mnie nie zapalil.
Aku dlugo nie krecil, zaraz zdechl

Juz od paru dni cos ciezko startowal, sie zastanawialem czy nie
doladowac, ale napiecie w instalacji ~13.8V.

Akumulator ma 5 lat i jest marki "akumulator".

Auto jezdzi na codzien krotkie odcinki, ale czasem dluzsze.
Nawet na tych krotkich napiecie dochodzilo do 13.8-13.9V.
Podobnie zreszta jezdzi od dawna, problemow nie bylo.
W marcu sie rozladowal, ale potem jakos dzialal.

Sprawa jakich wiele, ale ... przynosze do domu, mierze napiecie ...
12.49V. Calkiem dobre. Podlaczam pod zasilacz - przy 5A po chwili doszlo do 13.9V, a po paru
minutach do 14.5. Czyli co - brudne klemy ? Myslalem ze takie rzeczy to tylko w fiatach.

Na diagnoze troche za pozno - akurat mialem drugi akumulator, wiec
wsadzilem do auta. Na druga wymiane mnie nie namowicie - bydle za
ciezke :-)

Nowy aku zapalil od razu, mimo ze stal sobie ze 2-3 miesiace od
ostatniego ladowania. No i z nim napiecie w samochodzie 14.0V ... Bez czyszczenia klem.

No i potwierdza sie, ze najwazniejsza rzecz w aku do diesla to wygodna
raczka. Niestety - tanie aku maja niewygodna :-(

J.

Data: 2018-12-01 19:50:32
Autor: Janusz
akumulator
W dniu 2018-12-01 o 18:22, J.F. pisze:

Dzisiaj mnie nie zapalil.
Aku dlugo nie krecil, zaraz zdechl
Czyli "Ah" poszły w las :)

Juz od paru dni cos ciezko startowal, sie zastanawialem czy nie
doladowac, ale napiecie w instalacji ~13.8V.
Za mało, był niedoładowany.

Akumulator ma 5 lat i jest marki "akumulator".
Czyli to jego ostatnie dni.


Auto jezdzi na codzien krotkie odcinki, ale czasem dluzsze.
Nawet na tych krotkich napiecie dochodzilo do 13.8-13.9V.
Czyli notorycznie niedoładowany.

Podobnie zreszta jezdzi od dawna, problemow nie bylo.
W marcu sie rozladowal, ale potem jakos dzialal.
Może dlatego że było ciepło, teraz się zrobiło zimniej i pojemność spadła.


Sprawa jakich wiele, ale ... przynosze do domu, mierze napiecie ...
12.49V. Calkiem dobre.
Powiedzmy.

Podlaczam pod zasilacz - przy 5A po chwili doszlo do 13.9V, a po paru
minutach do 14.5.
Czyli zasiarczony, dojście do 14,5 powinno mu zająć minimum kilka godzin.


Czyli co - brudne klemy ? Myslalem ze takie rzeczy to tylko w fiatach.

Na diagnoze troche za pozno - akurat mialem drugi akumulator, wiec
wsadzilem do auta. Na druga wymiane mnie nie namowicie - bydle za
ciezke :-)

Nowy aku zapalil od razu, mimo ze stal sobie ze 2-3 miesiace od
ostatniego ladowania. No i z nim napiecie w samochodzie 14.0V ...
Bez czyszczenia klem.
To nadal mało, zajedziesz go tak samo jak stary.


No i potwierdza sie, ze najwazniejsza rzecz w aku do diesla to wygodna
raczka. Niestety - tanie aku maja niewygodna :-(
I dobra ładowarka, mam już też słaby aku marki akumulator i kupiłem taką
ładowarkę
https://www.banggood.com/FOXSUR-12V-5A-Pulse-Repair-LCD-Battery-Charger-For-Car-Motorcycle-Agm-Gel-Wet-Lead-Acid-Battery-p-1347622.html?

i na godzinę daje jej poładować a potem daje tryb repair i zostawiam na noc, ładuje impulsowo aku i go regeneruje. Faktycznie widzę poprawę bo mimo mrozów
aku lepiej kręci niż tydzień temu.

--
Pozdr
Janusz

Data: 2018-12-01 11:20:13
Autor: Zenek Kapelinder
akumulator
Niekoniecznie zasiarczony. Jak mu malo amperogodzin zostalo to szybko dochodzi do 14 z ogonkiem.

Data: 2018-12-01 20:22:42
Autor: Janusz
akumulator
W dniu 2018-12-01 o 20:20, Zenek Kapelinder pisze:
Niekoniecznie zasiarczony. Jak mu malo amperogodzin zostalo to szybko dochodzi do 14 z ogonkiem.

Ale wtedy by też kręcił rozrusznikiem a J.F twierdzi że nie zakręcił wystarczająco,
więc tych ah mu na pewno brakowało.

--
Pozdr
Janusz

Data: 2018-12-01 20:28:33
Autor: J.F.
akumulator
Dnia Sat, 1 Dec 2018 11:20:13 -0800 (PST), Zenek Kapelinder
napisał(a):
Niekoniecznie zasiarczony. Jak mu malo amperogodzin zostalo to szybko dochodzi do 14 z ogonkiem.

Jakby byl rozladowany, to by nie mial 12.5 V po wyjeciu z auta.

J.

Data: 2018-12-02 15:56:04
Autor: Queequeg
akumulator
Zenek Kapelinder <4kogutek44@gmail.com> wrote:

Niekoniecznie zasiarczony. Jak mu malo amperogodzin zostalo to szybko dochodzi do 14 z ogonkiem.

Mówisz o ładunku (rozładowaniu) czy o pojemności?

Jeśli o pojemności, to czemu jeszcze może maleć pojemność, jak nie przez zasiarczenie? (pytam poważnie)

--
https://www.youtube.com/watch?v=9lSzL1DqQn0

Data: 2018-12-01 20:43:31
Autor: J.F.
akumulator
Dnia Sat, 1 Dec 2018 19:50:32 +0100, Janusz napisał(a):
W dniu 2018-12-01 o 18:22, J.F. pisze:
Dzisiaj mnie nie zapalil.
Aku dlugo nie krecil, zaraz zdechl
Czyli "Ah" poszły w las :)

To nawet trudno nazwac kreceniem.

Ze dwie sekundy pokrecil z trudem, podgrzalem drugi raz swiece to juz
ledwo ruszyl, za chwile zaczele przekazniki klapac - nawet nie mialem
czasu spojrzec na woltomierz.

Juz od paru dni cos ciezko startowal, sie zastanawialem czy nie
doladowac, ale napiecie w instalacji ~13.8V.
Za mało, był niedoładowany.

Teraz taka moda.
Ciagle sie laduje, ale byc moze za malo aby uzupelnic straty na
krotkich odcinkach.

Akumulator ma 5 lat i jest marki "akumulator".
Czyli to jego ostatnie dni.

Poczekamy, zobaczymy.
Wydawalo mi sie ze mniej, i chcialem napisac cos o tej teorii 3 lat, a
tu niespodzianka przy ladowaniu...

Auto jezdzi na codzien krotkie odcinki, ale czasem dluzsze.
Nawet na tych krotkich napiecie dochodzilo do 13.8-13.9V.
Czyli notorycznie niedoładowany.

Podobnie zreszta jezdzi od dawna, problemow nie bylo.
W marcu sie rozladowal, ale potem jakos dzialal.
Może dlatego że było ciepło, teraz się zrobiło zimniej i pojemność spadła.

Od paru lat. Pare zim przezyl, pare mrozow.

Sprawa jakich wiele, ale ... przynosze do domu, mierze napiecie ...
12.49V. Calkiem dobre.
Powiedzmy.

Podlaczam pod zasilacz - przy 5A po chwili doszlo do 13.9V, a po paru
minutach do 14.5.
Czyli zasiarczony, dojście do 14,5 powinno mu zająć minimum kilka godzin.

Albo caly czas naladowany, na co to 12.49 wskazuje.

Czyli co - brudne klemy ? Myslalem ze takie rzeczy to tylko w fiatach.

Nowy aku zapalil od razu, mimo ze stal sobie ze 2-3 miesiace od
ostatniego ladowania. No i z nim napiecie w samochodzie 14.0V ...
Bez czyszczenia klem.
To nadal mało, zajedziesz go tak samo jak stary.

Teraz taka moda.

No i potwierdza sie, ze najwazniejsza rzecz w aku do diesla to wygodna
raczka. Niestety - tanie aku maja niewygodna :-(
I dobra ładowarka, mam już też słaby aku marki akumulator i kupiłem taką

Ale po co - normalnie sie nie laduje, samochod laduje.

ładowarkę
https://www.banggood.com/FOXSUR-12V-5A-Pulse-Repair-LCD-Battery-Charger-For-Car-Motorcycle-Agm-Gel-Wet-Lead-Acid-Battery-p-1347622.html?

Wyglada fajnie ... ale rozladowany do zera naladuje, czy nie ruszy ?

i na godzinę daje jej poładować

I jakie masz napiecie na poczatku i po paru minutach ladowania ?
Moze masz naladowany ... a moze masz problem z ladowaniem w aucie.

a potem daje tryb repair i zostawiam na noc, ładuje impulsowo aku i go regeneruje. Faktycznie widzę poprawę bo mimo mrozów
aku lepiej kręci niż tydzień temu.

J.

Data: 2018-12-01 22:04:06
Autor: Janusz
akumulator
W dniu 2018-12-01 o 20:43, J.F. pisze:
Dnia Sat, 1 Dec 2018 19:50:32 +0100, Janusz napisał(a):
W dniu 2018-12-01 o 18:22, J.F. pisze:
Dzisiaj mnie nie zapalil.
Aku dlugo nie krecil, zaraz zdechl
Czyli "Ah" poszły w las :)

To nawet trudno nazwac kreceniem.
Czyli albo padnięty albo rozładowany.


Juz od paru dni cos ciezko startowal, sie zastanawialem czy nie
doladowac, ale napiecie w instalacji ~13.8V.
Za mało, był niedoładowany.

Teraz taka moda.
Ciagle sie laduje, ale byc moze za malo aby uzupelnic straty na
krotkich odcinkach.
Dlatego trzeba go podładowywać, ja też krótko jeżdżę i niestety aku
sie nie naładuje.

Od paru lat. Pare zim przezyl, pare mrozow.
Noo ale wcześniej takich objawów nie miał :)
i w końcu przyjdzie ta ostatnia zima kiedy go wyrzucisz.


Sprawa jakich wiele, ale ... przynosze do domu, mierze napiecie ...
12.49V. Calkiem dobre.
Powiedzmy.

Podlaczam pod zasilacz - przy 5A po chwili doszlo do 13.9V, a po paru
minutach do 14.5.
Czyli zasiarczony, dojście do 14,5 powinno mu zająć minimum kilka godzin.

