allegro, brak towaru na stanie

Data: 2011-07-17 14:33:33
Autor: mvoicem
allegro, brak towaru na stanie
(17.07.2011 12:43), Tans wrote:
Czy mogę odstąpić od umowy sprzedaży zawartej na allegro w licytacji
(tj. bez opcji kup teraz) jeśli po jej zakończeniu okazało się, że
sprzedawca nie posiada towaru na stanie i będzie dopiero za jakiś czas?
czy rodzaj sprzedawcy (firma vs. osoba fizyczna) ma znaczenie w tym
przypadku?

Podepnę się pod pytanie - mnóstwo na Allegro jest np. komórek z wysyłką z Chin. Przy czym w treści jest "gwarantuję że nie zostanie naliczone cło ani VAT".

Gdzie sobie taką gwarancję można wsadzić? :). Czy jeżeli zostanie naliczone cło lub VAT (a przecież jest na to niezerowa szansa), to mam jakieś realne szanse na wyegzekwowanie "strat" od sprzedawcy?

p. m.

Data: 2011-07-18 12:44:30
Autor: Kamil
Dnia Sun, 17 Jul 2011 14:33:33 +0200, mvoicem napisał(a):

Gdzie sobie taką gwarancję można wsadzić? :).

Gdzie tylko Ci się uda i gdzie masz ochotę :)
Ludzie mają różne fantazje :)
Jakie Ty masz - nikt z nas tutaj nie wie, więc odpowiedź znasz li tylko sam
;)

Data: 2011-07-18 17:17:09
Autor:
allegro, brak towaru na stanie
Hmm... Tak się zastanawiam. Załóżmy, że kupuję z Chin. Sprzedawca zapewnia mnie o tym, o czym zapisał przedmówca. Płacę z góry kartą poprzez płatnosći allegro. Okazuje się, że paczka przyszła, ale służby celne chcącła i VAT-u. Nie odbieram tej paczki, bo z niby jakiej racji mam płacić. Paczka miała być do domu.

Zgłaszam bankowi, że zapłaciłem kartą, a towaru od sprzedawcy nie dostałem. Składam reklamcję i żądam zwrotu pobranej kwoty na konto karty.   Czy bank uwzględni moją reklamację?

Data: 2011-07-18 18:18:47
Autor: Johnson
W dniu 2011-07-17 14:33, mvoicem pisze:

Gdzie sobie taką gwarancję można wsadzić? :). Czy jeżeli zostanie
naliczone cło lub VAT (a przecież jest na to niezerowa szansa), to mam
jakieś realne szanse na wyegzekwowanie "strat" od sprzedawcy?

Masz wygraną w sądzie o zwrot tej sumy.

--
@2011 Johnson
http://db.tt/JzsPUMU

Data: 2011-07-19 10:08:01
Autor: cyklista
Użytkownik Johnson napisał:
[...]

od kontrahenta z CHIN

Data: 2011-07-19 10:19:42
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-07-19 10:08, cyklista pisze:
[...]

Jak już będziemy chińską kolonią, to powinno być łatwiej z egzekucją :)

--
Liwiusz

Data: 2011-07-19 10:28:14
Autor: mvoicem
(19.07.2011 10:08), cyklista wrote:
[...]

Ale przecież sprzedawca, jak najbardziej z Polski to gwarantuje.

p. m.

Data: 2011-07-19 11:21:20
Autor: cyklista
Użytkownik mvoicem napisał:
[...]

Jak kupisz u sprzedawcy to się zgodzę. Jednak w 90% kupujesz u pośrednika a nie sprzedawcy, czyli prostymi słowami "przekaże to Pana zamówienie i zapłatę za nie do sprzedawcy w CHinach, żeby Panu ułatwić życie i nie musiał pan sam tego robić"

Data: 2011-07-19 12:16:14
Autor: Johnson
W dniu 2011-07-19 11:21, cyklista pisze:

[...]

Jak się pośrednik zobowiązuje to pośrednik płaci.

--
@2011 Johnson
http://db.tt/JzsPUMU

Data: 2011-07-19 12:20:30
Autor: mvoicem
(19.07.2011 11:21), cyklista wrote:
[...]

Żeby nie poruszać się po abstrakcyjnych przykładach: http://tinyurl.com/3r97yzo

Wg Ciebie kupuję u sprzedawcy czy u pośrednika? Jak dla mnie, jeżelibym toto kupił, to byłaby to umowa sprzedaży między mną a kolesiem z allegro.

p. m.

Data: 2011-07-19 12:43:02
Autor: qwerty
Użytkownik "mvoicem"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4e255a70$0$2451$65785112@news.neostrada.pl...
Wg Ciebie kupuję u sprzedawcy czy u pośrednika? Jak dla mnie, jeżelibym toto kupił, to byłaby to umowa sprzedaży między mną a kolesiem z allegro.

Mnie zastanawia jedna rzecz. Czemu nie informują, że dają np. 5 letnią gwarancję na swoje produkty. Jednak z zastrzeżeniem, że trzeba wysłać do chin a za przesyłkę płaci właściciel towaru.
Właściciel przynosi do sklepu i mówi, że chce skorzystać z gwarancji.
Sklep przyjmuje towar i po tygodniu dzwoni do właściciela i żąda za przesyłkę ok 350zł. :)
Jak konsument skorzystał z gwarancji to nie może od tak sobie zmienić na niezgodność towaru z umową. :)

Data: 2011-07-19 12:44:36
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 19.07.2011 12:20, mvoicem pisze:
Wg Ciebie kupuję u sprzedawcy czy u pośrednika? Jak dla mnie, jeżelibym
toto kupił, to byłaby to umowa sprzedaży między mną a kolesiem z allegro.

A koleś, jak sam pisze, nie stacjonuje w Cudolandzie:

MAM NA IMIĘ PIOTR

OD KILKU LAT NA STAŁE MIESZKAM I PRACUJĘ  W WIELKIEJ BRYTANII TU
ZAŁOŻYŁEM RODZINĘ I PŁACE PODATKI.POLSKA ZAWSZE JEST W MYM SERCU JAKO
OJCZYZNA ALE NIESTETY ODWIEDZAM JĄ JUŻ TYLKO NA WAKACJE.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-07-19 13:10:08
Autor: Johnson
W dniu 2011-07-19 12:20, mvoicem pisze:

Wg Ciebie kupuję u sprzedawcy czy u pośrednika?

Oczywiście u sprzedawcy.

--
@2011 Johnson
http://db.tt/JzsPUMU

Data: 2011-07-19 14:33:07
Autor: cyklista
[...]

To akurat zły przykład, bo on deklaruje  że sam załatwia reklamacje, gwarantuje brak cła, może wysłać też z polski bądź UK itd.. to jest coś pośredniego między sprzedawcą a pośrednikiem, znajdź sobie przykłady gdzie piszą wprost że towar jest z chin, tam się załatwia wszelkie reklamacje, może byc cło a oni są tylko osobami tworzącymi stronę u nas i pomagające załatwić formalności tej sprzedaży.

Data: 2011-07-20 11:14:56
Autor: Kamil
Dnia Tue, 19 Jul 2011 14:33:07 +0200, cyklista napisał(a):

znajdź sobie przykłady gdzie piszą wprost że towar jest z chin,

Kurde, a wydaje Ci się że np. smartfony Nokia produkowane są w naszym
kraju? I jakie znaczenie ma skąd pochodzi towar?

tam się załatwia wszelkie reklamacje, może byc cło

Opowiadasz herezje.

a oni są tylko osobami tworzącymi stronę u nas

ROTFL
Jesteś mi winien za czyszczenie oplutego monitora :)

i pomagające załatwić formalności tej sprzedaży.

Więc czym/kim jest sprzedawca w pierwszym z brzegu sklepiku osiedlowym?
Jest dokładnie osobą która "pomaga" przy zakupie jakiegoś towaru, rzeczy
etc. Ten sprzedawca ze sklepiku gdzies tam coś kupuje, transportuje,
wystawia i sprzedaje to Tobie. Jak będzie miał potrzebę to "zamówi" Ci
nawet coś czego nie ma w chwili obecnej na stanie, ale żeby zadowolić
klienta (i przy okazji zarobić) zrobi wiele. Nawet żebyś nie musiał
przychodzić do jego sklepu - poda Twój adres by towar dotarł bezpośrednio
do Ciebie :))))

Hehehehe
To co jakiś jełop sobie wypisuje w opisie, nie znaczy że to jest prawda
objawiona :)

Data: 2011-07-20 11:23:35
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-07-20 11:14, Kamil pisze:
ROTFL
Jesteś mi winien za czyszczenie oplutego monitora:)

Zawsze opluwasz monitor, jak nie rozumiesz jakiegoś postu?

--
Liwiusz

Data: 2011-07-20 12:59:33
Autor: cyklista
Użytkownik Kamil napisał:

[...]

Czyli według twojej definicji sprzedawcy: Ty na moją prośbę "podajcie proszę gdzie kupić internetowo X" wklejasz link do allegro lub jakiegoś sklepu. Ja go klikam wpłacam na podane tam konto i towar przychodzi do mnie. W razie reklamacji udzerzam do Ciebie bo to ty jesteś sprzedwacą, przecież pomogłeś mi w zakupie.

Data: 2011-07-20 18:31:39
Autor: mvoicem
(20.07.2011 12:59), cyklista wrote:
Użytkownik Kamil napisał:

[...]

Nie, bo nie jest nawet pośrednikiem. Ani nie wpłacasz mu żadnej kasy, ani też on nie oferuje on nic do sprzedaży.

p. m.

Data: 2011-07-19 12:15:30
Autor: Johnson
allegro, brak towaru na stanie
W dniu 2011-07-19 10:08, cyklista pisze:

Masz wygraną w sądzie o zwrot tej sumy.

od kontrahenta z CHIN

Od tego z kim zawierasz umowę, tego co daje gwarancje. Jak zawierasz z chińczykami to od chińczyka.

--
@2011 Johnson
http://db.tt/JzsPUMU

allegro, brak towaru na stanie