alior i lokata 100-dniowa: wyzsza kultura bankowa?

Data: 2011-10-03 21:31:27
Autor: darkblue
alior i lokata 100-dniowa: wyzsza kultura bankowa?
czy alior zalozyl komus z was lokate 100-dniowa w tym samym dniu, w ktorym wplynely srodki do banku?
moze akurat ja mam tylko pecha, bo trace za kazdym razem jak przelewam srodki na wyznaczony przez bank rachunek wlasnie ten 1 dzien (po przelaniu srodkow z innego banku, a srodki sa za kazdym razem w banku do południa).
jesli tak robia z kazdym depozytem to np. na 1 miliardzie zarabiaja za 1 dzien 165.205,48 PLN. ladna sumka.
wogole ten system z zakladaniem lokat to dziwna sprawa, tak jakby sam bank utrudnil klientom proste zakladanie depozytow - aby przetrzymac je za friko przez 1 dzien. nawet majac konto nie mozna zalozyc takiej lokaty.... niby czemu? ano temu, zeby zatrzymac kase przez noc i zarobic, kiwajac klienta...
czy to nazywa sie wyzsza kultura bankowosci?
nic nie usprawidliwia takiego cfaniakowania.

Data: 2011-10-03 21:38:28
Autor: neoniusz
W dniu 03.10.2011 21:31, darkblue pisze:
czy alior zalozyl komus z was lokate 100-dniowa w tym samym dniu, w

Przenies sie gdzie indziej jak ci nie pasuje i pochwal sie ile tam bedziesz czekal na zalozenie a pozniej na zwrot.
W aliorze jak przelejesz rano, to masz lokate tego samego dnia.

Data: 2011-10-03 21:51:05
Autor: Damian News

Użytkownik "neoniusz" <neon@joemonster.org> napisał w wiadomości news:j6d2vk$4k0$1news.onet.pl...
[...]

Jak się wyrobisz z przelewem do 12:00 do masz tego samego dnia, przynajmniej tak było u mnie:
przelew z Alior Banku o 11:40 lokata tego samego dnia zalożonona o 15:00
przelew z Alior Banku o 12:20 założona na drugi dzień

Data: 2011-10-03 22:28:34
Autor: witrak()
alior i lokata 100-dniowa: wyzsza kultura bankowa?
Damian News <bezznaczenia@poczta.onet.pl> wrote on 2011-10-03_21:51
[...]

lokata tego samego dnia zaloĹźonona o 15:00 przelew z Alior
Banku o 12:20 założona na drugi dzień

Jakkolwiek by nie było, lokata powinna zostać założona z datą
wpływu środków do banku, bo od tej chwili pieniądze są w
dyspozycji banku. Natomiast to, ile czasu bank potrzebuje na
założenie konta technicznego i zaksięgowanie tam kwoty lokaty, to
problem banku.
Inna sprawa, czy rzeczywiście pieniądze wpływają tak, jak można
wywnioskować z wykonania przelewu: niektóre kombinacje banków
(wczesna ostatnia sesja przychodząca, późna sesja wychodząca) dają
efekt księgowania na następny dzień. Ale wtedy data wpływu musi
być z tego następnego dnia...

witrak()

Data: 2011-10-03 20:46:50
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-10-03, witrak() <witrak@hotmail.com> wrote:

[...]

[...]

Pamiętać należy, że alior księguje ostatnią sesję następnego dnia
roboczego rano. Czyli przelew wysłany trzecią sesją w piątek, będzie
księgowany w poniedziałek.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2011-10-03 22:59:46
Autor: osa
W dniu 2011-10-03 22:28, witrak() pisze:
[...]

Niestety robiąc przelewy wewnętrzne (księgowany przecież od razu) około 12.00 żadna z lokat nie została założona w tym samym dniu... zakładane były między trzecią i dziewiątą rano dnia następnego. Wszystko pewnie zależy od liczby wniosków i mocy przerobowych banku bo lokaty zakładane przez internet są najprawdopodobniej zatwierdzane ręcznie przez ludków w melonikach ;)

Data: 2011-10-04 09:35:09
Autor: witrak()
alior i lokata 100-dniowa: wyzsza kultura bankowa?
osa <osachorzow@news.onet.pl> wrote on 2011-10-03_22:59
[...]

