alior wplaty w oddziale

Data: 2009-06-09 22:56:23
Autor: brum
alior wplaty w oddziale
witam

mam prosbe o komentarze do takiego przypadku:
- chcialem wplacic kilka tysiecy na rachunek osobisty
- znam naturalnie swoje dane i numer rachunku, ale nie mialem dokumentu
- "bankier klienta indywidualnego" czyli kasjerka odmowila przyjecia wplaty bez okazania dokumentu
przez infolinie sprawdzilem podstawe takie dzialania i dowiedzialem sie, ze:
- aby wplacic musze znac dane posiadacza rachunku oraz ewentualnie inne dane wynikajacego z odrebnych przepisow
- wg humanoida po drugiej stronie te "inne dane" to dokument tozsamosci
po wytlumaczeniu (dlugo trwalo), ze dane to nie dokument humanoid zmienil zdanie i stwierdzil, ze kazdy oddzial moze wprowadzic wlasne regulacje (to te "odrebne przepisy")
kiedy zapytalem o dostepnosc tych przepisow dowiedzialem sie, ze sa poufne

czyli wg mnie:
- nie ma przepisow zmuszajacych wplacajacego do okazania dokumentu (pomijam wplate powyzej jakiejs tam wartosci, chyba 15k eur?)
- kasjerka wymyslila sobie nieistniejacy przepis
- infolinia dezinformuje
a co Wy o tym sadzicie ?

uszanowanie, zeppo

Data: 2009-06-09 14:19:06
Autor: bradley.st
alior wplaty w oddziale
On 9 Cze, 16:56, "brum" <brumb...@onet.eu> wrote:
[...]
[...]

Srednio poufne, bo wisza na stronie Alior Bank. A co ja o tym sadze?
No coz, nadgorliwosc gorsza od faszyzmu.

http://www.aliorbank.pl/resources/res/repozytorium_dokumentow/alior_bank_informacja_dla_klientow.pdf

"Szanowni Klienci, informujemy, iż pracownicy Alior Bank S.A. mają
prawo do żądania dokumentów pozwalających na identyfikację Klienta
oraz osób lub podmiotów przez niego reprezentowanych, w każdym
przypadku złożenia dyspozycji realizacji transakcji. Odmowa okazania
dokumentów pozwalających na dokonanie identyfikacji stanowić będzie
podstawę odmowy realizacji transakcji.

Zarząd Alior Bank S.A.

Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 16 listopada 2000r. o przeciwdziałaniu wprowadzaniu
do obrotu finansowego wartości majątkowych pochodzących z nielegalnych
lub nieujawnionych źródeł oraz o przeciwdziałaniu finansowaniu
terroryzmu (Dz.U. 2003, nr 153, poz. 1505).
2. Rozporządzenie (WE) NR 1781/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z
dnia 15 listopada 2006 r. w sprawie informacji o zleceniodawcach,
które towarzyszą przekazom pieniężnym (Dz.U. UE nr L345 z dnia
8.12.2006 r.)"

Data: 2009-06-09 22:58:22
Autor: Mithos
alior wplaty w oddziale
brum pisze:
a co Wy o tym sadzicie ?

W Alior każdy oddział to odrębne państwo. W jednym jest taka procedura, w innym zupełnie odmienna.

--
Mithos

Data: 2009-06-09 23:00:52
Autor: krzysztofsf
alior wplaty w oddziale
brum pisze:

a co Wy o tym sadzicie ?

Kasjerka umiala odnalezc konto tylko po peselu, a tego nie podales, wiec sciemniala ;)

Data: 2009-06-09 23:16:59
Autor: Valdi.Pavlack
alior wplaty w oddziale
"krzysztofsf" news:h0miic$bb0$2news.wp.pl

Kasjerka umiala odnalezc konto tylko po peselu, a tego nie podales, wiec
sciemniala ;)

Czy każdy bank "rozpoznaje" klienta po PESELu w przypadku np. dokonywania
wpłaty i okazywania przy tym DO?

Data: 2009-06-10 00:46:22
Autor: krzysztofsf
alior wplaty w oddziale
Valdi.Pavlack pisze:
[...]

Najczesciej wklepuja pesel, ale naturalnie moga odszukac tez po innych danych.
Autor wg mnie "niepotrzebnie" przyznal sie , ze jest wlascicielem konta i pracownica zablokowala sie na "wlasciciel - sprawdzic dowod". Sadze, ze jakby bylo "chce wplacic na konto" i nr konta oraz jaki wlasciciel, to nie byloby problemu. Natomiast jesli nie znal numeru konta, to faktycznie moglby byc problem z wplata, bez okazania dowodu. Chociazby dlatego, ze byloby to ujawnienie, ze "kowalski" ma konto w tym banku.

