akumulator Centra Plus vs Futura

Data: 2012-08-18 23:58:19
Autor: adresss
akumulator Centra Plus vs Futura
Czesc,

padl wlasnie sobie akumulator w Seichento - Centra Plus vs Futura -
strasznie duza roznica w cenie (patrzylem w Auchan). W sieci (na
allegro) tez sa spore roznice.

roznica w pojemnosci 44/47Ah i 400/450A dla rozruchu. Czy warto
doplacac do tej Futury czy zostac przy tej Centrze Plus.

Oraz czy warto kupowac akumulatory przez siec, no bo niby jest roznica
w cenie, ale koszty przesylki tez sa spore i wtedy to juz nie jest tak
duzej roznicy? Oraz  czy po drodze gdzie komus nie spadnie/trzepna. A
kupienie na miejscu chyba daje lepsza gwarancje, ze jakby cos....

Co wy na to?

--
ThinkXtra

Data: 2012-08-18 23:37:15
Autor:
akumulator Centra Plus vs Futura
begin adresss
Co wy na to?

Kup najtańszy w markecie, który pasuje do Twojego auta.

--
ignorance is bliss

Data: 2012-08-19 00:23:48
Autor: BQB
W dniu 2012-08-18 23:58, adresss@poczta.pl pisze:
[...]

Kup na miejscu w markecie. Będziesz miał najlepszą gwarancję - 2 lata (czasem 3), nie ważne co kupisz.
Odnośnie transportu - paczki wozi kurier i te do marketu i te do sklepu i te do Ciebie. Dlaczego uważasz, że paczki zrzuca tylko kurier wożący do Ciebie?

Data: 2012-08-19 12:31:28
Autor: J.F.
Dnia Sun, 19 Aug 2012 00:23:48 +0200, BQB napisał(a):
Odnośnie transportu - paczki wozi kurier i te do marketu i te do sklepu i te do Ciebie. Dlaczego uważasz, że paczki zrzuca tylko kurier wożący do Ciebie?

Bo do marketu to jada cale palety. Rzucic tym nie rzuci, ale z widlaka moga
spasc.

Za to zdarzylo mi sie ze panienka na kasie tak dlugo przewracala szukajac
kodu, az jej sie kwas na lade wylal.

J.

Data: 2012-08-19 06:57:47
Autor: PiteR
na  ** p.m.s ** pusta rubryczka Nadawca pisze tak:

Centra Plus vs Futura -
strasznie duza roznica w cenie (patrzylem w Auchan)

popatrz w kerfurze jeszcze, czasem można kupć akku za 100zł i sprawdź ceny Topla w okolicy.

roznica w pojemnosci 44/47Ah i 400/450A dla rozruchu. Czy warto
doplacac do tej Futury czy zostac przy tej Centrze Plus.

dwa nowe najtaniej kupione, do tego dąż ;)

W największe mrozy będziesz gość. No chyba że masz daleko do garażu to musisz dokupić wózeczek do wożenia :)

--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87

Data: 2012-08-19 11:51:27
Autor: Irokez
akumulator Centra Plus vs Futura
Uzytkownik <adresss@poczta.pl> napisal w wiadomosci news:ob3038ttsegd7mgj4k3dmt9ikic204gt1v4ax.com...
[...]

Kup najtanszy w markecie z gwarancja.
Ja mialem raz Fiuture i wiecej nie chce. Jak koniecznie Centre to bierz Plus. Mniejsze prawdopodobienstwo ze bedziesz mial "opad masy" w 3 tygodnie jak u mnie.

--
Irokez

Data: 2012-08-19 15:09:34
Autor: adresss
On Sun, 19 Aug 2012 11:51:27 +0200, "Irokez" <no.email@wp.pl> wrote:

Ja mialem raz Fiuture i wiecej nie chce. Jak koniecznie Centre to bierz Plus. Mniejsze prawdopodobienstwo ze bedziesz mial "opad masy" w 3 tygodnie jak u mnie.

a co to jest ten opad masy?

G.

--
ThinkXtra

Data: 2012-08-19 14:29:19
Autor:
akumulator Centra Plus vs Futura
begin adresss
a co to jest ten opad masy?

Zjawisko to zachodzi, gdy masa opada.

--
ignorance is bliss

Data: 2012-08-19 19:22:16
Autor: kogutek
adresss@poczta.pl napisał(a):
> [...]

>Ja mialem raz Fiuture i wiecej nie chce. Jak koniecznie Centre to bierz >Plus. Mniejsze prawdopodobienstwo ze bedziesz mial "opad masy" w 3 tygodnie >jak u mnie.

To najczęstsze uszkodzenie akumulatora samochodowego spowodowane przez
użytkownika. Akumulator samochodowy rozruchowy możesz ładować napięciem z
zakresu 14-14,75V dziesięć lat bez przerwy i nic mu nie będzie poza normalnym
zużyciem wynikającym z upływu czasu. A możesz go wykończyć przez dwie godziny
ładując napięciem 17V. To tak w uproszczeniu. --

Data: 2012-08-19 21:32:10
Autor: J.F.
akumulator Centra Plus vs Futura
Dnia Sun, 19 Aug 2012 19:22:16 +0000 (UTC), kogutek napisał(a):
a co to jest ten opad masy?
[...]

Nie, w 2h nie wykonczysz ... a moze to nie bylo 2h ? Kiedys mi regulator strzelil pod Klodzkiem a trzeba bylo do wrocka w korku
dojechac.

J.

Data: 2012-08-19 21:47:47
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2012-08-19 21:32, J.F. pisze:
[...]

Ojej, ta 8 (i okolice) to strasznie podła i złośliwa trasa. Trzeba było
wyciągnąć z alternatora co trzeba.

Data: 2012-08-19 21:53:43
Autor: J.F.
Dnia Sun, 19 Aug 2012 21:47:47 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
[...]

