akumulator rozruchowy

Data: 2011-07-31 11:10:31
Autor: M1SLQ
akumulator rozruchowy
Czy ktoś sprawdził praktycznie działanie czegoś takiego: http://tnij.org/mut3 ?
rozważam zakup na zimę, na wszelki wypadek, do ewentualnego rozruchu małego benzyniaka.

Pozdrawiam

Data: 2011-07-31 11:13:46
Autor: Artur Miller
akumulator rozruchowy

Użytkownik "M1SLQ" <m-b-i-e-r-w-i-a@minusyPRECZ.o2.pl> napisał w wiadomości news:4e351c0c$0$2439$65785112news.neostrada.pl...
Czy ktoś sprawdził praktycznie działanie czegoś takiego: http://tnij.org/mut3 ?
rozważam zakup na zimę, na wszelki wypadek, do ewentualnego rozruchu małego benzyniaka.

jak masz w zimę problem z rozruchem małego benzyniaka, to wymień mu akumulator ten, ktory juz w nim jest ..

@

Data: 2011-07-31 11:20:47
Autor: Grejon
akumulator rozruchowy
W dniu 2011-07-31 11:10, M1SLQ pisze:
Czy ktoś sprawdził praktycznie działanie czegoś takiego:
http://tnij.org/mut3 ?
rozważam zakup na zimę, na wszelki wypadek, do ewentualnego rozruchu
małego benzyniaka.

Ja sprawdziłem - działa, ale dość to nieporęczne. Jakby takie "wszelkie wypadki" zdarzały się częściej niż raz na miesiąc, to lepiej zadbać o instalację w aucie - akumulator, alternator, rozrusznik i pobór prądu na postoju.

Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

Data: 2011-07-31 19:55:57
Autor: J_K_K
akumulator rozruchowy
W dniu 2011-07-31 11:10, M1SLQ pisze:
Czy ktoś sprawdził praktycznie działanie czegoś takiego:

Ja mam coś takiego,
ale:

- kupiłem to do motocykla
   (w razie gdyby akumulator padł w czasie / po zimowym postoju)
- w Netto takie coś kosztowało 99 PLN
- akumulator ma (w ww.) 17 Ah
- trzeba doładowywać co 3 miesiące

--
Pzdr

JKK

Data: 2011-08-01 16:47:38
Autor: Bydlę
akumulator rozruchowy
On 2011-07-31 11:10:31 +0200, "M1SLQ" <m-b-i-e-r-w-i-a@minusyPRECZ.o2.pl> said:

Czy ktoś sprawdził praktycznie działanie czegoś takiego: http://tnij.org/mut3 ?

Tak, uczestniczyłem w imprezie, na której było toto używane.
W środku kompletnej głuszy pan wyjął, podpiął telewizorek, bo... wiadomości.

rozważam zakup na zimę, na wszelki wypadek, do ewentualnego rozruchu małego benzyniaka.

Sprawny samochód ze sprawną instalacją odpala bez problemów, więc może warto zająć się nim, skoro zakładasz, że nie da rady?

--
Bydlę

Data: 2011-08-01 18:30:42
Autor: M1SLQ
akumulator rozruchowy
Sprawny samochód ze sprawną instalacją odpala bez problemów, więc może warto zająć się nim, skoro zakładasz, że nie da rady?

Ponieważ może mi wypaść kilkudniowy postój zimą tam, gdzie nie ma możliwości podłączenia prostownika. Przy -20 nawet nówka akku po tygodniu nie da gwarancji uruchomienia.

Pozdrawiam

Data: 2011-08-01 18:46:28
Autor: BartekK
akumulator rozruchowy
W dniu 2011-08-01 18:30, M1SLQ pisze:
[...]

A to "coś" przechowywane w domu, niewiadomo kiedy naładowane, potem tydzień przechowywane w aucie przy -20'C myślisz że da większą szansę na powodzenie? W środku siedzi zwykły żelowy akumulatorek UPSowy 12v 17Ah + ładowarka (słabiutka, 2-3A max) oraz te kable którym się do auta podpinasz. Za 50zł kupisz _porządne_ kable rozruchowe, za 99zł najtańszy aku 40Ah noname w markecie (kontra 17Ah i będzie miał rączkę do noszenia), a mikroprocesorową ładowarkę z lidla za 39zł (bardzo dobre)- jak sam przyznałeś tam nie będziesz miał gdzie użyć, więc zostawisz w domu. Byćmoże same kable ci wystarczą, jak ktoś prądu użyczy, a jak nie - to przyniesiesz aku "rozruchowy".

Data: 2011-08-02 18:21:58
Autor: Bydlę
akumulator rozruchowy
On 2011-08-01 18:30:42 +0200, "M1SLQ" <m-b-i-e-r-w-i-a@minusyPRECZ.o2.pl> said:

[...]

I ten drugi akumulator nie ucierpi od mrozu?
To... może ten pierwszy tak samo potraktować?

 Przy -20 nawet nówka akku po tygodniu nie da gwarancji uruchomienia.