Albo caly czas naladowany, na co to 12.49 wskazuje.
No nie, gdyby tak było to miałby odpowiednią energię a jej nie ma,
pamiętaj że napięcie na nieobciążonym aku to tylko sugestia jego stanu.


Ale po co - normalnie sie nie laduje, samochod laduje.
Ale jak mało jezdzisz i aku ma swoje lata to trzeba go wspomagać.


ładowarkę
https://www.banggood.com/FOXSUR-12V-5A-Pulse-Repair-LCD-Battery-Charger-For-Car-Motorcycle-Agm-Gel-Wet-Lead-Acid-Battery-p-1347622.html?

Wyglada fajnie ... ale rozladowany do zera naladuje, czy nie ruszy ?
Nie, wpierw się ją podłącza po aku potem do sieci.



i na godzinę daje jej poładować

I jakie masz napiecie na poczatku i po paru minutach ladowania ?
Zaczyna od 13,8 zza chwilę skacze do 14,1 i pokazuje prąd np 5,7A
bo mój aku już też marny.

Moze masz naladowany ... a moze masz problem z ladowaniem w aucie.

Nie nie mam, mam 14.3 na aku w aucie.


--
Pozdr
Janusz

Data: 2018-12-01 13:32:40
Autor: Zenek Kapelinder
akumulator
Jak mu zostalo 5Ah i dopakujesz mu 5A to chcialbys zeby 14,5 po dobie sie zrobilo? Zaserwuj mu 0,5A i naladuje to 5Ah po dziesieciu godzinach.

Data: 2018-12-02 19:07:03
Autor: J.F.
akumulator
Dnia Sat, 1 Dec 2018 13:32:40 -0800 (PST), Zenek Kapelinder
napisał(a):
Jak mu zostalo 5Ah i dopakujesz mu 5A to chcialbys zeby 14,5 po dobie sie zrobilo? Zaserwuj mu 0,5A i naladuje to 5Ah po dziesieciu godzinach.

A niekoniecznie. Bo to jednak aku 70 Ah.

Plyty duze itp.

No i taki zuzyty ciagle zapala, wiec mimo swoich 5Ah potrafi dac 200A
....

J.

Data: 2018-12-02 13:17:17
Autor: Zenek Kapelinder
akumulator
70Ah to ma na nalepce wydrukowane. W realu moze miec 7. I jak wedlug rad baranow ladowac go 1/10C to dla niego 7A bedzie 1C.

Data: 2018-12-02 09:46:59
Autor: Shrek
akumulator
W dniu 01.12.2018 o 22:04, Janusz pisze:

Ciagle sie laduje, ale byc moze za malo aby uzupelnic straty na
krotkich odcinkach.
Dlatego trzeba go podładowywać, ja też krótko jeżdżę i niestety aku
sie nie naładuje.

Co wy z tym macie. Ubytek energii na rozruch uzupełnia się po max kilku minutach. Albo zwalony altek, albo zachechany aku, albo coś nie tak z instalacją.

Abstawiam to drugie. Dodatkowo jak nie odpala od strzała tylko piłujecie rozrusznik to sytuacja się pogarsza.

Shrek

Data: 2018-12-02 11:22:53
Autor: ToMasz
akumulator
W dniu 02.12.2018 o 09:46, Shrek pisze:
W dniu 01.12.2018 o 22:04, Janusz pisze:

Ciagle sie laduje, ale byc moze za malo aby uzupelnic straty na
krotkich odcinkach.
Dlatego trzeba go podładowywać, ja też krótko jeżdżę i niestety aku
sie nie naładuje.

Co wy z tym macie. Ubytek energii na rozruch uzupełnia się po max kilku minutach. Albo zwalony altek, albo zachechany aku, albo coś nie tak z instalacją.

Abstawiam to drugie. Dodatkowo jak nie odpala od strzała tylko piłujecie rozrusznik to sytuacja się pogarsza.

Shrek
1. zużyty akumulator, który raz że ma dużo mniejszą pojemność niż na naklejce, dwa dużo niższy prąd rozruchowy
2. marny akumulator. jak to wyjaśniał pewien youtuber, skoro części składowe akumulatora są droższe niż akumulator z napisem varta,bosch czy czy costam, to na pewno nie będzie działać dłużej niż rok.
3. specyfika uruchamiania diesla. najpierw świece biorą 100A, co powoduje ze napięcie akumulatora spada poniżej 12v, potem kręcenie rozrusznikiem, tłokami w cylindrach, które po 300tyś km nie są w stanie osiągnąć wystarczającej kompresji.
4. instalacja która jest robiona "na styk" bo auto ma być jak najtańsze a miedź (dobre klemy, porządne połączenia) kosztuje.

Wystarczy że zmienisz jeden z czynników - auto zacznie lepiej zapalać. ale dłubanie w instalacji jest pracochłonne i wymaga myślenia. naprawa silnika - bardzo droga, więc najprostszą metodą jest wymiana akumulatora.
ToMasz

Data: 2018-12-02 11:37:32
Autor: Shrek
akumulator
W dniu 02.12.2018 o 11:22, ToMasz pisze:

Co wy z tym macie. Ubytek energii na rozruch uzupełnia się po max kilku minutach. Albo zwalony altek, albo zachechany aku, albo coś nie tak z instalacją.

Abstawiam to drugie. Dodatkowo jak nie odpala od strzała tylko piłujecie rozrusznik to sytuacja się pogarsza.

Shrek
1. zużyty akumulator, który raz że ma dużo mniejszą pojemność niż na naklejce, dwa dużo niższy prąd rozruchowy
2. marny akumulator. jak to wyjaśniał pewien youtuber, skoro części składowe akumulatora są droższe niż akumulator z napisem varta,bosch czy czy costam, to na pewno nie będzie działać dłużej niż rok.
3. specyfika uruchamiania diesla. najpierw świece biorą 100A, co powoduje ze napięcie akumulatora spada poniżej 12v, potem kręcenie rozrusznikiem, tłokami w cylindrach, które po 300tyś km nie są w stanie osiągnąć wystarczającej kompresji.
4. instalacja która jest robiona "na styk" bo auto ma być jak najtańsze a miedź (dobre klemy, porządne połączenia) kosztuje.

Wystarczy że zmienisz jeden z czynników - auto zacznie lepiej zapalać. ale dłubanie w instalacji jest pracochłonne i wymaga myślenia. naprawa silnika - bardzo droga, więc najprostszą metodą jest wymiana akumulatora.

Hołk;) Masz rację - po prostu odnosiłem sie do mitu, ze jak do kościoła to się rozładuje od odpalania. Rozładuje się, jak coś jest nie tak.

Ad3 - rzeczywiście spada napięcie? Bo gdzieś czytałem, że jak na chwilę akumulator obciązysz, to potem jest lepiej jeśli chodzi o prad rozruchowy - zwłaszcza w zimę. Chyba że mu amperogodziny wyszły.

Shrek

Data: 2018-12-02 10:44:10
Autor: Mateusz Viste
akumulator
On Sun, 02 Dec 2018 11:37:32 +0100, Shrek wrote:
Ad3 - rzeczywiście spada napięcie? Bo gdzieś czytałem, że jak na chwilę
akumulator obciązysz, to potem jest lepiej jeśli chodzi o prad
rozruchowy - zwłaszcza w zimę. Chyba że mu amperogodziny wyszły.

Też słyszałem o tym, stąd wziął się mit o "budzeniu" akumulatora poprzez włączenie świateł przed uruchomieniem. Ma to niby polepszyć jego warunki pracy dzięki temu że się tam w środku trochę rozgrzeje... Może coś w tym jest, ale chyba tylko w jakichś ekstremalnych warunkach zimowych.

Mateusz

Data: 2018-12-02 11:47:42
Autor: Shrek
akumulator
W dniu 02.12.2018 o 11:44, Mateusz Viste pisze:

Też słyszałem o tym, stąd wziął się mit o "budzeniu" akumulatora poprzez
włączenie świateł przed uruchomieniem. Ma to niby polepszyć jego warunki
pracy dzięki temu że się tam w środku trochę rozgrzeje... Może coś w tym
jest, ale chyba tylko w jakichś ekstremalnych warunkach zimowych.

Tak czy inaczej - jak raz się zdaży to podładować jak notorycznie to pomierzyć i wymienić akumulator. Albo na odwrót, jak ktoś jest humanistą, a akumulator tańszy niż diagnostyka u mecha. Jak akumulator to wygrał, jak co innego... to też wygrał, bo zrobił sobie diagnostykę taniej niż u mecha w cenia akumulatora;)

Shrek

Data: 2018-12-02 12:43:53
Autor: Janusz
akumulator
W dniu 2018-12-02 o 09:46, Shrek pisze:
W dniu 01.12.2018 o 22:04, Janusz pisze:

Ciagle sie laduje, ale byc moze za malo aby uzupelnic straty na
krotkich odcinkach.
Dlatego trzeba go podładowywać, ja też krótko jeżdżę i niestety aku
sie nie naładuje.

Co wy z tym macie.
Ile jezdzisz w ciągu doby? tzn jak długo silnik idzie?

Ubytek energii na rozruch uzupełnia się po max kilku
minutach. Albo zwalony altek, albo zachechany aku, albo coś nie tak z instalacją.

Abstawiam to drugie. Dodatkowo jak nie odpala od strzała tylko piłujecie rozrusznik to sytuacja się pogarsza.
Pudło. Ładowanie mam dobre instalację także.
Aku się zużywa, objawami oprócz postępującego zasiarczenia jest też większe
samorozładowanie, do tego dochodzi prąd spoczynkowy w aucie które potrafi i 100mA
brać i to powoduje że auto jeżdżące 15-20minut na dobę nie naładuje aku.
O ile w lecie nie jest to problemem to w zimie sprawność aku spada a zapotrzebowanie
na moc przy rozruchu wrasta 2-3 krotnie.

--
Pozdr
Janusz

Data: 2018-12-02 12:53:45
Autor: Shrek
akumulator
W dniu 02.12.2018 o 12:43, Janusz pisze:

Co wy z tym macie.
Ile jezdzisz w ciągu doby? tzn jak długo silnik idzie?

Tak na mniej niż 10 minut to raczej nie odpalam. Predzej z buta będzie;)

Aku się zużywa, objawami oprócz postępującego zasiarczenia jest też większe
samorozładowanie, do tego dochodzi prąd spoczynkowy w aucie które potrafi i 100mA

Jak masz 100mA po paru minutach od zamknięcia drzwi, to masz coś nie tak z samochodem. 1,2W - tyle co jakaś żarowka.

na moc przy rozruchu wrasta 2-3 krotnie.

Dalej - po kilku minutach to powinno się uzupełnić.

