ambasada wzywa

Data: 2019-04-24 14:43:33
Autor: J.F.
ambasada wzywa

https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/polska/ambasada-usa-wzywa-polaków-do-masowego-składania-wniosków-wizowych-cel-zniesienie-wiz/ar-BBWeGUe

"Ambasada USA wzywa Polaków do masowego składania wniosków wizowych. Cel? Zniesienie wiz "

No coz, przepisy amerykanskie sa w miare proste, jak im/nam sie uda zejsc ponizej 3% odmow, to reszta pojdzie z automatu.

Tylko czemu odczuwam jakis opor przed zainwestowaniem w te sluszna sprawe $160 ?
Polece tam sobie, jak juz zniosa wizy :-P

mam nadzieje, ze nie chodzi o podreperowanie budzetu ambasady ? :-)

O ile zniosa, bo Schengen staje okoniem
https://www.wprost.pl/kraj/10197725/amerykanie-beda-potrzebowac-wiz-by-wjechac-min-do-polski-to-efekt-polityki-unii.html

J.

Data: 2019-04-24 15:17:58
Autor: u2
ambasada wzywa
W dniu 24.04.2019 o 14:43, J.F. pisze:
"Ambasada USA wzywa Polaków do masowego składania wniosków wizowych. Cel? Zniesienie wiz "

ale ale, koszta wizy są niebagatelne, niech spadają na drzewo, Polacy lubią wyjeżdżać do USA na turystycznych wizach i zostawać, aby pracować na czarno, ja do takich nie należę i nie chcę do takich dołączać:)

--
George Orwell :

Data: 2019-04-24 15:20:33
Autor: ń
ambasada wzywa
Widzę, że składanie przez Ciebie odcisków palców to Twoja druga natura ;-)

-- -- -
Polece tam sobie, jak juz zniosa wizy

Data: 2019-04-24 15:31:40
Autor: Jacek Maciejewski
ambasada wzywa
Dnia Wed, 24 Apr 2019 14:43:33 +0200, J.F. napisał(a):

O ile zniosa, bo Schengen staje okoniem

Ile trzeba mieć złej woli w sobie by zinterpretować ujęcie się przez
Unię za Polską (i innymi krajami) w US w sprawie wiz. Nawet są pierwsze
efekty. --
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-04-24 15:40:42
Autor: u2
ambasada wzywa
W dniu 24.04.2019 o 15:31, Jcek Maciejew pisze:
[...]

zabawny ten Jcek, USA ma swoje zasady odnośnie wydawania wiz, kraje których obywatele nadużywają wiz turystycznych w celach zarobkowych mają szlaban na ruch bezwizowy:)

--
George Orwell :

Data: 2019-04-24 18:45:30
Autor: J.F.
ambasada wzywa
Użytkownik "Jacek Maciejewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:oe8u7r5bwrun$.1fjf7vic7ml2b$.dlg@40tude.net...
[...]

Ty widzisz ujecie ?
Ja tam widze wizy/zezwolenia/oplaty dla obywateli USA.

Te pierwsze efekty to w/w apel ambasady USA ?
No coz, moze i sie przestraszyli i chca nas wpuszczac bez wiz.

Ale jesli nie zdaza, to wizy zostana na lata ?
A jak wizy zniosa, a PE nie uchwali zniesienia dla Amerykanow ?

Ale tak swoja droga ... po co ten apel ?
Do tej pory tyle odrzucili, ze pewnie 0.01% zabraknie, wiec prosza o wiecej wnioskow ?
Bylo tyle nie odrzucac :-P

Czy na odprawy dla pracownikow ... ? :-)

J.

Data: 2019-04-24 23:20:43
Autor: Marcin Debowski
ambasada wzywa
On 2019-04-24, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Tylko czemu odczuwam jakis opor przed zainwestowaniem w te sluszna sprawe $160 ?
Polece tam sobie, jak juz zniosa wizy :-P

Nigdy nie rozumiałem tego pędu aby polecieć do Stanów. Owszem, jest tam sporo ciekawych miejsc, ale przy ich wizowej polityce i imigracyjnych, lotniskowych obyczajach to chyba tylko jak mnie coś zmusi służbowo.

--
Marcin

Data: 2019-04-25 08:35:25
Autor: Tomasz Kaczanowski
ambasada wzywa
On 2019-04-24, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Czasami podróż do innych miejsc może być tańsza, jeśli uwzględni się stany jako miejsce przesiadki...

--
http://polpodroznik.com

Data: 2019-04-25 07:12:50
Autor: Marcin Debowski
ambasada wzywa
On 2019-04-25, Tomasz Kaczanowski <kaczus@poczta.onet.pl> wrote:
On 2019-04-24, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

I do tego jest potrzebna wiza?

