allegro/problem

Data: 2009-08-30 23:30:17
Autor: ark_fx
allegro/problem
Witam,
nie wiem czy odpwiednia grupa ale szukam pomocnych informacji od prawnej strony.Sprawa wygląda tak:

Zwykła aukcja na allegro ( telefon ) w opcji kup teraz i zaznaczoną formą płatności przedpłata na konto i wszystkie dane.Osoba klika kup teraz po czym za pare dni pisze ze jednak nie chce go i tyle.

Z tego co wiem to została zawarta wiążąca umowa kupna-sprzedaży.
W regulaminie allegro jest napisane

8.1. Zgłoszenie oferty kupna przez konto Użytkownika i każde kolejnepostąpienie w aukcji jest prawnie wiążące i nie może być wycofane przezKupującego.

Proosze o porade jak to wygląda od strony prawnej, co zrobic żeby otrzymać pieniądze oraz czy można być na tym stratny.
Sąd mnie troche przeraża...

Pozdrawiam...

Data: 2009-08-30 17:32:11
Autor: witek
allegro/problem
ark_fx wrote:

Zwykła aukcja na allegro ( telefon ) w opcji kup teraz i zaznaczoną formą płatności przedpłata na konto i wszystkie dane.Osoba klika kup teraz po czym za pare dni pisze ze jednak nie chce go i tyle.

No i ma prawo.

Wystaw telefon na allegro jeszcze raz, prowizję odzyskasz.

Data: 2009-08-30 22:10:50
Autor: Jacek_P
allegro/problem
ark_fx napisal:
[...]

Ale od takiej umowy mozna odstapic. Nabywca ma na to 10 dni.
Gdyby byla licytacja to odstapic by nie mogl. 'Kup teraz' jest
natomiast zwyklym nabyciem z mozliwoscia odstapienia.

W regulaminie allegro jest napisane
8.1. Zgłoszenie oferty kupna przez konto Użytkownika i każde kolejnepostąpienie w aukcji jest prawnie wiążące i nie może być wycofane przezKupującego.

Tu nie bylo licytacji. A regulamin Allegro jest aktem duuuzo nizszej
rangi niz ustawa.

Proosze o porade jak to wygląda od strony prawnej, co zrobic żeby otrzymać pieniądze oraz czy można być na tym stratny.
Sąd mnie troche przeraża...

Nie otrzymasz pieniedzy i nic nabywcy nie zrobisz poza wystawieniem
negatywa. Zreszta z tym negatywem tez sprawa dyskusyjna, bo w zasadzie
wystawialbys go za skorzystanie przez nabywce ze swoich ustawowych
uprawnien.
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-08-31 00:22:44
Autor: Liwiusz
allegro/problem
Jacek_P pisze:
ark_fx napisal:
[...]

   Skąd wiesz, że sprzedający jest firmą?

--
Liwiusz

Data: 2009-08-31 02:35:52
Autor: choczsz
allegro/problem
On 31 Sie, 00:10, Jacek_P <Lato-i-U...@cyf-kr.edu.pl> wrote:
Zreszta z tym negatywem tez sprawa dyskusyjna, bo w zasadzie
wystawialbys go za skorzystanie przez nabywce ze swoich ustawowych
uprawnien.

Bez przesady. Komentarz do transakcji allegro to tylko Twoja
subiektywna ocena przebiegu transakcji tudziez subiektywna ocena
samego kontrahenta w kontekscia transakcji. Kupujacy (czy sprzedajacy)
moze postapic w 100% zgodnie z prawem, a Ty masz prawo to ocenic,
niechby i negatywem, gdy bedzie niegrzeczny w rozmowie telefonicznej.
Nic w tym dyskusyjnego.

Data: 2009-08-31 16:06:34
Autor: Jacek_P
allegro/problem
choczsz napisal:
[...]