Nie, trzeba bylo dokladnie obejrzec co sie kupuje. Nie wystarczy "SKF",
bardziej istotne jest zeby nie bylo napisu "made in italy" :-)
Bo to nie regulator padl, tylko lozysko sie rozsypalo i koszyk zwarl
regulator gdzie nie trzeba, bylo 19V chwilami.

No coz, wlaczylem co sie dalo, mozliwie niskie obroty (a tam zlosliwie
gorki), gdzie sie da to na luzie ... i jakos dojechalismy :-)
Chyba lepiej miec 19V niz brak ladowania noca ..

J.

Data: 2012-08-19 22:08:39
Autor: adresss
akumulator Centra Plus vs Futura
On Sun, 19 Aug 2012 21:53:43 +0200, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

a co to jest ten SKF? Wiec jaki regulator najlepiej kupic do SC
rocznik 2000 1100cm3 ?

--
ThinkXtra

Data: 2012-08-19 22:55:54
Autor: PiteR
na  ** p.m.s **  J.F. pisze tak:

Nie, trzeba bylo dokladnie obejrzec co sie kupuje. Nie wystarczy
"SKF", bardziej istotne jest zeby nie bylo napisu "made in italy"
:-)

Wiadomo że Włochom to najlepiej wychodzi makaron. Czy zatem pasków Gates "Made in Poland" należy się wystrzegać? ;)

--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87

Data: 2012-08-20 09:30:06
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2012-08-19 21:53, J.F. pisze:
[...]

No pewnie - idąc tym tropem to bym napisał, że nie trzeba było kupować
samochodu na "f".

Bo to nie regulator padl, tylko lozysko sie rozsypalo i koszyk zwarl
regulator gdzie nie trzeba, bylo 19V chwilami.

Aaaa, chwilami ;)

No coz, wlaczylem co sie dalo, mozliwie niskie obroty (a tam zlosliwie
gorki), gdzie sie da to na luzie ... i jakos dojechalismy :-)
Chyba lepiej miec 19V niz brak ladowania noca ..

2 godziny to zdrowy akumulator powinien pociągnąć bez ładowania...

Data: 2012-08-20 22:07:07
Autor: J.F.
Dnia Mon, 20 Aug 2012 09:30:06 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
[...]

Samochod byl made in germany i bylem z niego baaaardzo zadowolony :-)

Bo to nie regulator padl, tylko lozysko sie rozsypalo i koszyk zwarl
regulator gdzie nie trzeba, bylo 19V chwilami.
Aaaa, chwilami ;)

A chwilami spadalo do 17 :-)

[...]

O ile pamietam to swoje lata juz mial. Nie wiem czy by wytrzymal, zreszta -
nowy aku kosztuje ponizej 200zl, a laweta ile ?  Poza tym - tam akurat faktycznie moglem regulator wyjac, ale sprobuj to
zrobic w nowszym aucie.

J.

Data: 2012-08-20 22:15:43
Autor: marcin
akumulator Centra Plus vs Futura
Poza tym - tam akurat faktycznie moglem regulator wyjac, ale sprobuj to
zrobic w nowszym aucie.

ja woze zapasowy alternator

Data: 2012-08-21 10:32:09
Autor: J.F
Użytkownik "marcin"  napisał w wiadomości
Poza tym - tam akurat faktycznie moglem regulator wyjac, ale sprobuj to
zrobic w nowszym aucie.

ja woze zapasowy alternator

Ale czy potrafisz go wymienic na poboczu drogi ? :-)

J.

Data: 2012-08-21 14:45:45
Autor: marcin
W dniu 2012-08-21 10:32, J.F pisze:
[...]

remont silnika jestem w stanie zrobic na poboczu.
w uzbekistanie, na srodku pustyni dwoch kolesi stalo na poboczu z wyciagnietym silnikiem z kamaza i wymieniali stopione tloki :-)
widok niesamowity i niewyobrazalny dla polskiego typowego leminga.

Data: 2012-08-21 15:08:15
Autor: J.F
[...]

Oj tam, jak Zasada bil rekord swiata na 50 tys km, to tez im sie tlok stopil, i co - wymienili na poboczu, a mimo straty czasu rekord ustanowili.

Tylko ze Kamaz do tego dostowany, nowoczesna osobowka niekoniecznie.

Juz nawet trudno sie pod nia polozyc, bo obnizyli ..

J.

Data: 2012-08-21 07:59:55
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2012-08-20 22:07, J.F. pisze:
Dnia Mon, 20 Aug 2012 09:30:06 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
(...)
No pewnie - idąc tym tropem to bym napisał, że nie trzeba było kupować
samochodu na "f".

Samochod byl made in germany i bylem z niego baaaardzo zadowolony :-)

Nieistotne - był na "f".

[...]

A to nie była ta Centra ze śmietnika? ;) Nowe wydziałem rano w gazetce
Norauto po chyba 99zł :)

Poza tym - tam akurat faktycznie moglem regulator wyjac, ale sprobuj to
zrobic w nowszym aucie.

Po co wyciągać cały regulator?

Data: 2012-08-21 10:29:32
Autor: J.F
Użytkownik "Artur Maśląg"  napisał w wiadomości grup
[...]

byl, ale mam na ten temat nieco inne zdanie, na podstawie praktyki :-)

[...]

Ale to akumulatory do samochow na "f" i na cyferki 1,2,6 :-)

Poza tym - tam akurat faktycznie moglem regulator wyjac, ale sprobuj to
zrobic w nowszym aucie.

Po co wyciągać cały regulator?

A co proponujesz - odlaczyc akumulator ?   No, to by sie dalo zrobic, bo alternator - gdzies za silnikiem, pod cala reszta osprzetu ..

J.