--
Marcin

Data: 2019-04-25 09:24:15
Autor: cyklista
ambasada wzywa
On 2019-04-25, Tomasz Kaczanowski <kaczus@poczta.onet.pl> wrote:
On 2019-04-24, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Czasem tak a czasem nie.
Tak prawdę mówiąc to w porównaniu do wielu wielu państw wiza do stanów jest tanie i wydana na bardzo długi okres czasu.

-- -

Data: 2019-04-25 09:30:34
Autor: Tomasz Kaczanowski
ambasada wzywa
On 2019-04-25, Tomasz Kaczanowski <kaczus@poczta.onet.pl> wrote:
On 2019-04-24, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Często niestety tak...

--
http://zrzeda.pl

Data: 2019-04-25 13:15:17
Autor: nie ma emaila
ambasada wzywa
w <5cc05a57$0$531$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):

"Ambasada USA wzywa Polaków do masowego składania wniosków wizowych. Cel? Zniesienie wiz "

Chyba chcą zarobić rzutem na taśmę :)

Amerykanie będą potrzebować wiz, by wjechać m.in. do Polski. To efekt polityki
Unii

Amerykanie już niedługo będą musieli zapomnieć o podróżach do Europy bez wiz -
donosi CNN. W piątek Unia Europejska ogłosiła, że obywatele Stanów
Zjednoczonych od 2021 roku będą musieli wystąpić o płatne zezwolenie, by
wjechać na teren krajów Strefy Schengen, w tym Polski.

CNN podkreśla, że kwestia wiz i zezwoleń na wjazd stanowi przedmiot sporu
między Stanami Zjednoczonymi i UE. Parlamentu Europejski i Komisja Europejska
nalegały, by rząd USA zniósł wizy dla mieszkańców pięciu krajów: Bułgarii,
Chorwacji, Polski, Rumunii i Cypru. Jak podkreślano, to jedyne państwa UE,
których obywatele muszą ubiegać się o wizy, by móc przekroczyć granicę Stanów
Zjednoczonych.

W 2016 roku Komisja Europejska wezwała USA do zagwarantowania mieszkańcom tych
pięciu krajów takiego samego statusu, jakim cieszą się obywatele innych państw
Wspólnoty. W zamian KE chciała zagwarantować obywatelom USA możliwość dalszych
podróży na teren Strefy Schengen bez wiz. Ponieważ nie osiągnięto porozumienia,
w czerwcu 2018 roku Parlament Europejski zagłosował za wprowadzeniem wiz dla
obywateli USA.

Data: 2019-04-25 16:32:13
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
ambasada wzywa
W dniu 2019-04-24 o 14:43, J.F. pisze:
Polece tam sobie, jak juz zniosa wizy :-P

Zdaje się, że dalej Imigration Officer będzie mógł nawet człowieka z wizą zawrócić, bo tak i już, więc czy wizy będą, czy nie, to i tak na lotnisku stres.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2019-04-25 17:00:34
Autor: J.F.
ambasada wzywa
Użytkownik "Pawel "O'Pajak""  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:q9sgdp$27e$1$opajak@news.chmurka.net...
W dniu 2019-04-24 o 14:43, J.F. pisze:
Polece tam sobie, jak juz zniosa wizy :-P
Zdaje się, że dalej Imigration Officer będzie mógł nawet człowieka z wizą zawrócić,

Pewnie tak, bo oni taki maja system.

bo tak i już, więc czy wizy będą, czy nie, to i tak na lotnisku stres.

I kto wie, czy nie wiekszy ... bo Immigration lepiej traktuje tych, co wizy nie potrzebuja czy gorzej niz tych, co wizy z ambasady maja ?

Ale przynajmniej nie bede placil i plaszczyl sie w ambasadzie :-)

J.

Data: 2019-04-26 06:56:04
Autor: ń
ambasada wzywa
Ludzkie pany, a przecież mogliby zabić taserem jak w Kanadzie.
W Kanadzie nie było niewolnictwa, a w US człowiek sztuka jedna niewolnik był zbyt cenny księgowo.

-- -- -
bo oni taki maja system.

Data: 2019-04-26 16:22:04
Autor: Robert Tomasik
ambasada wzywa
W dniu 24.04.2019 o 14:43, J.F. pisze:

"Ambasada USA wzywa Polaków do masowego składania wniosków wizowych. Cel? Zniesienie wiz "

Przyznam, że tok rozumowania w tym wypadku mnie przerasta. Nie wybieram
się do USA. Nie wybieram, bo daleko, drogo, a po za tym z zasady nie
bywam tam, gdzie nie jestem mile widziany. Skoro USA tak sie obawia
mojej osoby, że aż musi mnie prześwietlić, to mogę przecież jechać do
wielu innych krajów, gdzie jest równie pięknie.

No coz, przepisy amerykanskie sa w miare proste, jak im/nam sie uda zejsc ponizej 3% odmow, to reszta pojdzie z automatu.

To niech sobie zmienią przepisy, jeśli doszli do wniosku, ze są złe.

