alternatywa dla MS Surface Go

Data: 2020-02-15 06:00:08
Autor: Marcin Debowski
alternatywa dla MS Surface Go
Szukam takiego małego klaptopika, którego mógłbym ze sobą codziennie nosić. Dawno temu był to eeePC, obecnie ipad, którego z każdą aktualizacją trawię mniej i mniej. Surface Go zasadniczo spełnia moje wymagania. Trochę się wzbraniam, jako zagorzaly Linuksiarz, aby wspierać wiadomą firmę. Częściowo niweluje to perwersyjna przyjemność używania tego pod Linuksem, ale może jest jakaś zbliżona wyglądowo i funkcjonalnie alternatywa?

Istotne:
- Preferowane 10-11", absolutny maks 12"
- RAM 4GB lub więcej
- Wbudowany modem gsm.
- <1kg (lepiej <0.7kg)

Mile widziane:
- Ekran dotykowy
- Podświetlana klawiatura.

Cenowo, nowy S Go jest u mnie do dostania za ekwiwalent ca 2k5zł. Model bez LTE, ~1k7zł. Trochę duża różnica choć wynika też z +4GB RAM i chyba większego SSD.

--
Marcin

alternatywa dla MS Surface Go