Data: 2012-08-21 09:15:16
Autor: kogutek
J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):
> [...]

A co proponujesz - odlaczyc akumulator ?   No, to by sie dalo zrobic, bo alternator - gdzies za silnikiem, pod cala reszta osprzetu ..

Wystarczy wypiąć przewód wzbudzania co idzie do alternatora. --

Data: 2012-08-21 11:55:51
Autor: J.F
Użytkownik "kogutek"  napisał w wiadomości
[...]

Po awarii regulatora/zlosliwym zwarciu wewnatrz dwoch niewlasciwych koncowek ? Raczej nie.

Poza tym widziales ty w miare nowoczesny samochod ? Widziales w nim przewod wzbudzenia ?
To obejrzyj sobie bardziej nowoczesny, albo przypomnij jak wysoko musial byc podnosnik podniesiony.

A poza tym wracamy do problemu - do domu dalej 100km, noc, silnik dziala, woltomierz pokazuje 17-19V, odpinac, nie odpinac ..

J.

Data: 2012-08-21 13:06:42
Autor: Michał Baszyński
W dniu 2012-08-21 11:55, J.F pisze:

Poza tym widziales ty w miare nowoczesny samochod ? Widziales w nim
przewod wzbudzenia ?
To obejrzyj sobie bardziej nowoczesny, albo przypomnij jak wysoko musial
byc podnosnik podniesiony.

w miarę nowoczesny, czyli nowszy niż z lat '90?
Daj spokój Jarku, on się zatrzymał na epoce pf125/126/żuk..

--
Pozdr.
Michał

Data: 2012-08-21 11:42:28
Autor: kogutek
Michał Baszyński <mbaszyns@ga.ze.ta.pl> napisał(a):
> [...]

> byc podnosnik podniesiony.

w miarę nowoczesny, czyli nowszy niż z lat '90?
Daj spokój Jarku, on się zatrzymał na epoce pf125/126/żuk..

No w tych po 90 roku to zamiast przewodu do wzbudzania to falami radiowymi na
regulator napięcie się podaje. Ktoś ma napisane w stopce że Lem stwierdził że
dokąd nie zaczął używać internetu nie miał pojęcia że na Świecie jest tak
wielu idiotów. Według mnie pasujesz do opisu jaki stworzył Lem. --

Data: 2012-08-21 14:32:08
Autor: Michał Baszyński
W dniu 2012-08-21 13:42, kogutek pisze:

No w tych po 90 roku to zamiast przewodu do wzbudzania to falami radiowymi na
regulator napięcie się podaje.

a widziałeś kiedyś w miarę nowoczesny alternator, który regulator ma wbudowany w środek i z którego wychodzą aż dwa przewody - jeden na akumulator, a drugi do kontrolki?
Dopóki go nie wymontujesz i nie rozbierzesz to do regulatora ani choćby nawet szczotek nie masz dostępu.
I spróbuj teraz to zrobić na drodze w "nowoczesnym" samochodzie, w którym wymiana żarówki w reflektorze wymaga rozkręcenia połowy samochodu..

http://pl.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_personam

--
Pozdr.
Michał

Data: 2012-08-21 14:57:10
Autor: J.F
> [...]
Daj spokój Jarku, on się zatrzymał na epoce pf125/126/żuk..

No w tych po 90 roku to zamiast przewodu do wzbudzania to falami radiowymi na

A slyszales ty o magistralach ?
http://www.e46fanatics.com/forum/showthread.php?t=753992

Ale ja nawet nie o tym, otwierasz maske w samochodzie i to co widzisz to sa wielkie plastykowe oslony. I wiecej nic nie widzisz, wiec nawet nie mozesz powiedziec ile kabli dochodzi do alternatora :-)

A wymiana alternatora ...
http://naprawa-auta.wieszjak.pl/elektronika-i-elektryka/284887,Ford-Mondeo-MK3-wymiana-alternatora.html
http://naprawa-auta.wieszjak.pl/elektronika-i-elektryka/261551,Ford-Mondeo-MK2-wymiana-alternatora.html

Szkoda ze zdjec nie ma, ale moze opis uzmyslowi jaka to prosta operacja.

P.S. Lozysko padlo w scierce, tam bym regulator wymontowal w trzy minuty ... plus czas na ostygniecie rury wydechowej :-)
Odpiecie alternatora trwaloby podobnie ... ale czy warto ?  Juz nie pamietam, mozliwe ze na Bielanach wymontowalem, bo zjechalem po nowy do Norauto, ale oni nie mieli ..

J.

Data: 2012-08-22 00:04:37
Autor: Ukaniu

Użytkownik "kogutek" <sok_marchwiowy@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:k0vs73$ekq$1inews.gazeta.pl...
No w tych po 90 roku to zamiast przewodu do wzbudzania to falami radiowymi na
regulator napięcie się podaje.

Ale można sobie wyobrazić, że w samym alternatorze jest klucz który poda prąd wzbudzenia przeca + z aku jest dostępny.
Do samego alternatora dochodzi tylko cyfrowa informacja, że ma podać wzbudzenie i potem informacja jakie napięcie ma ustalić.
Dokładnie jak to wygląda to trzeba szukać w notach specjalizowanych scalaków - kontrolerów alternatora. Teraz to już wszystko cyfrowo.

--
Pozdrawiam,
Łukasz

Data: 2012-08-21 23:43:58
Autor: kogutek
Ukaniu <l99ukaszWYWALTO@gazeta.pl> napisał(a):

> [...]

Dokładnie jak to wygląda to trzeba szukać w notach specjalizowanych scalaków - kontrolerów alternatora. Teraz to już wszystko cyfrowo.

