Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   aluminiowe cylinderki hamulcowe i przewody

aluminiowe cylinderki hamulcowe i przewody

Data: 2017-02-04 12:02:12
Autor: PiteR
aluminiowe cylinderki hamulcowe i przewody
na  ** p.m.s **   pisze tak:

Jeśli mam aluminiowe cylinderki hamulcowe

Chciałeś napisać aluminiowe zaciski hamulcowe.


to jakie sztywne przewody do nich sie montuje?

stalowe może?


Sprzedaja tylko miedziane

bo najłatwiej produkować.


Ale czy mozna do aluminium podpiąć miedz?

niby nie ale tam nie będzie powietrza ani wody tylko płyn hamulcowy.


--
Piter

Kia ma 7 lat gwarancji ale jak będzie jeździć po 30 latach?

Data: 2017-02-04 13:44:15
Autor: Tomasz Pyra
aluminiowe cylinderki hamulcowe i przewody
Dnia Sat, 04 Feb 2017 12:02:12 GMT, PiteR napisał(a):

niby nie ale tam nie będzie powietrza ani wody tylko płyn hamulcowy.

Od środka nie, ale od zewnątrz tak.
Ale w sumie nie zauważyłem jakiś niekorzystnych efektów kontaktu
miedzianego przewodu z aluminiowym zaciskiem.

Ale już miedzianego smaru z aluminiowymi zaciskami to widziałem.

Data: 2017-02-04 06:12:20
Autor: krzysztofkrzych52
aluminiowe cylinderki hamulcowe i przewody
Chciaem napisac cylinderek hamulcowy.  To hamulec bebnowy z tyłu. Sprzedają z żeliwa lub aluminium i zastanawiam sie co sie do nich podlacza. Jakie przewody?

No bo przecież nie łączy sie Al z Cu.

a jakie skutki z pasta miedziana.  Przeciez ona jest tlusta i nie jest elekrolitem wiec nic nie powinno byc.
 Tak samo jak mosiężny czujnik do glowicy Al.

Data: 2017-02-04 21:12:18
Autor: J.F.
aluminiowe cylinderki hamulcowe i przewody
Dnia Sat, 4 Feb 2017 06:12:20 -0800 (PST), krzysztofkrzych52@gmail.com
Chciaem napisac cylinderek hamulcowy.  To hamulec bebnowy z tyłu. Sprzedają z żeliwa lub aluminium i zastanawiam sie co sie do nich podlacza. Jakie przewody?
No bo przecież nie łączy sie Al z Cu.

A nie gumowe ?

Oczywiscie oe maja koncowke ... chyba stal.

J.

Data: 2017-02-05 13:41:24
Autor: Pszemol
aluminiowe cylinderki hamulcowe i przewody
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Dnia Sat, 4 Feb 2017 06:12:20 -0800 (PST), krzysztofkrzych52@gmail.com
Chciaem napisac cylinderek hamulcowy.  To hamulec bebnowy z tyłu. Sprzedają z żeliwa lub aluminium i zastanawiam sie co sie do nich
podlacza. Jakie przewody?
No bo przecież nie łączy sie Al z Cu.

A nie gumowe ?

Oczywiscie oe maja koncowke ... chyba stal.

Gumowe sa z przodu, i tylko na krotkim oddcinku.

Data: 2017-02-05 13:56:50
Autor: Tomasz Pyra
aluminiowe cylinderki hamulcowe i przewody
Dnia Sat, 4 Feb 2017 06:12:20 -0800 (PST), krzysztofkrzych52@gmail.com
napisał(a):


a jakie skutki z pasta miedziana.  Przeciez ona jest tlusta i nie jest elekrolitem wiec nic nie powinno byc.

No też mi się tak wydawało, ale jednak...
Składając prowadnicę hamulcową która składa się z (od zewnątrz):
- aluminiowy zacisk
- gumowa wkładka
- stalowa powadnica

Dałem smar miedziowy również między aluminiowy zacisk a gumową wkładkę.
W tym miejscu zaszła reakcja chemiczna która naprodukowała tak dużo białego
proszku (tlenek glinu?), że dała radę tak zacisnąć gumę na prowadnicy że ta
przestała się ruszać.