Pisz gramatycznie, pls...

zakładane były między trzecią i dziewiątą rano dnia następnego.
Wszystko pewnie zaleĹźy od liczby wnioskĂłw i mocy przerobowych
banku bo lokaty zakładane przez internet są najprawdopodobniej
zatwierdzane ręcznie przez ludków w melonikach ;)

Ale to powinno być zakładane z datą wpływu środków. Mogą nawet
tydzień się z tym bawić, ale pieniądze dostali wcześniej.

Moim zdaniem należy składać reklamacje, z prośbą o wyjaśnienie
kiedy środki wpłynęły do banku i dlaczego lokata nie została
założona z tą datą.

W ogóle uważam - po moim doświadczeniu ze skargą do KNF i UOKiK -
że należałoby przeprowadzić zorganizowaną akcję składania skarg do
KNF. Podejrzewam, że już przy kilkudziesięciu pismach/mailach
zaczęliby coś konkretniejszego robić. Jeżeli moje indywidualne
działanie spowodowało (oprócz typowego objaśnienia stanowiska
samego KNF) reakcję banku [nagle odpowiedzieli na zarzuty, których
wcześniej nie zauważyli, albo w ogóle nie dostali (sic!)], to może
parędziesiąt listów spowodowałoby większą reakcję.
Myślę to o właśnie takich sprawach jak księgowanie 3. sejsi
następnego dnia, opóźnianie wykonywania otwarć lokat, opóźnianie
przelewĂłw zwrotnych (Getin itp.), wykorzystywanie limitu czasu na
zerwanie lokaty (Idea: "do 24 godzin" -> "następnego dnia") itp.

Po prostu nasze tutaj gadanie/narzekanie/użalanie się nic nie
daje, ale wysyłanie maili pod właściwe adresy już by coś dało. A
nakład pracy na wysłanie maila nie zależy od adresu :-)
Więc tylko jest kwestia napisania wzorców...

witrak()

Data: 2011-10-04 00:04:15
Autor: darkblue
Użytkownik "neoniusz" <neon@joemonster.org> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j6d2vk$4k0$1@news.onet.pl...
[...]

kasę przelałem w niedziele z mbanku. pierwsza sesja z mbanku jest o 5.55 rano i ta sesją kasa wyszła. w Aliorze musiała byc na sesję o 11.00 (tak do tej pory ZAWSZE BYŁO). tymczasem przed chwila spojrzałem na rachunek i lokat nie ma.
wniosek?

Data: 2011-10-04 09:18:12
Autor: witrak()
alior i lokata 100-dniowa: wyzsza kultura bankowa?
darkblue <nomail@nospam.pl> wrote on 2011-10-04_0:04
[...]

Ale to nic nie znaczy: WaĹźna jest data utworzenia lokaty, gdy juĹź
ona będzie założona. Trzeba zaczekać.

witrak()

Data: 2011-10-04 19:14:20
Autor: PKL
alior i lokata 100-dniowa: wyzsza kultura bankowa?
Dnia 04.10.2011 witrak() <witrak@hotmail.com> napisał/a:

Ale to nic nie znaczy: Ważna jest data utworzenia lokaty, gdy już
ona będzie założona. Trzeba zaczekać.

witrak()

Tak czy siak, nie chodzi o widoczność w systemie, a od kiedy lecą odsetki.
W czwartek wieczorem zrobiłem przelew, z mBanku wyszedł o 6 rano.
Wg. różnych stron doszedł do Aliora o 11 w piątek.
Lokata założona dopiero w niedzielę i do dziś (wtorek) mam 2*odsetki naliczone.

--
PK

Data: 2011-10-09 08:55:57
Autor: Bankier
W dniu 2011-10-03 21:38, neoniusz pisze:
Przenies sie gdzie indziej jak ci nie pasuje i pochwal sie ile tam
bedziesz czekal na zalozenie a pozniej na zwrot.
W aliorze jak przelejesz rano, to masz lokate tego samego dnia.
Nieprawda - przelałem o 7 rano z Aliora - lokata założona następnego dnia...

Data: 2011-10-09 20:53:30
Autor: Waldek

Użytkownik "Bankier" <bankier@bezspamu.pl> napisał w wiadomości news:4e91457d$1news.home.net.pl...
[...]

W obu przypadkach zgodnie z regulaminem.
Mnie tylko raz zalozyli w tym samym dniu i byl to piatek ;)

Data: 2011-10-04 09:17:07
Autor: Bolek

Użytkownik "darkblue" <nomail@nospam.pl> napisał w wiadomości news:j6d2in$po0$1mx1.internetia.pl...
czy alior zalozyl komus z was lokate 100-dniowa w tym samym dniu, w ktorym wplynely srodki do banku?