Tak uwazasz. To przeczytaj sobie:
http://manager.money.pl/hitech/artykuly/artykul/sad;nakazal;przeprosic;za;negatywny;komentarz;na;allegro,244,0,413684.html

Subiektywna ocena konczy sie w chwili upublicznienia
w formie komentarza. Od tego momentu trzeba uwazac
na slowa i potencjalna koniecznosc uzasadnienia komentarza.
Nieuzasadnione komentarze negatywne to znieslawienie.
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-08-31 22:52:27
Autor: SQLwysyn
allegro/problem
Użytkownik "Jacek_P" <Lato-i-Upal@cyf-kr.edu.pl> napisał w wiadomości news:h7etda$bb4$2srv.cyf-kr.edu.pl...
ark_fx napisal:
[...]

Ciekawe, na jakiej podstawie te brednie wypisujesz ...  Została zawarta ważna umowa bez prawa do odstąpienia.

--
SQLwysyn
sqlwysyn.blog.onet.pl

Data: 2009-09-01 01:38:10
Autor: Papa Smerf
allegro/problem
Órzytkownik "SQLwysyn" napisał:
Ciekawe, na jakiej podstawie te brednie wypisujesz ...  Została zawarta ważna umowa bez prawa do odstąpienia.

umowa może jest ważna, ale zdaje sie masz prawo od zwrotu towaru w terminie 10ciu dni, kiedyś to już przerabiałem, ale nie pamiętam jaki to był paragraf:O)

Data: 2009-09-02 17:41:03
Autor: SQLwysyn
allegro/problem
Użytkownik "Papa Smerf" <Papa@zagurami.zalasami.trala.la> napisał w wiadomości news:h7jk3s$299$2atlantis.news.neostrada.pl...
Órzytkownik "SQLwysyn" napisał:
Ciekawe, na jakiej podstawie te brednie wypisujesz ...  Została zawarta ważna umowa bez prawa do odstąpienia.

umowa może jest ważna, ale zdaje sie

Dokładnie jak napisałeś - zdaje ci się.

--
SQLwysyn
sqlwysyn.blog.onet.pl

Data: 2009-09-02 18:53:48
Autor: Papa Smerf
allegro/problem
Órzytkownik "SQLwysyn" napisał:
Dokładnie jak napisałeś - zdaje ci się.

widzę ze masz problemy z czytaniem, napisałęm ze juz ten problem przerabiałem i jest jak piszę!:O)

Data: 2009-09-03 20:34:59
Autor: SQLwysyn
allegro/problem
Użytkownik "Papa Smerf" <Papa@zagurami.zalasami.trala.la> napisał w wiadomości news:h7m8nq$6l$3nemesis.news.neostrada.pl...
Órzytkownik "SQLwysyn" napisał:
Dokładnie jak napisałeś - zdaje ci się.

widzę ze masz problemy z czytaniem, napisałęm ze juz ten problem przerabiałem i jest jak piszę!:O)

Kupowales od osoby fizycznej na allegro i zwracales mu towar? To on chyba byl debil ... 10 dni zwrotu obowiazuje wylacznie przy sprzedazy KONSUMENCKIEJ. Firma człowiekowi (nawet tak malo kumatemu jak ty).

--
SQLwysyn
sqlwysyn.blog.onet.pl

Data: 2009-09-03 23:53:54
Autor: Papa Smerf
allegro/problem
[...]

po pierwsze w wątku nie wiadomo czy sprzedała firma czy nie, więć chyba ty jesteś tak mało kumaty:O)
poza tym po udzielacych tu wypowiedziach to wątkotwórca prędzej uzyska fachową odpowiedz od samego allegro, co mu radzę!:O)

Data: 2009-09-05 06:32:48
Autor: SQLwysyn
allegro/problem
Użytkownik "Papa Smerf" <Papa@zagurami.zalasami.trala.la> napisał w wiadomości news:h7rl4p$g6j$4atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Skoro nie pisze ze od firmy nalezy zakladac, ze byla to normalna transakcja miedzy 2 osobami fizycznymi.

--
SQLwysyn
sqlwysyn.blog.onet.pl

Data: 2009-09-06 00:35:11
Autor: cyklista
allegro/problem
Użytkownik Papa Smerf napisał:
[...]

troszkę się zapędziłeś pisząc "fachową odpowiedz od samego allegro", zejdź na ziemię

Data: 2009-09-06 01:39:03
Autor: Papa Smerf
allegro/problem
Órzytkownik "cyklista" napisał:
troszkę się zapędziłeś pisząc "fachową odpowiedz od samego allegro", zejdź na ziemię

dlaczego?

