akumulator po pół roku

Data: 2017-11-19 23:09:24
Autor: PiteR
akumulator po pół roku
12.22v wow!

Ostatnie uruchomienie silnika początek czerwca 2017. Zdjęte klemy.
Akumulator w aucie (nie w domu). Nawet zapalił od pierwszego kopa
(1.6 benzyna).

Topla czerwona 12v 66Ah

http://akumulatory-online.pl/akumulator-topla-energy-12v-66ah-620a-en-p-536.html

Po tym optymistycznym akcencie zastanawiam się czy targać go na 3 piętro.
Waży 15kg. Obecnie mogę nosić tylko długopis. Musiałbym skołować pomoc. Następny przylot do ojczyzny w marcu 2018. Wytrzyma? Nie zamarznie? Raczej nie powinien hmm?.
Co tam górale mówią o zimie?

--
Ausfahrt. The biggest city in Germany.

Data: 2017-11-20 04:23:09
Autor: Bolko
akumulator po pół roku

Wytrzyma? Nie zamarznie? Raczej nie powinien hmm?.
Co tam górale mówią o zimie?

Mam w domu w okolicach nowego sącza traktor c330.
Który jest zapalany kilka no może kilkanaście razy w roku od 10 lat.
Noszenie nic nie daje.
Teraz ma już po gwarancji. Niecałe trzy lata. I bez ładowania dwa tygodnie temu nie chciał zapalić

Data: 2017-11-20 14:26:13
Autor: sirapacz
akumulator po pół roku
W dniu 2017-11-20 o 13:23, Bolko pisze:

[...]

Zapiąć ładowarkę z lidla na stałe do niego jak stoi i będzie dobrze.

Data: 2017-11-20 08:11:46
Autor: J.F.
akumulator po pół roku
Dnia Sun, 19 Nov 2017 23:09:24 +0100, PiteR napisał(a):
[...]

a jezdzic mozesz ? Ja bym go podladowal, zdecydowanie najwyzszy czas.
Tylko pytanie - pojezdzic pare godzin, zalatwic pomoc, kupic 25m
przedluzacz ... kupic ogniwo sloneczne

http://allegro.pl/sol5n-ladowarka-solarna-12v-1-5w-i6241296135.html
http://allegro.pl/panel-solarny-12v-1-5w-i6092317835.html

http://allegro.pl/panel-sloneczny-bateria-solarna-12v-i7033958337.html

J.

Data: 2017-11-20 09:17:47
Autor: Shrek
akumulator po pół roku
W dniu 20.11.2017 o 08:11, J.F. pisze:

http://allegro.pl/sol5n-ladowarka-solarna-12v-1-5w-i6241296135.html
http://allegro.pl/panel-solarny-12v-1-5w-i6092317835.html

http://allegro.pl/panel-sloneczny-bateria-solarna-12v-i7033958337.html

Bez jaj. 125 mA (zapewne chińskich czyli odpowiednio mniejszych). Zapewne w lato w południe, wycelowane w słońce. A teraz w zimę, za szybą w losowym kierunku. Wyjdzie w praktyce 10mA. Nie zdziwiłbym się jakby się okazało, że to prąd ciągnie z akku;)

Ja bym wyciągnął - tylko potem, problemy z radiem, być może z alarmem czy centralnym zamkiem i ewentyalnie adaptacją przepustnicy - w accordzie potem spadają obroty na jałowym że aż zgasnąć potrafi - przez pierwsze 30 minut jazdy. Niby wystarczy zostawić na jałowym aż się nagrzeje, ale kto by wytrzymał;)

Shrek

Data: 2017-11-20 10:52:12
Autor: J.F.
akumulator po pół roku
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ouu33b$26p$4@node2.news.atman.pl...
[...]

Chinskich. W swoim mierze jakeis 40mA

Zapewne w lato w południe, wycelowane w słońce. A teraz w zimę, za szybą w losowym kierunku. Wyjdzie w praktyce 10mA. Nie zdziwiłbym się jakby się okazało, że to prąd ciągnie z akku;)

ale 10mA nawet tylko przez 8h dziennie to moze byc akurat tyle ile temu akumulatorowi potrzeba.

Ja bym wyciągnął - tylko potem, problemy z radiem, być może z alarmem czy centralnym zamkiem i ewentyalnie adaptacją przepustnicy - w

Tylko po co wyciagac, skoro i tak ma stac ?
Ze w cieplym mieszkaniu a nie w samochodzie ?

Tylko naladowac do pelna ...

J.

Data: 2017-11-20 13:16:10
Autor: J.F.
akumulator po pół roku
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ouugk0$26p$5@node2.news.atman.pl...
W dniu 20.11.2017 o 10:52, J.F. pisze:
[...]

