alfa 156 - za i przeciw

Data: 2010-10-04 10:52:46
Autor: Irokez
alfa 156 - za i przeciw
Użytkownik "venioo" <p.wienke@onet.eu> napisał w wiadomości news:i8aq4f$kdk$1news.onet.pl...
Podoba mi sie sylwetka tego auta, mam okazje kupic takie z silnikiem 1.6 t.spark, ale niczego wiecej nie wiem o tym samochodzie.
Jakies za i przeciw?
Jak z trwaloscia zawieszenia? Czy to jest ocynk? Uwagi co do komfortu?
Co z cenami i dostępnością części?

Ładne i fajnie się prowadzi.
Ceny części nie zabijają, są w normie.
Zawieszenie delikatne.
Szukaj JTD, bardzo dobre i nie sprawiające problemów silniki.
Zajrzyj na forum Alfaholicy czy alfaclub

--
Irokez
AR 156 2.4JTD

Data: 2010-10-04 09:55:31
Autor: kamil
alfa 156 - za i przeciw

"Irokez" <nie.mam@email.pl> wrote in message news:i8c4ku$b4b$1news.onet.pl...

Ładne i fajnie się prowadzi.
Ceny części nie zabijają, są w normie.
Zawieszenie delikatne.
Szukaj JTD, bardzo dobre i nie sprawiające problemów silniki.
Zajrzyj na forum Alfaholicy czy alfaclub

Kupic fajne auto ze sportowym zacieciem?

Co nastepne? Znalezc supermodelke za zone, ale ubierac ja w lumpexie i zabierac na romantyczne kolacje do KFC?

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-10-04 11:21:38
Autor: Irokez
alfa 156 - za i przeciw
Użytkownik "kamil" <kamil@spam.com> napisał w wiadomości news:i8c4q4$gpi$1inews.gazeta.pl...

Kupic fajne auto ze sportowym zacieciem?

Co nastepne? Znalezc supermodelke za zone, ale ubierac ja w lumpexie i
zabierac na romantyczne kolacje do KFC?

Nie narzucaj swojego stylu innym.

--
Irokez

Data: 2010-10-04 11:07:06
Autor: kamil
alfa 156 - za i przeciw

"Irokez" <nie.mam@email.pl> wrote in message news:i8c6j3$go8$2news.onet.pl...
[...]

Jesli ci 'inni' lubia klekoczacego smroda w pseudo-sportowym aucie, to raczej o nadmiar stylu nie mozna ich posadzic.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-10-04 15:52:45
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
alfa 156 - za i przeciw
W dniu 2010-10-04 12:07, kamil pisze:

[...]

Robisz się ze swoimi teoriami gorszy od Sławka, wiesz?

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2010-10-04 15:02:06
Autor: kamil
alfa 156 - za i przeciw
"Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> wrote in message news:i8cm7b$n42$1news.dialog.net.pl...

Jesli ci 'inni' lubia klekoczacego smroda w pseudo-sportowym aucie, to
raczej o nadmiar stylu nie mozna ich posadzic.

Robisz się ze swoimi teoriami gorszy od Sławka, wiesz?

Raczej nie napalam sie na fajne auto, jesli nie stac mnie na paliwo do niego. Bo potem placze, o ciagle problemy, bo pan Heniek z najtanszego warsztatu z okolicy mlotkiem klepal.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-10-04 16:20:41
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
alfa 156 - za i przeciw
W dniu 2010-10-04 16:02, kamil pisze:
[...]

Bredzisz tak, jakbyś w życiu, z diesli użytkował tylko Mietka W123 200D.
Autor wątku nic nie pisał o sportowym zacięciu. Podoba mu się to auto, jako np. kanapowóz dla dzieci i teściowej.
A Alfa z JTD jeździ całkiem nieźle dla nie-sportowca. Zwłaszcza ta z 2.4.

Data: 2010-10-04 15:37:08
Autor: kamil
alfa 156 - za i przeciw
"Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> wrote in message news:i8cnrn$oes$1news.dialog.net.pl...

Bredzisz tak, jakbyś w życiu, z diesli użytkował tylko Mietka W123 200D.

306 1.9D zony jezdzilem czasem, poza tym z wypozyczalni Focus, Fiesta, Mondeo i 206/306.  Klekocza jak to diesel, wielkiej roznicy miedzy nowym mondeo a 15-letnim Escortem nie slysze.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-10-04 17:36:57
Autor: Seba
alfa 156 - za i przeciw
Dnia Mon, 04 Oct 2010 16:20:41 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak
napisał(a):

A Alfa z JTD jeździ całkiem nieźle dla nie-sportowca. Zwłaszcza ta z 2.4.

Chcesz zobaczyć/pojeździć jak bardzo nieźle to wygląda i jeździ - i to
pomimo tej jakże wielkiej masy z przodu i tego ohydnego hałasu rodem z
Ursusa C 330? Zorganizuj w końcu jakiegoś spota zmotoryzowanego a zobaczysz jak jeździ
poprawnie zestrojone JTDm - resztę pozostaw szpecom usenetowym.

PS. Słowo 'upalanie' w sensie auta jest w tym wątku niesamowicie
nadużywane (a jakie koledzy mają przy tym spalanie - aż miło popatrzeć
na te niesamowite osiągi). Chciałbym zobaczyć to 'upalanie auta' np. u
nas w mieście przez większą część dnia ;) Przecież to mission
impossible.

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2010-10-04 16:50:10
Autor: kamil
alfa 156 - za i przeciw

napisał(a):

[...]

Chciala mnie takie nowka z salonu 159 2.4JTDM (ta najmocniejsza wersja z czerwonymi literami w logo) objechac.

Kupia ludzie mocnego diesla i mysla, ze maja szybkie auto palac gume na spotach, czasem trzeba takich sprowadzic do parteru na ich wlasne zyczenie.

Pozdrwiam
Kamil

Data: 2010-10-04 19:06:04
Autor: Seba
alfa 156 - za i przeciw
Dnia Mon, 4 Oct 2010 16:50:10 +0100, kamil napisał(a):

Chciala mnie takie nowka z salonu 159 2.4JTDM (ta najmocniejsza wersja z czerwonymi literami w logo) objechac.

Dobrze, że nie spotkałeś Turbodymomena - on podobno objeżdża wszytskich.

Kupia ludzie mocnego diesla i mysla, ze maja szybkie auto palac gume na spotach, czasem trzeba takich sprowadzic do parteru na ich wlasne zyczenie.

Naprawdę się cieszę, że im udowodniłeś w jakże to w wielkiej niewiedzy
tkwią.

--
Pozdrawiam, nadal.
Sebastian S.

Data: 2010-10-04 20:37:21
Autor: Borys Pogoreło
alfa 156 - za i przeciw
[...]

 To nie jest TDI, by patrzeć na kolory literek.

 Ile miała rur wydechowych?
 Bo to równie dobrze mogło być 1.9 120KM.

 http://photos02.otomoto.pl/photos/original/C15/04/79/C15047985_4.jpg
 http://photos01.otomoto.pl/photos/original/C15/28/58/C15285808_3.jpg

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-10-05 13:55:20
Autor: kamil
alfa 156 - za i przeciw

"BorysPogoreło" <borys@pl.edu.leszno> wrote in message news:nfgoidh7fidn$.1dq48m7kmhg9l.dlg40tude.net...
[...]

Pewnie i mogloby byc, gdyby na klapie nie miala znaczka 2.4 jtdm, o ktorym pisalem juz wyzej. To zdaje sie ponizej 200KM wogole nie mialo.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-10-05 15:35:15
Autor: Borys Pogoreło
alfa 156 - za i przeciw
Dnia Tue, 5 Oct 2010 13:55:20 +0100, kamil napisał(a):

Ile miała rur wydechowych?
Bo to równie dobrze mogło być 1.9 120KM.

Pewnie i mogloby byc, gdyby na klapie nie miala znaczka 2.4 jtdm, o ktorym pisalem juz wyzej. To zdaje sie ponizej 200KM wogole nie mialo.

 No to kierowca dupa ;)
 A czym jeździsz tak btw?

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-10-05 14:45:26
Autor: kamil
alfa 156 - za i przeciw

"BorysPogoreło" <borys@pl.edu.leszno> wrote in message news:w9tsd8xgjzeo$.12bu2icuqhgru$.dlg40tude.net...
[...]

Aktualnie drugi rok WRXem, ale juz pewnie niedlugo, o ile kupiec sie znajdzie.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-10-05 15:52:47
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
alfa 156 - za i przeciw
W dniu 2010-10-05 15:35, Borys Pogoreło pisze:
[...]

Stosunkowo lekkim, pędzonym czterema łapami kompaktem z turbobenzyną. I się dziwi, że 200-konną AR objechał. Tylko nie spojrzał, że katalogowo, ma ze 2s mniej do 100 + odp. zysk na trakcji.

Data: 2010-10-05 15:03:28
Autor: kamil
alfa 156 - za i przeciw

"Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> wrote in message news:i8fajd$78t$1news.dialog.net.pl...
[...]

Prawie 1.5 tony to jakos wybitnie lekko nie jest, cale 20KM wiecej to tez niewielka roznica. Sporo FWD ma zblizone osiagi do czterolapow, wiec to nie kwestia trakcji.

Pozdarwiam
Kamil

Data: 2010-10-05 15:43:53
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
alfa 156 - za i przeciw
W dniu 2010-10-05 14:55, kamil pisze:

[...]

Na tej zasadzie, to 98% BMW użytkowanych przez kierowców do 25 roku życia, to M-pałery. I to nie tylko w PL.

Data: 2010-10-05 15:02:17
Autor: kamil
alfa 156 - za i przeciw
"Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> wrote in message news:i8fa2o$6k2$1news.dialog.net.pl...

Na tej zasadzie, to 98% BMW użytkowanych przez kierowców do 25 roku życia, to M-pałery. I to nie tylko w PL.

Gdybym mieszkal w polsce i ta alfa nie miala tak na oko osiagow katalogowych, to pewnie mialbys racje. Sprawdzilem dane i troche nie moge uwierzyc w ponad 8s do setki przy minimum 200KM, ale pewnie masa robi swoje i fakt, ze "elastycznosc diesla" i magiczne przyspieszenia klekota to mity.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-10-05 16:10:14
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
alfa 156 - za i przeciw
W dniu 2010-10-05 16:02, kamil pisze:
[...]

"Maszyna gwizda, tylko maszynista pizda". :P

Data: 2010-10-05 16:18:37
Autor: Borys Pogoreło
alfa 156 - za i przeciw
Dnia Tue, 5 Oct 2010 15:02:17 +0100, kamil napisał(a):

[...]

 Niestety robi, to jest dość ciężkie auto (gwiazdki NCAP z żeliwa odlewają
(C) Tomasz P.).  159 2.4jtdm to według katalogu 1680kg bez opcji i bez kierowcy. Zatem te
200 koni ma co ciągnąć. Dłubnięta na 240KM pewnie już jest znacznie żywsza.

i fakt, ze "elastycznosc diesla" i magiczne przyspieszenia klekota to mity.

 W mieście się sprawdza, do wyścigów niekoniecznie ;)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-10-05 16:07:25
Autor: kamil
alfa 156 - za i przeciw

"BorysPogoreło" <borys@pl.edu.leszno> wrote in message news:1ote0czazwab1.to74prhiudkv$.dlg40tude.net...
Dnia Tue, 5 Oct 2010 15:02:17 +0100, kamil napisał(a):

i fakt, ze "elastycznosc diesla" i magiczne przyspieszenia klekota to mity.

W mieście się sprawdza, do wyścigów niekoniecznie ;)

Kilka watkow dalej ktos rzucil BMW 3.5 turbo diesel z 371KM przyspieszajace na 4 biegu 100-200 w 13 sekund. Podalem tam linki do kilku slabszych turbo benzyn, ktore 100-200 na tym samym biegu maja po 10-11 sekundach.

Elastycznosc diesla to bajka, ktora wpajaja sobie posiadacze klekota w ramach rekompensaty moralnej. :)

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-10-05 16:36:50
Autor: Seba
alfa 156 - za i przeciw
Dnia Tue, 5 Oct 2010 16:18:37 +0200, Borys Pogoreło napisał(a):

 W mieście się sprawdza, do wyścigów niekoniecznie ;)

Borys weź 'zoptymalizuj' Marcina i zróbmy jakiegoś spota
zmotoryzowanego, to sobie pojeździsz tym moim toczydłem - zobaczysz czy
jest aż tak radykalna różnica pomiędzy tymi silnikami na gnojownicę w
naszych autach.

PS. Porównywanie WRX do tej wersji AR jest wręcz komiczne - ja wiem, że
się nabijacie, ale przecież są jakieś granice ;)

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2010-10-05 16:05:50
Autor: kamil
alfa 156 - za i przeciw

"Seba" <seb_beztego_sob@gazeta.pl> wrote in message news:1x3h6v6q8xqzh$.vrze7hcdfo46.dlg40tude.net...
[...]

Tylko ja sie nabijam, i to z kierowcow ktorzy na walsne zyczenie porownuja te dwa auta, bo to nie pierwszy i nie ostatni taki przypadek. Audi TT TDI tez mialem okazje nauczyc pokory, bo kierownik sam sie rwal do pokazania, ze ma tanie i szybkie auto.

Naczytaja sie ludzie pierdolow, ze diesel "mocno ciagnie", a rzeczywistosc rozczarowuje.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-10-05 17:20:14
Autor: Seba
alfa 156 - za i przeciw
Dnia Tue, 5 Oct 2010 16:05:50 +0100, kamil napisał(a):

[...]

Wybacz, ale z tego co piszesz to wychodzi, że to jednak Ty masz jakiś
tam problem z udowadnianiem czegokolwiek komukolwiek. Dla mnie wystarczy.  --
Pozdrawiam, nadal.
Sebastian S.