Shrek

Data: 2018-12-02 16:02:53
Autor: Queequeg
akumulator
Shrek <1@wp.pl> wrote:

Jak masz 100mA po paru minutach od zamknięcia drzwi, to masz coś nie tak z samochodem. 1,2W - tyle co jakaś żarowka.

Był gość, który miał uszkodzony czujnik zamknięcia bagażnika i mu żarówka w tymże bagażniku takie problemy powodowała.

--
https://www.youtube.com/watch?v=9lSzL1DqQn0

Data: 2018-12-02 17:17:12
Autor: Shrek
akumulator
W dniu 02.12.2018 o 17:02, Queequeg pisze:

Jak masz 100mA po paru minutach od zamknięcia drzwi, to masz coś nie tak
z samochodem. 1,2W - tyle co jakaś żarowka.

Był gość, który miał uszkodzony czujnik zamknięcia bagażnika i mu żarówka
w tymże bagażniku takie problemy powodowała.

Właśnie to obstawiam - 1W na żaróweczkę w schowku, pozostałe 0,25 na resztę.

Shrek

Data: 2018-12-02 16:23:43
Autor: Janusz
akumulator
W dniu 2018-12-02 o 12:53, Shrek pisze:
W dniu 02.12.2018 o 12:43, Janusz pisze:

Co wy z tym macie.
Ile jezdzisz w ciągu doby? tzn jak długo silnik idzie?

Tak na mniej niż 10 minut to raczej nie odpalam. Predzej z buta będzie;)
No nie każdy mieszka w centrum, a dojazd tam zajmuje mi 5-10 minut.


Aku się zużywa, objawami oprócz postępującego zasiarczenia jest też większe
samorozładowanie, do tego dochodzi prąd spoczynkowy w aucie które potrafi i 100mA

Jak masz 100mA po paru minutach od zamknięcia drzwi, to masz coś nie tak z samochodem. 1,2W - tyle co jakaś żarowka.
Zapominasz że w aucie jest kupa elektroniki, do tego zamki, podtrzymanie radia
i się nazbiera, mało które bierze mniej niż 50mA.



na moc przy rozruchu wrasta 2-3 krotnie.

Dalej - po kilku minutach to powinno się uzupełnić.
Jak aku jest już słaby a o takim piszę to nie osiąga on dużego prądu ładowania
co oznacza że trzeba go ładować dużo dłużej.


--
Pozdr
Janusz

Data: 2018-12-02 17:16:23
Autor: Shrek
akumulator
W dniu 02.12.2018 o 16:23, Janusz pisze:

Tak na mniej niż 10 minut to raczej nie odpalam. Predzej z buta będzie;)
No nie każdy mieszka w centrum, a dojazd tam zajmuje mi 5-10 minut.

Ja też nie. I dojazd do centrum zajmuje mi jakieś 30minut do fodziny jak spadnie pierwszy śnieg. Dlatego do pracy samochodem nie jeżdżę:) Nawet te 5 minut uzupełnie to co straciłeś na odpalanie. Chyba że masz coś nie tak z aku albo altkiem, albo tym co po drodze.

Jak masz 100mA po paru minutach od zamknięcia drzwi, to masz coś nie tak z samochodem. 1,2W - tyle co jakaś żarowka.
Zapominasz że w aucie jest kupa elektroniki, do tego zamki, podtrzymanie radia
i się nazbiera, mało które bierze mniej niż 50mA.

Przecież zamki nie ciągna jak są zamknięte. Z elektroniki zostaje podtrzymanie pamięcie ECU, alarm i sterownik centralnego zamka. Te rzeczy projektuje się tak, żeby ciągnęły tyle co nic.

Dalej - po kilku minutach to powinno się uzupełnić.
Jak aku jest już słaby a o takim piszę to nie osiąga on dużego prądu ładowania
co oznacza że trzeba go ładować dużo dłużej.

Wydaje się że jest wrecz przeciwnie - im niższe napięcie na aku, tym większy prąd ładowania. Jak podłączysz zupełnie rozładowanego do innego auta to przewody można rozgrzać.

Shrek

Data: 2018-12-02 21:51:36
Autor: kk
akumulator
W dniu 2018-12-02 o 17:16, Shrek pisze:
W dniu 02.12.2018 o 16:23, Janusz pisze:

...

Dalej - po kilku minutach to powinno się uzupełnić.
Jak aku jest już słaby a o takim piszę to nie osiąga on dużego prądu ładowania
co oznacza że trzeba go ładować dużo dłużej.

Wydaje się że jest wrecz przeciwnie - im niższe napięcie na aku, tym większy prąd ładowania. Jak podłączysz zupełnie rozładowanego do innego auta to przewody można rozgrzać.

To z rozładowanym a nie słabym

Data: 2018-12-02 21:53:02
Autor: Shrek
akumulator
W dniu 02.12.2018 o 21:51, kk pisze:

Wydaje się że jest wrecz przeciwnie - im niższe napięcie na aku, tym większy prąd ładowania. Jak podłączysz zupełnie rozładowanego do innego auta to przewody można rozgrzać.

To z rozładowanym a nie słabym

Słaby będzie miał niższe napięcie.

Shrek

Data: 2018-12-02 15:59:53
Autor: Queequeg
akumulator
Shrek <1@wp.pl> wrote:

Dlatego trzeba go podładowywać, ja też krótko jeżdżę i niestety aku
sie nie naładuje.

Co wy z tym macie. Ubytek energii na rozruch uzupełnia się po max kilku minutach. Albo zwalony altek, albo zachechany aku, albo coś nie tak z instalacją.

Przecież w samochodzie masz ubytek nie tylko na rozruch. Jak samochód jest mało jeżdżony to raczej więcej ubytku będzie na prądzie, który pobiera się na wyłączonym samochodzie (podtrzymanie różnych systemów) i na samorozładowaniu.

--
https://www.youtube.com/watch?v=9lSzL1DqQn0

Data: 2018-12-02 17:18:31
Autor: Shrek
akumulator
W dniu 02.12.2018 o 16:59, Queequeg pisze:

Przecież w samochodzie masz ubytek nie tylko na rozruch. Jak samochód jest
mało jeżdżony to raczej więcej ubytku będzie na prądzie, który pobiera się
na wyłączonym samochodzie (podtrzymanie różnych systemów) i na
samorozładowaniu.

Ale rzadko jeżdzony, czy krótko?

Data: 2018-12-03 10:22:13
Autor: Queequeg
akumulator
Shrek <1@wp.pl> wrote:

Przecież w samochodzie masz ubytek nie tylko na rozruch. Jak samochód jest
mało jeżdżony to raczej więcej ubytku będzie na prądzie, który pobiera się
na wyłączonym samochodzie (podtrzymanie różnych systemów) i na
samorozładowaniu.

Ale rzadko jeżdzony, czy krótko?

W sumie i rzadko i krótko. Stoi np. miesiąc i się rozładowuje (załóżmy stały pobór 20 mA, czyli rozładowanie 14 Ah), potem odpalasz (np. 50 A przez 800 ms, ładunek pomijalny -- 11 mAh) i jedziesz 10 minut. Nawet jeśli pominiemy samorozładowanie i wydajność ładowania (akumulator nie da przecież tyle ładunku, ile w niego władujesz, tylko mniej), to musiałbyś pompować w niego przez te 10 minut przynajmniej 84 A, żeby bilans wyszedł na zero.

--
https://www.youtube.com/watch?v=9lSzL1DqQn0

Data: 2018-12-03 14:07:26
Autor: Shrek
akumulator
W dniu 03.12.2018 o 11:22, Queequeg pisze:

Ale rzadko jeżdzony, czy krótko?

W sumie i rzadko i krótko.

Więc problem w tym, że rzadko.

Stoi np. miesiąc i się rozładowuje (załóżmy
stały pobór 20 mA, czyli rozładowanie 14 Ah), potem odpalasz (np. 50 A
przez 800 ms, ładunek pomijalny -- 11 mAh) i jedziesz 10 minut. Nawet
jeśli pominiemy samorozładowanie i wydajność ładowania (akumulator nie da
przecież tyle ładunku, ile w niego władujesz, tylko mniej), to musiałbyś
pompować w niego przez te 10 minut przynajmniej 84 A, żeby bilans wyszedł
na zero.

No toż pisze, że problem nie w krótkich trasach, a w ich braku wogóle,.

Shrek

Data: 2018-12-02 09:59:06
Autor: kk
Ładowarka (Było: Re: akumulator)
W dniu 2018-12-01 o 20:43, J.F. pisze:
Dnia Sat, 1 Dec 2018 19:50:32 +0100, Janusz napisał(a):
....

ładowarkę
https://www.banggood.com/FOXSUR-12V-5A-Pulse-Repair-LCD-Battery-Charger-For-Car-Motorcycle-Agm-Gel-Wet-Lead-Acid-Battery-p-1347622.html?

Wyglada fajnie ... ale rozladowany do zera naladuje, czy nie ruszy ?

" Specification:
Input voltage: 100-240V AC, 50-60Hz
Rated output: 12V DC, 5-6A Max.
Minimum start voltage: 8.0V
...."

Data: 2018-12-02 15:57:42
Autor: Queequeg
akumulator
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

https://www.banggood.com/FOXSUR-12V-5A-Pulse-Repair-LCD-Battery-Charger-For-Car-Motorcycle-Agm-Gel-Wet-Lead-Acid-Battery-p-1347622.html?

Wyglada fajnie ... ale rozladowany do zera naladuje, czy nie ruszy ?

Piszą:

Minimum start voltage: 8.0V

--
https://www.youtube.com/watch?v=9lSzL1DqQn0

Data: 2018-12-02 15:54:58
Autor: Queequeg
akumulator
Janusz <janusz_kk@o2.pl> wrote:

No i potwierdza sie, ze najwazniejsza rzecz w aku do diesla to wygodna
raczka. Niestety - tanie aku maja niewygodna :-(
I dobra ładowarka, mam już też słaby aku marki akumulator i kupiłem taką
ładowarkę

Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad dorzuceniem do samochodu jakiegoś ogniwa słonecznego, tyle że jak tak liczę, to to wielkie będzie musiało być. Mam stały pobór na wyłączonym samochodzie 20 mA, to daje 480 mAh na dobę, czyli panel musiałby w ciągu doby dać przynajmniej 8 Wh energii. Nie wiem, jaka jest średnia moc dawana przez panel, jakby ją tak uśrednić przez całą dobę (wiadomo że w nocy jest zero, więc musiałby być przynajmniej 2x większy, ale ile jest rano, ile jest wieczorem, ile jest przy pochmurnej pogodzie itd. tego nie wiem) i jak tak myślę, to wychodzi, że potrzebuję przynajmniej panelu 30-40 W. To dużo. I cenowo i gabarytowo, generalnie mam taką wizję, żeby panel zajmował najwyżej lewą tylną szybę (bo i tak z niej nie korzystam podczas jazdy -- kwestia skrętu szyi).