Data: 2009-06-10 08:11:00
Autor: brum
alior wplaty w oddziale
[...]

znalem numer konta i wszelkie inne dane, a kasjerki nie interesowaly zadne informacje, tylko dowod
nie mniej od samego faktu drazni mnie postawa dezinfolinii - zamiast podac rzetelna informacje dostalem stek bzdur
sprawa jest juz bezprzedmiotowa - srodki wplacilem w wplatomacie innego banku, a konto w aliorze wyczyscilem
dziekuje za komentarze

uszanowanie, zeppo

Data: 2009-06-09 23:23:53
Autor: krzysztofsf@wp.pl
alior wplaty w oddziale
On 10 Cze, 08:11, "brum" <brumb...@onet.eu> wrote:
> [...]

rzetelna informacje dostalem stek bzdur
sprawa jest juz bezprzedmiotowa - srodki wplacilem w wplatomacie innego

We wplatomacie tez sie zidentyfikowales - skorzystales z karty,
chociaz faktycznie, nie jest to do konca jednoznaczne, bo mozna np.
wykrasc komus karte, wplacic (nie trzeba znac pinu) i niepostrzezenie
zwrocic.

Jak jest na pczcie, gdy wplacamy osobie fizycznej? Sprawdzaja dowod?

Temat robi sie ogolnie ciekawy, przyznam sie, ze zawsze zasilalem
swoje wlasne konto w banku i nie mam doswiadczen, przynajmniej z
ostatnich lat, odnosnie zasilania cudzego.

Ciekawe, czy dostalbys zaswiadczenia na pismie, ze odmawiaja przyjecia
wplaty?
Jesli np. chcialbys splacic w ten sposob karte kredytowa, lub zrobic
inna terminowa platnosc, moglbys ich skarzyc.

Data: 2009-06-09 23:37:01
Autor: BK
alior wplaty w oddziale
On 10 Cze, 08:23, "krzyszto...@wp.pl" <krzyszto...@wp.pl> wrote:

[...]

Zeby skutecznie skarzyc przed sadem trzeba wykazac realna szkode, a
realna szkoda wystapilaby tylko przy spelnieniu dwoch warunkow: nie
bylo innej realnej mozliwosci dokonania takiej platnosci, bank nie
mial podstawy odmowic realizacji takiej platnosci.

Biorac pod uwage, ze zawsze jest inna mozliwosc realizacji platnosci
gotowkowej i banki moga uzalezniac przyjecie wplaty od okazania DO -
to skarzyc sie mozna - tyle, ze bezskutecznie :)

Data: 2009-06-10 09:38:33
Autor: brum
alior wplaty w oddziale
[...]

moim celem nie bylo ukrycie danych wplacajacego (czyli moich), tylko dokonanie wplaty bez dokumentu, ktorego nie mialem przy sobie

Jak jest na pczcie, gdy wplacamy osobie fizycznej? Sprawdzaja dowod?

nie spotkalem sie z taka praktyka ani na poczcie, ani w jakimkolwiek innym banku

uszanowanie, zeppo

Data: 2009-06-13 15:55:12
Autor: Krystek
alior wplaty w oddziale
brum pisze:
nie spotkalem sie z taka praktyka ani na poczcie, ani w jakimkolwiek innym banku

To Cię rozczaruję: BOŚ, BZ WBK...

K.

Data: 2009-06-10 10:44:02
Autor: Grzexs
alior wplaty w oddziale
Temat robi sie ogolnie ciekawy, przyznam sie, ze zawsze zasilalem
swoje wlasne konto w banku i nie mam doswiadczen, przynajmniej z
ostatnich lat, odnosnie zasilania cudzego.

Zaryzykuję stwierdzenie, że jeśli wypełni się standardowy "dowód wpłaty", to nikt się nie zapyta o dowód. Natomiast jeśli podaje się pracownikowi banku dane do "wypisania" takiego dowodu w systemie, to z reguły o dowód proszą. A czy w Aliorze nie przyjmują wpłat na standardowy "dowód wpłaty"? Wielokrotnie wpłacałem kasę w PKOBP, BGŻ, różnych BS, BZ-WBK z wypełnionym dowodem wpłaty na osobę płci przeciwnej (więc od razu rzucało się w oczy, że to nie ja) i nikt nie chciał ode mnie dowodu ani innego dokumentu.

--
Grzexs

Data: 2009-06-10 08:35:58
Autor: MK
alior wplaty w oddziale
"brum" <brumbrum@onet.eu> wrote in message news:h0nipk$h9f$1news.onet.pl...

[...]

No, ale w czym problem... przy wplacie w banku nie chciales sie podac identyfikacji, a we wplatomacie dokonales tego...

MK

Data: 2009-06-10 09:39:41
Autor: brum
alior wplaty w oddziale
No, ale w czym problem... przy wplacie w banku nie chciales sie podac identyfikacji, a we wplatomacie dokonales tego...

nie napisalem nigdzie, ze nie chcialem pokazac dokumentu
nie mialem go przy sobie, natomiast pamietam, poki co, wlasne dane, a numer rachunku mam w telefonie

uszanowanie, zeppo

Data: 2009-06-10 00:56:31
Autor: krzysztofsf@wp.pl
alior wplaty w oddziale
On 10 Cze, 09:39, "brum" <brumb...@onet.eu> wrote:
> [...]

nie napisalem nigdzie, ze nie chcialem pokazac dokumentu
nie mialem go przy sobie, natomiast pamietam, poki co, wlasne dane, a numer

Proponowalbym zlozyc skarge na pismie do Aliora z opisem sytuacji i
zarzadac odpowiedzi rowniez na pismie,
Obywatel nie ma obowiazku nosic dowodu osobistego a jesli bank wymaga
dowodu przy wplatach na konta osob fizycznych, niech to jednoznacznie
okresli w odpowiedzi na reklamacje.

Warto wiedziec, czegos ie trzymac na przyszlosc, jesli los ponioslby
do tego banku

Data: 2009-06-10 01:01:32
Autor: krzysztofsf@wp.pl
alior wplaty w oddziale
On 10 Cze, 09:56, "krzyszto...@wp.pl" <krzyszto...@wp.pl> wrote:

Obywatel nie ma obowiazku nosic dowodu osobistego a jesli bank wymaga
dowodu przy wplatach na konta osob fizycznych, niech to jednoznacznie
okresli w odpowiedzi na reklamacje.

przy okazji zajzalen do DFU z linka watku.

Wynika z niego, ze 1000 euro jest wartoscia graniczna i powyzej
powinni juz sprawdzac.

Data: 2009-06-10 01:14:42
Autor: BK
alior wplaty w oddziale
On Jun 10, 9:56 am, "krzyszto...@wp.pl" <krzyszto...@wp.pl> wrote:

> [...]

Obywatel nie ma obowiazku nosic dowodu osobistego a jesli bank wymaga
dowodu przy wplatach na konta osob fizycznych, niech to jednoznacznie

Toz przeciez bardzo wyraznie to okreslil nie tylko ustna prosba
pracownika ale jest to na ich stronie www [ktos tu wkleil] - jak
zakladam jest to "wyciag" z jakiegos regulaminu ROR. :)

Data: 2009-06-10 00:07:10
Autor: RobertS
alior wplaty w oddziale
brum pisze:
witam

mam prosbe o komentarze do takiego przypadku:
- chcialem wplacic kilka tysiecy na rachunek osobisty
- znam naturalnie swoje dane i numer rachunku, ale nie mialem dokumentu

czy to znaczy, że jak chciałeś wpłacić kasę na własne konto to musiałeś okazać dowód? a co gdybyś wpłacał na obcy rachunek?

RobertS

Data: 2009-06-10 00:09:19
Autor: Mithos
alior wplaty w oddziale
RobertS pisze:
czy to znaczy, że jak chciałeś wpłacić kasę na własne konto to musiałeś okazać dowód? a co gdybyś wpłacał na obcy rachunek?

A da się wpłacać na rachunki obce ?

--
Mithos

Data: 2009-06-10 00:29:03
Autor: Robert Tomasik
alior wplaty w oddziale
Użytkownik "RobertS" <bob75@xpostx.pl> napisał w wiadomości news:h0mmee$2q76$1opal.icpnet.pl...
brum pisze:
[...]

Pewnie zaplaciłby prowizję.

Data: 2009-06-10 00:27:09
Autor: Ra
alior wplaty w oddziale
brum pisze:
witam

czyli wg mnie:
- nie ma przepisow zmuszajacych wplacajacego do okazania dokumentu (pomijam wplate powyzej jakiejs tam wartosci, chyba 15k eur?)

może się mylę ale chyba są takie wymagania
kasjerka nie ma skąd wiedzieć wpłacasz na konto własne czy cudze, a nie można chyba ot tak sobie wpłacić np na konto prezesa bo prezes będzie miał kłopoty ;)

Data: 2009-06-10 07:28:04
Autor: Darek
alior wplaty w oddziale
Ra pisze:
może się mylę ale chyba są takie wymagania
kasjerka nie ma skąd wiedzieć wpłacasz na konto własne czy cudze, a nie można chyba ot tak sobie wpłacić np na konto prezesa bo prezes będzie miał kłopoty ;)

Jak Jarek Kaczyński - konta w banku nie założył z ostrożności - żeby mu nikt kasy jakiejś nie wpłacił.

Data: 2009-06-10 17:59:29
Autor: xbartx
alior wplaty w oddziale
On Tue, 9 Jun 2009 22:56:23 +0200
"brum" <brumbrum@onet.eu> wrote:

witam

mam prosbe o komentarze do takiego przypadku:
- chcialem wplacic kilka tysiecy na rachunek osobisty

Ja wprawdzie wpłacam mniejsze kwoty, ale znam już wszystkie dwie Panie
bankierko-kasjerki i nie ma problemu jak nie mam dowodu ;)

Xenocide

Data: 2009-06-13 10:07:10
Autor: Paweł Muszyński
alior wplaty w oddziale
brum pisze:
[...]

Ja kiedyś miałem konto w LG Banku - tam pani przy wpłacie sprawdzała mój podpis i nie chciała przyjąć wpłaty twierdząc, że podpis nie jest zgodny z kartą wzorów podpisu - mając mój dowód w ręku...

--
Paweł Muszyński
Skateshop http://www.e-street.pl

alior wplaty w oddziale