akumulator - objawy wykończenia?

Data: 2012-01-24 12:43:04
Autor: Przemysław Czaja
akumulator - objawy wykończenia?
Użytkownik "brunet.wp"

Mój akumulator: Varta 95Ah (czarny z napisami VW, Audi, możliwe, że zamontowany fabrycznie), silnik: 1.9TDI. Jeżdżę głównie po mieście, na krótkich odcinkach (10km).

Zrobiłem dłuższą trasę (2x250km) i postawiłem auto na ponad 4 dni (dokładnie 108h). Nie odpalił - resztkami energii zakręcił.

Moja krótka historyjka:
Varta 70ah 450A - produkcja 2005r. padł alternator (mostek) w "okienku" akumulatora zaświeciło się na czarno.
Naprawiłem alernator, elektryk stwierdził, że wszystko jest ok. "Okienko" wróciło do zieloności, i tak było aż do wczoraj. Po ok 2 miesiącach po naprawie całe oświetlenie pulsowało, zegary, światła, jednym słowem wszystko. O mały włos poddał bym alternator ponownej regeneracji...na szczęście padł akumulator. Kupiłem nowy, autko ochoczo "zarechotało" i wszystkie objawy pulsowania oświetlenia ustąpiły...VC ma taki smieszny "test mode", który pokazuje ładowanie aku i o ile wcześniej ładowanie "skakało" od 13,02 do 14,7V to teraz jest stabilne 14.3V przy pełnym obciążeniu - wnioski wyciągnij sam.

ps. w Varcie okienko jest nadal zielone...może chce ktoś kupić?

Data: 2012-01-25 12:01:56
Autor: Axel
"Przemyslaw Czaja" <przempo@poczta.fm> wrote in message

VC ma taki smieszny "test mode", który pokazuje ładowanie aku

Mozesz rozwinac temat? Jak sie go uruchamia?

--
Axel

Data: 2012-01-25 17:33:07
Autor: Przemysław Czaja
akumulator - objawy wykończenia?
Użytkownik "Axel"

VC ma taki smieszny "test mode", który pokazuje ładowanie aku

Mozesz rozwinac temat? Jak sie go uruchamia?

Trzymasz wciśnięty przycisk setings na radiu aż do usłyszenia krótkiego "pik" (jeśli radio jest włączone) ok 30 sekund, nastepnie kilka razy naciskasz przycisk BC (pod setings) aż do uzyskania wartości którą chcesz zobaczyć - wyświetlanych opcji jest sporo - każde naciśnięcie BC pokazuje temperatury, napięcia, dawki paliwa...gdzieś kiedyś widziałem jakieś objaśnienia znaczeń wyświetlanych parametrów, ale tych podstawowych na pewno się domyslisz.

akumulator - objawy wykończenia?