Tylko czemu odczuwam jakis opor przed zainwestowaniem w te sluszna sprawe $160 ? Polece tam sobie, jak juz zniosa wizy :-P

I słusznie!

[...]

dochodzimy do sedna sprawy. Mim zdaniem w wypadku WIZ powinna
obowiązywać zasada wzajemności.

Data: 2019-04-26 17:11:50
Autor: A. Filip
ambasada wzywa (do płacenia za więcej wiz USA)
Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> pisze:
W dniu 24.04.2019 o 14:43, J.F. pisze:
[...]
[...]

I dochodzimy do sedna sprawy. Mim zdaniem w wypadku WIZ powinna
obowiązywać zasada wzajemności.

Ja od paru+ lat jestem za zasadą wzajemności z wyjątkami _czasowo_
udzielanymi/zatwierdzanymi przez Sejm.  Publiczna debata w Sejmie co
cztery lata o "wizach asymetrycznych" to minimalna "wdzięczność" na
którą USA sobie dawno zasłużyły.  Na 460 posłów kilku którzy powiedzą
publicznie w takiej debacie "coś barwnego" jest praktycznie gwarantowane.

--
A. Filip

Data: 2019-04-27 08:59:47
Autor: Budzik
ambasada wzywa (do płacenia za więcej wiz USA)
Użytkownik A. Filip anfi@pseudonim.pl ...

[...]

Przypomina to zasade ze na złosc rodzicom odmroze sobie uszy.

--
Pozdrawia... Budzik
"Kpić z filozofii to filozofować naprawdę."

Data: 2019-04-27 13:39:47
Autor: A. Filip
Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> pisze:
[...]

Kto (się) nie skarży godzi się - logika prawnicza (w praktyce) :-)

Jak "sojusz" z USA ma opierać się na logice że nam USA wielką łachę robi
(z litości) to będzie to jedno wielkie śmierdzące gówno a nie sojusz.
To mają być obopólne korzyści i ustępstwa ("nie całkiem" symetryczne ze
względu na różnice sił).

--
A. Filip

Data: 2019-04-27 13:59:48
Autor: Budzik
[...]

Szukasz symetrii... ROTFL
Symetria jest taka ze my chcemy do nich jezdzic, oni do nas moga ewentualnie przyjechac...

--
Pozdrawia... Budzik
 ("""""""""")

Data: 2019-04-27 18:58:35
Autor: Robert Tomasik
W dniu 27.04.2019 o 15:59, Budzik pisze:

[...]

Teraz nasi rodacy bez przeszkód pracują w całej Europie. Dawno nie
słyszałem o kimkolwiek, kto by za chlebem do USA wyjechał.

Data: 2019-04-27 19:13:34
Autor: A. Filip
[...]

Może "mądrzy" jak hamerykanie nie zdążyli się zorientować?
Ledwie jedno pełne dziesięciolecia to o wiele za mało by hamerykańska
biurokracja "zauważyła bez noża na gardle" ;-)

--
A. Filip

Data: 2019-04-28 10:59:45
Autor: Budzik
ambasada wzywa (do płacenia za więcej wiz USA)
Użytkownik Robert Tomasik robert.tomasik@gazeta.pl ...

[...]

No i? Co udowadnia to ze TY nie słyszałes? I kto mowi ze tylko za chlebem?

Ale skoro nie ma checi wyjazdu to znaczy ze temat problemu wizowego nie istnieje...

--
Pozdrawia... Budzik
"Jak mogę powiedzieć, co myślę, dopóki

Data: 2019-04-28 13:07:01
Autor: A. Filip
[...]

To _dla ciebie_ USA to aż taki denny kraj że można chcieć do niego
pojechać tylko "za chlebem"?  [Kariera trolla Putina stoi przed tobą ;-) ]

--
A. Filip

Data: 2019-04-28 12:59:44
Autor: Budzik
[...]

Dokładnie odwrotnie!

[Kariera trolla Putina stoi przed tobą
;-) ]

Tej manipulator, zajmij sie własnymi zadaniami.

--
Pozdrawia... Budzik
"Prawda cierpi od zbyt wielu analiz."

Data: 2019-04-28 13:25:43
Autor: Robert Tomasik
W dniu 28.04.2019 o 12:59, Budzik pisze:
[...]

Wiesz, skoro dawniej słyszałem o wielu, a teraz nie, to chyba daje
podstawy do przypuszczenia, że trochę się kierunek emigracji zmienił.

Ale skoro nie ma checi wyjazdu to znaczy ze temat problemu wizowego nie istnieje...

Toteż właśnie dlatego dla samego zachowania równowagi bym im kazał o te
wizy występować.

Data: 2019-04-28 12:59:45
Autor: Budzik
[...]

Mysle ze zjawisko mogło delikatnie osłabnac ale skoro nadal kilkaset tysiecy osób rocznie wystepuje o wizy to chyba marginalne nie jest...

Ale skoro nie ma checi wyjazdu to znaczy ze temat problemu wizowego
nie istnieje...