I to we wszystkich skodziankach jakie teraz sprzedają jest? Logiczne że jak
odepniesz w takim alternatorze kabelek z sygnałem to on pzrestanie wytwarzać
prąd a nie da go na maksa. Ty jak byś zrobił taki cyfrowy alternator? Jak się
kabelek z informacją urwie, bo może się urwać, to ma się wyłączyć czy dać ile
może. Przy wyłączonej stacyjce też by wtedy dawał ile może. Bo skąd by
wiedział że silnik się nie obraca. Jak widzisz jak byś się nie obrócił to dupa
zawsze z tyłu. --

Data: 2012-08-22 10:47:37
Autor: J.F
Użytkownik "kogutek"  napisał w wiadomości grup
[...]

Ja bym tam zrobil tak, ze jak sie kabelek urwie, to daje tyle ile alternator dawac powinien.
I chyba samochody sa tak robione, bo bledow kupa, a jada dalej, jeden czujnik nie dziala, to zastepuja innym.

Przy wyłączonej stacyjce też by wtedy dawał ile może. Bo skąd by
wiedział że silnik się nie obraca. Jak widzisz jak byś się nie obrócił to dupa
zawsze z tyłu.

Z tym problemem sobie jakos radza od 100 lat.
Ale w takim zaawansowanym alternatorze moze byc juz jakis bezposredni czujnik obrotow.
Bo skad komputer ma wiedziec ze trzeba zapalic lampke "brak ladowania" po zerwaniu paska ?

J.

Data: 2012-08-21 14:49:06
Autor: marcin
akumulator Centra Plus vs Futura
A poza tym wracamy do problemu - do domu dalej 100km, noc, silnik
dziala, woltomierz pokazuje 17-19V, odpinac, nie odpinac ..

padl mi alternator w espero lata temu. w gdansku, a wracalem do krakowa. pradu starczylo do warszawy. pod warszawa kupilem nowy aku na stacji i dojechalem do domu bez ladowania.

Data: 2012-08-21 13:30:49
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2012-08-21 10:29, J.F pisze:
[...]

Na podstawie praktyki to jak najbardziej był na "f", więc nic
dziwnego. Co do zadowolenia - kiedyś nawet z takie na "f" +126
byłem "baaaardzo zadowolony" ;)

Ale to akumulatory do samochow na "f" i na cyferki 1,2,6 :-)

Niekoniecznie - miałem coś takiego w takim w kompakcie na "j"
i dawało spokojnie radę.

Po co wyciągać cały regulator?

A co proponujesz - odlaczyc akumulator ?

E tam - wzbudzenie albo prądowy ;)

No, to by sie dalo zrobic, bo
alternator - gdzies za silnikiem, pod cala reszta osprzetu ..

Gdzie? W tym starociu na "f"? Z zamkniętymi oczyma powinieneś
sięgnąć i wiązkę bezpiecznie odczepić :)

Data: 2012-08-21 09:19:29
Autor: kogutek
> [...]

gorki), gdzie sie da to na luzie ... i jakos dojechalismy :-)
Chyba lepiej miec 19V niz brak ladowania noca ..

kit wciskasz aż dym idzie. Bez łożyska w alternatorze jechałeś dwie godziny.
Chyba na lawecie albo na sznurku. --

Data: 2012-08-21 11:49:42
Autor: J.F
[...]

Jakbys mial naprawde tyle doswiadczenia ile sie chwalisz, to bys wiedzial.
Ile alternator ma lozysk ? Dwa. A ile jest mu potrzebne do poprawnej pracy ?
Jedno jak sie okazuje. Ale musi byc made in poland, germany or japan :-)

J.

Data: 2012-08-21 11:39:31
Autor: kogutek
> [...]

Jedno jak sie okazuje. Ale musi byc made in poland, germany or japan :-)

Gdybym nie miał doświadczenia to bym łykał takie teksty jak młody pelikan
ryby. A że mam to mogę się nabijać z takich jak Ty. Co koniecznie chcą sobie
coś napisać i wymyślają pierdoły. Alternator ma dwa łożyska i żeby wirnik się
obracał jak jest naciągnięty pasek to potrzebuje dwóch sprawnych łożysk. --

Data: 2012-08-21 14:55:43
Autor: marcin
[...]

z mojego doswiadczenia wynika ze lozysko calkiem sprawnie dziala nawet bez koszyczka i wcale kulki od razu nie wylatuja. a dwa to to ze alternatorowi wystarczy jedno lozysko, to ktore jest po stronie kola pasowego. i jakos to sie kreci mimo wibracji etc.

Data: 2012-08-21 15:11:48
Autor: Ukaniu

Użytkownik "kogutek" <sok_marchwiowy@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:k0vs1j$6ru$1inews.gazeta.pl...
[...]

Ale chyba wiesz, że przednie łozysko jest na tyle blisko koła pasowgo, że przenosi wiekszość obciążenia. Dżwignia jaka powstaje daje bardzo niewielkie obciążenie tylnego łożyska - stąd też jego mikry gabaryt.
Widziałem alternator w który wirnik szlifował stojan aż trzeszczało a samochód jechał i trwało to na tyle długo, że pył zdążył zrudzieć...

--
Pozdrawiam,
Łukasz

Data: 2012-08-21 16:41:08
Autor: kogutek
> [...]

Widziałem alternator w który wirnik szlifował stojan aż trzeszczało a samochód jechał i trwało to na tyle długo, że pył zdążył zrudzieć...

Po co uwiarygadniasz kłamstwo. Opisywane zdarzenie nie miało miejsca. To
wymysł. jak byś kiedykolwiek widział rozebrany alternator to byś wiedział
dlaczego taka awaria jak opisał jest na tyle mało prawdopodobna że jest
niemożliwa. Jak by napisał że rozwaliło mu korpus, też mało prawdopodobne ale
o wiele bardziej niż uszkodzenie regulatora napięcia przez rozerwany koszyczek
łożyska. --

Data: 2012-08-21 19:11:51
Autor: J.F
[...]

