allegro - platnosc karta

Data: 2011-02-13 15:02:32
Autor: gostek
allegro - platnosc karta
Kupilem cos na aukcji. W ramach place z allegro mozna zaplacic karta. Ale nigdzie nie widze, by ktoras ze stron (kupujacy/sprzedajacy) ponosili za to dodatkowo prowizje, upps. Gdzie jest kruczek? Czy tez platnosc karta jest w ramach prowizji za aukcje?

Data: 2011-02-13 15:39:43
Autor: Paul
allegro - platnosc karta
W dniu 2011-02-13 15:02, gostek pisze:
[...]

w ramach prowizji za aukcjÄ™

Data: 2011-02-13 15:50:11
Autor: sTav
allegro - platnosc karta
gostek wrote:
[...]

Zapewne jest i to niemała, skoro wielu sprzedawców wręcz zastrzega że nie przzyjmuje PzA tylko i wyłacznie przelewy.

--
Pozdrowienia!
M.

Data: 2011-02-13 15:55:38
Autor: Paul
allegro - platnosc karta
W dniu 2011-02-13 15:50, sTav pisze:
Zapewne jest i to niemała, skoro wielu sprzedawców wręcz zastrzega że
nie przzyjmuje PzA tylko i wyłacznie przelewy.

bredzisz

Data: 2011-02-14 01:07:42
Autor: sTav
allegro - platnosc karta
Paul wrote:
W dniu 2011-02-13 15:50, sTav pisze:
Zapewne jest i to niemała, skoro wielu sprzedawców wręcz zastrzega że
nie przzyjmuje PzA tylko i wyłacznie przelewy.

bredzisz

 nastepnym razem plonk! - ostrzegam...

Data: 2011-02-14 01:17:39
Autor: Paul
allegro - platnosc karta
W dniu 2011-02-14 01:07, sTav pisze:

nastepnym razem plonk! - ostrzegam...

ROTFL

Data: 2011-02-13 16:14:45
Autor: mx
allegro - platnosc karta
Zapewne jest i to niemała, skoro wielu sprzedawców wręcz zastrzega że nie przzyjmuje PzA tylko i wyłacznie przelewy.

Takich sprzedawców to olewać CM. Pieniądze są na koncie w Allegro natychmiast, a na konto bankowe wpływają koło południa w dni robocze (elixir), bez grosza potrącenia. Jak nie masz auto, musisz zrobić wypłatę. Trzeba być kompletnym gamoniem i idiotą (a nawet na tej grupie tacy się pojawiają) aby mieć cokolwiek przeciwko PzA, w obecnej formie.

Data: 2011-02-13 16:55:20
Autor: RadoslawF
allegro - platnosc karta
Dnia 2011-02-13 16:14, U¿ytkownik mx napisa³:
Zapewne jest i to niema³a, skoro wielu sprzedawców wrêcz zastrzega ¿e nie przzyjmuje PzA tylko i wy³acznie przelewy.

Takich sprzedawców to olewaæ CM. Pieni±dze s± na koncie w Allegro natychmiast, a na konto bankowe wp³ywaj± ko³o po³udnia w dni robocze (elixir), bez grosza potr±cenia. Jak nie masz auto, musisz zrobiæ wyp³atê. Trzeba byæ kompletnym gamoniem i idiot± (a nawet na tej grupie tacy siê pojawiaj±) aby mieæ cokolwiek przeciwko PzA, w obecnej formie.

Z punktu widzenia kupuj±cego owszem, z punktu widzenia sprzedaj±cego
dok³adnie odwrotnie.

Pozdrawiam

Data: 2011-02-13 17:04:58
Autor: mx
allegro - platnosc karta
[...]

No ja nie mogê. A czemu¿ to "dok³adnie odwrotnie"?
Ja pisa³em z punktu widzenia SPRZEDAJ¡CEGO (tak korzysta³em). Dla Kupuj±cego, te¿ same zalety (kk) oczywi¶cie.

Data: 2011-02-13 17:08:54
Autor: Marcin Wasilewski
allegro - platnosc karta
U¿ytkownik "RadoslawF" <radoslawf@onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:ij8uta$gu7$1news.onet.pl...

Z punktu widzenia kupuj±cego owszem, z punktu widzenia sprzedaj±cego
dok³adnie odwrotnie.

Gdy¿? Co traci sprzedaj±cy wzglêdem sytuacji gdy kupuj±cy zap³aci np. przelewem?

Data: 2011-02-13 17:19:42
Autor: Paul
allegro - platnosc karta
W dniu 2011-02-13 17:08, Marcin Wasilewski pisze:
[...]

ego.

odpu¶æ sobie, szkoda dyskutowaæ z debilami.

Data: 2011-02-13 18:37:08
Autor: RadoslawF
allegro - platnosc karta
Dnia 2011-02-13 17:08, U¿ytkownik Marcin Wasilewski napisa³:

Z punktu widzenia kupuj±cego owszem, z punktu widzenia sprzedaj±cego
dok³adnie odwrotnie.

Gdy¿? Co traci sprzedaj±cy wzglêdem sytuacji gdy kupuj±cy zap³aci np. przelewem?

Nie ma znaczenia z jakiego ¼ród³a przyjd± pieni±dze, ma znaczenie
jak± drog±, je¶li przez PzA to s± pewne niedogodno¶ci.
Sugeruje poczytaæ odpowiednie w±tki na a.p.allegro.

Pozdrawiam

Data: 2011-02-13 18:57:15
Autor: Bogdan B.
allegro - platnosc karta
W dniu 2011-02-13 18:37, RadoslawF pisze:

Nie ma znaczenia z jakiego źródła przyjdą pieniądze, ma znaczenie
jaką drogą, jeśli przez PzA to są pewne niedogodności.
Sugeruje poczytać odpowiednie wątki na a.p.allegro.

A jakie to niedogodności, bo nie wiem? Cafe Allegro nie czytam.
Sam sprzedałem niedawno dwa przedmioty, jedna płatność w niedzielę 21:30
z PKO BP, druga w poniedziałek 6:30, pieniądze zobaczyłem w mBanku
w poniedziałek o 19:00 - może były wcześniej, ale nie sprawdzałem.
Mnie siÄ™ to podoba jako kupujÄ…cemu i sprzedajÄ…cemu.

Data: 2011-02-13 19:08:57
Autor: mvoicem
allegro - platnosc karta
(13.02.2011 18:57), Bogdan B. wrote:
[...]

Ale przecież nie może być tak że nas zmuszają do założenia oświetlenia
elektrycznego. Ja w swoim kantorku zawsze opalałem lampą naftową i nadal
będę to robił. A jakieś tam przeciwpożarowe to tylko zawracanie głowy i
próba wyciągnięcia ode mnie pieniędzy :).

p. m.

Data: 2011-02-13 19:20:18
Autor: Bogdan B.
allegro - platnosc karta
W dniu 2011-02-13 19:08, mvoicem pisze:
[...]

Słowem: "a my tak zawsze robili i było dobrze" ;-)
Ale ja zwykle piszÄ™ posty na serio, o czymÅ› co istnieje i co wiem.
Może się kiedyś wyleczę. Na razie zakładam, że inni też tak robią.

Data: 2011-02-13 22:03:11
Autor: mvoicem
allegro - platnosc karta
(13.02.2011 19:20), Bogdan B. wrote:
[...]

Na serio - mam wrażenie że ten cały opór przeciwko PzA jest na tej samej
zasadzie na jakiej ludzie sprzeciwiali się kolejom żelaznym, samojezdnym
maszynom, elektryczności i takim tam.

No i dla zasady - jak nam chcą narzucić to my będziem robić tak żeby nam
nie narzucili.

p. m.

Data: 2011-02-13 20:07:32
Autor: Marcin Wasilewski
allegro - platnosc karta
U¿ytkownik "RadoslawF" <radoslawf@onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:ij94s7$a25$1news.onet.pl...

Nie ma znaczenia z jakiego ¼ród³a przyjd± pieni±dze, ma znaczenie
jak± drog±, je¶li przez PzA to s± pewne niedogodno¶ci.
Sugeruje poczytaæ odpowiednie w±tki na a.p.allegro.
Pozdrawiam

Jak kto¶ nie jest przedsiêbiorc± i czasami sprzeda co¶ na allegro, to mu to "rybka".
Jak kto¶ jest przedsiêbiorc±, ma kasê fiskaln± i sprzedaje na allegro, to mu to "rybka".
Jak kto¶ jest przedsiêbiorc±, nie ma kasy fiskalnej i sprzedaje na allegro, to...

[...]

Kupujê bardzo czêsto na allegro i jako¶ zawsze mam paragon, wiêc te utrudnienia, to chyba tylko strasznych kombinatorów dotycz±.

Data: 2011-02-14 23:53:00
Autor: Tomasz Opalski
allegro - platnosc karta
sTav <marmro9@beztego.o2.pl> napisa³(a):

Zapewne jest i to niemal, skoro wielu sprzedawcow wrecz zastrzega ze nie przzyjmuje PzA tylko i wylacznie przelewy.

powiem tak - rzygaæ siê chce od tych narzekañ pse³dosprzedawców na allegro. Dla mnie z PzA zakupy na allegro w koñcu nabra³y sensu: 1) Licytujê, najczê¶ciej pó¼nym wieczorem lub nocy, bo wtedy mam na to czas
2) P³ace od rêki najczê¶ciej kart±, bo tak mi wygodnie, a nie jak akurat SzanPan sobie winszuje, czy co tam nie zawsze ¶wiadomie odklika³
3) Sprzedawca od strza³u dostaje t± kasê, a ja /wa¿ne/ info ¿e j± dosta³
4) W tym momencie mogê wymagaæ wysy³ki!
PzA ma dwie zalety. Odsiewa drobnych cwaniaczków co by tylko z rêki do rêki chcieli biznes za³atwiaæ, bez paragonu, bez gwarancji, bez odpowiedzialno¶ci, tylko na okr±g³e s³ówka w ofercie. Druga zaleta która zazwyczaj le¿y u podstaw narzekañ leszczy, a co dla mnie jako klienta jest najwa¿niejsze, to pe³na kontrola transakcji. Tu ju¿ nie ma ¶ciemy, ¿e ja ksiêgujê przelewy raz dziennie, ¿e mo¿e to mój bank zawali³, albo za pó¼no przelew z³o¿y³em lub bank spó³dzielczy sprzedawcy dzia³a inaczej ni¿ wszystkie inne i dlatego towar móg³ byæ wys³any dopiero tydzieñ po zalicytowaniu. Teraz wiem kiedy sprzedawca dosta³ kasê /od rêki/, wiem kiedy kurier j± dosta³ i kiedy paczka do mnie powinna przyj¶æ. Jak sprzedawca jest profi to kurierem mam towar 2 dni po zalicytowaniu, a jak jest drobnym gnojkiem to narzeka, bo dostaje negi za przetrzymywanie kasy lub sprzedawanie towaru którego nie ma. Ci profesjonalni sprzedawcy nie maja powodu obawiaæ siê PzA bo /póki co/ jest za free i bez problemów mog± szybko domykaæ transakcjê, sprzedaæ towar i inkasowaæ prowizjê od sprzeda¿y. A ¶ruciarze p³acz±.
A jak allegro bêdzie na tyle pazerne i g³upie ¿eby wprowadziæ op³atê za PzA, to c'est la vie. Zarówno kupuj±cy jak i sprzedaj±cy bêd± siê musieli do tego dostosowaæ, ale póki co nale¿y korzystaæ z dobrodziejstwa.

Tomek

Data: 2011-02-15 01:37:49
Autor: RadoslawF
allegro - platnosc karta
Dnia 2011-02-15 00:53, U¿ytkownik Tomasz Opalski napisa³:

[...]

Naiwno¶æ ludzka jest niezmierzona. Nie wiesz kiedy sprzedawca dosta³
pieni±dze na konto, informacja o wp³yniêciu pieniêdzy na konto jak±
dostajesz dotyczy konta PzA a nie konta sprzedawcy.

Pozdrawiam

Data: 2011-02-15 02:01:33
Autor: XYZ
allegro - platnosc karta
On 15.02.2011 01:37, RadoslawF wrote:
[...]

A jakie to ma dla kupuj±cego znaczenie? Wyp³ata pieniêdzy to ju¿ sprawa miêdzy sprzedaj±cym a po¶rednikiem. Kupuj±cy swoje zrobi³ i ma otrzymaæ od sprzedaj±cego to za co zap³aci³ po¶rednikowi (sprzedaj±cy posiada z po¶rednikiem umowê, wg której ten nie mo¿e uzale¿niaæ wys³ania przedmiotu od otrzymiania kasy na jego konto). Tak wiêc gdy jest "zap³acone" to towar ma byæ wys³any.

Data: 2011-02-15 02:04:23
Autor: RadoslawF
allegro - platnosc karta
Dnia 2011-02-15 02:01, U¿ytkownik XYZ napisa³:

[...]

To znajd¼ prawnika i zapytaj czy aby na pewno nie ma znaczenia ?
Bêdziesz bardzo zaskoczony odpowiedzi±.

Pozdrawiam

Data: 2011-02-15 20:32:13
Autor: XYZ
allegro - platnosc karta
On 15.02.2011 02:04, RadoslawF wrote:
[...]

Rozumiem, ¿e Ty ju¿ swojego prawnika zapyta³e¶ i znasz odpowied¼. Wiêc co konkretnie chcia³e¶ przekazaæ?

Data: 2011-02-15 23:17:33
Autor: RadoslawF
allegro - platnosc karta
Dnia 2011-02-15 20:32, U¿ytkownik XYZ napisa³:

To znajd¼ prawnika i zapytaj czy aby na pewno nie ma znaczenia ?
Bêdziesz bardzo zaskoczony odpowiedzi±.
Rozumiem, ¿e Ty ju¿ swojego prawnika zapyta³e¶ i znasz odpowied¼. Wiêc co konkretnie chcia³e¶ przekazaæ?

Dok³adnie to co napisa³em wy¿ej. Zapytaj prawnika.

Pozdrawiam

Data: 2011-02-16 00:29:36
Autor: XYZ
allegro - platnosc karta
On 15.02.2011 23:17, RadoslawF wrote:
[...]

Nie czujê siê w obowi±zku rozwiewaæ Twoich urojeñ. Sam zapytaj, bo na pierwszy rzut oka widaæ, ¿e masz o tym zerowe pojêcie.

Data: 2011-02-16 14:43:21
Autor: Tomasz Opalski
allegro - platnosc karta
RadoslawF <radoslawf@onet.pl> napisa³(a):

To znajd¼ prawnika i zapytaj czy aby na pewno nie ma znaczenia ?
Bêdziesz bardzo zaskoczony odpowiedzi±.

No na lito¶æ... A mo¿e jeszcze S±d Najwy¿szy, NIK, ABW i CBA? Rozumiem, ¿e za ka¿dym razem jak zap³acisz plastikiem osiedlowym w spo¿ywczaku, to ka¿dorazowo pouczasz ekspedientkê i dzwonisz ak³ajera, ¿e powinni siê na gwa³t kontaktowa z prawnikiem?
Jeszcze trochê i dojdziemy do argumentacji ¿e tylko waluta zabezpieczona z³otem jak 100 lat temu by³a pewna, a teraz to szwindel w czystym przejawie.

Data: 2011-02-16 15:49:08
Autor: Jarek Andrzejewski
allegro - platnosc karta
On Wed, 16 Feb 2011 14:43:21 +0000 (UTC), "Tomasz Opalski"
<okemot.SKASUJ@gazeta.pl> wrote:

Jeszcze trochê i dojdziemy do argumentacji ¿e tylko waluta zabezpieczona z³otem jak 100 lat temu by³a pewna, a teraz to szwindel w czystym przejawie.

a kto¶ to  kwestionuje? :-)
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-02-15 10:10:56
Autor: Robert Kois
allegro - platnosc karta
Dnia Tue, 15 Feb 2011 01:37:49 +0100, RadoslawF napisa³(a):

Naiwno¶æ ludzka jest niezmierzona. Nie wiesz kiedy sprzedawca dosta³
pieni±dze na konto, informacja o wp³yniêciu pieniêdzy na konto jak±
dostajesz dotyczy konta PzA a nie konta sprzedawcy.

No i? A kupuj±cy dostaje towar kilka dni od zap³acenia. To ci jako¶ nie
przeszkadza?

--
Kojer

Data: 2011-02-15 11:05:34
Autor: RadoslawF
allegro - platnosc karta
Dnia 2011-02-15 10:10, U¿ytkownik Robert Kois napisa³:

[...]

Taka specyfika zakupów na odleg³o¶æ, musisz poczekaæ na towar
niezale¿nie od formy p³atno¶ci.

Pozdrawiam

Data: 2011-02-15 13:06:05
Autor: Robert Kois
allegro - platnosc karta
Dnia Tue, 15 Feb 2011 11:05:34 +0100, RadoslawF napisa³(a):

[...]

Mogê zap³aciæ przy odbiorze, pokryjesz jako sprzedawca koszty tak jak
allegro pokrywa PzA?

--
Kojer

Data: 2011-02-15 15:54:43
Autor: RadoslawF
allegro - platnosc karta
Dnia 2011-02-15 13:06, U¿ytkownik Robert Kois napisa³:

[...]

Od kiedy sprzedawca pokrywa koszty p³atno¶ci przy odbiorze i jakie
koszty pokrywa PzA ?

Pozdrawiam

Data: 2011-02-15 16:26:09
Autor: Robert Kois
allegro - platnosc karta
Dnia Tue, 15 Feb 2011 15:54:43 +0100, RadoslawF napisa³(a):

[...]

No w³asnie nie pokrywa. Ja p³acê i czekam i to jest wed³ug sprzedawców ok,
mo¿e niech sprzedawca te¿ poczeka? Bêdzie uczciwie. Przy PzA sprzedawca nie
ponosi kosztów gdy ma gotówkê z góry, dlaczego kupuj±cy ma ponosiæ gdy ma
towar z góry?
i jakie koszty pokrywa PzA ?

Choæby prowizjê za p³atno¶æ kart±.

--
Kojer

Data: 2011-02-15 16:42:00
Autor: RadoslawF
allegro - platnosc karta
Dnia 2011-02-15 16:26, U¿ytkownik Robert Kois napisa³:

[...]

To nie wprowadzaj ludzi w b³±d.

i jakie koszty pokrywa PzA ?

Choæby prowizjê za p³atno¶æ kart±.

My¶lisz ¿e wprowadzaj±c taka opcjê jako dodatek do PzA nie wynegocjowali
braku prowizji przynajmniej na pocz±tku ?

Pozdrawiam

Data: 2011-02-15 21:16:39
Autor: Robert Kois
allegro - platnosc karta
Dnia Tue, 15 Feb 2011 16:42:00 +0100, RadoslawF napisa³(a):

[...]

A gdzie¶ wprowadzi³em? Mo¿e przeczytaj jeszcze raz, tym razem ze
zrozumieniem. Nie pisa³em, ¿e sprzedawca pokrywa, zaproponowa³em by to
robi³.
Nie dostrzegasz tego, ¿e sprzedaj±cy jest uprzywilejowany wzglêdem
kupujacego. Ma pieni±dze szybciej ni¿ wyda towar.

i jakie koszty pokrywa PzA ?
Choæby prowizjê za p³atno¶æ kart±.
My¶lisz ¿e wprowadzaj±c taka opcjê jako dodatek do PzA nie wynegocjowali
braku prowizji przynajmniej na pocz±tku ?

Ju¿ widzê jak visa/mc i wszystkie banki na ¶wiecie biegn± i oddaj± allegro
swoj± kasê. Mogli wynegocjowaæ lepsze warunki, te¿ to mo¿esz zrobiæ jak
bêdziesz mia³ odpowiednio du¿e obroty.

--
Kojer

Data: 2011-02-15 11:07:25
Autor: spammtrapp
allegro - platnosc karta
W dniu 2011-02-15 01:37, RadoslawF pisze:
Naiwno¶æ ludzka jest niezmierzona. Nie wiesz kiedy sprzedawca dosta³
pieni±dze na konto, informacja o wp³yniêciu pieniêdzy na konto jak±
dostajesz dotyczy konta PzA a nie konta sprzedawcy.

Znaczy jak w spozywczym zaplace kredytówka to babka ma od razu kase na koncie?

Data: 2011-02-16 14:26:23
Autor: Tomasz Opalski
allegro - platnosc karta
[...]

Powa¿ka? No to rzeczywi¶cie sprzeda³e¶ tajemnicê. Uwa¿aj ¿eby Ci rosyjska mafia za to czapy nie sprzeda³a :^)
Po pierwsze z mojego konta zchodzi od strza³u i od razu sprzedawca dostaje o tym info, wic nie m margines na krentactwa, ¿e pieni±dze mu nie dosz³y.  Poza tym nawet je¶li fizycznie kasê przeleje do swojego banku z jednodniowym opó¼nieniem, to o co ta histeria? PzA u³atwia i przyspiesza obrot co per saldo da sprzedawców jest korzystne bo zwiêkszaj± obroty. PS. Pos³uguj±c siê Twoj± logik±, to wys³anie towaru za pobraniem, to pewna plajta dla sprzedawcy. --

Data: 2011-02-15 16:04:11
Autor: sTav
allegro - platnosc karta
Tomasz Opalski wrote:
sTav <marmro9@beztego.o2.pl> napisa³(a):

Zapewne jest i to niemal, skoro wielu sprzedawcow wrecz zastrzega ze
nie przyjmuje PzA tylko i wylacznie przelewy.

[...]

Sprzedawca nie dostaje *kasy*, tylko *maila* z allegro ze kupujacy zap³aci³ w formie PzA
Róznica miêdzy realn± kas± a mailem nie wymaga wyja¶nieñ.

Argument o wy¿szo¶ci czy wygodzie p³acenie kart± jest dyskusyjny. ¯aden problem skopiowaæ dane sprzedawcy z maila i wkleiæ je w zlecenie przelewu w swoim banku, - rano kasa wyjdzie nawet je¶li zleca³e¶
w nocy.

Nic i nikogo nie odsiewa. Informacje o fakturach, paragonach, gwarancjach itp. s± g**** warte. O realnej prawdziwo¶ci tych informacji i tak dowiesz siê *po* kupnie, a o odpowiedzialno¶ci mo¿esz sobie pomarzyæ do czasu zg³oszenia na policjê ewidentnego oszustwa o znacznej warto¶ci.

[...]

Sprzedawca nie wysy³a towaru na podstawie maila, tylko po zaksiêgowaniu wp³ywu.

Nawet jak wy¶lesz przelewem na konto sprzedawcy, zawsze jest mo¿liwo¶æ ¿e przelew nie dotar³ w przewidzianym czasie. (bo n.p. system w banku nadawcy lub odbiorcy zawis³).

PzA wyd³u¿a droge mamony do sprzedawcy, a w przypadku po¶redników (karta) tym bardziej.

Teraz wiem kiedy sprzedawca dosta³ kasê /od rêki/,

Nieprawda. Nie wiesz!
Podobnie jak nie wiesz kiedy na koncie sklepu w którym zap³aci³e¶ kart±, kwota zosta³a *zaksiêgowana*.

Ca³a Twoja powy¿sza argumentacja jest w pewnym sensie off topic, bowiem w±tkiem g³ównym by³o pytanie czy i jakie niedogodno¶ci (dla *sprzedawcy!*) p³yn± z PzA. Miarodajnie w tym temacie móg³by wypowiadaæ siê tylko *sprzedawca*, a *nie* *kupuj±cy*.

Wiadomo ¿e Allegro pobiera prowizjê od sprzedawcy, wiadomo te¿ ¿e prowizje pobieraj± tak¿e po¶rednicy jak Visa, MC itd. Czy i w jakim stopniu ta druga prowizja wp³ywa na t± pierwsz± móg³by odpowiedzieæ tylko sprzedawca który akceptowa³ *ró¿ne* formy p³atno¶ci.
Ksiêgowanie *wp³ywu* przez bank sprzedawcy odbywa siê (w przypadku kart) po akceptacji transakcji przez organizacjê p³atnicz±, co trwa zwykle do 2 dni, ale do¶æ czêsto znacznie d³u¿ej.
Sprzedawca oczekuje realnej kasy (o ile nie wysy³a "za pobraniem), bo czêsto z tej¿e kasy (o ile nie jest hurtownikiem) op³aca opakowanie i wysy³kê.

Sam jestem (jak do tej pory) wy³±cznie kupuj±cym, p³ac±cym g³ównie przez PzA, ale *fakt* ¿e coraz czê¶ciej widujê zastrze¿enia na aukcjach, ¿e sprzedawca nie akceptuje PzA musi nie¶æ jakie¶ negatywne konotacje.

--
Pozdrowienia!
M.

Data: 2011-02-15 16:30:41
Autor: Robert Kois
allegro - platnosc karta
Dnia Tue, 15 Feb 2011 16:04:11 +0100, sTav napisa³(a):

Sprzedawca oczekuje realnej kasy (o ile nie wysy³a "za pobraniem), bo czêsto z tej¿e kasy (o ile nie jest hurtownikiem) op³aca opakowanie i wysy³kê.

Op³aca zwykle towar niestety. Inaczej dzieñ opó¼nienia przy PzA nic by mu
nie robi³. I nie b±d¼my ¶mieszni, jak go nie stac by za³o¿yæ 1-2 dni parê
z³otych na wysy³kê to powinien siê przekwalifikowac i zaj±æ czym¶ innym. Im mniej takich pseudosprzedawców tym lepiej i twardo nalezy piêtnowaæ
opó¼nienia w wysy³ce w ocenach i komentarzach.

--
Kojer

Data: 2011-02-15 17:26:45
Autor: sTav
allegro - platnosc karta
Robert Kois wrote:
[...]

                                                                   ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
1-2 dni parê z³otych na wysy³kê to powinien siê przekwalifikowac i
zaj±æ czym¶ innym. Im mniej takich pseudosprzedawców tym lepiej i
twardo nalezy piêtnowaæ opó¼nienia w wysy³ce w ocenach i komentarzach.

Wiele osób (w tym szczególnie "Supersprzedawców"), sprzedaje towary o warto¶ci ni¿szej  lub zbli¿onej do cen opakowania i wysy³ki.
Gdyby mieli "zak³adaæ" w³asn± kasê na koszty przesy³ek, to ponosili by ewidentne straty na takim kredytowaniu kupuj±cych.
Wcale im siê nie dziwiê, ¿e tego nie robi± i robiæ nie bêd±.

--
Pozdrowienia!
M.

Data: 2011-02-16 12:30:00
Autor: Michal Tyrala
allegro - platnosc karta
On Tue, 15 Feb 2011 17:26:45 +0100, sTav wrote:
[...]

Nie robia? Najwyrazniej dzialamy na roznych allegro. Ewentualnie ja lepiej unikam dziadostwa.
--
Micha³

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2011-02-15 16:36:23
Autor: Rafa³
allegro - platnosc karta
W dniu 2011-02-15 16:04, sTav pisze:
[...]

A co je¶li nie mam tej kasy? S³ysza³e¶ kiedy¶ o kartach kredytowych?

Sprzedawca nie wysy³a towaru na podstawie maila, tylko po zaksiêgowaniu
wp³ywu.

I to jest ten buracki polski biznes. Wiesz kiedy TPSA odblokowuje telefon? Nie, nie kiedy zaksiêguj± wp³atê. W momencie kiedy im zg³osisz, ¿e wp³aci³e¶. Ale pan Henio co sprzedaje skarpety musi mieæ te 15 z³otych na koncie, bo nawet nie ma za co kupiæ tych skarpet od swojej te¶ciowej, która je szyje.

Sam jestem (jak do tej pory) wy³±cznie kupuj±cym, p³ac±cym g³ównie przez
PzA, ale *fakt* ¿e coraz czê¶ciej widujê zastrze¿enia na aukcjach, ¿e
sprzedawca nie akceptuje PzA musi nie¶æ jakie¶ negatywne konotacje.

Bo te misie kwadratowe kupuj± towar dopiero jak dostan± pieni±dze klienta, sprzedaj± powietrze. I dlatego ich tak boli te 3 dni opó¼nienia. A jak sprzedawca mi wyskakuje z tekstem "PzA niet" to szukam innego. Z regu³y i tak w sklepach internetowych taniej (i o dziwo mo¿na kart± p³aciæ!)

--
Raf

Data: 2011-02-15 16:47:04
Autor: RadoslawF
allegro - platnosc karta
Dnia 2011-02-15 16:36, U¿ytkownik Rafa³ napisa³:

[...]

Najpierw jeden dzieñ opó¼nienia, teraz ju¿ trzy dni. Jak siê rozkrêcicie
to przyznacie ¿e bywaj± i piêciodniowe. :-)

Pozdrawiam

Data: 2011-02-15 18:03:27
Autor: mx
allegro - platnosc karta
"RadoslawF"  wrote in message news:
Najpierw jeden dzieñ opó¼nienia, teraz ju¿ trzy dni. Jak siê rozkrêcicie
to przyznacie ¿e bywaj± i piêciodniowe. :-)

Rados³awieF i sTavie co Wy pird....... Nó¿ siê w kieszeni otwiera!
PzA nie jest po to aby sprzedawca mia³ kasê w swoim banku natychmiast, tylko aby mia³ pewno¶æ, ¿e kasa do niego dotrze. Nie wa¿ne, po 3 minutach czy po 3 dniach. P³atno¶ci PzA nie mo¿na cofn±æ. Jak masz towar na sk³adzie, to czy go wy¶lesz natychmiast, czy jak ten pazerny sku...syn potrzymasz go jeszcze trzy dni, to koszty masz jednakowe. Tylko kupuj±cy zadowolony. Takich têpaków, na kasê czekaj±cych, nale¿y têpiæ i ³ukiem szerokim omijaæ.

Data: 2011-02-15 18:11:47
Autor: RadoslawF
allegro - platnosc karta
Dnia 2011-02-15 18:03, U¿ytkownik mx napisa³:

[...]

Z punktu widzenia sprzedawców lepiej mieæ pieni±dze na koncie (w³asnym)
ni¿ mieæ pewno¶æ ¿e wp³yn± jak kto¶ sobie na odsetkach odrobinê
dorobi.  :-)
A co do mo¿liwo¶ci cofniêcia wp³aty , poczytaj trochê na ten temat
w zwi±zku z p³atno¶ciami kart± kredytow± i podobnymi.

Sugerowa³ bym te¿ wiêcej spokoju i w³asnej wiedzy a mniej inwektyw.

Pozdrawiam

Data: 2011-02-15 18:40:35
Autor: mvoicem
allegro - platnosc karta
(15.02.2011 18:11), RadoslawF wrote:
[...]

Czyli ca³y ten szum o top ze sobie A dorobi na odsetkach?

p. m.

Data: 2011-02-15 20:29:47
Autor: RadoslawF
allegro - platnosc karta
Dnia 2011-02-15 18:40, U¿ytkownik mvoicem napisa³:

[...]

Nie tylko, do tego dochodzi fakt czekania przez kupuj±cego na pieni±dze
a czasami w ramach odegrania siê sprzedaj±cy uzale¿nia wys³anie towaru
od zaksiêgowania kasy na swoim koncie co potrafi zaskoczyæ
niezorientowanego w problemie kupuj±cego b³êdnie uto¿samiaj±cego
konto PzA z kontem sprzedaj±cego.
I o ile kupujesz masówkê od firm to problemu mo¿esz nie spotkaæ
je¶li jednak kupujesz w allegro towary kolekcjonerskie sprzedawane
nie przez firmy a przez osoby prywatne to mo¿esz siê naci±æ.

Pozdrawiam

Data: 2011-02-15 20:35:26
Autor: Mirek Ptak
allegro - platnosc karta
Dnia 2011-02-15 18:40, *mvoicem* napisa³, a mnie co¶ podkusi³o, ¿eby odpisaæ:
> [...]
>  dorobi.:-)
Czyli ca³y ten szum o top ze sobie A dorobi na odsetkach?

Na razie - idê o spory zak³ad, ¿e jak ju¿ siê naród przyzwyczai to siê pojawi prowizja za PzA.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2011-02-16 00:11:10
Autor: Wojciech Bancer
allegro - platnosc karta
On 2011-02-15, RadoslawF <radoslawf@onet.pl> wrote:

Z punktu widzenia sprzedawców lepiej mieæ pieni±dze na koncie (w³asnym)
ni¿ mieæ pewno¶æ ¿e wp³yn± jak kto¶ sobie na odsetkach odrobinê
dorobi.  :-)

No lito¶ci. Poka¿ mi jako¶ sensownie oprocentowany RB dla DG, proszê.
Ju¿ nie mówi±c o tym, ¿e koszty ksiêgowania tego pewnie bêd± wy¿sze
ni¿ zyski.

--
Wojciech Bañcer
proteus@post.pl

Data: 2011-02-16 08:23:57
Autor: Jarek Andrzejewski
allegro - platnosc karta
On Wed, 16 Feb 2011 00:11:10 +0000 (UTC), Wojciech Bancer
<proteus@post.pl> wrote:

No lito¶ci. Poka¿ mi jako¶ sensownie oprocentowany RB dla DG, proszê.

Alior: 6 i 2/3 % :-) Ale to siê i tak "nie liczy", bo tylko 9000 z³
jest tak oprocentowane, a nadwy¿ka - nie.

Data: 2011-02-16 15:41:26
Autor: Kris
allegro - platnosc karta

U¿ytkownik "Wojciech Bancer" <proteus@post.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:slrnilm5gu.13c.proteuspl-test.org...
On 2011-02-15, RadoslawF <radoslawf@onet.pl> wrote:

[...]

Ju¿ kiedys te "zyski" na odstkach liczy³em.
1mln z³otych "przetrzymany" na rachunku przez PaYu przez jeden dzieñ daje ok 130z³ zysku. Zak³adam ioprocentowanie 5% w skli roku a to raczej nie realne. Ale niech bêdzie to 5%. Czy 130z³ zysku dziennie to jakas zawrotna kwota dla firmy takiej jak PayU?

Krzysiek

Data: 2011-02-16 17:53:34
Autor: Andrzej Kubiak
allegro - platnosc karta
Dnia Wed, 16 Feb 2011 15:41:26 +0100, Kris napisa³(a):

Czy 130z³ zysku dziennie to jakas zawrotna kwota dla firmy takiej jak PayU?

Ze trzy sprz±taczki za to op³ac±, jakby nie patrzeæ :)

AK

Data: 2011-02-15 17:42:58
Autor: sTav
allegro - platnosc karta
Rafa³ wrote:
[...]

To jest niestosowna uwaga "ad personam".
Wyobra¼ sobie: Tak, s³ysza³em.

Jak kto¶ kupuje kredytówk±, to jego problem (i dodatkowe ryzyko ¿e dane wyciekn±, co siê ju¿ przymajmniej raz Allegro zdarzy³o).

[...]

To akurat ma siê nijak do w±tku.

 Ale pan Henio co sprzedaje skarpety musi mieæ
te 15 z³otych na koncie, bo nawet nie ma za co kupiæ tych skarpet od
swojej te¶ciowej, która je szyje.

Jakby je *sam* szy³, to te¿ jest jego *prawo* tego wymagaæ.
Niby z jakiego powodu mia³by udzielaæ kredytu?
Polski "buracki biznes" polega na obowi±zku kredytowania nabywców?

--
Pozdrowienia!
M.

Data: 2011-02-15 17:44:44
Autor: spammtrapp
allegro - platnosc karta
W dniu 2011-02-15 17:42, sTav pisze:
Jakby je *sam* szy³, to te¿ jest jego *prawo* tego wymagaæ.
Niby z jakiego powodu mia³by udzielaæ kredytu?
Polski "buracki biznes" polega na obowi±zku kredytowania nabywców?

Rozumiem ¿e nigdzie nie p³acisz kart±?

Data: 2011-02-15 21:31:19
Autor: sTav
allegro - platnosc karta
spammtrapp wrote:
[...]

A co to ma do powy¿szego, które (powtórzê):
 dotyczy kosztu n.p. znacznej ilo¶ci wysy³ek towaru "na kredyt" (t.j. przed otrzymaniem nale¿no¶ci zarówno za towar jak i przesy³kê)?

--
Pozdrowienia!
M.

Data: 2011-02-15 22:39:38
Autor: mvoicem
allegro - platnosc karta
(15.02.2011 21:31), sTav wrote:
spammtrapp wrote:
[...]

A to do tego, ¿e jak gdzie¶ p³acisz kart±, to sprzedawca ponosi koszt
(towaru, zapakowania, obs³ugi, lokalu) wg twoich kryteriów na kredyt, tj
zanim te pieni±dze bêdzie móg³ mieæ fizycznie w rêkach.

Tak¿e sorry, ale buraczany biznes to jest najlepsze okre¶lenie takich co
p³acz± za tym ¿e 3 dni bêd± czekaæ na pieni±dze, mimo ¿e maj± 100%
pewno¶ci ¿e je bêd± mieæ (a wiêc nie kredytuj± kupuj±cego, tylko A).

p. m.

Data: 2011-02-15 22:59:00
Autor: Kamil Joñca
allegro - platnosc karta
mvoicem <mvoicem@gmail.com> writes:

[...]
p³acz± za tym ¿e 3 dni bêd± czekaæ na pieni±dze, mimo ¿e maj± 100%
pewno¶ci ¿e je bêd± mieæ (a wiêc nie kredytuj± kupuj±cego, tylko A).

Noo, zawsze allegro mo¿e upa¶æ :P

KJ

--
http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swinki-w-new-jersey/
Linux: The OS people choose without $ 200,000,000 of persuasion.

Data: 2011-02-15 14:19:24
Autor: MK
allegro - platnosc karta
On 15 Lut, 22:59, kjo...@poczta.onet.pl (Kamil Joñca) wrote:
mvoicem <mvoi...@gmail.com> writes:

[...]

> p³acz± za tym ¿e 3 dni bêd± czekaæ na pieni±dze, mimo ¿e maj± 100%
> pewno¶ci ¿e je bêd± mieæ (a wiêc nie kredytuj± kupuj±cego, tylko A).

Noo, zawsze allegro mo¿e upa¶æ :P

A 'sprzedawcy' moze zajac konto komornik i wtedy nie bedzie mial za co
wyslac przesylki. No, ale przeciez nie bedzie mial czego wyslac... ;).
PzA ma chronic kupujacych, nikt juz nie pamieta jak to osoby probujace
kupic cos na allegro wysylaly kase na podstawione konta? Teraz Allegro
bierze na siebie odpowiedzialnosc prawidlowego przekazania srodkow.

MK

Data: 2011-02-15 23:17:09
Autor: mx
allegro - platnosc karta
"sTav"  wrote in message news:
A co to ma do powy¿szego, które (powtórzê):
dotyczy kosztu n.p. znacznej ilo¶ci wysy³ek towaru "na kredyt" (t.j. przed otrzymaniem nale¿no¶ci zarówno za towar jak i przesy³kê)?

Ale jak czêsto zdarza siê te 2-3 dni, w weekendy? Moje ostatnie "rêczne" wyp³aty:

Status                 Kwota        Data utworzenia             Data zakoñczenia
Zakoñczona     380,00 z³     2011-02-08 22:09:50     2011-02-09 11:22:42
Zakoñczona     191,00 z³     2011-02-07 08:38:05     2011-02-08 11:04:03
Zakoñczona     241,00 z³     2011-02-01 21:23:22     2011-02-02 11:04:32
Zakoñczona     431,00 z³     2011-01-30 23:00:34     2011-01-31 11:47:43
Zakoñczona     216,60 z³     2011-01-27 13:56:52     2011-01-28 11:46:24

Zlecenie w nocy , a nawet rano, przed 9:00 - na moim koncie w I sesji. ZAWSZE!
Jak móg³bym czekaæ z wysy³k±?

Data: 2011-02-15 23:20:45
Autor: mx
allegro - platnosc karta
Zlecenie w nocy , a nawet rano, przed 9:00 - na moim koncie w I sesji. ZAWSZE!
Jak móg³bym czekaæ z wysy³k±?
No nie, to poranne to dotar³o nastêpnego dnia. Ale przed pó³noc± OK.

Data: 2011-02-15 23:39:59
Autor: spammtrapp
allegro - platnosc karta
W dniu 2011-02-15 21:31, sTav pisze:
A co to ma do powy¿szego, które (powtórzê):
dotyczy kosztu n.p. znacznej ilo¶ci wysy³ek towaru "na kredyt" (t.j.
przed otrzymaniem nale¿no¶ci zarówno za towar jak i przesy³kê)?

Juz Ci odpowiedzieli, mam powtórzyc czy zaczniesz chodziæ wszedzie z gotówk± aby czasami nie naraziæ sprzedawców na drobne niedogodnosci. B±d¼ konsekwentny ! :D

Data: 2011-02-16 14:43:10
Autor: sTav
allegro - platnosc karta
spammtrapp wrote:
[...]

Dalsz± dyskusjê uwa¿am za zbêdn±, skoro nie potrafi³e¶ doczytaæ w moich poprzednich postach, ¿e sam korzysta³em z PzA, a moje posty tylko zasygnalizowa³y pojawiaj±ce siê coraz czê¶ciej i liczniej zastrze¿enia sprzedawców co do tej formy p³atno¶ci.

--
Pozdrowienia!
M.

Data: 2011-02-16 15:53:56
Autor: Kris
allegro - platnosc karta

U¿ytkownik "sTav" <marmro9@beztego.o2.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:4d5bd470$0$2457$65785112news.neostrada.pl...
[...]

A moim zdaniem jest wrêcz przeciwnie- ja zauwazy³em coraz mniej zastrzezen sprzedawców co do tej formy p³atnosci a coraz wiêcej zacheceñ do korzystania z PzA.

Data: 2011-02-16 08:03:59
Autor: xbartx
allegro - platnosc karta
Dnia Tue, 15 Feb 2011 17:42:58 +0100, sTav napisał(a):

Jak ktoś kupuje kredytówką, to jego problem (i dodatkowe ryzyko że dane
wyciekną, co się już przymajmniej raz Allegro zdarzyło).

Jak nie masz pojęcia, to nie wprowadzaj ludzi w błąd. Transakcje kartami dla Allegro obsługuje bodajże Polcard i on im na pewno żadnych danych odnośnie właściciela karty nie przekazuje.

--
xbartx

Data: 2011-02-16 12:32:42
Autor: Michal Tyrala
allegro - platnosc karta
On Tue, 15 Feb 2011 17:42:58 +0100, sTav wrote:
 Jak kto¶ kupuje kredytówk±, to jego problem (i dodatkowe ryzyko ¿e  dane wyciekn±, co siê ju¿ przymajmniej raz Allegro zdarzy³o).

Dane *kart* wyciekna z *allegro*? W moim allegro siê dane karty podaje
Polcardowi, allegro ich na oczy nie oglada.

Data: 2011-02-16 13:33:33
Autor: Olgierd
allegro - platnosc karta
Dnia Wed, 16 Feb 2011 12:32:42 +0000, Michal Tyrala napisał(a):

 Jak ktoÅ› kupuje kredytówkÄ…, to jego problem (i dodatkowe ryzyko że
 dane wycieknÄ…, co siÄ™ już przymajmniej raz Allegro zdarzyÅ‚o).

Dane *kart* wyciekna z *allegro*? W moim allegro siÄ™ dane karty podaje
Polcardowi, allegro ich na oczy nie oglada.

I w zasadzie w tym momencie można zaprzestać dyskusji z owym trollem niesłychanym.

--
:-) Olgierd
Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

Data: 2011-02-16 15:17:56
Autor: witrak()
allegro - platnosc karta
Olgierd wrote:
Dnia Wed, 16 Feb 2011 12:32:42 +0000, Michal Tyrala napisa³(a):

[...]

I w zasadzie w tym momencie mo¿na zaprzestaæ dyskusji z owym trollem nies³ychanym.

Hm, ale - przez b³êdne ciêcie postów - nie wiadomo, kto jest tym
trollem nies³ychanym, Tyra³a ?
;-)

witrak()

Data: 2011-02-16 15:07:15
Autor: Olgierd
allegro - platnosc karta
Dnia Wed, 16 Feb 2011 15:17:56 +0100, witrak() napisał(a):

I w zasadzie w tym momencie można zaprzestać dyskusji z owym trollem
niesłychanym.

Hm, ale - przez błędne cięcie postów - nie wiadomo, kto jest tym trollem
niesłychanym, Tyrała ?

Czemu błędne?

Data: 2011-02-16 15:37:40
Autor: Jacek Politowski
allegro - platnosc karta
In article <pan.2011.02.16.15.07.14@rudak.org>
Olgierd <no.email.no.spam@no.problem> wrote:
Dnia Wed, 16 Feb 2011 15:17:56 +0100, witrak() napisa³(a):

Hm, ale - przez b³êdne ciêcie postów - nie wiadomo, kto jest tym trollem
nies³ychanym, Tyra³a ?

Czemu b³êdne?

Bo zostawiasz tylko jedn± wrotkê, a nie wszystkich, których cytujesz.

--
Jacek Politowski

Data: 2011-02-15 18:15:59
Autor: mvoicem
allegro - platnosc karta
(15.02.2011 16:04), sTav wrote:

[...]

Dla Ciebie mo¿e nie jest to problem, dla mnie jest.

¯eby zap³aciæ kart±, muszê wstukaæ numer, datê i ccv , które i tak
prawie znam na pamiêæ. Circa 4 ruchów.

¯eby zrobiæ przelew, muszê:
1. odszukaæ numer konta w mailu, upewniæ siê wcze¶niej ¿e to jest
w³a¶ciwy mail (np. kto¶ trzeci mi nie podsun±³ konta, co siê ponoæ
zdarza³o), skopiowaæ numer konta do clipboardu (co najmniej 4 ruchy),

2. otworzyæ now± kartê/okno przegl±darki,

3. na przyk³ad w mbanku:
 - wklepaæ https://www.mbank.com.pl w pasek adresu, podaæ numer klienta
i has³o, klapn±æ enter (4 ruchy),
 - klikn±æ na rachunek, klikn±æ na przelew dowolny, wype³niæ s±¿nisty
formularz, klikn±æ "wy¶lij" (4 ruchy w tym 1 upierdliwy),
 - odszukaæ komórkê, odczytaæ wiadomo¶æ, przepis±æ numer z SMSA do
banku, klikn±æ "potwierd¼" (3 upierdliwe ruchy),

Razem 15 ruchów w tym 4 upierdliwe.

Dodaj do tego, ¿e jak kto¶ ma w inteligo, to musi zdrapywaæ kartê kodów,
jak kto¶ ma w millenium czy bph, to musi wype³niaæ maskowane has³o.

Dodatkowo, jak w Millenium p³acisz w nocy, to przelew wychodzi o 12
nastênego dnia (geniusz jaki¶ to widaæ projektowa³).

Trudno w tym wszystkim mówiæ o wygodzie klienta. W zadowolenie klienta
to podobno najwa¿niejsza sprawa dla sprzedawcy :).

p. m.

Data: 2011-02-15 18:30:48
Autor: MarekZ
allegro - platnosc karta
U¿ytkownik "mvoicem" <mvoicem@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:4d5ab4cf$0$2448$65785112@news.neostrada.pl...

¯eby zrobiæ przelew, muszê:
[...]
Razem 15 ruchów w tym 4 upierdliwe.

O bogini! Tak to opisa³e¶, ¿e a¿ poczu³em siê zmêczony na sam± my¶l o zap³aceniu za cokolwiek. Powiniene¶ pisaæ opowiadania. :)

Data: 2011-02-16 12:23:32
Autor: Michal Tyrala
allegro - platnosc karta
On Tue, 15 Feb 2011 16:04:11 +0100, sTav wrote:
> PzA ma dwie zalety. Odsiewa drobnych cwaniaczków co by tylko z rêki
> do rêki chcieli biznes za³atwiaæ, bez paragonu, bez gwarancji, bez
> odpowiedzialno¶ci, tylko na okr±g³e s³ówka w ofercie.

 Nic i nikogo nie odsiewa.

Nie?

Zatem pochwalisz siê pewnie nickiem z allegro, zebysmy wiedzieli w co
nie wdepnac?

Data: 2011-02-16 14:33:11
Autor: Tomasz Opalski
allegro - platnosc karta
sTav <marmro9@beztego.o2.pl> napisa³(a):

Nieprawda. Nie wiesz!
Podobnie jak nie wiesz kiedy na koncie sklepu w którym zap³aci³e¶ kart±, kwota zosta³a *zaksiêgowana*.

No w³a¶nie w tym rzecz. To kiedy fizycznie sprzedawca to sobie poksiêguje wp³aty mnie jako kupuj±cego nic a nic nie obchodzi. Analogicznie jak przy p³atno¶ci plastikiem jako¶ nikt nie kwitnie przy kasie sklepowej i a¿ ciotka z ksiêgowo¶ci dostanie i zaksiêguje wyci±g od ak³ajera. Jest potwierdzenie ¿e dokona³em p³atno¶ci, dostaje towar. --

Data: 2011-02-16 15:33:47
Autor: Kris
allegro - platnosc karta

U¿ytkownik "sTav" <marmro9@beztego.o2.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:4d5a95ef$0$2451$65785112news.neostrada.pl...
> ¯aden problem skopiowaæ dane sprzedawcy z maila i wkleiæ je w zlecenie
przelewu w swoim banku, - rano kasa wyjdzie nawet je¶li zleca³e¶
w nocy.

Tylko PO CO:
-Odszukaæ dane sprzedawcy,
-skopiowac je,
-wkleic w zlecenie przelewu,
-sprawdziæ jak szanowny sprzedawca ¿yczy aby przelew tytu³owaæ

To wszystko mozna prosto zrobic dwoma kliknieciami poprzez PzA i za chwile sprzedawca ma info ¿e kupuj±cy zap³aci³ i juz w sumie moze wysy³aæ. Kase fizycznie bêdzie mia³ na koncie nastêpnego dnia najpo¼iej

Sprzedawca nie wysy³a towaru na podstawie maila, tylko po zaksiêgowaniu wp³ywu.

Bardzo du¿o sprzedawców wysy³a zaraz po informacji z PzA. COraz wiêcej takich jest i wrecz zalecaj± korzystanie z tej opcji p³atno¶ci aby przyspieszyæ transakcje.

PzA wyd³u¿a droge mamony do sprzedawcy, a w przypadku po¶redników (karta) tym bardziej.

W zdecydowanej wiekszo¶ci przypadków nie wyd³u¿a. Z regu³y kasa jest na koncie nastêpnego dnia rano.

Podobnie jak nie wiesz kiedy na koncie sklepu w którym zap³aci³e¶ kart±, kwota zosta³a *zaksiêgowana*.

To bez znaczenia. Jak p³ace gotówka w sklepie tez mnie nie interesuje kiedy w³ascciel sklepu wp³aci i zaksieguje ta gotówke na koncie firmowym
Sam jestem (jak do tej pory) wy³±cznie kupuj±cym, p³ac±cym g³ównie przez PzA, ale *fakt* ¿e coraz czê¶ciej widujê zastrze¿enia na aukcjach, ¿e sprzedawca nie akceptuje PzA musi nie¶æ jakie¶ negatywne konotacje.

Ja zauwazy³em co¶ przeciwnego- coraz wiêcej sprzedawców wrêcz zaleca korzystanie z PzA.

Krzysiek

allegro - platnosc karta