Od tamtego czasu w to miejsce daję jakieś "brake lube" :)

Data: 2017-02-05 13:41:24
Autor: Pszemol
aluminiowe cylinderki hamulcowe i przewody
Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> wrote:
Dnia Sat, 4 Feb 2017 06:12:20 -0800 (PST), krzysztofkrzych52@gmail.com
napisał(a):


a jakie skutki z pasta miedziana.  Przeciez ona jest tlusta i nie jest
elekrolitem wiec nic nie powinno byc.

No też mi się tak wydawało, ale jednak...
Składając prowadnicę hamulcową która składa się z (od zewnątrz):
- aluminiowy zacisk
- gumowa wkładka
- stalowa powadnica

Dałem smar miedziowy również między aluminiowy zacisk a gumową wkładkę.
W tym miejscu zaszła reakcja chemiczna która naprodukowała tak dużo białego
proszku (tlenek glinu?), że dała radę tak zacisnąć gumę na prowadnicy że ta
przestała się ruszać.

Od tamtego czasu w to miejsce daję jakieś "brake lube" :)



Mowisz chyba o uchwycie zacisku a nie o zacisku (brake caliper bracket).
W moich hondach ten uchwyt zacisku (na stałe przymocowany do osi) jest
żeliwny. Prowadnice, ktore przesuwają sie na smarze w podłużnych otworach
są z ocynkowanej stali, do nich przykręcony jest dwoma srubami zacisk
hamulca obejmujacy z dwu stron tarczę hamulcową za pośrednictwem deu
klocków hamulcowych.

Data: 2017-02-05 22:11:15
Autor: Tomasz Pyra
aluminiowe cylinderki hamulcowe i przewody
Dnia Sun, 5 Feb 2017 13:41:24 -0600, Pszemol napisał(a):

Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> wrote:
Dnia Sat, 4 Feb 2017 06:12:20 -0800 (PST), krzysztofkrzych52@gmail.com
napisał(a):


a jakie skutki z pasta miedziana.  Przeciez ona jest tlusta i nie jest
elekrolitem wiec nic nie powinno byc.

No też mi się tak wydawało, ale jednak...
Składając prowadnicę hamulcową która składa się z (od zewnątrz):
- aluminiowy zacisk
- gumowa wkładka
- stalowa powadnica

Dałem smar miedziowy również między aluminiowy zacisk a gumową wkładkę.
W tym miejscu zaszła reakcja chemiczna która naprodukowała tak dużo białego
proszku (tlenek glinu?), że dała radę tak zacisnąć gumę na prowadnicy że ta
przestała się ruszać.

Od tamtego czasu w to miejsce daję jakieś "brake lube" :)



Mowisz chyba o uchwycie zacisku a nie o zacisku (brake caliper bracket).
W moich hondach ten uchwyt zacisku (na stałe przymocowany do osi) jest
żeliwny. Prowadnice, ktore przesuwają sie na smarze w podłużnych otworach
są z ocynkowanej stali, do nich przykręcony jest dwoma srubami zacisk
hamulca obejmujacy z dwu stron tarczę hamulcową za pośrednictwem deu
klocków hamulcowych.

U różnych producentów może być różnie.
W Oplu (bo o nim mówiłem) jest stalowe jarzmo do którego przykręcone są
dwie chromowane (a może nierdzewne?) prowadnice po których jeździ
alumionowy zacisk. Między aluminiowym zaciskiem, a prowadnicą są gumowe element (takei jak te
podłużne ze zdjęcia
http://images.sklepy24.pl/87078282/1126/medium/zestaw-naprawczy-tylnego-zacisku-hamul-focus-mk2-c-max.jpg
)
I to między tymi gumami a prowadnicą jest miejsce gdzie zacisk się rusza.

I jak mi aluminium (zakładam że pod wpływem smaru miedziowego) tam nagle
"spuchło", to się guma zacisnęła na prowadnicy.

Data: 2017-02-04 14:24:13
Autor: PiteR
aluminiowe cylinderki hamulcowe i przewody
na  ** p.m.s **  Tomasz Pyra pisze tak:

niby nie ale tam nie będzie powietrza ani wody tylko płyn hamulcowy.