A gdzie ja napisalem ze regulator sie uszkodzil ?
No dobra, napisalem w pierwszym poscie, ale to w skrocie bylo.

Zwarly sie obwody i zbocznikowalo regulator.

J.

Data: 2012-08-21 20:27:28
Autor: Ukaniu

Użytkownik "kogutek" <sok_marchwiowy@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:k10dn3$aj5$1inews.gazeta.pl...
[...]

Ja się odnosiłem do możliwości jazdy z uszkodzonym tylnym łożyskiem.
Taki alternatoro widziałem co więcej... jakoś ładował (chyba). Właściciel jeździł tym samochodem do czasu zerwania paska a trafił w końcu do serwisu z powodu wygotowania płynu chłodniczego (brak napędu pompy) i zatarcia silnika :-) (mocno starszy pan...)

--
Pozdrawiam,
Łukasz

Data: 2012-08-21 18:39:25
Autor: kogutek
> [...]

Taki alternatoro widziałem co więcej... jakoś ładował (chyba). Właściciel jeździł tym samochodem do czasu zerwania paska a trafił w końcu do serwisu z powodu wygotowania płynu chłodniczego (brak napędu pompy) i zatarcia silnika :-) (mocno starszy pan...)

To po co się odnosisz do czegoś zupełnie innego niż ktoś opisał. Z równym
powodzeniem mogłeś się odnieść do tego że komuś się żarówka w lampce cofania
przepaliła przy okazji wymiany tłumika. Potem idą takie bzdury w świat. I nie
wytłumaczysz kretynowi bo on przecież w internecie to przeczytał. --

Data: 2012-08-21 21:13:36
Autor: J.F
[...]

Ale jak do czegos innego ? Dokladnie taki przypadek opisywalem.

J.

Data: 2012-08-22 00:00:28
Autor: kogutek
> [...]

>wytłumaczysz kretynowi bo on przecież w internecie to przeczytał.

Ale jak do czegos innego ? Dokladnie taki przypadek opisywalem.

Nie. Opisałeś przypadek kiedy samochodem jeździł głuchy. Nie usłyszał pół roku
wcześniej że mu zaczął silnik dużo głośniej pracować. jak nie usłyszał to mu
przemieliło się łożysko, obstawiam że to większe. Zblokowało alternator i
pękł\ pasek. Reszta uszkodzeń jest raczej wymyślona na potrzeby odpowiedzi.
jak pęka pasek to rośnie temperatura płynu. Jak urośnie w benzyniaku tak pod
120 stopni to silnik zwyczajnie gaśnie. Temperatura rośnie dalej. Spod maski
wydobywają się kłęby pary. Parująca woda odbiera ogromne ilości ciepła na
przemianę fazową i nie dopuszcza do rozpuszczenia się silnika. Silnik
spalinowy to nie elektrownia atomowa. Woda to takie naturalne zabezpieczenie
przed zatarciem. Oczywiście teraz napiszesz że to był ropniak bo że chłodzony
powietrzem już nie możesz. Przegrzany ropniak też sam zgaśnie. jak byś napisał
że poleciała uszczelka pod głowicą to by było ok. A tak umieściłeś się w
grupie mitomanów. Do kompletu brakuje że mu palca urwało. --

Data: 2012-08-22 07:53:13
Autor: Ukaniu

Użytkownik "kogutek" <sok_marchwiowy@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:k117es$9u1$1inews.gazeta.pl...
[...]

W znanym mi przypadku, uszkodziło się mniejsze łożysko, pasek pękł czy to ze starości i większego obciążenia czy w końcu całkowitego zablokowania alternatora nie wiadomo. Znam ten przypadek tylko dla tego, że był na tyle ciekawy w swojej spektakularności zniszczeń z niedbałości, że warto było przyjechać kawałek i zobaczyć.
W układzie korek nie trzymał ciśnienia i to coś co było w układzie wygotowało się daleko wcześniej niż czerwona kreska na wskażniku. A może było już za mało? Samochód pokonywał krótkie dystanse a stanął dębowo przy dłuższym.
Właściciel nie zauważył pary - która pewnie powstała jak jechał dość szybko.

--
Pozdrawiam,
Łukasz

Data: 2012-08-22 09:51:34
Autor: J.F
> [...]

Nie. Opisałeś przypadek kiedy samochodem jeździł głuchy. Nie usłyszał pół roku
wcześniej że mu zaczął silnik dużo głośniej pracować.

Pol roku wczesniej to ja to lozysko osobiscie zmienialem.
Gluchy ... byc moze.  Roznie to bywa z halasami w samochodzie.
Ale w pewnym momencie jasniej wszystko zaswiecilo wiec podlaczylem woltomierz i zobaczylem 19V.

Halasu zadnego sobie nie przypominam.

jak nie usłyszał to mu
przemieliło się łożysko, obstawiam że to większe.

ZJe obstawiasz, wieksze okazalo sie odpowiedzialne.
Zreszta - mechanik jestes z wyksztalcenia (ponoc), policz jaka jest dopuszczalna sila napiecia paska dla wiekszego lozyska.

Zblokowało alternator i pękł\ pasek.

Nic nie peklo. Oprocz koszyka.

Reszta uszkodzeń jest raczej wymyślona na potrzeby odpowiedzi.
jak pęka pasek to rośnie temperatura płynu.

Nie w kazdym.  Mialem i inne przygody to wiem :-)

Jak urośnie w benzyniaku tak pod
120 stopni to silnik zwyczajnie gaśnie.

Niektorzy pisza ze 125C to ciagle dopuszczalna temperatura.

Temperatura rośnie dalej. Spod maski wydobywają się kłęby pary.

Trudne do zauwazenia w czasie jazdy. Dopiero na postoju.

