ale czy taki debilizm jaki jest w polskich sadach

Data: 2009-07-01 07:13:46
Autor: Marek
ale czy taki debilizm jaki jest w polskich sadach
szanowni grupowicze

wiadomo ze polski wymiar sprawiedliwosci jest jednym  z najgorszych w europie  ale czy taki debilizm jaki jest w polskich sadach jest tez  w sadach  innych panst np.wielka brytania ,francja czy niemcy
moze ktos ma wiecej info na taki temat.

mam postepowanie spadkowe  w sadzie i na pierwszej rozprawie wyszło ze musze dostarczyc jeszcze 3 dokumenty osobiscie juz na nastepna rozprawe przychodzic nie musze chyba ze chcem.Jakie to sa dokumenty jest zapisane wprotokule  z rozprawy ktory to protokol moge sobie odebrac   w sekretariacie po rozprawie .
Ide do sekretariatu  a tam sie dowiaduje (debilizm) ze musze złozyc podanie oplacic 1 zl od strany A4 i czekac az mi ten protokol wysla do domu ( nie ma mozliwosci odebrania go bezposrednio  w sadzie ).Na moje pytania  w sekretariacie odpowiadaja ze wniosek musi zatwierdzic (wyrazic zgode) sedzia.
Jezeli sad jest szybki to taki protokol dostaje do domu za tydzien ,jak dziala normalnie za dwa tygodnie  a jak jest opieszały to powyzej dwoch. A calą sprawe mozna by zalatwic  w kilkadziesiat sekund =co wy na to ?

marek

Data: 2009-07-01 23:00:23
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Marek" <jbarski16@wp.pl> napisał w wiadomości news:h2ervk$seb$1mx1.internetia.pl...

A  calą sprawe mozna by zalatwic  w kilkadziesiat sekund =co wy na to ?

To nie debilizm sądu, tylko Twoje niezorientowanie w temacie. Na odpis protokołu musisz czekać i za niego zapłacić, bo tak stanowi ustawa i rozporządzenie. Ale zapoznać się z nim możesz jako strona na miejscu. To taki problem wziąć protokół i na kartkę wynotować te trzy konieczne dla sądu dokumenty?

Data: 2009-07-02 07:26:21
Autor: Marek
ale czy taki debilizm jaki jest w polskich sadach
Wiem ze  jestem niezorientowany  i nie chcem sie orjentowac bo mi to jest do niczego nie potrzebne  Postepowanie spadkowe bede mial chyba tylko raz  w zyciu  i nie zamierzam studiowac prawa zeby tą sprawe zalatwic.
Sądy powinny by  w miare mozliwosci przychylne dla ludzi np.na rozprawe wzywa sie czlowieka ktory ma 86 lat i rozprawe zarzadza sie na drugim pietrze (  w bu8dynku sadu nie ma windy)  podczas gdy na parterze sa wolne sale =ale kto by na to  w sadzie wpadl ze mozna na parterze i kogo to obchodzi.

Co innego jest odpis protokołu  a co innego wynotowanie na kartce dla mnie jest to duza roznica  bo nie moge sie powoływac na dokumenty, po zatym dlaczego mam wynotowywac na kartce= bo tak stanowi ustawa   a wiec o tym mowie =ustawa jest debilna i nalezy ja zmienic  bo niby czemu ma taka cala procedura słuzyc ja nie widze zadnego sensu poza bezsensowną praca ludzi  w sadzie i tracenie cennego czasu mojego i sadu.

Moje pytanie na grupie było  w zasadzie takie czy takie wygłupy sa tez  w sadach zachodnich panst czy tam ten system jest taki sam ?

marek