Mi założył. Wpłaciłem kasę na konto osobiste i założyłem lokatę telefonicznie.

Bolek

Data: 2011-10-04 10:34:37
Autor: Telesfor
alior i lokata 100-dniowa: wyzsza kultura bankowa?

Użytkownik "darkblue" <nomail@nospam.pl> napisał w wiadomości news:j6d2in$po0$1mx1.internetia.pl...

Mój casus:

Kasa przesłana z konta w Aliorze wczoraj.
Dzisiaj 10:30 - lokaty brak !

--
Telesfor BAUDOT

Data: 2011-10-04 14:47:29
Autor: witrak()
alior i lokata 100-dniowa: wyzsza kultura bankowa?
Telesfor <Tele2001@poczta.onet.pl> wrote on 2011-10-04_10:34

Użytkownik "darkblue" <nomail@nospam.pl> napisał w wiadomości

MĂłj casus:

Kasa przesłana z konta w Aliorze wczoraj.
Dzisiaj 10:30 - lokaty brak !

Poczytaj inne opdowiedzi - nie jest waĹźne czy w systemie pojawi
się godzinę wcześniej, czy dwa dni później - ważna, aby kasa od
początku przebywania w Aliorze procentowałą, czyli *data* otwarcia
lokaty...

witrak()

Data: 2011-10-04 22:13:37
Autor: darkblue

Użytkownik "darkblue" <nomail@nospam.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j6d2in$po0$1@mx1.internetia.pl...
[...]
oczywiście lokata załozona dopiero z data wtorkową, czyli za friko popracowała w aliorze 1 dzień. pomnóżmy razy ilość klientów i razy deponowane kwoty....
to nie fair zagrywka za strony aliora. kasę mieli w poniedziałek o 11.30. do północy (sprawdzałem) lokaty nie założyli
dziś, tj. we wtorek sprawdziłem rachunek o 6 rano i lokata była już widoczna.
czy to oznacza, ze pracownicy zaczynaja tam prace o 5? nie wierze... celowo przetrzymali środki dobę. ja straciłem kilkadziesiąt złotych...
i na dodatek nic dodatkowo nie doliczyli.
co to za wyższa kultura bankowa? w tak perfidny sposób wykorzystać środki klienta.

Data: 2011-10-06 21:39:01
Autor: Paulina Bednarska
On 4 Paź, 22:13, "darkblue" <nom...@nospam.pl> wrote:

[...]

Założyłam kolejne lokaty 100-dniowe 5 października z konta w Aliorze
(przelewy wewnętrzne). Zawsze zakładane były następnego dnia. Tym
razem potwierdzenia dostałam dziś, data rozpoczęcia to 7 października,
a po zalogowaniu nie ma odsetek za wczoraj.
W potwierdzeniu złożenia wniosku można przeczytać: "Lokata zostanie
założona najpóźniej w kolejnym dniu roboczym po wpływie środków na
rachunek w Alior Banku"

Skontaktuje się z infolinią, ale to już jest przesada i bardzo mi się
to nie podoba.

Data: 2011-10-07 08:11:23
Autor: Waldek

Użytkownik "Paulina Bednarska" <pau.bednarska@gmail.com> napisał w wiadomości news:8b3ac279-0a57-4355-95f5-8455fc00e0e5s9g2000yql.googlegroups.com...
[...]

U mnie tak sie wlasnie dzieje - tzn. wyrabiaja sie w dozwolonym terminie.
5-tego I sesją wyszly do Aligatora a zalozyli wczoraj 6-tego po 23-ciej
czyli jak sadze 7 bedzie pierwszym dniem odsetkowym

Skontaktuje się z infolinią, ale to już jest przesada i bardzo mi się
to nie podoba.

Wczoraj chcialem testowo zalozyc z konta u Aligatora
ale "overnight" mi zezarlo srodki, wiec wewnetrzny bedzie dzisiaj
-  "za kare"  wrzucam ochlapy po 1kzl  ;P

Pozdrawiam

Data: 2011-10-07 09:23:39
Autor: Waldek

Użytkownik "Waldek" <niet@niet.net> napisał w wiadomości news:j6m56f$eub$1news.onet.pl...

