ale czad

Data: 2016-02-24 15:30:12
Autor: Olin
ale czad
Dużo mgły, atoli ze wszech miar warto rzucić okiem:
http://podroze.gazeta.pl/podroze/51,114158,19647185.html?i=0

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

przedmowa do Indeksu KsiÄ…g Zakazanych z 1564 roku

http://picasaweb.google.com/gtracz64

Data: 2016-02-24 17:31:14
Autor: Zbynek Ltd.
ale czad
Olin napisał(a) :
Dużo mgły, atoli ze wszech miar warto rzucić okiem:
http://podroze.gazeta.pl/podroze/51,114158,19647185.html?i=0

To nie czad - jest bezbarwny. To mgła.

    Zbyszek
PGP key: 0xE09DDDC1

Data: 2016-02-24 21:08:45
Autor: Jawi
ale czad
W dniu 2016-02-24 o 17:31, Zbynek Ltd. pisze:
To nie czad - jest bezbarwny. To mgła.
I trochę filtrów i jakiego¶ foto szopa ;)

że mogę całymi godzinami siedzieć i patrzyć na ni±"

Data: 2016-02-24 21:21:03
Autor: Zbynek Ltd.
ale czad
Jawi napisał(a) :
W dniu 2016-02-24 o 17:31, Zbynek Ltd. pisze:
To nie czad - jest bezbarwny. To mgła.
I trochę filtrów i jakiego¶ foto szopa ;)

a nie pracza szopa?

    Zbyszek
PGP key: 0xE09DDDC1

Data: 2016-02-24 21:45:28
Autor: Jawi
ale czad
W dniu 2016-02-24 o 21:21, Zbynek Ltd. pisze:
Jawi napisał(a) :
W dniu 2016-02-24 o 17:31, Zbynek Ltd. pisze:
To nie czad - jest bezbarwny. To mgła.
I trochę filtrów i jakiego¶ foto szopa ;)

a nie pracza szopa?

możliwe, że pracza

że mogę całymi godzinami siedzieć i patrzyć na ni±"

Data: 2016-02-25 10:57:14
Autor: Olin
ale czad
Dnia Wed, 24 Feb 2016 21:08:45 +0100, Jawi napisał(a):

To nie czad - jest bezbarwny. To mgła.
I trochÄ™ filtrĂłw i jakiegoĹ› foto szopa ;)

Może to akurat sztuczna mgła.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

"Jednym z symptomów nadchodzącego załamania nerwowego jest przekonanie,
 ĹĽe nasza praca jest szalenie waĹĽna"
Bertrand Russell

http://picasaweb.google.com/gtracz64

Data: 2016-02-25 03:41:07
Autor: Jacek G.
ale czad
W dniu ¶roda, 24 lutego 2016 15:29:00 UTC+1 użytkownik Olin napisał:
Dużo mgły, atoli ze wszech miar warto rzucić okiem:
http://podroze.gazeta.pl/podroze/51,114158,19647185.html?i=0
Zdjęcia niebrzydkie i w sumie niewiele w nich fotoshopa - raczej determinacji autora, aby wstawać skoro ¶wit, a może i przed ¶witem, by złapać poranne ¶wiatło.
W tych cz/b widać ewidentnie filtry. Natomiast wiele z nich można by zrobić gdziekolwiek, niekoniecznie w Pieninach, co zreszt± nie jest ich wad±. No i ładnych fotek w necie z Pienin i nie tylko jest ci dostatek.
--
Jacek G.

Data: 2016-02-26 09:50:04
Autor: Olin
ale czad
Dnia Thu, 25 Feb 2016 03:41:07 -0800 (PST), Jacek G. napisał(a):

Natomiast wiele z nich można by zrobić gdziekolwiek, niekoniecznie w
Pieninach, co zresztÄ… nie jest ich wadÄ…. No i Ĺ‚adnych fotek w necie z
Pienin i nie tylko jest ci dostatek.

Należę do pechowców, bo stosunkowo rzadko znajduję w sieci zdjęcia podobnej
klasy. Nie miałbym nic przeciwko, gdyby niedobitki Szanownych Grupowiczów
czasem rzuciły linkiem do takowych. Nie będę wybrzydzał na fotoszopa i
filtry, byle było estetycznie.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

wykorzystania do prac domowych"
św. Tomasz z Akwinu

http://picasaweb.google.com/gtracz64

Data: 2016-02-26 04:48:58
Autor: Jacek G.
ale czad
W dniu pi±tek, 26 lutego 2016 09:48:31 UTC+1 użytkownik Olin napisał:
> [...]

klasy. Nie miałbym nic przeciwko, gdyby niedobitki Szanownych Grupowiczów
czasem rzuciły linkiem do takowych. Nie będę wybrzydzał na fotoszopa i
Parę ciekawych galerii:
http://www.lonelywolf.pl/index.php?page=home
http://www.kuczkowski.net/
http://www.mirosabo.com
http://www.horolezec.cz/gallery.htm
http://international-photographer.com/
ale faktem jest, jak trochę teraz pogrzebałem, że coraz trudniej znaleĽć zdjęcia zarazem dobre tematycznie, kompozycyjnie i "nieprzedobrzone". Jest jaki¶ trynd - i to nawet - a może zwłaszcza - w¶ród fotografów mieni±cych się profesjonalistami, aby podkręcać kolory, tworzyć jakie¶ kosmiczne hdr'y itp. Wszystko pewnie przez łatwo¶ć użycia suwaczków w programach do obróbki i kusz±c± przez to chęć ulepszania obrazu rzeczywisto¶ci.
A ja tam wolę używać suwaczków z duż± ostrożno¶ci±, raczej w celu zbliżenia tego co na zdjęciu, do tego co widziałem.
Je¶li mogę się nieskromnie zareklamować, to trochę mojej amatorskiej "twórczo¶ci" (oprócz "relacji", które s± w osobnym dziale galerii):
http://www.jacekgin.net63.net/Tematy/index.html
--
Jacek G.