Data: 2009-09-07 00:08:54
Autor: cyklista
allegro/problem
Użytkownik Papa Smerf napisał:
Órzytkownik "cyklista" napisał:
troszkę się zapędziłeś pisząc "fachową odpowiedz od samego allegro", zejdź na ziemię

dlaczego?

poczytaj sobie na allegro forum sprzedawców, i znajdziesz tam dziesiątki przykładów tej "fachowości", siedzą tam do odpowiadania po prostu ludzie z łapanki i jedyne co potrafią to wkleić standardową odpowiedź nie czytając co do nich piszesz, dopiero po paru naleganiach i przekazywaniu coraz wyżej jesteś w stanie dostać konkretną odpowiedź

Data: 2009-09-07 01:01:42
Autor: Animka
allegro/problem
cyklista pisze:
[...]

Nie prawda! Zawsze spotykałam się z fachową odpowiedzią, poradą, pomocą a raz nawet wyegzekwowaniem pieniędzy za to co zaplacilam, ale nie odebrałam.

--
animka

Data: 2009-09-07 17:53:13
Autor: SQLwysyn
allegro/problem
Użytkownik "Animka" <animka@to...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości news:h82bq0$97q$1node1.news.atman.pl...

[...]

Dla ciebie kazda odpowiedz od 'wadzy' bedzie fachowa. Bo i istoty problemu nie zrozumiesz.

--
SQLwysyn
sqlwysyn.blog.onet.pl

Data: 2009-09-07 20:24:29
Autor: Papa Smerf
allegro/problem
Órzytkownik "SQLwysyn" napisał:
Dla ciebie kazda odpowiedz od 'wadzy' bedzie fachowa. Bo i istoty problemu nie zrozumiesz.

nie przesadzajmy, może fachowość allegro nie jest najwyższych lotuf, niemniej w porównaniu do nieudolnych rad udzielanych tu przez podajacych sie za wykształconych prawnikuf, to porady allegro są profesjonalne, w każdym razie ja miałem kiedys podobny problem i odpowiedz dostałem fachową, czyli w temacie i paragrafami do tematu!:O)

Data: 2009-09-08 16:58:17
Autor: SQLwysyn
allegro/problem
Użytkownik "Papa Smerf" <Papa@zagurami.zalasami.trala.la> napisał w wiadomości news:h83jul$eov$3nemesis.news.neostrada.pl...

nie przesadzajmy, może fachowość allegro nie jest najwyższych lotuf, niemniej w porównaniu do nieudolnych rad udzielanych tu przez podajacych sie za wykształconych prawnikuf, to porady allegro są profesjonalne,

Ostatnio dostałem od dwóch pracownic allegro 2 diametralnie różne odpowiedzi na tą samą reklamację. Dziękuję za taki 'profesjonalizm'.

--
SQLwysyn
sqlwysyn.blog.onet.pl

Data: 2009-09-08 18:04:52
Autor: Papa Smerf
allegro/problem
Órzytkownik "SQLwysyn" napisał:
Ostatnio dostałem od dwóch pracownic allegro 2 diametralnie różne odpowiedzi na tą samą reklamację. Dziękuję za taki 'profesjonalizm'.

to znaczy jak, dostałęś dwa sprtzeczne zesobą paragrafy na ten sam problem?:O)
przecież pracownicy allegro nie tforzą prawa!:O)

Data: 2009-09-09 17:48:26
Autor: SQLwysyn
allegro/problem
Użytkownik "Papa Smerf" <Papa@zagurami.zalasami.trala.la> napisał w wiadomości news:h85v9g$jm0$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Dokładnie tak. Dwie sprzeczne nawzajem ze sobą interpretacje problemu.
O 'profesjonaliźmie' allegro nie chcę słyszeć. Tam pracują zwykli studenci na zlecenie, jak w każdym teleserwisie.