U mnie tak sie wlasnie dzieje - tzn. wyrabiaja sie w dozwolonym terminie.
5-tego I sesją wyszly do Aligatora a zalozyli wczoraj 6-tego po 23-ciej
czyli jak sadze 7 bedzie pierwszym dniem odsetkowym

Wroc....  zalozone wczoraj po 23-ciej
- dzis sa juz naliczone odsetki (17gr)

Data: 2011-10-07 14:41:24
Autor: Waldek

Użytkownik "Waldek" <niet@niet.net> napisał w wiadomości news:j6m9dv$2r0$1news.onet.pl...

> [...]
5-tego I sesją wyszly do Aligatora a zalozyli wczoraj 6-tego po 23-ciej
czyli jak sadze 7 bedzie pierwszym dniem odsetkowym

Kontynuje watek - zlecony przelew w dniu dzisiejszym z ROR Aligatora
wylasnie "wygenerowal" lokate 100dn
Heh - wyglada ze najszybciej zakladaja sie w piatek ?  LOL

Data: 2011-10-07 14:59:24
Autor: wiatrak

Użytkownik "Waldek" <niet@niet.net> napisał w wiadomości news:j6ms1n$qcd$1news.onet.pl...
Kontynuje watek - zlecony przelew w dniu dzisiejszym z ROR Aligatora
wylasnie "wygenerowal" lokate 100dn
Heh - wyglada ze najszybciej zakladaja sie w piatek ?  LOL

Dwa tygodnie temu w piątek 23.09. wysłałem dwa przelewy na lokaty 100 dniowe do aliora. Obydwa pierwszą sesją z lukasa. Jedna lokata założona w sobotę 24.09., druga w poniedziałek 26.09. Złożyłem reklamacje na piśmie w oddziale, na datę założenia tej poniedziałkowej.
 Nie liczę na pozytywne rozpatrzenie, ale zająłęm im troche czasu\. Miałem czas, więc pisaaaaaaaaaałem i pisaaaaaaaaałem tą reklamcję. Facet, który mnie obsługiwał miał już dość, a kolejka rosła w szybkim tempie. Oczywiście odpowiedź zażyczyłem sobie listownie, a nie telefonicznie. Przynajmniej zająłem im trochę czasu.

Odpowiedzi na razie brak.

wiatrak

Data: 2011-10-14 11:14:07
Autor: yoss
> [...]

wylasnie "wygenerowal" lokate 100dn
Heh - wyglada ze najszybciej zakladaja sie w piatek ?  LOL

Też mam takie spostrzeżenie, dziś przelane kolo 9 z RORAliorowego załozyły się po jakies 15-20 minutach, po nastepnych 15 były widoczne w systemie, jak robilem to samo w poniedziałek to na założenie potrzebowały paru godzin.

yossarian

Data: 2011-10-07 10:23:43
Autor: witrak()
alior i lokata 100-dniowa: wyzsza kultura bankowa?
Paulina Bednarska <pau.bednarska@gmail.com> wrote on 2011-10-07_6:39
On 4 PaĹş, 22:13, "darkblue" <nom...@nospam.pl> wrote:

[...]

Złóż reklamację, nie przejmując się, jak trafisz na element białkowy,
który będzie próbował Cię przekonać, że wszystko jest w porządku,
bo bank ma dwa dni na realizację przelewu. Ostatecznie przyjmują.

Nie wiem, jak z wynikiem, bo dopiero co sam złożyłem :-)

witrak()

Data: 2011-10-07 06:16:08
Autor: Paulina Bednarska
On 7 Paź, 10:23, "witrak()" <wit...@hotmail.com> wrote:

[...]

Złożyłam reklamację przez system transakcyjny. Swoją drogą bardzo
fajna możliwość.

Data: 2011-10-07 15:50:44
Autor: Waldek

Użytkownik "Paulina Bednarska" <pau.bednarska@gmail.com> napisał w wiadomości news:1e31521d-9ce0-4d26-9908-ef5880d90bf2m37g2000yqc.googlegroups.com...

Złożyłam reklamację przez system transakcyjny. Swoją drogą bardzo
fajna możliwość.

Ja zakladam 1-kilowki w miare splywu z innych drobnych lokat
wiec szkoda mi czasu aby sie uzerac o te 17gr  ;P
no i jak dotad wiecej niz 1 dzien pozlizgu im sie nie zadazylo

Data: 2011-11-07 23:57:20
Autor: Paulina Bednarska
On 7 Paź, 05:39, Paulina Bednarska <pau.bednar...@gmail.com> wrote:

[...]

Dziś rano miałam "za dużo" odsetek. Po krótkim śledztwie okazało się,
że moja reklamacja została uznana.

alior i lokata 100-dniowa: wyzsza kultura bankowa?