Toteż właśnie dlatego dla samego zachowania równowagi bym im kazał o
te wizy występować.

No to mowie ze mozna tak zrobic, ale bedzie to postepowanie zgodnie z reguła ze na złosc rodzicom odmroze sobie uszy. Kto na tym straci? Naprawde sądzisz ze amerykanie? Jak ustawisz zasady? Tak samo jak USA, czyli ruch bezwizowy jezeli ilosc odmów bedzie mniejsza niz 3%? --
Pozdrawia... Budzik
"Życie nie jest ani lepsze, ani gorsze od naszych marzeń.
Jest tylko zupełnie inne..."  William Shakespeare

Data: 2019-04-28 15:39:50
Autor: Robert Tomasik
ambasada wzywa (do płacenia za więcej wiz USA)
W dniu 28.04.2019 o 14:59, Budzik pisze:

Jak ustawisz zasady? Tak samo jak USA, czyli ruch bezwizowy jezeli ilosc odmów będzie mniejsza niż 3%?

Nie. To, co oni sobie tam wymyślają, to ich sprawa. Po prostu wprowadził
bym opłatę na poziomie 25% ich najniższego wynagrodzenia miesięcznego,
bo tyle mniej więcej dla nas kosztuje ich wiza i tyle.

Data: 2019-04-28 14:50:19
Autor: Budzik
[...]

OK, jakie to bedzie miało efekty (dla nich i dla nas)?
Kto odczuje to bardziej? Bo kara która najbardziej boli karającego a nie karanego to srednio sensowna kara...

--
Pozdrawia... Budzik
"Aniołom łatwo być aniołami. Nie jedzą i są bezpłciowi."

Data: 2019-04-28 17:39:38
Autor: Robert Tomasik
W dniu 28.04.2019 o 16:50, Budzik pisze:

[...]

Zakładam, ze się chryja zrobi i Amerykanie - przyzwyczajeni do wolności
- wpłynął na swoje władze, by może jednak zrezygnowały.

Data: 2019-04-28 15:59:44
Autor: Budzik
[...]

:)
Chciałbym to widziec ale czuje ze efekt byłby dokładnie odwrotny!

--
Pozdrawia... Budzik
Tomasz Waszczynski: "Ja się zastanawia, czy czekoladki z alkoholem

Data: 2019-04-28 18:42:54
Autor: Robert Tomasik
W dniu 28.04.2019 o 17:59, Budzik pisze:

[...]

Może się nie znam. W każdym razie obecny stan mi się nie podoba.

Data: 2019-04-29 01:37:48
Autor: Marcin Debowski
On 2019-04-28, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
[...]

25% to nie, bo przecież lokalna siła nabywcza jest inna. Powinno być tyle ile zwyczajowo takie wizy kosztują. USD160 za wize o wazności 10lat z wielokrotnym przekraczanie granicy to jest prawdę mówiąc nie dużo, z tym, że inne kraje oferują normalnie też krótkoterminowe opcje.

A co do odczuwania, to nikt nie odczuje w żadnym znaczącym stopniu. Dlaczego ktoś miałby odczuć? Co się zmieni dla nas? A dla nich, skoro jak sugerujesz i tak do Polski nie jeżdżą? :) A jeśli miałoby to dotyczyć całego Schengen, to efekt mógłby być wręcz pozytywny - jak sie już zapłaciło to może warto więcej krajów pozwiedzać? Ale nie spodziewam się niczego istotnego. Jeśli to będzie normalna wiza, np. jednorazowa, za jakięs 25-50USD, to są kwoty z powodu których nikt nie będzie modyfikował planów podróży.

--
Marcin

Data: 2019-04-29 15:59:59
Autor: Budzik
ambasada wzywa (do płacenia za więcej wiz USA)
Użytkownik Marcin Debowski agatek@INVALID.zoho.com ...

[...]

Ja sugeruje ze takie działanie naszego problemu nie rozwiaze natomiast moze stworzyc kolejne. Typowo antyskuteczne działanie.

--
Pozdrawia... Budzik
"Nic na to nie można poradzić. To byłby

Data: 2019-04-30 00:24:30
Autor: Marcin Debowski
On 2019-04-29, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
[...]

A możesz przedstawić jakieś konkretne argumenty na tworzenie problemów?

--
Marcin

Data: 2019-05-07 11:59:56
Autor: Budzik
[...]

Konkretnych to pewnie nie, bo to przeciez tylko gdybania.
Nie mam natomiast watpliwosci ze taki ruch dodatkowo psuje relacje / atmosfere a to czesto ma znaczenie, chozby w przypadku negocjacji biznesowych.
Niby mamy fundacje odpowiedzialna za budowanie pozytywnego wizerunku Polski za granica a tu taki ruch. nie sadzisz ze byłby kontrskuteczny i budował PR negatywny?