Przy minus 24 po 4 dobach moje auto odpaliło...

--
Bydlę

Data: 2011-08-02 22:48:12
Autor: niusy.pl
akumulator rozruchowy

Użytkownik "Bydlę" <pan.bydle@gmail.com>

Ponieważ może mi wypaść kilkudniowy postój zimą tam, gdzie nie ma możliwości podłączenia prostownika.

I ten drugi akumulator nie ucierpi od mrozu?
To... może ten pierwszy tak samo potraktować?

Akumulatory bywają wbudowane w samochód tak, że nie dadzą się łatwo wymontować

Data: 2011-08-03 16:11:01
Autor: Bydlę
akumulator rozruchowy
On 2011-08-02 22:48:12 +0200, "niusy.pl" <dsfds@niusy.pl.invalid> said:

[...]

To prawda.
I pewnie przy kilkudniowym postoju może być to niemożliwe, by go wyjąć.
(ciekawe, jak bardzo ta czynność może być utrudniona - do tej pory największe komplikacje spotkałem w samochodzie, w którym trzeba było mieć klucz nasadowy na przedłużce...)

--
Bydlę

Data: 2011-08-03 16:43:45
Autor: yabba
akumulator rozruchowy
On 2011-08-02 22:48:12 +0200, "niusy.pl" <dsfds@niusy.pl.invalid> said:

[...]

W Stilo, żeby wyjąć oryginalny akumulator trzeba odkręcić 8 śrub: 2 torx trzymające plastikowa osłonę,  2 x "8" lub "10" do klem, 2 wkręty krzyżakowe mocujące płytkę z rozdziałem "+" do góry obudowy oryginalnego akumulatora, 2 x "13" nasadowe do odkręcenia opaski trzymającej akumulator.

Widziałem w starym japońskim busie z silnikiem z tyłu, że akumulator był we wnęce pomiędzy kabiną i silnikiem. Dostęp po podniesieniu klapy w podłodze bagażnika i po położeniu się na silniku. Łatwiej było wymienić olej w silniku niż akumulator.

W jakimś vanie z USA, dostęp do akumulatora był po zdjęciu przedniego koła.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2011-08-03 18:07:21
Autor: Bydlę
akumulator rozruchowy
On 2011-08-03 16:43:45 +0200, "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> said:

[...]

IMO nie jest to zadanie ponad ludzkie siły.
Zwłaszcza dla kogoś, kto jedzie biwakować kilka dni poza cywilizacją z prądem...

W jakimś vanie z USA, dostęp do akumulatora był po zdjęciu przedniego koła.

To już jest ciekawsze, ale to USA - oni są ja ortodoksyjni żydzi w szabat...

--
Bydlę

Data: 2011-08-03 22:02:50
Autor: niusy.pl
akumulator rozruchowy

Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

[...]

Hehe

Samochody elektryczne raczej podłącza się niż wyjmuje akumulatory.

Data: 2011-08-03 22:00:00
Autor: niusy.pl
akumulator rozruchowy

[...]

Nie, że niemożliwe, ale jak te konstrukcje nie są przeznaczone do ciągłego wkładania i wyjmowania to oczywiste jest, że nie należy tego robić. A utrudnienia zawsze są. Kwestia, że nieraz trzeba dodatkowo zdjąć plastikowe elementy podszybia.

Data: 2011-08-04 21:53:54
Autor: Bydlę
akumulator rozruchowy
On 2011-08-03 22:00:00 +0200, "niusy.pl" <dsfds@niusy.pl.invalid> said:

jak te konstrukcje nie są przeznaczone do ciągłego wkładania i wyjmowania to oczywiste jest, że nie należy tego robić.

IMHO nieprawda. Tzn. nie "nie należy", a "jest dość trudno".
:-)

nieraz trzeba dodatkowo zdjąć plastikowe elementy podszybia.

Ciekawe, czy ktokolwiek zastanawia się nad tym przy kupnie...
:-)))

--
Bydlę

Data: 2011-08-01 19:53:10
Autor: ToMasz
akumulator rozruchowy
W dniu 31.07.2011 11:10, M1SLQ pisze:
[...]

przecież to jest kiszka nie akumulator z wbudowaną ładowarką!
jak chcesz to sobie takie coś zrób z akumulatora z malucha za 99zł i ładowarki za 20. przynajmniej będziesz mógł chwilę "pokęcić" rozrusznikiem, bo  toto z allegro chyba samo nie zakręci, może tylko pomóc.
ToMasz

Data: 2011-08-05 00:39:43
Autor: Tatanka
akumulator rozruchowy
On 31 Lip, 11:10, "M1SLQ" <m-b-i-e-r-w-...@minusyPRECZ.o2.pl> wrote:
[...]

Tata ma, bo zostawia czasem na tydzien VW T5 z 1,9TDI PD.
Jak przewiduje problem to zabiera ze soba te walizeczke z domu i auto
pali bez problemu.

akumulator rozruchowy