Parująca woda odbiera ogromne ilości ciepła na
przemianę fazową i nie dopuszcza do rozpuszczenia się silnika.

silnika moze nie, ale pod nieobecnosc pompy to glowicy niekoniecznie.

Silnik spalinowy to nie elektrownia atomowa.

Tam akurat podobnie to dziala.

Woda to takie naturalne zabezpieczenie przed zatarciem.

Jak dobry silnik, tzn mocny, to na dlugo wody nie starczy :-)

Oczywiście teraz napiszesz że to był ropniak bo że chłodzony
powietrzem już nie możesz.

Czemu nie moge - pisalem gdzies ze woda chlodzony ?
Ale byl petrygo chlodzony i byl na gaz.

Przegrzany ropniak też sam zgaśnie. jak byś napisał
że poleciała uszczelka pod głowicą to by było ok. A tak umieściłeś się w
grupie mitomanów. Do kompletu brakuje że mu palca urwało.

kup sobie akumulator, zasilacz laboratoryjny, podlacz pod 17V na 2h, napisz co wyszlo naprawde, bo od mitologii to ty zaczales :-)

J.

Data: 2012-08-22 13:05:14
Autor: Przembo
*kogutek* w wiadomości news:k117es$9u1$1inews.gazeta.pl napisał(a):
[...]

Kreujesz się na osobę z doświadczeniem, natomiast po tym co czytam mam wrażenie że mój chrześniak ma większe pojęcie o tym temacie, choć jeszcze mały mówić się nie nauczył. Zawsze wiesz lepiej, może i to co piszesz częściowo ma sens, jednak na podstawie kilku przypadków doświadczony człowiek nie wyrabia sobie opinii na temat wszystkiego wokół, to jest domena ludzi niedoświadczomych, badzo niedoświadczonych!

To pisałem ja, człowiek który jeździł tak nowoczesnym autem jak Polonez w którym silnik przy 130stC pracował, zamiast zgasnąć grzecznie przy 120stC.

Na jakich autach opierasz swoją wiedzę skoro ona nawet lat 70tych w zakresie rozwoju motoryzacji nie sięga?

[...]

A ropniak przy jakiej temperaturze gaśnie? Bo też musiałem jechać dieslem bez napędu pompy wody i chciałbym się dowiedzieć kiedy auto zapomniało zgasnąć... chyba że podasz odpowiednio wysoką temperaturę ;-)

napisał że poleciała uszczelka pod głowicą to by było ok. A tak
umieściłeś się w grupie mitomanów. Do kompletu brakuje że mu palca
urwało.

Napisz proszę co było przyczyną usterek u mnie w starym Poldku i młodym Passacie, na wstępie opisałeś ładie historię to i tym razem dasz radę jak rasowy mitoman.

Pozdr

Data: 2012-08-29 15:19:58
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2012-08-22 13:05, Przembo pisze:

Kreujesz się na osobę z doświadczeniem, natomiast po tym co czytam mam wrażenie że mój chrześniak ma większe pojęcie o tym temacie

A poczytaj jeszcze legendarne posty kogutka o mocy silników spalinowych.

Data: 2012-08-21 16:11:54
Autor: J.F
[...]

G* masz a nie doswiadczenie, skoro ci sie lozysko w alternatorze nie rozsypalo i nie wiesz co bedzie dalej.

A mnie sie rozsypalo to wiem :-)
Choc oczywiscie nie gwarantuje powtarzalnosci :-)

P.S. ten alternator po ok roku padl. Ale nie, nie lozysko, jakos tak slabo ladowal, wiec wymienilem w calosci nie dociekajac przyczyn.

J.

Data: 2012-08-21 16:36:13
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2012-08-21 16:11, J.F pisze:
[...]

Nie pamiętasz ile ciekawych rzeczy pisał ze swojego "doświadczenia"?
Taka alternatywna rzeczywistość ;)

A mnie sie rozsypalo to wiem :-)

Ja pamiętam z dawnych czasów jak to mi się dwa posypały w polonezie
(oczywiście te przy kółku). Oryginalne trochę dawało głosu, więc
padło na wymianę. Jedna wymiana - nie zrobiłem 10kkm a łożysko się
rozsypało. Druga wymiana - nie zrobiłem 10kkm a łożysko się
rozsypało (powtarzalność jakości części - w obu przypadkach do warsztatu
się dojechać dało ;) ). Trzecie było kupione gdzie indziej i dotrwało
do sprzedaży (a zrobiło swoje). Z późniejszego okresu to wspaniały
wynalazek w postaci Forda Escorta 1.8D - łożysko tak padło, że
zablokowało alternator, pasek się urwał itd. No, ale to na szczęście
nie był mój problem, ale jak zwykle to na "f" ;)

Choc oczywiscie nie gwarantuje powtarzalnosci :-)

Ja jakąś osiągnąłem :)

Data: 2012-08-21 16:50:29
Autor: kogutek
> [...]

P.S. ten alternator po ok roku padl. Ale nie, nie lozysko, jakos tak slabo ladowal, wiec wymienilem w calosci nie dociekajac przyczyn.

nabujałeś a teraz próbujesz się wybronić. Wiesz jaki mam na to sposób? Nie
bujam. Niemożliwe żeby koszyczek łożyska wypadł i coś zwarł. A jak już zwiera
to do masy i nie ma ładowania. Jak by już jakimś cudem przebił się przez
blaszkę łożyska i pierścień z którym współpracuje szczotka to by zniszczył
pierścień i szczotkę i też by nie było ładowania. --

Data: 2012-08-21 19:08:35
Autor: J.F
[...]

Widac sa jeszcze na swiecie rzeczy, ktore sie Kogutkom nie snily ...

P.S. to nie moje ... ale tez niemozliwe ?
http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=18535.20

J.

Data: 2012-08-21 18:01:15
Autor: kogutek
> [...]