--
Pozdrawia... Budzik
"Każdy kiedyś osiągnie najwyższy stopień niekompetencji

Data: 2019-04-28 15:49:06
Autor: A. Filip
[...]

Wiza (niemal) automatyczna ale dość słono płatna?
Niezły myk, taki "prawniczy" :-)

--
A. Filip

Data: 2019-04-28 17:38:18
Autor: Robert Tomasik
W dniu 28.04.2019 o 15:49, A. Filip pisze:

[...]

Czemuś słono? U nas kosztuje 160 USD, co stanowi 25 % najniższej krajowej.

Data: 2019-04-29 01:38:50
Autor: Marcin Debowski
On 2019-04-28, Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> wrote:
[...]

Jaka jest siłą nabywcza tych 160$ w PL a jaka w USA?

--
Marcin

Data: 2019-04-29 08:45:07
Autor: Robert Tomasik
[...]

Ale my płacimy w Polsce, a oni w USA.

Data: 2019-04-29 07:01:44
Autor: Marcin Debowski
On 2019-04-29, Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> wrote:

[...]

No właśnie dlatego. Zarabiają np. $2000 miesięcznie, ale płacą z tego $1000 za mieszkanie; my $1000 a za mieszkanie $500. Liczby z sufitu, nie krzyczeć. --
Marcin

Data: 2019-04-28 13:55:49
Autor: u2
[...]

"for bread" to były inne czasy, rozbiorowe:)

w PRL wyjeżdżali na zachód pupilkowie systemu, normalny Kowalski nie miał szansy na paszport do KK:)

po 1989 roku było sporo wyjazdów do USA, aby się dorobić i wrócić, ale większość jednak została w USA, bo stopa życiowa jest tam nadal dużo wyższa niż w Bolanda:)

https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_the_Poles_in_the_United_States

--
George Orwell :

Data: 2019-04-29 01:14:33
Autor: Marcin Debowski
On 2019-04-28, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
[...]

No bo nie istnieje. Przynajmniej dla mnie. Z tym, że jest problem chęci wyjazdu będący efektem ich polityki wizowej i imigracyjnej, ale to nie jest mój problem, ani nawet problem rzeszy polskich obywateli. Lepiej, ten problem wcale nie zniknie z likwidacją tych wiz.

--
Marcin

Data: 2019-04-29 15:59:58
Autor: Budzik
ambasada wzywa (do płacenia za więcej wiz USA)
Użytkownik Marcin Debowski agatek@INVALID.zoho.com ...

Ale skoro nie ma checi wyjazdu to znaczy ze temat problemu wizowego
nie istnieje...

No bo nie istnieje.

Nie wyłapałes ironii?
Skoro co roku kilkaset tysiecy osób wyrabia wizy to chyba nie jest to margines?

[...]

Mysle ze potrzebne sa dwa dodatkowe zdania wyjasnienia, co miałes na mysli.

--
Pozdrawia... Budzik
"Siłą kobiet są słabostki mężczyzn" - Voltaire

Data: 2019-04-29 18:59:30
Autor: Shrek
W dniu 29.04.2019 o 17:59, Budzik pisze:

[...]

Mogę ja. Jak masz ruch bezwizowy, to imigration officer czy jak tam on się nazywa weryfikuje cię na lotnisku. Jak masz wizowy to wstępna weryfikacja odbywa się w ambasadzie (co nie oznacza, ze nie moga cię cofnąć nawet z wizą, co już jest trochę słabe). Generalnie Marcin miał zdaje się na myśli, ze lepiej jak cię cofną w ambasadzie niż na lotnisku.

Shrek

Data: 2019-04-30 00:23:11
Autor: Marcin Debowski
On 2019-04-29, Shrek <1@wp.pl> wrote:
[...]

Tak, plus ogólnie polityka immigracyjna, i arogancja tych lotniskowych,  cała ta otoczka. Ile osób jest świadomych, że decyzja o wpuszczeniu juz tam na lotnisku może np. zalezeć od dania takiemu oficerowi swojej komórki z odblokowanym kontem FB?

http://fortune.com/2017/02/08/social-media-at-the-border-can-agents-ask-for-your-facebook-feed/

--
Marcin

Data: 2019-04-30 14:12:27
Autor: J.F.
Użytkownik "Marcin Debowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:PzMxE.6681$Nl6.2953@fx03.ams1...
On 2019-04-29, Shrek <1@wp.pl> wrote:
[...]

Ale ... czy na granicy Schengen nie powinni tak sprawdzac tych arabskich imigrantow ? :-)

J.

Data: 2019-04-30 20:36:26
Autor: Robert Tomasik
W dniu 30.04.2019 o 14:12, J.F. pisze:

[...]

Popieram. Nie widzę powodu, by dopuszczać do wjazdu nierejestrowanych
gości, którzy później pod różnymi tożsamościami wyłudzają środki z
pomocy społecznej.

Data: 2019-04-30 20:50:44
Autor: Marcin Debowski
On 2019-04-29, Shrek <1@wp.pl> wrote:
[...]

