allegro/spam sprzedam bagażnik TUBUS LOGO

Data: 2010-08-17 10:03:43
Autor: tubus logo
allegro/spam sprzedam bagażnik TUBUS LOGO
Data: 2010-08-17 20:53:07
Autor: Piotr M
allegro/spam sprzedam bagażnik TUBUS LOGO
Tubus Logo - ja rozumiem, że bardzo użyteczny i odpowiedni kształt i  wysokiej jakości stal. Ale za kilka prętów płacić 400zł przy kupnie  nowego, to tego nie rozumiem, skąd taka cena..

--
pzdr, Piotr M

"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

Data: 2010-08-17 21:27:25
Autor: Marcin Hyła
On 2010-08-17 20:53, Piotr M wrote:
Tubus Logo - ja rozumiem, że bardzo użyteczny i odpowiedni kształt i
wysokiej jakości stal. Ale za kilka prętów płacić 400zł przy kupnie
nowego, to tego nie rozumiem, skąd taka cena..

Jak rozwalisz kilka bagażników to przestaniesz mieć wątpliwości :-)

Rok temu pisałem na preclu, jak rozwalił mi się na parodniowej wycieczce SL Bike - skądinąd prawie tak drogi i dobry jak Tubus (ale z aluminum). Spawany, pękł w innym miejscu, a SL Bike nie raczyła się odezwać w sprawie gwarancji itp. Teraz jeżdżę z Tubusem.

W tym roku (w zeszłym tygodniu) na brukach Warmii i Mazur pękł mi lowrider (noname alu, kupiony w Holandii 10 lat temu). Pomoc z pl.rec.rowery dostarczyła Tubusa samochodem nad Hańczę (niezła impreza była swoją drogą w ten weekend, mini-zlot jakby) - niestety, bez adaptera, więc resztę wycieczki jechałem z sakwą na sznurku i nowym lowriderem na bagażniku - ale już się cieszę na jego zamontowanie.

Poza tym rozwaliłem dwa inne bagażniki, noname i tranz-x w rowerze miejskim.

marcin ha
PS. jedyna wada tubusa to nietypowy rozstaw otworów na światło tylne/odblask - 5 cm zamiast 8.
--
Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl

Data: 2010-08-17 12:48:26
Autor: tadek
allegro/spam sprzedam bagażnik TUBUS LOGO
On 17 Sie, 21:27, Marcin Hyła <ci...@rowery.org.pl.niespammuj.tu>
wrote:
On 2010-08-17 20:53, Piotr M wrote:

> [...]

marcin ha
PS. jedyna wada tubusa to nietypowy rozstaw otworów na światło

tak przy okazji.Który lowrider Tubusa będzie pasował na amortyzator
Marcok TXC /trekingowy/?

Data: 2010-08-17 20:43:58
Autor: Jan Srzednicki
allegro/spam sprzedam bagaĹźnik TUBUS LOGO
wrote:
[...]

Bez dodatkowych obejm - Ĺźaden. Z obejmami dowolny, ale montaĹź obejm na
tym widelcu jest problematyczna z uwagi na nieokrągły przekrój goleni
(kształt łezki). Natomiat do tego widelca ładnie przystosowany jest
Tubus Swing, ale to nie lowrider. Istnieje dedykowana wersja do TXC, ale
normalna pasuje jak najbardziej, przy czym wymaga ok. 1.5cm podkładek
dystansowych po obu stronach (można zdobyć grube aluminiowe).

Data: 2010-08-18 00:36:55
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
allegro/spam sprzedam bagaĹźnik TUBUS LOGO
Jan Srzednicki bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje/kwiczy (niepotrzebne
skreślić):
Bez dodatkowych obejm - żaden. Z obejmami dowolny, ale montaż obejm na
tym widelcu jest problematyczna z uwagi na nieokrągły przekrój goleni
(kształt łezki).

E tam.
Ja miałem amortyzator z goleniami o przekroju mniej-więcej łezkowatym
(okrągłe nie były) i obejma się ładnie dostosowała. --
Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością         | Bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2010-08-17 21:52:30
Autor: Marcin Hyła
On 2010-08-17 21:48, tadek wrote:

tak przy okazji.Który lowrider Tubusa będzie pasował na amortyzator
Marcok TXC /trekingowy/?

Nie wiem, jeżdżę na oldskulowym sztywniaku. Ale do lowriderów są adaptery/przejściówki do goleni bez otworów na sruby - szersze i węższe, więc jest chyba szansa, że z taką przejściówką - każdy.

http://www.bikeman.pl/obejmy-tubus-do-lowridera-szerokie-p-777.html
http://www.bikeman.pl/obejmy-tubus-do-lowridera-waskie-p-778.html

Tu jest jakiś specjalny do amortyzatora:
http://www.bikeman.pl/bagaznik-rowerowy-przedni-tubus-swing-lowrider-p-575.html

ale może niech się wypowie ktoś, kto tego używa :-)

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl

Data: 2010-08-17 22:47:13
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
allegro/spam sprzedam bagażnik TUBUS LOGO
tadek bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje/kwiczy (niepotrzebne skreślić):
Który lowrider Tubusa będzie pasował na amortyzator
Marcok TXC /trekingowy/?