Od środka nie, ale od zewnątrz tak.

Czyli przeżre za dwa razy dłużej ;)

--
Piter

Mind the gap

Data: 2017-02-04 06:59:28
Autor: krzysztofkrzych52
aluminiowe cylinderki hamulcowe i przewody
W dniu sobota, 4 lutego 2017 15:24:18 UTC+1 użytkownik PiteR napisał:
na  ** p.m.s **  Tomasz Pyra pisze tak:

>> niby nie ale tam nie będzie powietrza ani wody tylko płyn hamulcowy.
> > Od środka nie, ale od zewnątrz tak.

Czyli przeżre za dwa razy dłużej ;)

-- Piter

Mind the gap

czyli co masz na myśli

Data: 2017-02-04 17:37:56
Autor: PiteR
aluminiowe cylinderki hamulcowe i przewody
na  ** p.m.s **   pisze tak:

W dniu sobota, 4 lutego 2017 15:24:18 UTC+1 użytkownik PiteR
napisał:
na  ** p.m.s **  Tomasz Pyra pisze tak:

>> niby nie ale tam nie będzie powietrza ani wody tylko płyn
>> hamulcowy. > > Od środka nie, ale od zewnątrz tak.

Czyli przeżre za dwa razy dłużej ;)


czyli co masz na myśli


że jak by żarło to tylko z jednej strony nie z dwóch więc dwa razy wolniej.

Ciekawe pytanie. Uważam, że do ameliniowych zacisków czy cylinderków dają stalowe przewody na pierwszy montaż a potem radź sobie pan sam.

Zapytam przy okazji mastahę "mojego" mechanika. Podejrzewam, że zlewają na ew korozję i montują miedź.


--
Piter

Kia ma 7 lat gwarancji ale jak będzie jeździć po 30 latach?

Data: 2017-02-04 09:45:04
Autor: krzysztofkrzych52
aluminiowe cylinderki hamulcowe i przewody


Ciekawe pytanie. Uważam, że do ameliniowych zacisków czy cylinderków dają stalowe przewody na pierwszy montaż a potem radź sobie pan sam.

Zapytam przy okazji mastahę "mojego" mechanika. Podejrzewam, że zlewają na ew korozję i montują miedź.


Pewnie olewają  bo zanim cos się stanie to rękojma minie i nie ich problem. Zresta nie ich auto yo co go to obchodzi.  Ale ciekawe czy u siebie tak samo robią?

Data: 2017-02-05 13:41:19
Autor: Pszemol
aluminiowe cylinderki hamulcowe i przewody
<krzysztofkrzych52@gmail.com> wrote:


Ciekawe pytanie. Uważam, że do ameliniowych zacisków czy cylinderków dają stalowe przewody na pierwszy montaż a potem radź sobie pan sam.

Zapytam przy okazji mastahę "mojego" mechanika. Podejrzewam, że zlewają na ew korozję i montują miedź.


Pewnie olewają  bo zanim cos się stanie to rękojma minie i nie ich
problem. Zresta nie ich auto yo co go to obchodzi.  Ale ciekawe czy u siebie tak samo robią?

Po pierwsze: ile żyją fabryczne przewody hamulcowe? Ile lat musi minąć aby
im dokuczyła korozja? Ja mam nastoletnie auta i nie maja problemow z
przewodami hamulcowymi, zakladam więc ze jest to problem aut 20-letnich lub
starszych...
Po drugie: jesli w 20-letnim aucie wymienic musisz przewody hamulcowe to
pewnie chcesz aby byly tanie a nie zależy Ci tak bardzo aby wytrzymaly 20
lat, bo przeciez auta 40 letniego nie bedziesz trzymal bo sie inne rzeczy w
nim posypią...

Data: 2017-02-04 14:42:35
Autor: Zenek Kapelinder
aluminiowe cylinderki hamulcowe i przewody
Stalowych przewodow hamulcowych nie robia ze stali klamkowej. Do tego sa ocynkowane i duzo tansze od miedzianych. Lzejsze tez sa. Stalowy przewod hamulcowy wytrzymuje minimum 15 lat. To po co maja robic drozsze i ciezsze?

aluminiowe cylinderki hamulcowe i przewody

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona