Data: 2009-03-17 03:06:57 | |
Autor: mac | |
alfa romeo 156 1,8 benzyna | |
On 17 Mar, 08:19, "placebo" <tom...@tkdami.net> wrote:
Czy warty kupna? czy to prawda z tą awaryjnością tego auta?, Samochód jak to zalezy czego oczekujesz od samochodu. jezeli chcesz miec radoche z jazdy i usmiech na twarzy za kazdym razem kiedy wsiadasz do samochodu, a w zamian jestes gotow wlozyc w opieke nad nim troche serca - to mozesz rozwazac alfe. jezeli chcesz miec ladne jezdzidlo i swiety spokoj - szukaj czegos innego. z awaryjnoscia nie jest szczegolnie gorzej od innych marek, wbrew obiegowym opiniom. wystepuje kilka typowych usterek na ktore nalezy zwrócic uwage. kluczowe jest to jak o samochod dbali poprzedni wlasciciele, jezeli nie przestrzegali zalecen serwisowych i nie usuwali usterek na biezaco to faktycznie przygoda z alfa moze nie byc pozytywna. z typowych rzeczy (bylo juz wiele razy ale powtorze): wariator - mechanizm odpowiedzialny za zmienne fazy rozrzadu - lubi sie psuc, jezeli byl wymieniany w ostatnim czasie to zdaje sie ze nowsze zamienniki sa bardziej trwale. jest tez prosty trwaly fix dla tego problemu ktory moze wykonac zaufany mechanik. objawy: charkakterysytczny dieslowski klekot zaraz po uruchomieniu silnika - jezeli trwa dluzej niz 3 sekundy - wariator sie powoli poddaje. skrzypiace gumy wahacz:- przejedz sie po wertepach. jezeli zawieszenie z przodu charakterystycznie skrzypi - do wymiany prawdopodobnie wahacze (mozna tez ponoc smarowac gumowe elementy co pomaga na jakis czas). falujace obroty: na zimnym/lub cieplym silniku. te przypadlosc moze powodowac kilka roznych przyczyn. poza tym nalezy sprawdzic wszystkie elektryczne i elektroniczne podzespoly. aha i nie sluchaj ludzi ktorzy z alfami nie mieli do czynienia. mac |
|