akumulator... znowu do wymiany?

Data: 2012-11-26 21:58:23
Autor: RoMan Mandziejewicz
akumulator... znowu do wymiany?
Hello ToMasz,

Mojej matce w peugeocie padł akumulator jenox. zasłabł ostatniej zimy,
ale że w garażu jest możliwość doładowania, to przejeździł całą zimę, całe lato i.... właśnie dzisiaj zastrajkował. nie ma nawet 3 lat. 10V i
ładowanie mało efektywne. tzn "prostownik" który może dać 15amper, daje
3, napięcie na klemach akumulatora momentalnie rośnie, prawie do 15V

Przede wszystkim zmień prostownik - doładowując wysuszyłeś akumulator.
No i sprawdź napięcie alternatora - może on tez swoje dodał.

w środku susza (bezobsługowy) dolałem niemalże litr wody, ale to już
tylko po to aby dojechać do serwisu po nowy.
Co brać czego się wystrzegać? Ostatnio koledzy polecali odwiedziny w
supermarketach, ale na allegro (odbiór osobisty w rejonie 10km) mogę kupić bosha 45 ah, taniej niż "no name" w suprmarkecie. podróba jakaś?

--
Best regards,
 RoMan

akumulator... znowu do wymiany?