Może - ja obstawiam, że prędzej to się spieprzy i samo rozładuje Akku.

Jest jednak spora szansa, ze utrzyma aku w stanie naladowanym :-)

[...]

To raz, dwa że nic nie ciągnie prądu. A w samochodzie zawsze coś tam żre.

kolega kleme zdjal, na pewno nic nie zre.

Ale akumulator sie sam rozladowuje i naladowac do pelna po pol roku na pewno warto, a nawet co miesiac.

J.

Data: 2017-11-20 13:25:12
Autor: Shrek
akumulator po pół roku
W dniu 20.11.2017 o 13:16, J.F. pisze:

kolega kleme zdjal, na pewno nic nie zre.

I to wygląda na najlepsze wyjąscie. Naładować do pełna (wydaje mi się, ze godzina jazdy wystarczy), zdjąć klemę, zapomnieć.

Jak nie odpali po pół roku, to znaczy że padaka i kupić nowy.

Shrek

Data: 2017-11-20 14:06:19
Autor: J.F.
akumulator po pół roku
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ouuhj8$26p$6@node2.news.atman.pl...
W dniu 20.11.2017 o 13:16, J.F. pisze:
kolega kleme zdjal, na pewno nic nie zre.

I to wygląda na najlepsze wyjąscie. Naładować do pełna (wydaje mi się, ze godzina jazdy wystarczy), zdjąć klemę, zapomnieć.

IMO - godzina to malo.
Cholera wie jaki tam prad plynie, ale IMO - jak sie akumulator troche podladuje, to juz niezbyt duzy.
I w efekcie ladowanie do pelna bedzie pare godzin trwalo.

Jak nie odpali po pół roku, to znaczy że padaka i kupić nowy.

No coz, z praktyki - rzadko uzywane auto, akumulator rozladowany calkowicie w zimie, w marcu naladowany i dzialal, a w maju sobie padl, tak niemal z dnia na dzien (zwarcie celi).

Wiec ladowarka sloneczna to IMO fajny pomysl ... o ile ktos w garazu nie parkuje :-)

J.

Data: 2017-11-22 22:03:09
Autor: PiteR
akumulator po pół roku
na  ** p.m.s **  J.F. pisze tak:

Wiec ladowarka sloneczna to IMO fajny pomysl ... o ile ktos w garazu nie parkuje :-)

Faktycznie niezły pomysł.

Pojezdziłem ze 200km, zrzuciłem przedłużacz z balkonu, podładowałem.
Niech czeka na wiosnę. W styczniu resetuje się urlop to kto wie ;)

--
Piter

http://piterpro.private.pl/xnews/

Data: 2017-11-20 15:32:15
Autor: cef
akumulator po pół roku
W dniu 2017-11-20 o 13:25, Shrek pisze:
[...]

Niewiele akumulatorów da radę stać
tylko i to jeszcze zimową porą sześć miesięcy.
Najlepsze wyjście, to znaleźć kogoś, kto
zakręci tym raz na jakiś czas.
A najlepiej jakby się poturlał i poładował.
I to jest najlepsze wyjście.
A jak nie ma komu jeździć, to sprzedać:
taksówka raz na pół roku wyjdzie taniej niż
nowy aku co pół roku i OC.

Data: 2017-11-20 10:24:48
Autor: abn140
akumulator po p roku
ogniwo sloneczne

to juz chyba lepiej z takim boosterem przyleciec. ciezkie troche, ale wielkie nie jest. kumpel z takiej walizeczki odpalil na -15 po dwoch tygodniach stania starego transita chyba z 30 letniego. od kopa.
nei wiem co to za cholerstwo bylo ale w szoku bylem.
a po przylocie z zagranicy nie lepiej taksiarza zawolac z kablami? ile to kosztuje? 100 pln?

Data: 2017-11-20 02:26:37
Autor: Kris
akumulator po p roku
W dniu poniedziałek, 20 listopada 2017 10:24:54 UTC+1 użytkownik abn140 napisał:
> [...]
nei wiem co to za cholerstwo bylo ale w szoku bylem.
a po przylocie z zagranicy nie lepiej taksiarza zawolac z kablami? ile to kosztuje? 100 pln?

A nowy aku 200 pln

Data: 2017-11-20 10:48:32
Autor: J.F.
akumulator po p roku
Użytkownik "abn140"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ouu714$8jl$1@dont-email.me...
[...]

Z akumulatorem w srodku jak rozumiem ?
W lidlu sa i male boosterki, kieszonkowe ... ale po 200 zl.

Nawet bym sugerowal takim podladowac akumulator, pare razy trzeba by zejsc i podlaczyc ... ale za 200zl chyba nie warto.
No i troche watpie czy podladuje - jak ma ma trzy ogniwa w szereg to napiecie raczej za male.

a po przylocie z zagranicy nie lepiej taksiarza zawolac z kablami? ile to kosztuje? 100 pln?