Albo dojść, na co mi te 20 mA idzie (to generalnie rozsądna wartość, nie wydaje się, żeby był jakiś upływ) i spróbować zredukować (jeszcze nie szukałem choć to akurat proste się wydaje). Jest radio, centralny zamek i zegarek. Jak to radio, to mogę zrezygnować z podtrzymania pamięci (i tak nie słucham radia), ale z centralnego zamka rezygnować nie chcę...

Kolejny pomysł to dorzucenie analogicznego panelu gdzieś do motocykla, tam mam zużycie 4.8 mA (z alarmem) lub 800 uA (bez alarmu, sam zegarek), to powinno być łatwiej :)

--
https://www.youtube.com/watch?v=9lSzL1DqQn0

Data: 2018-12-02 17:22:23
Autor: ToMasz
akumulator
że potrzebuję przynajmniej panelu 30-40 W. To dużo. I cenowo i gabarytowo,
generalnie mam taką wizję, żeby panel zajmował najwyżej lewą tylną szybę
nie. ja kiedyś doładowywałem akumulator samochodowy ładowarką gniazdkową, dającą bez obciążeniea 19V. miała maks 5wat mocy. Dzięki temu że jej prąd był nieco wyższy niż pobierał alarm i centralny zamek, to akumulator miał 14.4V "na starcie" rozruchu. to działało jak najlepszy "dopalacz". Bez tej mikro ładowarki okazało się ze akumulator jest już totalnie padnięty.
Wracając do Twoich pomysłów z baterią słoneczną. trzeba by popytać tych co mają baterie słoneczne ile mocy wyciągają bez słońca, ile ze słońcem zimą i.... zastanowić sie czy w momencie rozruchu jest już przynajmniej godzinę jasno czy nie. bo jak nie... to może poskładać taką "akumulator-ładowakę" z ogniw 18650? Wtykać na parę minut do gniazda zapalniczki i dopiero potem odpalać samochód?

ToMasz

Data: 2018-12-02 17:33:47
Autor: Shrek
akumulator
W dniu 02.12.2018 o 17:22, ToMasz pisze:
że potrzebuję przynajmniej panelu 30-40 W. To dużo. I cenowo i gabarytowo,
bo jak nie... to może poskładać taką "akumulator-ładowakę" z ogniw 18650? Wtykać na parę minut do gniazda zapalniczki i dopiero potem odpalać samochód?

Przepalisz bezpiecznik od gniazda zapalniczki.

Shrek

Data: 2018-12-02 17:42:03
Autor: ToMasz
akumulator
W dniu 02.12.2018 o 17:33, Shrek pisze:
W dniu 02.12.2018 o 17:22, ToMasz pisze:
że potrzebuję przynajmniej panelu 30-40 W. To dużo. I cenowo i gabarytowo,
bo jak nie... to może poskładać taką "akumulator-ładowakę" z ogniw 18650? Wtykać na parę minut do gniazda zapalniczki i dopiero potem odpalać samochód?

Przepalisz bezpiecznik od gniazda zapalniczki.
10A x 14V to jest 140wat. nie jest to mało. z drugiej strony 18650 dający 10a, to juz nie byle jaki akumulatorek jest. sam jestem ciekaw czy i jak by to działało. samo podłączenie do instalacji auta mogę zrobić inaczej. ale ile czasu trzeba by ładować? ile ciągną świece żarowe?

ToMasz

Data: 2018-12-02 17:49:32
Autor: PiteR
akumulator
na  ** p.m.s **  ToMasz pisze tak:

ile ciągną świece żarowe?

hmm a jakby tak odłączyć świece w najgorszych cylindrach? ;)
Wystarczy, że jeden garnek zaskoczy.

--
Piter

Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger

Data: 2018-12-03 10:26:24
Autor: Queequeg
akumulator
ToMasz <tomasz@poczta.fm.com.pl> wrote:

Wracając do Twoich pomysłów z baterią słoneczną. trzeba by popytać tych co mają baterie słoneczne ile mocy wyciągają bez słońca, ile ze słońcem zimą

No właśnie... tylko gdzie o to pytać?

i.... zastanowić sie czy w momencie rozruchu jest już przynajmniej godzinę jasno czy nie. bo jak nie... to może poskładać taką "akumulator-ładowakę" z ogniw 18650? Wtykać na parę minut do gniazda zapalniczki i dopiero potem odpalać samochód?

Mi nie chodzi o sam moment rozruchu tylko o to, żeby akumulator się powoli nie rozładowywał, jak samochód stoi.

--
https://www.youtube.com/watch?v=9lSzL1DqQn0

Data: 2018-12-03 18:00:06
Autor: kk
akumulator
On 2018-12-03 11:26, Queequeg wrote:
ToMasz <tomasz@poczta.fm.com.pl> wrote:

Wracając do Twoich pomysłów z baterią słoneczną. trzeba by popytać tych
co mają baterie słoneczne ile mocy wyciągają bez słońca, ile ze słońcem
zimą

No właśnie... tylko gdzie o to pytać?

i.... zastanowić sie czy w momencie rozruchu jest już przynajmniej
godzinę jasno czy nie. bo jak nie... to może poskładać taką
"akumulator-ładowakę" z ogniw 18650? Wtykać na parę minut do gniazda
zapalniczki i dopiero potem odpalać samochód?

Mi nie chodzi o sam moment rozruchu tylko o to, żeby akumulator się powoli
nie rozładowywał, jak samochód stoi.


To go odłącz. Pisałem chyba Tobie, że takie urządzonko bym chciał mieć co wyłącza odbiorniki na Arduino np.

Data: 2018-12-06 15:56:19
Autor: Queequeg
akumulator
kk <kk@op.pl> wrote:

To go odłącz. Pisałem chyba Tobie, że takie urządzonko bym chciał mieć co wyłącza odbiorniki na Arduino np.

Ale po co? Ja nie chcę odłączać akumulatora i rezygnować z tego, co daje zasilanie tych obwodów, które zasila (np. centralny zamek).

--
https://www.youtube.com/watch?v=9lSzL1DqQn0

Data: 2018-12-06 19:09:24
Autor: kk
akumulator
On 2018-12-06 16:56, Queequeg wrote:
kk <kk@op.pl> wrote:

To go odłącz. Pisałem chyba Tobie, że takie urządzonko bym chciał mieć
co wyłącza odbiorniki na Arduino np.

Ale po co? Ja nie chcę odłączać akumulatora i rezygnować z tego, co daje
zasilanie tych obwodów, które zasila (np. centralny zamek).


To sobie zostaw te "obwody" a odłączaj wszystko inne

Data: 2018-12-09 14:47:48
Autor: Zenek Kapelinder
akumulator
O czym Ty rozmawiasz? Samochody sa tak zbudowane ze maja zapalac bez zadnych dodatkowych gzorow, ladowan z prostownika itp. Jedyny przypadek ze moze nie zapalic to dlugi czas bez jezdzenia. Jak ktos jezdzi jeden raz na tydzien i przejezdza 10 kilometrow to po tygodniu auto ma zapalic. Jak nie zapala to cos jest popsute. Ile sie doladowuje akumulator slychac w niektorych samochodach po piszczacym pasku. Jak przestaje piszczec to znaczy za prawie uzupelnil ubytek pradu. U mnie w masterze przestaje piszczec po tygodniu stania po ok 1,5 minuty. A jak jest w ruchu to kilka sekund piszczy po odpaleniu.

Data: 2018-12-14 12:27:18
Autor: Queequeg
akumulator
Zenek Kapelinder <4kogutek44@gmail.com> wrote:

Samochody sa tak zbudowane ze maja zapalac bez zadnych dodatkowych gzorow, ladowan z prostownika itp.

Jakby były tak zrobione, to ubytek prądu na postoju byłby minimalizowany. Podtrzymanie pamięci (radio, EFI), które idzie w miliampery, to pomyłka. Jakoś malutka bateria w BIOS-ie jest w stanie wytrzymać wiele lat. Zamek centralny u mnie w motorze to 4 mA, zegarek poniżej 1 mA.

Nie wierzę, że 20 mA poboru w moim samochodzie ma jakieś uzasadnienie. Gdyby chcieli to zminimalizować, to by zminimalizowali do 4-5 mA albo i mniej (zamek centralny przecież też nie musi odbierać non stop).

--
https://www.youtube.com/watch?v=9lSzL1DqQn0

Data: 2018-12-09 22:28:00
Autor: kk
akumulator
On 2018-12-02 17:22, ToMasz wrote:
...
Wracając do Twoich pomysłów z baterią słoneczną. trzeba by popytać tych co mają baterie słoneczne ile mocy wyciągają bez słońca, ile ze słońcem zimą i....


Taki panel jak w lampie solarnej http://niusy.pl/@allegro.pl/a5d daje pradu zwarciowego:
- w słońcu 180mA
- jak słonko za chmurami 40mA
- księżyca nie wykrywa

Data: 2018-12-02 22:08:31
Autor: kk
akumulator
W dniu 2018-12-02 o 16:54, Queequeg pisze:
Janusz <janusz_kk@o2.pl> wrote:

No i potwierdza sie, ze najwazniejsza rzecz w aku do diesla to wygodna
raczka. Niestety - tanie aku maja niewygodna :-(
I dobra ładowarka, mam już też słaby aku marki akumulator i kupiłem taką
ładowarkę

Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad dorzuceniem do samochodu jakiegoś
ogniwa słonecznego, tyle że jak tak liczę, to to wielkie będzie musiało
być. Mam stały pobór na wyłączonym samochodzie 20 mA, to daje 480 mAh na
dobę, czyli panel musiałby w ciągu doby dać przynajmniej 8 Wh energii. Nie
wiem, jaka jest średnia moc dawana przez panel, jakby ją tak uśrednić
przez całą dobę (wiadomo że w nocy jest zero, więc musiałby być
przynajmniej 2x większy, ale ile jest rano, ile jest wieczorem, ile jest
przy pochmurnej pogodzie itd. tego nie wiem) i jak tak myślę, to wychodzi,
że potrzebuję przynajmniej panelu 30-40 W. To dużo. I cenowo i gabarytowo,
generalnie mam taką wizję, żeby panel zajmował najwyżej lewą tylną szybę
(bo i tak z niej nie korzystam podczas jazdy -- kwestia skrętu szyi).

Czemu nie dach?

Data: 2018-12-03 10:29:01
Autor: Queequeg
akumulator
kk <kk@op.pl> wrote:

Czemu nie dach?

To ma być mała, nierzucająca się w oczy doładowarka a nie mega panel, kosztujący miliony monet, który odkręcą albo połamią mi po pierwszej dobie stania na parkingu. Przynajmniej dopóki mieszkam tu, gdzie mieszkam (bo jak zamieszkam gdzie indziej, to może i gniazdko będzie i problem się rozwiąże).

