alternatywa dla koła zapasowego

Data: 2009-10-11 13:47:17
Autor: Lupo
alternatywa dla koła zapasowego

Nie patrz na to ile ma cali ale czy średnica całego  koła  jest taki sam.
Jak masz balona na 14 i nalesniki na 16 to obwód koła zostaje mniej więcej ten sam .
I to ma znaczenie a nie rozmiar felgi.
W sumie dopiero w samochodach z napedem na 4 koła czyli 4WD i AWD koła muszą mieć identyczną srednice bo inaczej rozwalisz reduktor.

Witam
Woże w bagażniku koło zapasowe, oryginalne z auta 14'', a auto ma juz koła 16'' od poprzednich właścicieli.
W razie awarii jedno z zawieszeń siądzie o 1''. czy to dużo czy mało - nie wiem, ale pewnie tak samo niebezpieczne jak jazda na dojazdówce.
Co myślicie o takich zestawach "kompresor+klej". Nie mówie o chińszczyźnie, ale np oryginalne nowe zestawy vw-group, czy GM-opel są w roządnych cenach, tj 120-150zl. Koło dojazdowe 16'' tez zajmuje kawałek bagażnika, róznica miedzy dojazdówką a pełnowymiarowym jest symboliczna i niewymierna w cenie.
Czy taka technologia "oryginalny kompresor+klej" może byc już rozsądną alternatywą do koła zapasowego?
Przy założeniu oczywiscie ze jeździ sie po normalnych drogach a opony mają rozsądny bierznik. Osobiscie przejechałem prawie 200 tyś km przez 5 lat bez złapania gumy i pewnie jestem niejedynym takim szcześciarzem na drogach.

alternatywa dla koła zapasowego