Co tam sobie fejsbukują? O tym fejsbuku to dowiedziałem się od jednego Australiczyka, który ma żone z USA i siłą rzeczy podróżuje. Człowiek jest lekki paranoidalny nawied i pierwsze co zrobił, to założył sobie fałszywe konto na FB (i tłiterze i cholera wie jeszcze gdzie). Na potrzeby amerykańskiej imigracji granicznej. Myślisz, że arabscy imigranci daliby tez radę? :) Choć z drugiej strony może tam więcej takich co chwalą się jakąś przynaleznością i postują zgeotagowane zdjęcia :)

--
Marcin

Data: 2019-04-30 00:14:06
Autor: Marcin Debowski
On 2019-04-29, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
[...]

Z czego większość je dostaje. Nie dostaje 4-6%. To zupełny margines złożonych wniosków nie mówiąc o skali kraju. --
Marcin

Data: 2019-04-30 16:59:56
Autor: Budzik
[...]

No to tez prawda. :)

--
Pozdrawia... Budzik
Ironią często pokrywa się niemożność myślenia.

Data: 2019-04-26 20:46:38
Autor: J.F.
ambasada wzywa
Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5cc3140b$0$522$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Akurat chyba relatywnie tanio, w porownaniu do innych pieknych acz odleglych miejsc.

[...]

Alez moga uwazac, ze te przepisy sa dobre.
Dalej moga sobie uwazac, ze dobrze byloby tych Polakow wpuscic, ale dla jednego kraju lepiej nie robic wyjatkow, szczegolnie, ze lada moment sami osiagniemy odpowiedni prog.

[...]

Ogolnie masz racje, ale wiesz ... im na nas nie zalezy, my niestety nie mozemy tego powiedziec :-)

Wiec moze lepiej robic dobra mine i podkreslac, ze liczymy na zasade wzajemnosci w najblizszym czasie :-)

Na to sie bodajze jeszcze naklada specyfika USA - prezydent odpowiada naszemu premierowi, rzadzi krajem, ale zgodnie z ustawami (ha, ha),
ten 3% nakladaja ustawy i prezydent nie moze tego obejsc, nawet jak bardzo chce.

A Trump akurat to chyba niespecjalnie chce :-)

J.

Data: 2019-04-26 21:23:15
Autor: Robert Tomasik
ambasada wzywa
W dniu 26.04.2019 o 20:46, J.F. pisze:

[...]

Sądzę, że jak wyborca amerykański się dowie, że musi zapłacić za wizę do
Europy, to oni ten próg osiągną błyskawicznie. Natomiast ja bym - moze i
ze złośliwości i swawoli - ze zniesieniem wiz dla amerykanów poczekał
tyle, ile oni czekali ze zniesieniem dla nas.

[...]

USA nie są dla nas żadnym partnerem. Oni zbyt duzi by się z nami liczyć.
My zbyt mali, by liczyć na to, że oni kiwną palcem w naszym interesie,
jeśli nie będzie to im po prostu na rękę. Dlatego bardziej bym liczył na
sojusz z Słowacją, Czechami, Litwą, Węgrami czy nawet Ukrainą. Bo mamy
wrogów, przed którymi wspólnie możemy się obronić, a osobno nie.

Data: 2019-04-27 09:29:52
Autor: Shrek
ambasada wzywa

Sądzę, że jak wyborca amerykański się dowie, że musi zapłacić za wizę do
Europy, to oni ten próg osiągną błyskawicznie.

Sądzę, że liczba amerykańskich wyborców, która miałaby cokolwiek wspólnego z Europą jest pomijalna.

USA nie są dla nas żadnym partnerem.

Jest - NATO. Jak otwarcie powiedzą, że mają nas w dupie to pozamiatane.

[...]

Węgry - to ten co sprzedał bnacelnika przy zwycięstwie 1:27? ;)

Shrek

Data: 2019-04-27 12:47:11
Autor: Robert Tomasik
ambasada wzywa
W dniu 27.04.2019 o 09:29, Shrek pisze:

[...]

Ale to wolny naród i bardzo szybko by się wk...wił, że czegoś nie może.

USA nie są dla nas żadnym partnerem.
Jest - NATO. Jak otwarcie powiedzą, że mają nas w dupie to pozamiatane.

Jak nie powiedzą, to też niewiele to pomoże.

[...]

Rozwiniesz? Bo nie wiem, o czym piszesz.

Data: 2019-04-27 14:37:18
Autor: Shrek
ambasada wzywa

[...]

nie wkurwiłby się. Żeby się wkurawić że czegoś mu nie wolno to trzeba najpierw wiedzieć że mu nie wolno. A ty wiesz czy do na przykład Argentyny są wymagane wizy dla Polaków? Nie wkurwia cię to, że nie wiesz, a może trzeba mieć wizę? Bo mnie nie.

[...]

