Data: 2009-03-17 03:09:44 | |
Autor: mac | |
alfa romeo 156 1,8 benzyna | |
On 17 Mar, 08:19, "placebo" <tom...@tkdami.net> wrote:
Czy warty kupna? czy to prawda z tą awaryjnością tego auta?, Samochód jak a, zapomnialem o kluczowej sprawie - regularna wymiana paska rozrzadu, najlepiej o wiele czesciej niz zaleca instrukcja, zwlaszcza przy ostrej jezdzie. jezeli przy kupnie nie masz pewnosci co do daty ostatniej wymiany, najlepiej zrobic to jako pierwsza rzecz natychmiast po zakupie. mac |
|
Data: 2009-03-17 11:40:37 | |
Autor: placebo | |
alfa romeo 156 1,8 benzyna | |
dzięki za pomoc, będę się chyba decydował na ten samochód
|
|
Data: 2009-03-17 18:36:04 | |
Autor: krzychoo | |
alfa romeo 156 1,8 benzyna | |
placebo pisze:
dzięki za pomoc, będę się chyba decydował na ten samochód Zastanawiasz się nad TwinSparkiem - to bardzo fajny silnik, z tym, że to zakup "podwyższonego ryzyka". Oprócz tego, co koledzy napisali - istotne jest częsta (zalecane 10 kkm) wymiana oleju i to dobrego oleju (nie w sensie parametrów - 10W40 to żaden kosmos, ale istotna jest dobra jakość - sprawdza się np. Motul Synergie 6100+). TS-y mogą mieć tendencję do brania oleju - wypytaj sprzedawcę ile bierze. Są egzemplarze, które od wymiany do wymiany biorą niewiele - ale są też takie, które potrafią wciągnąć sporo. Generalnie za max. przyjmuje się do 0,5l/1000 km. Z powyższego wynika, że olej należy sprawdzać często - a niestety, nie każdy o tym pamięta i istnieje ryzyko trafienia na egzemplarz z zajeżdżonym silnikiem i dolanym motodoktorem (kilku początkujących Alfisti się na to nacięło). Jeżeli kupujesz egzemplarz wyprodukowany po październiku 2000 (spełniający normy Euro3), obadaj koniecznie stan katalizatorów - są trzy, zamienników brak, oryginały w cenie turbokosmicznej. Z mniej kosztownych i nie tak znowu częstych historii - sprawdź czy obroty nie falują (znalezienie często drobnej przyczyny bywa mocno upierdliwe, bo możliwych powodów jest sporo), czy auto nie muli/przerywa przy gwałtownym przyspieszaniu (przepływka, tylko Bosch, ok. 350 zł). Przyjrzyj się temperaturze na wskaźniku, nie powinna falować w czasie jazdy i powinna trzymać się w okolicach 90 st. (drobne odchyłki są możliwe, bo wskaźnik nie jest superdokładny, ale jak wskazówka cały czas leży na 60 st., to termostat się nie otwiera i nadaje się na śmietnik). Zobacz, czy dobrze działa regulacja ogrzewania (bywa, że świrują silniczki od nawiewów, lub panel z pokrętłami). Sprawdź podnośniki tylnych szyb, jeżeli są elektryczne. Reszta jak w każdym innym samochodzie. Ogólnie bardzo piękne i fajne auto, dające ogromną frajdę z jazdy, ale musi być odpowiednio traktowane. Zajechany egzemplarz to studnia bez dna. -- [ .:::::::::: Krzysztof Kubas ::::::::::. ] [ .:::::::::::: GG: 1304033 ::::::::::::. ] [ .::::: http://krzychoo.araneo.pl :::::. ] [ Odpowiadając wytnij "pulapka." z adresu ] |
|