Swing na pewno, ale to nie jest low-rider.
O ile tylko masz dolne mocowanie (o ile mnie pamięć nie zawodzi to masz) to
w zasadzie każdy. Problematyczna może być jedynie współpraca z hamulcem
tarczowym.
Górne mocowanie załatwia się obejmami. Początkowo nie byłem do nich
przekonany, ale są stabilne jak stopindziesiąt.

Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością         | Bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2010-08-17 21:35:03
Autor: MadMan
Dnia Tue, 17 Aug 2010 21:27:25 +0200, Marcin Hyła napisał(a):

PS. jedyna wada tubusa to nietypowy rozstaw otworów na światło tylne/odblask - 5 cm zamiast 8.

Większość lampek (a przynajmniej obie moje - dynamowa i bateryjna) jest
przystosowana do obu średnic. W bateryjnej nawet domyślnie nie ma
otworów - musisz sobie sam wywiercić w odpowiednich miejscach, za nimi
są gniazda na dołączone śruby. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-08-17 21:49:03
Autor: Marcin Hyła
On 2010-08-17 21:35, MadMan wrote:

[...]

Jest dokładnie odwrotnie. Przez rok szukałem odblasku na rozstaw 5 cm (w końcu we Wrocku w www.rowerystylowe.pl znalazłem taki do nawiercania jak piszesz). Nie spotkałem też _zadnej_ lampy tylnej na bagażnik z takim rozstawem. A trochę tego szpeja mam, a pozostałe przeglądam. Np. Busch Mueller TopLicht jest tylko na 8 cm.

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl

Data: 2010-08-17 22:16:21
Autor: MadMan
Dnia Tue, 17 Aug 2010 21:49:03 +0200, Marcin Hyła napisał(a):

Np. Busch Mueller TopLicht jest tylko na 8 cm.

No popatrz, aż sprawdzę, bo mam zepsutą mechanicznie. Bumm Selectra Plus wygląda na to że jest na 2 średnice, niestety nie
potrafię jej rozkręcić. Na pewno w Cykloturze mieli 2 wersje. BTW tanio mogę tę Selectrę sprzedać, dużo lepsza od Toplighta Plus. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-08-18 00:54:15
Autor: Konrad Kosmowski
** Marcin Hyła <cinek@rowery.org.pl.niespammuj.tu> wrote:

[...]

I dlatego oferują adaptery na 5cm... wystarczy przejrzeć ofertę naprawdę. :)

--
    +                                 '                      .-.     .
                               ,                         *    ) )

Data: 2010-08-18 10:34:00
Autor: Marcin Hyła
On 2010-08-18 00:54, Konrad Kosmowski wrote:
[...]

Uprzejmie proszę o link. Nie do strony Busch Muellera, ale do konkretnego produktu w katalogu (albo nr strony pdfa z katalogiem Busch Muellera). I chwilę zastanowienia, jak taki adapter by musiał wyglądać ;-)

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl

Data: 2010-08-18 10:51:05
Autor: MadMan
Dnia Wed, 18 Aug 2010 10:34:00 +0200, Marcin Hyła napisał(a):

I chwilę zastanowienia, jak taki adapter by musiał wyglądać ;-)

To akurat proste, wystarczy blaszka wygięta w ten sposób:

-- \_____/--

Otwory na każdej z płaskich powierzchni, na górnych rozstaw 80mm, na
dolnej 50mm. Lampkę 80mm przykręcasz do górnych, dolne do bagażnika. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-08-18 17:32:18
Autor: Marcin Hyła
On 2010-08-18 10:51, MadMan wrote:

[...]

I masz lampkę ze 3-4 centymetry od bagażnika, bo tyle mają standardowe śruby. Ponawiam apel o wskazanie konkretnego linku do konkretnego produktu producenta lub strony w katalogu (pdf na stronie www.bumm.de).

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl

Data: 2010-08-18 17:38:24
Autor: MadMan
Dnia Wed, 18 Aug 2010 17:32:18 +0200, Marcin Hyła napisał(a):

I masz lampkę ze 3-4 centymetry od bagażnika, bo tyle mają standardowe śruby.

No i mi to by nie przeszkadzało zbytnio :)

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-08-20 01:30:24
Autor: Konrad Kosmowski

http://www.peterwhitecycles.com/taillights.asp#racks

--
    +                                 '                      .-.     .
                               ,                         *    ) )

Data: 2010-08-20 16:11:40
Autor: Marcin Hyła
On 2010-08-20 01:30, Konrad Kosmowski wrote:

[...]

Zwracam honor - to akurat nie tyle z katalogu wynika, ale z instrukcji obsługi. Mam dokładnie tę lampkę (w miejskim rowerze, gdzie mam mocowanie zarówno na 80 jak i 50 mm) i nie wyglądało, że da się przestawić, a tymczasem jak się okazuje, do tego trzeba bumma otworzyć i przełożyć śruby:

http://www.bumm.de/docu/download/325alk-e.pdf

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl

Data: 2010-08-18 08:07:46
Autor: bans
W dniu 2010-08-17 21:27, Marcin Hyła pisze:

PS. jedyna wada tubusa to nietypowy rozstaw otworów na światło
tylne/odblask - 5 cm zamiast 8.

Pfff, to ma być nietypowo? Ja w 10-letnim Treku 720 mam rozstaw 2cm i trochę - a otwory są w pionie :)

--
bans

allegro/spam sprzedam bagażnik TUBUS LOGO