Widac sa jeszcze na swiecie rzeczy, ktore sie Kogutkom nie snily ...

P.S. to nie moje ... ale tez niemozliwe ?

I po co dalej brniesz w głupotę? Skłamałeś. Nie mogłeś napisać że Ci się
regulator napięcia popsuł. To się zdarza. W końcówce mocy jest tranzystor. jak
się uwali to w 99 procentach przypadków przewodzi. Nie ma w takiej sytuacji
żadnej regulacji. Ale nie Ty. Tobie musiało się łożysko rozsypać i koszyczek
zrobić zwarcie. Bzdura. Łożysko półosi ze zdjęcia była do wymiany minimum 30
tysięcy wcześniej. Znajdź fotkę wirnika alternatora, takiego oczywiście co się
w nim koszyczek rozsypał i wyszedł po stronie wirnika. --

Data: 2012-08-21 21:53:41
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2012-08-21 19:08, J.F pisze:
[...]

Spoko - abstrahując od możliwego zaniedbania właściciela/warsztatu
to takie rzeczy się trafiały :) Półoś to pikuś - miałem coś takiego
na wałku zdawczym w skrzyni :)

Data: 2012-08-20 08:12:12
Autor: Ukaniu

Użytkownik "kogutek" <sok_marchwiowy@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:k0red8$r81$1inews.gazeta.pl...
użytkownika. Akumulator samochodowy rozruchowy możesz ładować napięciem z
zakresu 14-14,75V dziesięć lat bez przerwy i nic mu nie będzie poza normalnym
zużyciem

Wszystko zalezy od temepratury przy blisko 40 stopniach i 14,75 szlag go trafi bardzo szybko.
W mróz za to ledwo co zauważy.

--
Pozdrawiam,
Łukasz

Data: 2012-08-22 00:22:51
Autor: kogutek
> [...]

> zużyciem

Wszystko zalezy od temepratury przy blisko 40 stopniach i 14,75 szlag go trafi bardzo szybko.

i dlatego każdy Włoch wozi w samochodzie dwa akumulatory. Jeden jak jedzie w
Alpy a drugi jak nad morze. A taki kierowca TIRa co z Nowosybirska wiezie coś
do Barcelony to ze cztery akumulatory mieć musi. Na pustyniach przy równiku to
już jazda bez trzymanki by była jak byś miał rację. Jedni w nocy jeździli by
na akumulatorach lekko zimowych a inni w dzień na mocno letnich. A może jakiś
myk zrobili z ładowaniem. I napięcie zależy od temperatury. jeśli w Wołgach
Gaz 24 i Ładach taki myk był to czemu nie ma go teraz w nowych samochodach? A
może jest tylko o tym nie wiesz. --

Data: 2012-08-22 09:02:31
Autor: Ukaniu

Użytkownik "kogutek" <sok_marchwiowy@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:k118or$6gc$1inews.gazeta.pl...
[...]

Może jest i o tym wiem.
Napisałeś, że 14,75 akumulatorowi nie zaszkodzi, ja wiem że szkodzi ale zależy to od temepratury. Co więcej jeśli akumulator pozostawić cały czas pod napięciem choćby 14,5 i temperaturze i 20 st. C - za długo nie pożyje - bo szybko straci wodę. A Ty piszesz o ciągłym ładowaniu. Zrób eksperyment i zostaw akumulator non stop na dwa trzy tygodnie pod takim napięciem i daj znać - szczególnie taki w którym teoretycznie nie dolewa się wody.
Gazowania i parowania się nie uniknie...

--
Pozdrawiam,
Łukasz

Data: 2012-08-22 10:19:59
Autor: J.F
akumulator Centra Plus vs Futura
Użytkownik "Ukaniu"  napisał w
[...]

W takich troche mlodszych pisalo sie ze jest. Regulator mial regulowac w zaleznosci od temperatury.
Czy to robil ... trudno powiedziec, niby moge zapakowac do lodowki, ale elektronika z natury plywa.

A w jeszcze nowszych ... jak mogles wyczytac - alternatorem steruje komputer.
Moze utrzymac wyzsze napiecie bo akumulator byl wyladowany, moze zmniejszyc jak sie naladuje, program duzo moze..

[...]

RoMan kiedys zostawil na 2 tygodnie pod prostownikiem - masa splynela.
No ale 2 tygodnie a nie 2 godziny, i "prostownik" sie raczej nie ogranicza do 14.5V, bo np moj ma szczytowe napiecie 19V.

Gazowania i parowania się nie uniknie...

przy tych ~14.5V gazowanie jest jeszcze male - dlatego wlasnie jest takie napiecie ustalone (aczkolwiek tam gdzie i male jest niepozadane sie obniza do 13.8V).
Czy szkodzi ... no, niektorzy sie tu chwalili 10-20h jazdy z przerwami na tankowanie i nie dopisywali ze ich to nowy akumulator kosztowalo.
Ciezarowki czy autobusy jezdza wiecej i tez nie narzekaja, ale one wlasnie moga miec nieco nizsze napiecie.

Ciekaw natomiast jestem czy akumulator nie odzyskuje sobie wody z wilgoci w powietrzu. Kwas w koncu higroskopijny jest, ale moze nie tak rozcienczony. No i przy dluzszej pracy moze byc problem z naplywem swiezego, wilgotnego powietrza do srodka - co innego jak auto sobie stoi godzinami na parkingu.

Tak czy inaczej - wspolczesne auto raczej nie wymaga czestej kontroli poziomu elektrolitu i dolewania wody ... czyli napiecie jest dobre :-)

P.S. gazy z gazowania mozna dopalac na katalizatorze. Ale czy sa uzywane to nie wiem.

tu macie opis zjawiska ... hm, olowiowy akumulator zawsze gazuje :-)
http://www.battcon.com/PapersFinal2008/ODonnellPaper2008PROOF_6.pdf

i chyba sie wreszcie dowiedzialem po co mieszaja wapno do olowiu.

J.

--
Pozdrawiam,
Łukasz

Data: 2012-08-22 10:46:24
Autor: Ukaniu

Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:k124nk$osc$1inews.gazeta.pl...

[...]

Ja to pisałem z doświadczenia z akumulatorami buforowymi.
Jeśli są 100% naładowane i napięcie będzie wysokie to ubytek elektrolitu jest znaczący. Można by nawet chyba oszacować ile wagowo wody będzie tracone na elektrolize, to ciekawe.

--
Pozdrawiam,
Łukasz

Data: 2012-08-19 20:02:55
Autor: Irokez
akumulator Centra Plus vs Futura
Uzytkownik <adresss@poczta.pl> napisal w wiadomosci news:dbp138h810j616oeukrj5a7cqo5cq3dqj84ax.com...
[...]

http://dobreakumulatory.pl/content/13-budowa-akumulatora

Oberwanie z kratki elektrody dodatniej/ujemnej masy czynnej.

W internecie znajdziesz duzo opinii jakie to te Futury sa delikatne i jakie przeboje maja z nimi ludzie.
Na dzien dobry po oddaniu na gwarancji akumulatora zostalem oskarzony o uszkodzenie przeze mnie akumulatora. W 3 tygodnie kulfa opad masy...? Bo mam auto uszkodzone. Dobrze,. ze o tym Bosch Silver 7-letni nie wiedzial i dzialal sobie w najlepsze podczas miesiecznego (czy póltorej) okresu laskawie rozpatrywanego mojego przypadku. Podczas gdy Futura zdychala samoistnie w niecale 3 tygodnie od ladowania, stary Bosch zdechl mi tylko jak bylo -20 na dworze. I tylko dlatego postanowilem go wymienic na Centre po dobrych wspomnieniach z pracy Plusa. Zajebisty blad ze wzielem Future.

Nowa po wymianie pojezdzila juz normalnie, ale po niecalych 2 latach auto sprzedalem, wiec nie wiem co dalej.
Do aktualnego wsadzilam Varte Silver i 2 lata jest gites.

--
Irokez

Data: 2012-08-19 12:17:36
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
[...]

Jeśli chcesz założyć akumulator i i zapomnieć na lata to od Centry Futura (made in China :( )jest lepszy ZAP (made in Poland :) )
http://www.zap.pl/

--
                      Wojciech Smagowicz

Data: 2012-08-19 15:08:54
Autor: adresss
akumulator Centra Plus vs Futura
On Sun, 19 Aug 2012 12:17:36 +0200, "Wojciech Smagowicz [ZIWK]"
<wsmag@o2.pl> wrote:

[...]

nigdy nie slyszalem tej nazwy. Jest jeszcze Jenox z Bydgoszczy -
jakies opinie?

A Centra robi jeszcze akumulatory w Polsce czy wszystko teraz to
MejdYnCzajna?

--
ThinkXtra

Data: 2012-08-19 19:03:41
Autor: J.F.
Dnia Sun, 19 Aug 2012 15:08:54 +0200, adresss@poczta.pl napisał(a):
Jeśli chcesz założyć akumulator i i zapomnieć na lata to od Centry Futura (made in China :( )jest lepszy ZAP (made in Poland :) )
http://www.zap.pl/

nigdy nie slyszalem tej nazwy.

ZAP Sznajder. Chyba czesto robia pod innymi markami.

Jest jeszcze Jenox z Bydgoszczy - jakies opinie?

Ani zle, ani znakomite, ot, zwykle akumulatory - przez pare lat dobre.

A Centra robi jeszcze akumulatory w Polsce czy wszystko teraz to
MejdYnCzajna?

Wydaje mi sie ze robia - akumulatory ciezkie, pordukcja prosta, a transport
nieoplacalny.

J.

Data: 2012-08-19 19:30:56
Autor: PiteR
na  ** p.m.s **  J.F. pisze tak:

Wydaje mi sie ze robia - akumulatory ciezkie, pordukcja prosta, a
transport nieoplacalny.

ale ziemniaki z Egiptu chamy wożą

--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87

Data: 2012-08-22 13:08:04
Autor: Przembo
akumulator Centra Plus vs Futura
*adresss@poczta.pl* w wiadomości
<wsmag@o2.pl> wrote:
[...]

Centra Plus to max co można brać jeśli chcesz coś od tego proucenta, natomiast jeśli chcesz coś dobrego to zapoznaj się z marką ZAP, akumulatory tej marki są naprawdę dobre.

Pozdr

Data: 2012-08-22 10:22:18
Autor: tor
akumulator Centra Plus vs Futura
padl wlasnie sobie akumulator w Seichento - Centra Plus vs Futura -
strasznie duza roznica w cenie (patrzylem w Auchan). W sieci (na
allegro) tez sa spore roznice.

Z mojego doswiadczenia. Kup najtanszy (nawet w markecie) o pojemnosci zalecanej przez producenta, ew 5Ah wiecej. Centra to byla dobra, jak miala "zwykle" akumulatory, bez plusów czy futur. Ja u siebie przerabialem juz rózne i aktualnie w jednym aucie mam Tople (czerwona ), a w drugim najtanszy marketowy i auto chula. zeby bylo ciekawiej to ten marketowy to Exide z inna naklejka (tanszy od "firmowego" o polowe) . Kumpel juz dawno wyszedl z zalozenia, ze jak stary aku padnie ,to kupuje nowy najtanszy z marketu czy innego sklepu, a ze auto eksplatuje w miescie na krótkich odcinkach, to nawet markowe aku nie zyja dlugo.

Pozdrawiam

akumulator Centra Plus vs Futura