Problem w tym, ze akumulator sie moze przez takie stanie zepsuc.
Odpalisz za 100, a potem do sklepu i 300 :-)
A bateria sloneczna sie przyda na dluzej.

J.

Data: 2017-11-20 11:23:49
Autor: cef
akumulator po p roku
W dniu 2017-11-20 o 10:48, J.F. pisze:

[...]

To może lepiej od razu do sklepu ale za 150 :-)

Data: 2017-11-20 12:12:49
Autor: J.F.
akumulator po p roku
Użytkownik "cef"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5a12ad34$0$15189$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Ale kolega nosic nie moze, to wyprawa do sklepu kiepski pomysl.
Lepiej zamowic wysylkowo z dostawa do auta :-)

J.

Data: 2017-11-20 12:39:00
Autor: abn140
akumulator po p roku
Z akumulatorem w srodku jak rozumiem ?
no tak. podladowanie i odpalenie z auta obok, a troche to ladowanie trwalo, nie dalo efektu.
ta walizeczka to bylo drogie. oni maja komis i na tym nie oszczedzali.

Problem w tym, ze akumulator sie moze przez takie stanie zepsuc.
po pol roku w aucie z odlaczonymi klemami? bo znam busiarza co tak zostawia swoje auto na dwa trzy miesiace. klemy zdjete.
tyle ze to sej jakis jest czy potem rownie stara astra czy fiesta...
czy nowe auto da rade stac bez aku to nie wiem.

Data: 2017-11-20 13:29:49
Autor: J.F.
akumulator po p roku
Użytkownik "abn140"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ouuesp$t9p$1@dont-email.me...
Z akumulatorem w srodku jak rozumiem ?
no tak. podladowanie i odpalenie z auta obok, a troche to ladowanie trwalo, nie dalo efektu.

G* kable, 200A z supermarketu :-)

ta walizeczka to bylo drogie. oni maja komis i na tym nie oszczedzali.

Są podobne boostery zasilane z sieci.
Ale widac akumulatorowy tanszy niz przedluzacz, albo przydaje sie w terenie :-)

Problem w tym, ze akumulator sie moze przez takie stanie zepsuc.
po pol roku w aucie z odlaczonymi klemami?

Tak. troche sie jednak akumulator sam rozladowuje, a te olowiowe rozruchowe rozladowania nie lubia.

bo znam busiarza co tak zostawia swoje auto na dwa trzy miesiace. klemy zdjete.

I mniej miesiecy tym lepiej, a tu mamy 6 za soba i 6 przed soba.

J.

Data: 2017-11-20 23:35:42
Autor: Mateusz Bogusz
akumulator po p roku
a po przylocie z zagranicy nie lepiej taksiarza zawolac z kablami? ile to
kosztuje? 100 pln?

20 zł

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2017-11-20 14:30:10
Autor: yabba
akumulator po pół roku
W dniu 2017-11-19 o 23:09, PiteR pisze:
[...]

Koniecznie podładować do pełnego napięcia. Wtedy jest mała szansa, że przeżyje do wiosny.
Albo olać sprawę i być przygotowanym na zakup nowego akumulatora w marcu.

yabba

Data: 2017-11-20 14:33:43
Autor: yabba
akumulator po pół roku
W dniu 2017-11-20 o 14:30, yabba pisze:
[...]

Najlepiej byłoby go podłączyć do małego ładowania, tak jak już było wspomniane w tym wątku. Ładowarka z gniazdka albo słoneczna.

yabba

Data: 2017-11-21 21:50:08
Autor: Tomasz Pyra
akumulator po pół roku
[...]

Jeśli go naładujesz (tzn. pojeździsz) i znowu zdejmiesz klemy to prawie nie
robi mu różnicy na jak długo go zostawisz.
Prawdę mówiąc w marcu masz większe szanse że go odpalisz niż jutro (bo
pewnie w marcu bedzie cieplej) ;)

Data: 2018-03-25 10:33:27
Autor: PiteR
akumulator po pół roku
na  ** p.m.s **  PiteR pisze tak:

[...]

 Jakby ktoś był ciekaw to od 20 listopada do wczoraj 25 marca 2018r
napięcie 12.17v. Zdjęta klema. Zapalił było +4st C.

Niestety pleśń na kierownicy i na pasie kierowcy. Gdzieś przecieka minimalnie słupek. Pod maską gryzoni brak. Zaspokoiłem nałóg, pojeździłem troche (174km), okna rozwalone na full.

Nadal umiem jeździć hyhy ;)

--
Piter

Sweet little girl I prefer