Rozwinę - Obran jest takim samym sprzedawczykiem jak każdy inny. Jak będzie miał w tym interes to wystawi każdego. O czym przekonał się już naczelnik kaczyński (błędnie zresztą sądząc, że jego interes jest równoważny racji stanu). Zresztą twój pomysł nie jest nowy - istnieje(ło)? coś takiego jak grupa wyszehradzka. Polska była nieformalnym? liderem tej grupy. Obecnie wygląda to tak: https://www.euractiv.pl/wp-content/uploads/sites/6/2019/02/Spotkanie-szef%C3%B3w-rz%C4%85d%C3%B3w-Czech-S%C5%82owacji-W%C4%99gier-i-Izraela-w-Jerozolimie-zamiast-szczytu-V4-%C5%BAr%C3%B3d%C5%82o-twitter-Benjamina-Netanjahu-800x450.jpg - ktoś kogoś nie ma, ktoś doszedł, spotykają się w korytarzu w hotelu... Tyle jesteśmy warci w dyplomacji.

Shrek

Data: 2019-04-27 15:33:16
Autor: Robert Tomasik
ambasada wzywa
W dniu 27.04.2019 o 14:37, Shrek pisze:

[...]

W USA mieszka sporo polonusów. Na Podhalu nie ma rodziny, która by nie
miałam krewnych w USA. Myślę, że niespecjalnie masz rację, ale nie mam
pomysłu, jak Cie przekonać.

[...]

To fotka ze spotkania Czechów, Słowaków, Węgrów i Izraela. Nie ma
Polski? Trochę wyrwane z kontekstu. Może miało tam nas nie być. Moim
zdaniem w Polsce nie za bardzo wiadomo obecnie, z kim rozmawiać. Ktov
miałby reprezentować Polaków? Nie chcę wchodzić w politykę, ale na
chwilę obecną przypomina mi to dość mocno sytuację sprzed lat 80-tych.
Mieliśmy rząd, ale wiodącą osobą był I Sekretarz PZPR. W sumie ów I
Sekretarz teoretycznie nic nie mógł, a w praktyce wszystko od niego
zależało.

Gdy w maju 1972 roku Prezydent USA po raz pierwszy odwiedził Polskę, to
rozmawiał z ... Edwardem GIERKIEM. 31 maja 1972 roku obydwaj w Urzędzie
Rady Ministrów podpisują porozumienie o współpracy. Prezesem Rady
Ministrów był wówczas Jaroszewicz i to raczej chyba on byłby bardziej
upoważniony do reprezentowania tu Polski.

Wracając do czasów współczesnych, to niestety wydaje mi się, że wielcy
tego świata mają świadomość, że osoby formalnie kierujące państwem nie
są jego faktycznym kierownictwem. Stąd, po prostu z braku należytej
reprezentacji, nie uczestniczymy w wielu spotkaniach.

Data: 2019-04-27 16:06:55
Autor: u2
ambasada wzywa
To fotka ze spotkania Czechów, Słowaków, Węgrów i Izraela. Nie ma
Polski? Trochę wyrwane z kontekstu. Może miało tam nas nie być. Moim
zdaniem w Polsce nie za bardzo wiadomo obecnie, z kim rozmawiać.

to miał być wyjazdowy szczyt grupy wyszehradzkiej w Izraelu, ale po wypowiedziach Bibi Netanjahu w Polsce i ministra Katza w Izraelu o polskim antysemityzmie wyssanym z mlekiem matki, nie pojechał do Izraela nawet prof. Czaputowicz, btw Morawiecki ma w Izraelu ciotkę:)

--
George Orwell :

Data: 2019-04-27 18:18:43
Autor: nie ma emaila
ambasada wzywa
w <5cc45a1c$0$536$65785112@news.neostrada.pl>, Robert Tomasik
<robert.tomasik@gazeta.pl> napisał(-a):

To fotka ze spotkania Czechów, Słowaków, Węgrów i Izraela. Nie ma
Polski? Trochę wyrwane z kontekstu. Może miało tam nas nie być. Moim

Nie było, bo obraziliśmy się na Żydów.
Innych też chyba miało nie być, ale uznali że jednak sobie przyjadą, bo nasze
problemy to nie ich problemy.

Data: 2019-04-27 18:23:39
Autor: u2
ambasada wzywa
W dniu 27.04.2019 o 18:18, nie_ma_emaila@onet.pl pisze:
[...]

Morawiecki co ma ciotkę w Izraelu oraz posyłał swoje dzieci do żydowskiej szkoły obraził się na żydów ? pytania się mnożą:))))))

--
George Orwell :

Data: 2019-04-29 09:42:13
Autor: ń
ambasada wzywa
No bo przecież to tylko żydzi mają prawo być bezustannie obrażeni na nas.
Na zasadzie "mieszkałem za darmo u ciotki w Lublinie przez 50 lat, a to przecież taka chamka z niej i na dodatek nie chce mi zapisać domu".