--
https://www.youtube.com/watch?v=9lSzL1DqQn0

Data: 2018-12-03 10:36:12
Autor: Mateusz Viste
akumulator
On Mon, 03 Dec 2018 10:29:01 +0000, Queequeg wrote:
kk <kk@op.pl> wrote:

Czemu nie dach?

To ma być mała, nierzucająca się w oczy doładowarka a nie mega panel,
kosztujący miliony monet, który odkręcą albo połamią mi po pierwszej
dobie stania na parkingu. Przynajmniej dopóki mieszkam tu, gdzie
mieszkam (bo jak zamieszkam gdzie indziej, to może i gniazdko będzie i
problem się rozwiąże).

Też kiedyś myślałem o panelu w samochodzie, ale szybko się wyleczyłem. Sprawę załatwił wyłącznik za kilka euro. Wyłącznik siedzi w schowku (za którym, w komorze silnika, znajduje się akumulator) i odcina masę. Rozwiązuje to problem rozładowania akumulatora przy kilkudniowych postojach, jest tanio i ekologicznie, no i zawsze to jakiś dodatkowy problem dla złodzieja (gdyby trafił się taki wariat co by chciał mi auto zwędzić).

Mateusz

Data: 2018-12-03 02:57:06
Autor: przemek.jedrzejczak
akumulator
-- Też kiedyś myślałem o panelu w samochodzie, ale szybko się wyleczyłem.

do czego mial byc potrzebny ? taki zwykly za 15 ojro styknie tylko smartfona/powerbanka czy kamery w trybie parkingowym, widzialem je montowane za c slupkiem w kombiakach

https://www.ebay.de/itm/Solarladegerat-Solarmodul-12V-Solarpanel-Auto-Batterielader-Solarlader-Auto-KFZ-/222980663686


-- Sprawę załatwił wyłącznik za kilka euro. Wyłącznik siedzi w schowku (za którym, w komorze silnika, znajduje się akumulator) i odcina masę. Rozwiązuje to problem rozładowania akumulatora przy kilkudniowych postojach, jest tanio i ekologicznie, no i zawsze to jakiś dodatkowy problem dla złodzieja (gdyby trafił się taki wariat co by chciał mi auto zwędzić)

tanio nie bedzie, tu jakas proba IMHO nieudana

https://inhabitat.com/install-solar-panels-on-your-car/

powinno isc sie raczej w kierunku uniwersalnego panelu montowanego na relingach (zamiast np trumny)

https://www.amazon.de/dp/B07L13Y4HP/ref=sr_1_1?s=ce-de&ie=UTF8&qid=1543833861&sr=1-1&keywords=Solar+Panel+car+roof

150 EUR panel plus drugie tyle stelaz

Data: 2018-12-03 12:19:37
Autor: Queequeg
akumulator
Mateusz Viste <mateusz@nie.pamietam> wrote:

Sprawę załatwił wyłącznik za kilka euro. Wyłącznik siedzi w schowku (za którym, w komorze silnika, znajduje się akumulator) i odcina masę.

Tzn. przez wyłącznik idzie też cały prąd ładowania i rozruchu?

Ja mogę pokombinować nad zmniejszeniem poboru jałowego, ale raczej nie wyłącznikiem tylko automatycznie, tyle że niestety będzie to kosztem wygody. Centralny zamek z alarmem jest wygodny, bo klikam z pilota i otwieram (no i jest w razie czego alarm), zegarek jest wygodny, bo nie trzeba go nastawiać (choć to pewnie ciągnie najmniej), radio jest wygodne, bo pamięta ustawienia... pytanie czy ECU nie podtrzymuje sobie jakichś parametrów autoadaptacji.

Z tego wszystkiego najbardziej bolałoby zrezygnowanie z centralnego zamka (no i z autoadaptacji mogłoby nie być zdrowe dla ekonomii, czy silnika, choć w sumie nie wiem), ale myślę że to właśnie centralny zamek + alarm pobiera najwięcej. Podtrzymanie pamięci czy zegarka to przecież ułamek tego, co jest potrzebne do pracy analogowego odbiornika.

Pytanie też czy nie mam w instalacji jakichś poborów pasożytniczych (np. zgniłe przewody), ale 20 mA, choć obiektywnie to sporo, wydaje się dla samochodu realną wartością. Wiele samochodów ma chyba więcej?

Rozwiązuje to problem rozładowania akumulatora przy kilkudniowych postojach, jest tanio i ekologicznie, no i zawsze to jakiś dodatkowy problem dla złodzieja (gdyby trafił się taki wariat co by chciał mi auto zwędzić).

Złodzieje i tak mają teraz trudniej, bo są immobilizery. Jeśli nie mają ze sobą ECU do twojego modelu albo innego sprytnego sposobu na immo, to w sumie chyba tylko laweta zostaje... (?)

Niektóre motocykle Suzuki ma w stacyjce rezystor (nieudokumentowany na schemacie), który ma zapobiec uruchomieniu na krótko. Praktyka jest taka, że złodzieje i tak o nim wiedzą, a laicy, którzy robią różne przeróbki, zastanawiają się, czemu im silnik nie odpala.

--
https://www.youtube.com/watch?v=9lSzL1DqQn0

Data: 2018-12-03 13:49:56
Autor: Michał Jankowski
akumulator
Radio można bez najmniejszego wysiłku tak skonstruować, żeby pamiętało stacje bez zasilania. Jeśli tak nie robią, to znaczy, że musi to podnosić cenę radia o jakieś 10 centów i nie opłaca się.

Przy okazji mnie naszło, że muszę kiedyś pomierzyć, ile prądu bierze 'mieszkanie w stanie standby'.

   MJ

Data: 2018-12-03 14:42:50
Autor: PiteR
akumulator
na  ** p.m.s **  Michał Jankowski pisze tak:

Przy okazji mnie naszło, że muszę kiedyś pomierzyć, ile prądu bierze 'mieszkanie w stanie standby'.

telewizor 98mA ;)

--
Piter

Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger

Data: 2018-12-03 16:11:42
Autor: J.F.
akumulator
Użytkownik "PiteR"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA9AD95ADEA831dayrider@localhost.net...
na  ** p.m.s **  Michał Jankowski pisze tak:
Przy okazji mnie naszło, że muszę kiedyś pomierzyć, ile prądu bierze
'mieszkanie w stanie standby'.

telewizor 98mA ;)

Ale to 22W czy poprzesuwane fazowo i 2W ?

Unijna norma daje niewielka moc dla wylaczonego TV ... i dyspense dla smartTV, co to rozne funkcje moga spelniac nawet w czasie wylaczenia :-)

J.

Data: 2018-12-03 23:36:10
Autor: PiteR
akumulator
na  ** p.m.s **  J.F. pisze tak:

Użytkownik "PiteR"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA9AD95ADEA831dayrider@localhost.net...
na  ** p.m.s **  Michał Jankowski pisze tak:
Przy okazji mnie naszło, że muszę kiedyś pomierzyć, ile prądu bierze 'mieszkanie w stanie standby'.

telewizor 98mA ;)

Ale to 22W czy poprzesuwane fazowo i 2W ?

Unijna norma daje niewielka moc dla wylaczonego TV ... i dyspense
dla smartTV, co to rozne funkcje moga spelniac nawet w czasie
wylaczenia :-)

tv zawsze włączony, wskazówka na eko ;)


--
Piter

Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger

Data: 2018-12-04 10:15:34
Autor: J.F.
akumulator
Użytkownik "PiteR"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA9ADF019B92D0dayrider@localhost.net...
na  ** p.m.s **  J.F. pisze tak:
Użytkownik "PiteR"  napisał w wiadomości grup
na  ** p.m.s **  Michał Jankowski pisze tak:
Przy okazji mnie naszło, że muszę kiedyś pomierzyć, ile prądu
bierze 'mieszkanie w stanie standby'.

telewizor 98mA ;)
Ale to 22W czy poprzesuwane fazowo i 2W ?
Unijna norma daje niewielka moc dla wylaczonego TV ... i dyspense
dla smartTV, co to rozne funkcje moga spelniac nawet w czasie
wylaczenia
:-)

tv zawsze włączony, wskazówka na eko ;)

Ale o wlaczonym to chyba nie mowimy - ktos moze lubic jasno i halogenowo, ktos moze lubic gotowac a kuchnie ma elektryczna.

Denerwujace jest jak "nic nie jest wlaczone" a licznik bije :-)

a 22W ... maly telewizorek, czy juz takie oszczedne robia ?


J.

Data: 2018-12-04 01:30:37
Autor: przemek.jedrzejczak
akumulator
-- 22W ... maly telewizorek, czy juz takie oszczedne robia ?

25W = 27 cali (curved) Samsunga ale to monitor wiec trzeba cos na glosniki dorzucic

ps powinno pojsc na Power delivery (USB C) a teoretycznie juz na Quick Charge 3.0, TV zasilany z powerbanka to jest to :-)

Data: 2018-12-03 15:01:45
Autor: J.F.
akumulator
Użytkownik "Michał Jankowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5c052674$0$508$65785112@news.neostrada.pl...
Radio można bez najmniejszego wysiłku tak skonstruować, żeby pamiętało stacje bez zasilania. Jeśli tak nie robią, to znaczy, że musi to podnosić cenę radia o jakieś 10 centów i nie opłaca się.

Przy okazji mnie naszło, że muszę kiedyś pomierzyć, ile prądu bierze 'mieszkanie w stanie standby'.

Moje jakies 40W+lodowka.

I to jest jak na moj gust duzo za duzo, ale coz zrobic ...

J.

Data: 2018-12-06 15:58:21
Autor: Queequeg
akumulator
Michał Jankowski <michalj@fuw.edu.pl> wrote:

Radio można bez najmniejszego wysiłku tak skonstruować, żeby pamiętało stacje bez zasilania. Jeśli tak nie robią, to znaczy, że musi to podnosić cenę radia o jakieś 10 centów i nie opłaca się.

Nie robią, ale nie mam pojęcia dlaczego.

Zastanawiam się też, czemu podtrzymanie SRAMu w radiu ciągnie aż miliampery przy 12 V. Przecież bateryjka podtrzymująca RAM CMOS w PC potrafi wytrzymać wiele lat, a to zwykła CR2032.

Przy okazji mnie naszło, że muszę kiedyś pomierzyć, ile prądu bierze 'mieszkanie w stanie standby'.

Lepiej nie, jak ja zacząłem mierzyć to okazało się, że mam linię telefoniczną podłączoną do fazy i sobie spływa bonusowe 360 W...

--
https://www.youtube.com/watch?v=9lSzL1DqQn0

Data: 2018-12-03 15:30:16
Autor: Mateusz Viste
akumulator
On Mon, 03 Dec 2018 12:19:37 +0000, Queequeg wrote:
Sprawę załatwił wyłącznik za kilka euro. Wyłącznik siedzi w schowku (za
którym, w komorze silnika, znajduje się akumulator) i odcina masę.

