akumulator a zimowanie

Data: 2009-11-29 12:26:55
Autor: Marcin N
akumulator a zimowanie

Użytkownik "Zoomi" <zoomi@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hemr3j$nid$1news.onet.pl...
Witam Szanown± Grupę!

Jak radzicie sobie z akumulatorem podczas zimowanie sprzętu? Do tej pory normalnie użytkuję motorek, ale kiedy¶ spadnie ¶nieg i na 2, 3 miesi±ce trzeba będzie zamkn±ć maszynę w garażu. Czy wymontowujecie akumulator, czy też czasem adpalacie maszynę. PoradĽcie nowemu.

Przede mną też pierwsze zimowanie. Jako że starzy wyjadacze i tak nie lubią odpowiadać, bo "już było i se młody poszukaj" to powiem, że podobno warto zatkać koniec wydechu, np. przez założenie worka foliowego. Chodzi o zapobieganie gromadzenia się wilgoci, czy jakoś tak.

Co więcej - odpalanie co jakiś czas na krótko może być bardzo szkodliwe, bo niedogrzany silnik powoduje wydzielanie jakichś-tam agresywnych związków chemicznych, które potem przegryzają się przez elementy silnika.

Reasumując: umyć i przesmarować starannie łańcuch, zatkać wydech, wyjąć akumulator i przenieść w ciepłe miejsce (z dodatnią temperaturą), jeśli jest możliwość to postawić motocykl na stojaku (żeby nie stał na oponach), a jeśli nie ma możliwości  to też nie panikować.

Pozdrawiam

MN

Data: 2009-11-30 07:14:08
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
akumulator a zimowanie
On 29 Nov, 11:26, "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:
Użytkownik "Zoomi" <zo...@poczta.onet.pl> napisał w wiadomościnews:hemr3j$nid$1news.onet.pl...

> [...]

możliwość to postawić motocykl na stojaku (żeby nie stał na oponach), a
jeśli nie ma możliwości  to też nie panikować.

Czemu wszyscy zalecaja trzymac akumulator w cieple? Akurat z fachowej
literatury wynika, ze w cieple szybciej nastepuje samoczynne
rozladowanie, czyz nie?

Marcepan

Data: 2009-11-30 16:54:13
Autor: Leszek Karlik
akumulator a zimowanie
On Mon, 30 Nov 2009 16:14:08 +0100, frank.castle0407@googlemail.com  <frank.castle0407@googlemail.com> wrote:

[...]
Czemu wszyscy zalecaja trzymac akumulator w cieple? Akurat z fachowej
literatury wynika, ze w cieple szybciej nastepuje samoczynne
rozladowanie, czyz nie?

A to nie jest tak, ĹĽe optymalna temperatura dla akumulatora  kwasowo-oĹ‚owiowego
to coś koło 20-25 stopni i zarówno mniej jak i więcej nie jest polecane?

Praktyka jest taka, ĹĽe jak motocykl stoi na mrozie to Ĺ‚atwiej o  rozĹ‚adowanie
akumulatora (bo więcej prądu trzeba na kręcenie zimnym silnikiem i dłużej
trzeba kręcić, a akumulator w niskich temperaturach ma niższą efektywną
pojemność), więc łatwiej zrobić mu krzywdę.

--
Leszek 'Leslie' Karlik
NTV 650

Data: 2009-12-03 21:19:08
Autor: EM
akumulator a zimowanie
Czemu wszyscy zalecaja trzymac akumulator w cieple? Akurat z fachowej
literatury wynika, ze w cieple szybciej nastepuje samoczynne
rozladowanie, czyz nie?

No właśnie nie wiem czemu.
Trzymanie akumulatora w niskiej temperaturze np. 0 stopni dobrze mu robi na trwałość. Podobnie każdemu kwasowemu.
Natomiast rośnie rezystancja wewnętrzna i trudniej odpalić z zimnego akumulatora. Ale chyba w mrozy i tak nie będziecie odpalać.
No i głęboko rozładowany akumulator przy ekstremalnych mrozach może zamarznąć i pęknąć.

Ładowanie prostownikiem zwykłym co jakiś czas też nie jest najlepsze. Ogólnie samorozładowanie dobrego akumulatora jest małe. Tak więc jeśli co miesiąc ładujesz całą noc, to trochę tak, jakbyś ładował 3 doby bez przerwy, a więc też niezdrowo. Oczywiście jeśli ładujesz jakimś dobrym prostownikiem z ograniczeniem napięcia, to nie będzie problemu.

Natomiast należy zwrócić uwagę na wszelkie alarmy i inne, które bez trudu rozładowują nawet dobre akumulatory po dłuższym czasie. W takim wypadku może warto zdjąć klemę.

Ja osobiście pewnie zajrzę w środku zimy do motoru i podładuję z raz akumulator.
EM

Data: 2009-12-03 22:48:18
Autor: KLOSZ
akumulator a zimowanie
EM pisze:

[...]

Moglbys te mysl rozwinac, bo jakos nie zrozumialem. Jesli bedzie ladowal raz na miesiac cala noc to tak jakby ladowal przez 3 dni...?

--
FJR 1300 '01 - dobry rocznik, KLOSZ '75 - tez niezly rocznik....
"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - by KLOSZ

Data: 2009-12-12 15:13:08
Autor: EM
akumulator a zimowanie
KLOSZ pisze:

> Moglbys te mysl rozwinac, bo jakos nie zrozumialem. Jesli bedzie ladowal
> raz na miesiac cala noc to tak jakby ladowal przez 3 dni...?

Chodzi o to, że po miesiącu dobry akumulator jest prawie całkiem naładowany (załóżmy że w 80%) i ładowanie go ponowne tak jak 'pustego' nie jest dobre.
Oczywiście nie dotyczy dobrych ładowarek, które nie przeładowują.
--
Pozdr
EM

akumulator a zimowanie