--
SQLwysyn
sqlwysyn.blog.onet.pl

Data: 2009-09-09 20:00:49
Autor: Papa Smerf
allegro/problem
Órzytkownik "SQLwysyn" napisał:
Dokładnie tak. Dwie sprzeczne nawzajem ze sobą interpretacje problemu.

ha ha, to poproś ich o paragrafy a nie o interpretację, bo nawet sądy sobie interpretują jak chcą, a już dawna są po studiach:O)

Data: 2009-09-07 20:45:13
Autor: Liwiusz
allegro/problem
Animka pisze:
cyklista pisze:
[...]

   Wierzę Ci - odpowiedź mogła Ci się wydawać fachowa.

--
Liwiusz

Data: 2009-09-07 21:35:40
Autor: poreba
allegro/problem
Dnia Mon, 07 Sep 2009 01:01:42 +0200, Animka napisał(a):

[...]

Tak, wiemy, że jesteś wyją tkowa, uni kalna i fart owana.

NNMSP

--
pozdro
poreba

Data: 2009-09-01 20:54:53
Autor: Marek Dyjor
allegro/problem
Jacek_P wrote:
ark_fx napisal:
[...]

ale kolega nigdzie nei pisał że ma firmę handlującą telefonami :)

10 dni to jest w sprzedaży konsumenckiej :)

Data: 2009-08-30 23:33:20
Autor: Arek
allegro/problem
ark_fx pisze:
Witam,
[..]
Sąd mnie troche przeraża...

Napisz do allegro o zwrot prowizji.
Kupujacy dostanie ostrzezenie za odstapienie od transakcji a Ty prowizje spowrotem.
Telefon wystaw ponownie.

Arek

--
http://www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2009-08-31 09:57:51
Autor: Korsarz
allegro/problem
Witam,
nie wiem czy odpwiednia grupa ale szukam pomocnych informacji od prawnej strony.Sprawa wygląda tak:

Ja mam natomiast przeciwny problem. Szukalem pewnej rzeczy od dawna i myslalem ze ja znalazlem, od razu "Kupilem Teraz" 5 sztuk z przedplata na konto (w sumie wyszlo z wysylka 37zl). Byl to weekend, w niedziele od razu skapowalem sie ze to nie ten model, szybko zawiadomilem sprzedawce o tym proszac o zwrot pieniedzy i anulowanie aukcji lub alternatywnie zeby sprzedal ten model ktory faktycznie potrzebuje jesli go ma. Minal juz tydzien, kasy nie mam, towaru nie mam, gosc nic nie odpowiada na maile. Co zrobic? Dac mu negatywa? Czekac jeszcze tydzien? Pisac do allegro? Olac?

Data: 2009-08-31 10:07:33
Autor: SDD
allegro/problem

Użytkownik "Korsarz" <293jh@70sdd.eu> napisał w wiadomości news:h7fvq2$qto$1inews.gazeta.pl...

skapowalem sie ze to nie ten model, szybko zawiadomilem sprzedawce o tym proszac o zwrot pieniedzy i anulowanie aukcji lub alternatywnie zeby
(...)
zrobic? Dac mu negatywa? Czekac jeszcze tydzien? Pisac do allegro? Olac?

Negatyw nalezy sie Tobie. Skoro "Kup Teraz" to nie moze anulowac aukcji. A sprzedaz innego modelu niz w tresci aukcji to tylko jego dobra wola i prawde mowiac nie powinien tego robic. Ja w takich sytuacjach pierwsze co proponuje, to zwrot prowizji (z moich pieniedzy).

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-08-31 10:57:13
Autor: Korsarz
allegro/problem
[...]

Mam prawo kupiony w internecie towar zwrocic do 10 dni, ale jak zwrocic cos co nawet nie dostalem? Rozumiem jeszcze zebym namieszal wielce, drogi towar jedna sztuka, tragedia w rodzinie, zamieszanie w sklepie. Ale nie, nie wyrzadzilem nikomu szkod, chodzilo o glupie zarowki do samochodu, kwota tez smieszna. Spokojnie mozna sie dogadac ze sprzedawca, ale ten w ogole nie odpowiada wiec co mi pozostaje, pewnie dostanie negatywa...

Data: 2009-08-31 08:37:55
Autor: witek
allegro/problem
Korsarz wrote:

Mam prawo kupiony w internecie towar zwrocic do 10 dni, ale jak zwrocic cos co nawet nie dostalem?

To nie jest prawo "do zwrotu" tylko prawo do odstąpienia od umowy.
Więc nic nie zwracasz, a wysyłasz samo pismo. Wzorów w inernecie pełno.

Data: 2009-08-31 13:21:02
Autor: SDD
allegro/problem

Użytkownik "Korsarz" <293jh@70sdd.eu> napisał w wiadomości news:h7g39a$gjg$1inews.gazeta.pl...

Mam prawo kupiony w internecie towar zwrocic do 10 dni, ale jak zwrocic cos

Sprzedawca byl "firmą"?

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-08-31 13:38:55
Autor: Korsarz
allegro/problem
Sprzedawca byl "firmą"?

Tak, to firma, maja nawet dwa fizyczne sklepy.

Data: 2009-08-31 19:57:39
Autor: Papa Smerf
allegro/problem
Órzytkownik "Korsarz" napisał:
[...]

dla pewności ponów kontakt (ale wyłacznie za pomocą allegro a nie na prywatnego meila) poczekaj jeszcze tydzień, jak nie dojdzie to zgłoś na allegro ze zapłaciłeś a towar nie dotarł i dopiero negatywa:O)

Data: 2009-08-31 20:35:03
Autor: Korsarz
allegro/problem
dla pewności ponów kontakt (ale wyłacznie za pomocą allegro a nie na prywatnego meila) poczekaj jeszcze tydzień, jak nie dojdzie to zgłoś na allegro ze zapłaciłeś a towar nie dotarł i dopiero negatywa:O)

Specjalnie pisze tylko przez allegro zeby bylo to gdzies tam u nich w archiwum. No ale, przez allegro rowniez pisalem ze sie pomylilem i nie chce towaru, i ze prosze o zwrot pieniedzy. Jak mowilem, nie chce z nikim wojny prowadzic na jakies negatywy, fakt pomylilem sie, zle przeczytalem oznaczenie typu zarowki, ale jak goscie nie odpowiadaja na nic to co mam zrobic. :/ Poczekam jeszcze tydzien, moze sie ktos tam obudzi a jak nie to pisze do allegro.

Data: 2009-08-31 21:00:51
Autor: Papa Smerf
allegro/problem
[...]

może być tak że gość jest na wakacjach czy coś w tym stylu i nie odpowiada,
poczytaj regulamin ile czasu ma sprzedawca na wysłanie towaru, ja myślę że jeśli będzie mógł to odpisze, ale jak nie wyśle towaru za ktury nie zapłąciłęś to już wina sprzedawcy:O)

Data: 2009-08-31 10:12:06
Autor: ONYX
allegro/problem

[...]

To ja się może podłącze, aby nie tworzyć nowego wątku.

Kupiłem na allegro w drodze licytacji telewizor z oryginalną półką pod niego. Licytowałem dość wysoko bo odbiór osobisty był możliwy i to w moim mieście. Po wylicytowaniu okazało się, że sprzedawca jest z miasta oddalonego o ok. 50 km, no nic zarzyczyłem sobie dostawy. Telewizor przyszedł i patrzę nie ma półki, nie ma pilota. Na aukcji nie było wprawdzie napisane że jest pilot, ale nie było też że go nie ma, wydało mi się to oczywiste. Bez pilota nie ma praktycznie możliwości obsługi TV, zamiennik praktycznie nie do dostania.Napisałem do gościa i on odpisał że zapomniał i że wyśle, a półka się stłukła i że naprawi i wyśle. Od ponad tygodnia ani pilota, ani półki. Co robić ?

--
-- -- -- -- -- -- -
   ONYX

Data: 2009-08-31 14:57:59
Autor: K.M.
allegro/problem
ONYX pisze:

[...]

  ONYX

odesłać tv i żądać zwrotu pieniędzy. Aukcja była na zestaw tv + półka a nie samo tv albo z półką sklejoną itp. :)

allegro/problem