Tzn. przez wyłącznik idzie też cały prąd ładowania i rozruchu?

Tak, wszystko. Dokładnie to taki model: https://bit.ly/2S4NL4T

Ja mogę pokombinować nad zmniejszeniem poboru jałowego, ale raczej nie
wyłącznikiem tylko automatycznie, tyle że niestety będzie to kosztem
wygody.

No ale kolega pisał że z samochodu korzysta tyle co nic... więc po co tu wygoda? Takie auto ma umieć długo stać, i po staniu ma odpalać. Wyłącznik za 20zł to zapewnia.

Mateusz

Data: 2018-12-03 18:21:03
Autor: kk
akumulator
On 2018-12-03 16:30, Mateusz Viste wrote:
On Mon, 03 Dec 2018 12:19:37 +0000, Queequeg wrote:
Sprawę załatwił wyłącznik za kilka euro. Wyłącznik siedzi w schowku (za
którym, w komorze silnika, znajduje się akumulator) i odcina masę.

Tzn. przez wyłącznik idzie też cały prąd ładowania i rozruchu?

Tak, wszystko. Dokładnie to taki model: https://bit.ly/2S4NL4T

prysznic solarny

Data: 2018-12-03 18:28:43
Autor: Mateusz Viste
akumulator
On Mon, 03 Dec 2018 18:21:03 +0100, kk wrote:

On 2018-12-03 16:30, Mateusz Viste wrote:
On Mon, 03 Dec 2018 12:19:37 +0000, Queequeg wrote:
Sprawę załatwił wyłącznik za kilka euro. Wyłącznik siedzi w schowku
(za którym, w komorze silnika, znajduje się akumulator) i odcina
masę.

Tzn. przez wyłącznik idzie też cały prąd ładowania i rozruchu?

Tak, wszystko. Dokładnie to taki model: https://bit.ly/2S4NL4T

prysznic solarny

:-D Nie mam pojęcia jak to tam trafiło... CTRL+C mi chyba jakieś psikusy robi. Chodziło o to: https://bit.ly/2E0c5RB

Mateusz

Data: 2018-12-03 18:16:33
Autor: kk
akumulator
On 2018-12-03 13:19, Queequeg wrote:
Mateusz Viste <mateusz@nie.pamietam> wrote:
...
Pytanie też czy nie mam w instalacji jakichś poborów pasożytniczych (np.
zgniłe przewody), ale 20 mA, choć obiektywnie to sporo, wydaje się dla
samochodu realną wartością. Wiele samochodów ma chyba więcej?

20mA? To rozładowuje akumulator w ... 3 miesiące.

Data: 2018-12-03 18:05:55
Autor: kk
akumulator
On 2018-12-03 11:36, Mateusz Viste wrote:
On Mon, 03 Dec 2018 10:29:01 +0000, Queequeg wrote:
kk <kk@op.pl> wrote:

Czemu nie dach?

To ma być mała, nierzucająca się w oczy doładowarka a nie mega panel,
kosztujący miliony monet, który odkręcą albo połamią mi po pierwszej
dobie stania na parkingu. Przynajmniej dopóki mieszkam tu, gdzie
mieszkam (bo jak zamieszkam gdzie indziej, to może i gniazdko będzie i
problem się rozwiąże).

Też kiedyś myślałem o panelu w samochodzie, ale szybko się wyleczyłem.
Sprawę załatwił wyłącznik za kilka euro. Wyłącznik siedzi w schowku (za
którym, w komorze silnika, znajduje się akumulator) i odcina masę.
Rozwiązuje to problem rozładowania akumulatora przy kilkudniowych
postojach, jest tanio i ekologicznie, no i zawsze to jakiś dodatkowy
problem dla złodzieja (gdyby trafił się taki wariat co by chciał mi auto
zwędzić).

A koła nie są czasem więcej warte od całego twojego samochodu? :-)

Data: 2018-12-03 17:11:11
Autor: Mateusz Viste
akumulator
On Mon, 03 Dec 2018 18:05:55 +0100, kk wrote:
On 2018-12-03 11:36, Mateusz Viste wrote:
On Mon, 03 Dec 2018 10:29:01 +0000, Queequeg wrote:
To ma być mała, nierzucająca się w oczy doładowarka a nie mega panel,
kosztujący miliony monet, który odkręcą albo połamią mi po pierwszej
dobie stania na parkingu. Przynajmniej dopóki mieszkam tu, gdzie
mieszkam (bo jak zamieszkam gdzie indziej, to może i gniazdko będzie i
problem się rozwiąże).

Też kiedyś myślałem o panelu w samochodzie, ale szybko się wyleczyłem.
Sprawę załatwił wyłącznik za kilka euro. Wyłącznik siedzi w schowku (za
którym, w komorze silnika, znajduje się akumulator) i odcina masę.
Rozwiązuje to problem rozładowania akumulatora przy kilkudniowych
postojach, jest tanio i ekologicznie, no i zawsze to jakiś dodatkowy
problem dla złodzieja (gdyby trafił się taki wariat co by chciał mi
auto zwędzić).

A koła nie są czasem więcej warte od całego twojego samochodu? :-)

Dlatego mówię - tylko wariat jakiś porywałby się na samochód. Swoją drogą koła też nie wiem po co ktoś miałby odkręcać... Obecnie mało kto na dętkach jeździ, z tego co widzę praktycznie wszyscy mają teraz takie "nowoczesne" bezdętkowe opony, co ich samemu się nie da naprawić.

Mateusz

Data: 2018-12-03 18:04:54
Autor: kk
akumulator
On 2018-12-03 11:29, Queequeg wrote:
kk <kk@op.pl> wrote:

Czemu nie dach?

To ma być mała, nierzucająca się w oczy doładowarka a nie mega panel,
kosztujący miliony monet, który odkręcą albo połamią mi po pierwszej dobie
stania na parkingu.

Kup akumulator, wstaw do środka samochodu i nie zawracaj gitary.

Przynajmniej dopóki mieszkam tu, gdzie mieszkam (bo
jak zamieszkam gdzie indziej, to może i gniazdko będzie i problem się
rozwiąże).


Jasne jasne, ale jak wyżej :-)

Data: 2018-12-09 13:59:59
Autor: Budzik
akumulator
Użytkownik Queequeg queequeg@trust.no1 ...

żeby panel zajmował najwyżej lewą tylną szybę

A dlaczego nie dach?

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
Ze wszystkich rzeczy wiecznych - miłośc jest tą, która trwa najkrócej."
Molier

Data: 2018-12-09 14:14:43
Autor: Mateusz Viste
akumulator
On Sun, 09 Dec 2018 13:59:59 +0000, Budzik wrote:
Użytkownik Queequeg queequeg@trust.no1 ...

żeby panel zajmował najwyżej lewą tylną szybę

A dlaczego nie dach?

Już było. Bo kradną.

Mateusz

Data: 2018-12-14 12:28:12
Autor: Queequeg
akumulator
Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

żeby panel zajmował najwyżej lewą tylną szybę

A dlaczego nie dach?

To ma być małe i jedynie uzupełniające. Jakbym miał wrzucać panel na dach to już wolałbym wyciągać akumulator lub np. wozić drugi...

--
https://www.youtube.com/watch?v=9lSzL1DqQn0

Data: 2018-12-14 13:32:16
Autor: Budzik
akumulator
Użytkownik Queequeg queequeg@trust.no1 ...

żeby panel zajmował najwyżej lewą tylną szybę

A dlaczego nie dach?

To ma być małe i jedynie uzupełniające. Jakbym miał wrzucać panel na
dach to już wolałbym wyciągać akumulator lub np. wozić drugi...

Ja myslałem o czyms naklejonym co jest tam cały czas ale juz koledzy mnie uswiadomili ze niedasie bo kradna.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Kiedy dyplomata mówi "tak", oznacza to "może"; kiedy mówi "może",
ma na myśli "nie"; kiedy mówi "nie", nie jest dyplomatą."
Henry Louis Mencken

Data: 2018-12-14 17:50:45
Autor: kk
akumulator
On 2018-12-14 13:28, Queequeg wrote:
Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

żeby panel zajmował najwyżej lewą tylną szybę

A dlaczego nie dach?

To ma być małe i jedynie uzupełniające. Jakbym miał wrzucać panel na dach
to już wolałbym wyciągać akumulator lub np. wozić drugi...


No ale po co uparcie wrzucać? Zamontujesz odpowiednio na stałe i będzie tam. Kilka kilogramów.

Data: 2018-12-16 21:25:57
Autor: Queequeg
akumulator
kk <kk@op.pl> wrote:

To ma być małe i jedynie uzupełniające. Jakbym miał wrzucać panel na dach
to już wolałbym wyciągać akumulator lub np. wozić drugi...

No ale po co uparcie wrzucać? Zamontujesz odpowiednio na stałe i będzie tam. Kilka kilogramów.

Będzie aż ukradną. Albo aż się odklei podczas jazdy i zabije kierowcę za mną. Nie chcę nic montować na samochodzie.

--
https://www.youtube.com/watch?v=9lSzL1DqQn0

Data: 2018-12-17 00:08:27
Autor: kk
akumulator
On 2018-12-16 22:25, Queequeg wrote:
kk <kk@op.pl> wrote:

To ma być małe i jedynie uzupełniające. Jakbym miał wrzucać panel na dach
to już wolałbym wyciągać akumulator lub np. wozić drugi...

No ale po co uparcie wrzucać? Zamontujesz odpowiednio na stałe i będzie
tam. Kilka kilogramów.

Będzie aż ukradną. Albo aż się odklei podczas jazdy i zabije kierowcę za
mną. Nie chcę nic montować na samochodzie.


Albo się nie odklei, nie urwie, nie ukradną i będzie i będzie i będzie

Data: 2018-12-27 07:06:13
Autor: Kris
akumulator
W dniu sobota, 1 grudnia 2018 19:50:43 UTC+1 użytkownik Janusz napisał:

I dobra ładowarka, mam już też słaby aku marki akumulator i kupiłem taką
ładowarkę
https://www.banggood.com/FOXSUR-12V-5A-Pulse-Repair-LCD-Battery-Charger-For-Car-Motorcycle-Agm-Gel-Wet-Lead-Acid-Battery-p-1347622.html?


Staniała do 42zł, za tą kasę też kupiłem.

Data: 2019-01-02 18:43:29
Autor: Janusz
akumulator
W dniu 2018-12-27 o 16:06, Kris pisze:
W dniu sobota, 1 grudnia 2018 19:50:43 UTC+1 użytkownik Janusz napisał:

I dobra ładowarka, mam już też słaby aku marki akumulator i kupiłem taką
ładowarkę
https://www.banggood.com/FOXSUR-12V-5A-Pulse-Repair-LCD-Battery-Charger-For-Car-Motorcycle-Agm-Gel-Wet-Lead-Acid-Battery-p-1347622.html?


Staniała do 42zł, za tą kasę też kupiłem.

Też ją kupiłem i całkiem dobrze działa, nawet regeneracja cos tam daje aku.

--
Pozdr
Janusz

Data: 2018-12-01 21:46:11
Autor: PiteR
akumulator
na  ** p.m.s **  J.F. pisze tak:

Juz od paru dni cos ciezko startowal, sie zastanawialem czy nie
doladowac, ale napiecie w instalacji ~13.8V.

Na ciepłym silniku jest 13.8v na zimnym 14.4v

 
Sprawa jakich wiele, ale ... przynosze do domu, mierze napiecie
... 12.49V. Calkiem dobre.

nom

 
Czyli co - brudne klemy ? Myslalem ze takie rzeczy to tylko w
fiatach.

trzeba było zmierzyć na rozruszniku.

 
Nowy aku zapalil od razu, mimo ze stal sobie ze 2-3 miesiace od
ostatniego ladowania. No i z nim napiecie w samochodzie 14.0V ... Bez czyszczenia klem.

temp alternatora decyduje o napięciu.


--
Piter

Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger

Data: 2018-12-02 13:20:34
Autor: Mateusz Bogusz
akumulator
W dniu 01.12.2018 o 22:46, PiteR pisze:
temp alternatora decyduje o napięciu.

Czujnik czy "samoregulacja"? Ma to zabezpieczać przed przegrzaniem?
--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2018-12-02 17:41:06
Autor: PiteR
akumulator
na  ** p.m.s **  Mateusz Bogusz pisze tak:

W dniu 01.12.2018 o 22:46, PiteR pisze:
temp alternatora decyduje o napięciu.

Czujnik czy "samoregulacja"? Ma to zabezpieczać przed przegrzaniem?


tzn tak było zmierzone w osobówkach, które miałem gdzie akku jest blisko silnika. Silnik ma 90st akku może z 40st. Jak jest w Dukato gdzie akku jest w kabinie i Audi A6 gdzie akku jest bagażnku nie pamiętam choć mierzyłem.

Napięcie gazowania też zależy od temp. I chyba napięcie nominalne żarówek jest 13.2v


"The alternator regulator also automatically adapts the battery charge to the ambient temperature. This is necessary because the charge characteristics of the car battery are not the same at -20 °C, for example, as they are at +30 °C. The regulator takes care of the need to adapt the battery charge automatically with a charging curve which is specified in the data sheets as a temperature coefficient."

--
Piter

Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger

Data: 2018-12-03 10:29:54
Autor: Queequeg
akumulator
PiteR <email@fauszywy.pl> wrote:

"The alternator regulator also automatically adapts the battery charge to the ambient temperature. This is necessary because the charge characteristics of the car battery are not the same at -20 °C, for example, as they are at +30 °C. The regulator takes care of the need to adapt the battery charge automatically with a charging curve which is specified in the data sheets as a temperature coefficient."

Lidlowa ładowarka ma tryb zimowy, podbija wtedy delikatnie napięcie i prąd.

--
https://www.youtube.com/watch?v=9lSzL1DqQn0

Data: 2018-12-03 18:21:35
Autor: kk
akumulator
On 2018-12-03 11:29, Queequeg wrote:
PiteR <email@fauszywy.pl> wrote:

"The alternator regulator also automatically adapts the battery charge
to the ambient temperature. This is necessary because the charge
characteristics of the car battery are not the same at -20 °C, for
example, as they are at +30 °C. The regulator takes care of the need to
adapt the battery charge automatically with a charging curve which is
specified in the data sheets as a temperature coefficient."

Lidlowa ładowarka ma tryb zimowy, podbija wtedy delikatnie napięcie i
prąd.


oraz morale użytkownika

Data: 2018-12-02 19:04:51
Autor: J.F.
akumulator
Dnia Sat, 01 Dec 2018 21:46:11 GMT, PiteR napisał(a):
na  ** p.m.s **  J.F. pisze tak:
Juz od paru dni cos ciezko startowal, sie zastanawialem czy nie
doladowac, ale napiecie w instalacji ~13.8V.

Na ciepłym silniku jest 13.8v na zimnym 14.4v

No to widac w zimie silnik sie rozgrzewa szybciej niz akumulator
uzupelnia :-)

Sprawa jakich wiele, ale ... przynosze do domu, mierze napiecie
... 12.49V. Calkiem dobre.
nom

Czyli co - brudne klemy ? Myslalem ze takie rzeczy to tylko w
fiatach.
trzeba było zmierzyć na rozruszniku.

Jakby bylo dobre, to bym nie musial wymieniac :-)

J.

Data: 2018-12-02 23:12:22
Autor: PiteR
akumulator
na  ** p.m.s **  J.F. pisze tak:

Czyli co - brudne klemy ? Myslalem ze takie rzeczy to tylko w
fiatach.
trzeba było zmierzyć na rozruszniku.

Jakby bylo dobre, to bym nie musial wymieniac :-)

byś dołożył cegiełkę do wiedzy cywilizacji, że było 6v
i poszłoby w te serwery i chmury :)


--
Piter

Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger

Data: 2018-12-03 07:16:11
Autor: J.F.
akumulator
Użytkownik "PiteR"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA9ACEC10D5FB1dayrider@localhost.net...
na  ** p.m.s **  J.F. pisze tak:

Czyli co - brudne klemy ? Myslalem ze takie rzeczy to tylko w
fiatach.
trzeba było zmierzyć na rozruszniku.

Jakby bylo dobre, to bym nie musial wymieniac :-)

byś dołożył cegiełkę do wiedzy cywilizacji, że było 6v
i poszłoby w te serwery i chmury :)

Nie zdazylem nawet spojrzec na woltomierz :-)
Ale skoro rozrusznik stanal, a przekazniki zaczely klapac, to gdzies ponizej 8V musialo byc.

Ale to w instalacji i w czasie rozruchu ..

J.

Data: 2018-12-02 23:40:55
Autor: Marcin Debowski
akumulator
On 2018-12-01, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Czyli co - brudne klemy ? Myslalem ze takie rzeczy to tylko w fiatach.

Przecież tam jest n-ogniw. Jak w pioruny pójdzie n-x ogniw to napiecie nadal będzie się zgadzac (jeśli nic nie będzie dodatkwo zwierać) ale pojemność pójdzie się paść (i ładowac się będzie krócej).

--
Marcin

Data: 2018-12-03 05:15:27
Autor: J.F.
akumulator
Użytkownik "Marcin Debowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:b4_MD.740083$zG.537215@fx23.ams1...
On 2018-12-01, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Czyli co - brudne klemy ? Myslalem ze takie rzeczy to tylko w fiatach.

Przecież tam jest n-ogniw. Jak w pioruny pójdzie n-x ogniw to napiecie
nadal będzie się zgadzac (jeśli nic nie będzie dodatkwo zwierać) ale
pojemność pójdzie się paść (i ładowac się będzie krócej).

Szeregowo !
Jak sie rozladuje jedno ogniwo (zdarza sie), to na woltomierzu od razu widac.

J.

Data: 2018-12-02 20:52:51
Autor: Zenek Kapelinder
akumulator
Jedna cela jesli sie rozladowuje wczesniej niz inne to swiadczy o uszkodzonej celi. Ladowanie ze zrodla napieciowego powoduje ze zawsze wszystkie sprawne cele sa tak samo naladowane. Nie rozumie po co ciagnac dyskusje w sytuacji kiedy spierdoli sie albo tak zestarzeje akumulator ze trzeba go  zwyczajnie wypierdolic na smietnik i kupic nowy. Zdaje sobie sprawe ze na swiecie pojebow chcacych reanimowac trupy jest sporo. A jak sa to rozni cwaniacy wciskaja im kit ze ich prostowniki najlepsze. Barany sa po to zeby je strzc. Tylko nie cignij watku ze akumulatorow nie wyrzuca sie na smietnik bo to malo ekologiczne.

Data: 2018-12-03 07:19:23
Autor: J.F.
akumulator
Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:a57eca57-7550-4ba6-a129-8b29028d1ad4@googlegroups.com...
Jedna cela jesli sie rozladowuje wczesniej niz inne to swiadczy o uszkodzonej celi.
Ladowanie ze zrodla napieciowego powoduje ze zawsze wszystkie sprawne cele sa tak samo naladowane.
Nie rozumie po co ciagnac dyskusje w sytuacji kiedy spierdoli sie albo tak zestarzeje akumulator ze trzeba go  zwyczajnie wypierdolic na smietnik i kupic nowy.

Dobrze prawisz, ale ten mi nie wyglada na zuzyty, i w tym caly jest ambaras :-)

Komu jeszcze czyszczenie klem pomoglo ?
Do tej pory widzialem takie zjawisko pare razy w maluchu i raz w punto.

J.

Data: 2018-12-03 11:59:05
Autor: JDX
akumulator
On 2018-12-03 07:19, J.F. wrote:
[...]
Komu jeszcze czyszczenie klem pomoglo ?
Do tej pory widzialem takie zjawisko pare razy w maluchu i raz w punto.
Miałem tak kiedyś w kredensie. Można by rzec, że było to nagminne,
dopóki ktoś mi nie poradził, aby posmarować klemy wazeliną techniczną
(inni radzą smar miedziowy). A tak z pięć lat temu do sąsiadki
przyjechała siostra jakimś starym uno, który później nie chciał odpalić
i też pomogło czyszczenie klem.

Data: 2018-12-03 12:31:25
Autor: J.F.
akumulator
Użytkownik "JDX"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5c050c79$0$478$65785112@news.neostrada.pl...
On 2018-12-03 07:19, J.F. wrote:
[...]
Komu jeszcze czyszczenie klem pomoglo ?
Do tej pory widzialem takie zjawisko pare razy w maluchu i raz w punto.
Miałem tak kiedyś w kredensie. Można by rzec, że było to nagminne,
dopóki ktoś mi nie poradził, aby posmarować klemy wazeliną techniczną

Tu chyba smarowalem wazelina.

(inni radzą smar miedziowy). A tak z pięć lat temu do sąsiadki
przyjechała siostra jakimś starym uno, który później nie chciał odpalić
i też pomogło czyszczenie klem.

I znowu fiat.

W innych autach w roznym stanie mialem klemy, a takich cudow nie bylo ....

J.

Data: 2018-12-03 05:52:12
Autor: Marcin Debowski
akumulator
On 2018-12-03, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Użytkownik "Marcin Debowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:b4_MD.740083$zG.537215@fx23.ams1...
On 2018-12-01, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Czyli co - brudne klemy ? Myslalem ze takie rzeczy to tylko w fiatach.

Przecież tam jest n-ogniw. Jak w pioruny pójdzie n-x ogniw to napiecie
nadal będzie się zgadzac (jeśli nic nie będzie dodatkwo zwierać) ale
pojemność pójdzie się paść (i ładowac się będzie krócej).

Szeregowo !
Jak sie rozladuje jedno ogniwo (zdarza sie), to na woltomierzu od razu widac.

A jak się upindonli 90% elektrod z n-x ogniw to co powinno byc widać? Pojedyńcze gniwo ma 2.xV na celi, ale póki to jest ogniwo (nie ma zwarcia lub rozwarcia to te 2.xV tam będzie, a pojemnośc już niekoniecznie. A jak się np. zwarło, to jasne, że napiecie siądzie bo zabraknie ogniwa w szeregu.

--
Marcin

Data: 2018-12-03 11:52:54
Autor: J.F.
akumulator
Użytkownik "Marcin Debowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:gw3ND.740084$zG.211633@fx23.ams1...
On 2018-12-03, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Czyli co - brudne klemy ? Myslalem ze takie rzeczy to tylko w
fiatach.

Przecież tam jest n-ogniw. Jak w pioruny pójdzie n-x ogniw to
napiecie
nadal będzie się zgadzac (jeśli nic nie będzie dodatkwo zwierać) ale
pojemność pójdzie się paść (i ładowac się będzie krócej).

Szeregowo !
Jak sie rozladuje jedno ogniwo (zdarza sie), to na woltomierzu od razu
widac.

A jak się upindonli 90% elektrod z n-x ogniw to co powinno byc widać?

A to wtedy owszem - pelne napiecie, a po chwili rozladowywania spadnie.
I juz raczej nie wroci do pelnego.

J.

Data: 2018-12-03 09:04:11
Autor: Lewis
akumulator
W dniu 2018-12-01 o 18:22, J.F. pisze:

Dzisiaj mnie nie zapalil.
Tak podsumowując, nowy aku to koszt około 250-350zł (taki normalny nie z napisem za dodatkowe 200zł) (300zł na 2-3 lata? okurwa majątek....)

Wytrzyma z palcem w dupie 2 lata, jeśli nie to oddać go do najbliższego sklepu w którym się go kupiło i wziąć drugi a gwarancje niech sobie rozpatrują.

Jak zdechnie po 24mies to go oddać na złom (3.5zł/kg) i wziąć nowy.

Nie zaprzątać sobie głowy zastanawianiem się czy 5letni aku ma zasiarczone płyty czy może brudne klemy. Założyć nowy zmierzyć napięcie ładowania i prąd jałowy i nie wnikać do kolejnej przerwy w odpalaniu.



--
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2018-12-03 01:05:28
Autor: przemek.jedrzejczak
akumulator
-- Tak podsumowując, nowy aku to koszt około 250-350zł (taki normalny nie z napisem za dodatkowe 200zł) (300zł na 2-3 lata? okurwa majątek....)

***Akumulator ma 5 lat i jest marki "akumulator".***

raz na 5 przeciez pisze :-) tez bym kupil chyba ze mialbym uzasadnione podejrzenia ze instalacja elektryczna (np alternator) nie halo i po wymianie akumulatora problem powroci

Data: 2018-12-03 11:12:11
Autor: Lewis
akumulator
W dniu 2018-12-03 o 10:05, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
-- Tak podsumowując, nowy aku to koszt około 250-350zł (taki normalny nie z
napisem za dodatkowe 200zł) (300zł na 2-3 lata? okurwa majątek....)

***Akumulator ma 5 lat i jest marki "akumulator".***

raz na 5 przeciez pisze :-) tez bym kupil chyba ze mialbym uzasadnione podejrzenia ze instalacja elektryczna (np alternator) nie halo i po wymianie akumulatora problem powroci


Ale to jego przypadek, większość obecnie to 2-3 lata i złom.
Dlatego napisałem, włożyć sprawny aku, sprawdzić poprawność ładowania i poboru prądu i się śmiać.


--
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2018-12-03 02:35:00
Autor: przemek.jedrzejczak
akumulator
-- Ale to jego przypadek, większość obecnie to 2-3 lata i złom. Dlatego napisałem, włożyć sprawny aku, sprawdzić poprawność ładowania i poboru prądu i się śmiać.

mam dokladnie odwrotne wrazenia, systemy start & stop wymagaja akumulatorow AGM a te mimo ze drozsze spokojnie wytrzymuja 5-6 lat eksploatacji - zwlaszcza jak sie ten badziew wylaczy :-) pytalem kiedys na forum czy komus udalo sie utrupic AGM w B7 blue motion (rocznik 2010-2014) i nikt sie nie zglosil

Data: 2018-12-03 11:48:11
Autor: J.F.
akumulator
Użytkownik "Lewis"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pu2o1v$jgs$1@node1.news.atman.pl...
W dniu 2018-12-01 o 18:22, J.F. pisze:
Dzisiaj mnie nie zapalil.
Tak podsumowując, nowy aku to koszt około 250-350zł (taki normalny nie z napisem za dodatkowe 200zł) (300zł na 2-3 lata? okurwa majątek....)

Wytrzyma z palcem w dupie 2 lata, jeśli nie to oddać go do najbliższego sklepu w którym się go kupiło i wziąć drugi a gwarancje niech sobie rozpatrują.
Jak zdechnie po 24mies to go oddać na złom (3.5zł/kg) i wziąć nowy.

na nowy jest kaucja 30 zl.

Nie zaprzątać sobie głowy zastanawianiem się czy 5letni aku ma zasiarczone płyty czy może brudne klemy. Założyć nowy zmierzyć napięcie ładowania i prąd jałowy i nie wnikać do kolejnej przerwy w odpalaniu.

Tak bym zmierzyl, kupil nowy, a jesli to brudne klemy, to po miesiacu moglaby byc powtorka.

O nie, najpierw diagnoza.
Normalnie to robie, ale tu akurat mi sie spieszylo, a drugi akumulator stal wolny ...

J.

Data: 2018-12-05 00:02:19
Autor: Lewis
akumulator
W dniu 2018-12-03 o 11:48, J.F. pisze:

na nowy jest kaucja 30 zl.

A to zależy jeśli za taki co wazy 2kg dadzą 30zł to super ale jak za taki co waży 15 to lepiej na złom :)



--
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2018-12-05 00:55:28
Autor: J.F.
akumulator
Dnia Wed, 5 Dec 2018 00:02:19 +0100, Lewis napisał(a):
W dniu 2018-12-03 o 11:48, J.F. pisze:
na nowy jest kaucja 30 zl.
A to zależy jeśli za taki co wazy 2kg dadzą 30zł to super ale jak za

Trudno powiedziec "dadza", skoro najpierw zabiora :-)
 
taki co waży 15 to lepiej na złom :)

lepiej, ale gdzie taki zlom ?

J.

Data: 2018-12-05 12:48:27
Autor: Lewis
akumulator
W dniu 2018-12-05 o 00:55, J.F. pisze:
Dnia Wed, 5 Dec 2018 00:02:19 +0100, Lewis napisał(a):
W dniu 2018-12-03 o 11:48, J.F. pisze:
na nowy jest kaucja 30 zl.
A to zależy jeśli za taki co wazy 2kg dadzą 30zł to super ale jak za

Trudno powiedziec "dadza", skoro najpierw zabiora :-)
 
taki co waży 15 to lepiej na złom :)

lepiej, ale gdzie taki zlom ?

J.


Każdy, są nawet firmy które przyjeżdżają, zabierają i hajs do ręki dają.

--
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2018-12-03 18:22:35
Autor: kk
akumulator
On 2018-12-03 09:04, Lewis wrote:
W dniu 2018-12-01 o 18:22, J.F. pisze:

Dzisiaj mnie nie zapalil.
Tak podsumowując, nowy aku to koszt około 250-350zł (taki normalny nie z napisem za dodatkowe 200zł) (300zł na 2-3 lata? okurwa majątek....)

Wytrzyma z palcem w dupie 2 lata, jeśli nie to oddać go do najbliższego sklepu w którym się go kupiło i wziąć drugi a gwarancje niech sobie rozpatrują.

Jak zdechnie po 24mies to go oddać na złom (3.5zł/kg) i wziąć nowy.

Nie zaprzątać sobie głowy zastanawianiem się czy 5letni aku ma zasiarczone płyty czy może brudne klemy. Założyć nowy zmierzyć napięcie ładowania i prąd jałowy i nie wnikać do kolejnej przerwy w odpalaniu.

Inżynier musi dochodzić co w d..e piszczy :-)

Data: 2018-12-04 13:51:20
Autor: J.F.
akumulator
Użytkownik "kk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pu3op3$gr2$3@news.icm.edu.pl...
On 2018-12-03 09:04, Lewis wrote:
Nie zaprzątać sobie głowy zastanawianiem się czy 5letni aku ma zasiarczone płyty czy może brudne klemy. Założyć nowy zmierzyć napięcie ładowania i prąd jałowy i nie wnikać do kolejnej przerwy w odpalaniu.

Inżynier musi dochodzić co w d..e piszczy :-)

Eee tam.
Jesli to brudne klemy, to wymiana akumulatora bylaby głupotą.
Moze nie az tak kosztowna po rozlozeniu na 5 lat ... ale bo to wiadomo, ktory dluzej wytrzyma - tani ze sklepu czy stary, dobry, sprawdzony ?

J.

Data: 2018-12-04 06:16:47
Autor: przemek.jedrzejczak
akumulator
-- Jesli to brudne klemy, to wymiana akumulatora bylaby głupotą. Moze nie az tak kosztowna po rozlozeniu na 5 lat ... ale bo to wiadomo, ktory dluzej wytrzyma - tani ze sklepu czy stary, dobry, sprawdzony ?

znaczy sie idziesz na rekord ?

http://forum-czesci.pl/srednia-zywotnosc-akumulatora-t62.html

Data: 2018-12-14 21:03:19
Autor: Irokez
akumulator
W dniu 2018-12-01 o 18:22, J.F. pisze:

Dzisiaj mnie nie zapalil.
Aku dlugo nie krecil, zaraz zdechl

Juz od paru dni cos ciezko startowal, sie zastanawialem czy nie
doladowac, ale napiecie w instalacji ~13.8V.

ok

Sprawa jakich wiele, ale ... przynosze do domu, mierze napiecie ...
12.49V. Calkiem dobre.
Podlaczam pod zasilacz - przy 5A po chwili doszlo do 13.9V, a po paru
minutach do 14.5.

czyli z Ampero-godzin zrobiły mi się mili-Ampero-godziny

Po prostu skończył się.
Wymieniony i gitara.
A ten do utylizacji lub na wymianę za nowy z marketa.


--
Irokez

akumulator

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona