alkohol - ale nas udupili

Data: 2011-06-17 06:23:47
Autor: Wiki
alkohol - ale nas udupili
http://moto.pl/MotoPL/1,100079,6926424,Promile_i_paragrafy.html

między innymi (ale warto zajrzeć bo są ciekawe informacje)

Wypiłem kilka piw i, lekko zataczając się, idę skrajem jezdni. Jakie grożą mi konsekwencje?

Kara nagany albo grzywny do 3 tys. zł, o ile czyn zostanie uznany za wykroczenie przeciwko "innym przepisom o bezpieczeństwie lub o porządku ruchu na drogach publicznych" (art. 97 kw). - Co innego, gdy dojdzie do wypadku - mówi inspektor Staniszewski. - Jeśli sąd uzna, że to pieszy jest sprawcą, wówczas może odebrać mu prawo jazdy. Bo skoro je ma, to powinien być świadom konsekwencji swoich czynów na tyle, by nie dopuścić do zagrożenia.

Piłem i wiem, że jak wsiądę na rower, to stracę prawo jazdy. Więc prowadzę go skrajem jezdni. Czy jestem traktowany jak wyżej?

Tak, ponieważ w myśl prawa pieszym jest też osoba prowadząca, ciągnąca lub pchająca rower. Sankcje są więc takie, jak w poprzednim przypadku."

Data: 2011-06-17 00:50:46
Autor: Marek
alkohol - ale nas udupili
Nie odkryłeś Ameryki. Przecież niemal każdy przebywający w obrębie
pasa drogowego jest uczestnikiem ruchu, niezależnie od tego czy
jedzie, czy idzie. Właściwie pijąc - udupiamy się sami. O co więc
chodzi?

--
Marek

Data: 2011-06-17 10:21:59
Autor: Kosu
alkohol - ale nas udupili
On 2011-06-17 09:50, Marek wrote:
[...]

Mówiąc konkretnie - chodzenie po chodniku w centrum miasta (np z pubu do autobusu) też podlega pod taki przepis. Czyli jest to po prostu kolejne niekonkretne i nie w pełni przemyślane prawo. I to źle. Ale pozostawia dużą swobodę organom władzy. I to dobrze.

Tzn. jeśli wracasz z imienin i spokojnie idziesz poboczem - blisko krawędzi i w linii prostej, to - jeśli w ogóle zatrzyma Cię policja - wybronisz się w sądzie.

Ale jeśli jesteś tak nawalony, że zajmujesz 2 metry szerokości drogi, a do tego okazjonalnie się przewracasz, to oczywiście stanowisz niebezpieczeństwo dla uczestników ruchu, więc trzeba to traktować cokolwiek poważniej - jesteś właściwie tak samo niebezpieczny jak gdybyś jechał na rowerze. Można się tylko zastanawiać, czy jadących w takim stanie samochodem nie powinno się karać dużo ostrzej niż rowerzystów i pieszych. Moim zdaniem - tak. Moim zdaniem powinno się im zabierać prawko dożywotnio. No ale - na szczęście dla tego narodu - nie ja tworzę przepisy :]

pozdrawiam,
PK

Data: 2011-06-17 08:45:21
Autor: piecia aka dracorp
alkohol - ale nas udupili
Witam

Komentarz 17.06.11, 10:10
Gość: Gość
zamieścił znajomy, to jest odpowiedź od znajomego sędziego.

--
piecia aka dracorp

Data: 2011-06-17 09:41:05
Autor: Mariusz Kruk
alkohol - ale nas udupili
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Wiki"
http://moto.pl/MotoPL/1,100079,6926424,Promile_i_paragrafy.html

między innymi (ale warto zajrzeć bo są ciekawe informacje)

Tyle, że cokolwiek bzdurne

[...]

Którym?

[...]

Jakoś nie widzę żeby taki wyrok (nawet jakby sąd pierwszej instancji coś
takiego wymyślił) się utrzymał. Może od razu czapa, bo skoro ma mózg,
powinien być świadom konsekwencji itede itepe.

Piłem i wiem, że jak wsiądę na rower, to stracę prawo jazdy.

Bzdura.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /
|  Kruk@epsilon.eu.org   | http://www.nieruchomosci.pl/mieszkanie,38804171
| http://epsilon.eu.org/ |
/-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \

Data: 2011-06-17 10:17:54
Autor: zly
alkohol - ale nas udupili
Dnia Fri, 17 Jun 2011 09:41:05 +0200, Mariusz Kruk napisał(a):

Piłem i wiem, że jak wsiądę na rower, to stracę prawo jazdy.
Bzdura.

Jeszcze go musi przyłapać na tym policja. Teraz ta strata nie jest już
obligatoryjna, ale była. Czasowa.

--
marcin

Data: 2011-06-17 10:21:20
Autor: Coaster
alkohol - ale nas udupili
On 6/17/11 8:23 AM, Wiki wrote:
[...]

W czym problem? Kto Ci kaze isc (pieszy po alkoholu) albo prowadzic rower (pieszy po alkoholu prowadzi rower) _po_jezdni_?

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-06-24 00:16:18
Autor: Gotfryd Smolik news
alkohol - ale nas udupili
On Fri, 17 Jun 2011, Coaster wrote:

On 6/17/11 8:23 AM, Wiki wrote:
http://moto.pl/MotoPL/1,100079,6926424,Promile_i_paragrafy.html

między innymi (ale warto zajrzeć bo są ciekawe informacje)

[...]

W czym problem? Kto Ci kaze isc (pieszy po alkoholu) [...]
_po_jezdni_?

  Czy Ty aby nie przyjąłeś założenia, że wszystkie drogi w .pl
mają chodnik? Pewnie dla tych z realnym ruchem pieszym jest
to większość, być może istotna większość. "Tylko".

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-06-24 06:16:45
Autor: Ryszard Mikke
alkohol - ale nas udupili
Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> napisał(a):

> [...]

mają chodnik? Pewnie dla tych z realnym ruchem pieszym jest
to większość, być może istotna większość. "Tylko".

Pozostałe powinny mieć pobocze...

rmikke

Data: 2011-07-05 16:11:59
Autor: Coaster
alkohol - ale nas udupili

On 6/17/11 8:23 AM, Wiki wrote:
[...]

A jak nie ma pobocza - nie ma czlogania sie z balangi. Jak moga sie tak 'nawalic', zeby sie nie kontrolowac, to niech zasuwaja po miedzy.

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-07-05 16:39:31
Autor: Ryszard Mikke
alkohol - ale nas udupili
Coaster <manypeny@mac.com> napisał(a):

> Pozostałe powinny mieć pobocze...

A jak nie ma pobocza - nie ma czlogania sie z balangi. Jak moga sie tak 'nawalic', zeby sie nie kontrolowac, to niech zasuwaja po miedzy.

Albo leza w rowie.

--
rmikke