Data: 2010-10-05 16:26:58
Autor: kamil
alfa 156 - za i przeciw

"Seba" <seb_beztego_sob@gazeta.pl> wrote in message news:1x49n4aada43h.2st6drdfvsha$.dlg40tude.net...
[...]

Tak, wiem, mam kompleks bo nazelowany koles pozyczyl Alfe od taty i chcial sie popisac. :)

Pozrawiam
Kamil

Data: 2010-10-05 17:30:09
Autor: Seba
alfa 156 - za i przeciw
Dnia Tue, 5 Oct 2010 16:26:58 +0100, kamil napisał(a):

Tak, wiem, mam kompleks bo nazelowany koles pozyczyl Alfe od taty i chcial sie popisac. :)

Czy Ty naprawdę nie widzisz, że nam tutaj nie zaimponujesz takimi
opowiadaniami?

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2010-10-05 16:52:21
Autor: kamil
alfa 156 - za i przeciw

"Seba" <seb_beztego_sob@gazeta.pl> wrote in message news:18jss0cy43z59$.18rmuplib8mtx$.dlg40tude.net...
[...]

To juz nawet potrollowac nie mozna dla uciechy z pieniacych sie posiadaczy bezawaryjnej alfy? ;)

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-10-05 18:18:07
Autor: Irokez
alfa 156 - za i przeciw
Użytkownik "kamil" <kamil@spam.com> napisał w wiadomości news:i8fhjm$ds3$1inews.gazeta.pl...

[...]

Ale kto tu się pieni i pisze, że bezawaryjne?
Auto jak auto, psuje się podobnie jak inne.
Renault ma znienawidzoną elektrykę w Ladze 2, Audi/VW ma chyba najbardziej nieudany w historii silnik 2.0TDI, Alfa ma delikatne więc awaryjne TS'y oraz zawiechę w 147/156 (159 inna bajka), itp, itd.

Kwestia kultury technicznej.
Co trzeba było to wymieniłem (np. wadliwe koło pasowe dwumasowe na nową konstrukcję Dayco), przepływka to niestety niemiecka kosmiczna i niezawodna technologia Boscha stosowana w kultowych autach grupy VAG, itp.
A że zawieszenie nie na nasze drogi? No niestety. Polska daleko za muzynami. Niemiec zrobił 150kkm na oryginale, w Wałbrzychu się robi 20kkm na oryginale. No ale to miasto to ewenement, nigdzie gorszych dróg nie widziałem w kraju. Wrocławianie robią co najmniej 3x takie przebiegi.

Pozdro.

--
Irokez

Data: 2010-10-06 12:39:47
Autor: kamil
alfa 156 - za i przeciw
"Irokez" <nie.mam@email.pl> wrote in message news:i8fj41$cuk$1news.onet.pl...
[...]

Problem w tym, ze tluczone po dziurach z pedalem w podlodze firmowe VAGi jezdza dluzej, niz alfy w rekach dbajacych o nie wlascicieli. Rynek szybko weryfikuje kiepsko wykonane produkty i to nie sa mity kazia z sasiedztwa, tylko konkretnych kosztow poniesionych przez firmy na floty samochodowe.

Trudno tez mowic o jakims przesadnym dbaniu chocby o elektryke. Jesli sie pieprzy, to nie dlatego, ze wlasciciel nie dbal.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-10-05 16:42:20
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
alfa 156 - za i przeciw
W dniu 2010-10-05 16:36, Seba pisze:
Dnia Tue, 5 Oct 2010 16:18:37 +0200, Borys Pogoreło napisał(a):

  W mieście się sprawdza, do wyścigów niekoniecznie ;)

Borys weź 'zoptymalizuj' Marcina i zróbmy jakiegoś spota
zmotoryzowanego,

Mówisz i masz. Ten czwartek?

Data: 2010-10-05 17:22:06
Autor: Seba
alfa 156 - za i przeciw
Dnia Tue, 05 Oct 2010 16:42:20 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak
napisał(a):

Mówisz i masz. Ten czwartek?

Obecny.

Borys - dasz radę? Jeżeli tak to dryndnę do Altiego - może ruszy swoją
nowotatusiową dupę i przyjedzie ;)

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2010-10-05 19:37:31
Autor: Borys Pogoreło
alfa 156 - za i przeciw
Dnia Tue, 5 Oct 2010 17:22:06 +0200, Seba napisał(a):

Mówisz i masz. Ten czwartek?

Obecny.

Borys - dasz radę? Jeżeli tak to dryndnę do Altiego - może ruszy swoją
nowotatusiową dupę i przyjedzie ;)

 W czwartek będę w DC, powrót późno w nocy. Odpadam.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

alfa 156 - za i przeciw