Data: 2016-02-26 14:40:38
Autor: Olin
ale czad
Dnia Fri, 26 Feb 2016 04:48:58 -0800 (PST), Jacek G. napisał(a):

ParÄ™ ciekawych galerii:

Przeglądnąłem na szybko dwie pierwsze galerie i rzeczywiście okazuje się,
że można robić ciekawe zdjęcia i to nawet w górach.
Lepiej delektować się na raty, więc resztę zostawiam na kolejne spokojne
dni w pracy.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

żeby rozpalić grilla."
autor nieznany

http://picasaweb.google.com/gtracz64

Data: 2016-03-10 23:06:44
Autor: Pieszy
ale czad

Użytkownik "Jacek G."  napisał ..

[...]

HDR'y nie sa az tak kosmiczne, nasze oko ma wła¶nie szeroki zakres "obsługi" tak elementów ukrytych w cieniach jak i mocno prze¶wietlonych czym nie może się pochwalić zadna matryca cyfrowa.
Mozna się było w czasach prawdziwych filmów pobawić w wywoływanie akutancyjne, które spłaszczało nieco kontrast ale dzięki temu wyci±gało szczegóły  w cieniach, robiło się wywoływacz na bazie ORWOwskiego R09 w stężeniu 1:100 albo i mniej a potem koreks pod łóżko i raz na godzine trzy obroty i tak przez dobę; to se ne wrati  ;)
Generalnie HDR'y o ile kto¶ nie przegina pałki pokazuj± rzeczywisto¶ć bardziej zbliżona naszemu postrzeganiu.
To oczywi¶cie nie uwaga krytyczna, tylko moje staranie o obiektywne spojrzenie, za linki dziękuje, parę ciekawych rzeczy wpadła, zwłaszcza u Czecha.

pozdrawiam

Pieszy

Data: 2016-03-11 07:56:24
Autor: bans
ale czad
W dniu 2016-03-10 o 23:06, Pieszy pisze:

 ORWOwskiego R09 w
stężeniu 1:100 albo i mniej a potem koreks pod łóżko i raz na godzine
trzy obroty i tak przez dobę; to se ne wrati  ;)

A R09 to nie to samo co Rodinal? Tak zawsze my¶lałem, ale przy Rodinalu 1:100 to jeszcze nie takie duże rozcieńczenie, powiedzmy że po 1:50 do¶ć standardowe i wystarczało około pół godziny wołania (piszę z pamięci ;)

--
bans

Data: 2016-03-11 20:22:55
Autor: Pieszy
ale czad

Użytkownik "bans" napisał

A R09 to nie to samo co Rodinal? Tak zawsze my¶lałem, ale przy Rodinalu 1:100 to jeszcze nie takie duże rozcieńczenie, powiedzmy że po 1:50 do¶ć standardowe i wystarczało około pół godziny wołania (piszę z pamięci ;)

To samo Pane, to samo, tylko Rodinal był z RFN a R09 z NRD [a propos - proszę wymienić dwa państwa w Europie na "E" ;) ]
Wiesz , że to mogło być w takim razie rozcieńczenie 1:1000, musiałbym sprawdzić w starych rocznikach "Foto", bo to tam było a nie w bibli Pękosławskiego "Fotografia w praktyce amatorskiej".
Kurka wodna, kusi - oj kusi przeprosić star± lutrzankę, wrzucić czarno biały film i cał± resztę zrobić samemu, powiększalnik jeszcze jest, lampa ciemniowa chyba się znajdzie.
A ! i można było najczulszy film 33 (?) DIN na¶wietlać jak 36, więc nawet z przeciętn± lamp± dawało to duże możliwo¶ci.
Jak to mówi mój znajomy - ile by¶ tych pixeli nie miał, to w końcu i tak liscie będ± kwadratowe ;)

pozdrawiam

Pieszy

p.s. rowerowałe¶ co¶, czy w górach straszne bagno?

Data: 2016-03-14 08:01:07
Autor: bans
ale czad
W dniu 2016-03-11 o 20:22, Pieszy pisze:

p.s. rowerowałe¶ co¶, czy w górach straszne bagno?

Tylko po płaskim. W górach o tej porze tylko biegam, ale i to rzadko ;)

--
bans

Data: 2016-03-14 11:00:08
Autor: borsuk
ale czad
W dniu 2016-03-10 o 23:06, Pieszy pisze:

Generalnie HDR'y o ile kto¶ nie przegina pałki pokazuj± rzeczywisto¶ć
bardziej zbliżona naszemu postrzeganiu.

Chętnie obejrzałbym HDRy o których piszesz (może podasz jaki¶ przykładowy link), bo takich, o których pisze Jacek G. roi się w necie.

Data: 2016-02-25 07:53:48
Autor: bans
ale czad
W dniu 2016-02-24 o 15:30, Olin pisze:

Dużo mgły, atoli ze wszech miar warto rzucić okiem:
http://podroze.gazeta.pl/podroze/51,114158,19647185.html?i=0

"Pieniny są piękne! Fotograf amator dowiódł, że możemy się nimi chwalić" - ach, gdyby nie fotograf amator nie wiedzielibyśmy tego, chwała mu! :P

--
bans

ale czad