-- -- -
Nie było, bo obraziliśmy się na Żydów.

Data: 2019-04-27 18:34:28
Autor: cef
ambasada wzywa
[...]

Jeśli kwestie polskich dyplomatycznych zabiegów w kwestii głosowania 27:1 wymagają
dla Ciebie wyjaśnień, to widać, że się niespecjalnie w tej materii orientujesz.
Nikt z nami nie rozmawia nie dlatego, że nie wiadomo z kim rozmawiać,
tylko, że nie ma z kim rozmawiać. Dyplomacja to delikatna materia - niektóre
stosunki budowane są latami, a  teraz jakiś dyplomatołek jednym zdaniem
to przekreśla. Nie dotyczy to tylko poziomu urzędniczego, ale też nominacji w sferze
kultury czy mediów - szefowie placówek kulturalnych, korespondenci telewizyjni itp.
Użyłbym nawet takiego porównania, że las rośnie latami a płonie w kilka godzin.
W stosunkach międzynarodwych jest tak samo: relacje buduje się latami,
a niszczy  kilkoma głupimi wypowiedziami.

Data: 2019-04-27 19:02:03
Autor: Robert Tomasik
ambasada wzywa
W dniu 27.04.2019 o 18:34, cef pisze:
Jeśli kwestie polskich dyplomatycznych zabiegów w kwestii głosowania
 27:1 wymagają dla Ciebie wyjaśnień, to widać, że się niespecjalnie
w tej materii orientujesz.

Potwierdzam. Niespecjalnie mnie to pasjonuje.

Nikt z nami nie rozmawia nie dlatego, że nie wiadomo z kim
rozmawiać, tylko, że nie ma z kim rozmawiać.

A to tak trochę nie na to samo wychodzi?

W stosunkach międzynarodowych jest tak samo: relacje buduje się latami, a niszczy  kilkoma głupimi wypowiedziami.

Bezsprzecznie masz rację.

Data: 2019-04-27 19:13:49
Autor: cef
ambasada wzywa

Nikt z nami nie rozmawia nie dlatego, że nie wiadomo z kim
rozmawiać, tylko, że nie ma z kim rozmawiać.

A to tak trochę nie na to samo wychodzi?

Dyplomatycznie to nie jest to samo :-).

Data: 2019-04-27 19:30:32
Autor: Robert Tomasik
ambasada wzywa
W dniu 27.04.2019 o 19:13, cef pisze:

Nikt z nami nie rozmawia nie dlatego, że nie wiadomo z kim
rozmawiać, tylko, że nie ma z kim rozmawiać.

A to tak trochę nie na to samo wychodzi?

Dyplomatycznie to nie jest to samo :-).

Zatem pozostaje mi Ci przyznać rację. W pewnym sensie masz rację. Z tym
który kieruje nie można, bo on jest nieuprawniony, a pozostali są
uprawnieni, ale nic nie mogą.

Data: 2019-04-28 14:02:47
Autor: Shrek
ambasada wzywa

Zatem pozostaje mi Ci przyznać rację. W pewnym sensie masz rację. Z tym
który kieruje nie można, bo on jest nieuprawniony, a pozostali są
uprawnieni, ale nic nie mogą.

Nie tu jest problem. Po prostu ten z którym możnaby rozmawiać jest starym tetrykiem z małym organem i wielkim ego. Po prostu nie ma sensu z nim rozmawiać - równie dobrze można gadać do sciany.

Shrek

Data: 2019-04-28 14:18:39
Autor: u2
ambasada wzywa
W dniu 28.04.2019 o 14:02, Shrek pisze:

[...]

czyli dla szreka liczy się wielki organ, ale małe ego:))))))))))))

--
George Orwell :

Data: 2019-04-28 14:51:27
Autor: Robert Tomasik
ambasada wzywa
[...]

Nie wnikając już w to, kogo masz na myśli, to jak sobie wyobrażasz, że
Prezydent USA przyjeżdża i zamiast rozmawiać z Prezydentem, rozmawia z
"przechodniami"

Data: 2019-04-28 15:14:48
Autor: Shrek
ambasada wzywa

Nie wnikając już w to, kogo masz na myśli, to jak sobie wyobrażasz, że
Prezydent USA przyjeżdża i zamiast rozmawiać z Prezydentem, rozmawia z
"przechodniami"

Normalnie. Jak nasi robili laskę hamburgerom i żydom, to przecież nie rozmawiał oficjalnie trampek z dudełem, tylko odpowiednia osoba przekazała, żeby przekazać odpowiedniej osobie u nas, że mamy grzecznie przeprosić i szczegóły nam przekaże mossad w hotelu w Wiedniu. I potem w nocy naczelnik spowrotem ukleknął na kolanach z których wcześniej wstał i ładnie zrobił swoimi posłami o co go poproszono.

W wielkiej brytanii też specjalnego problemu z tym nie mają, że teoretycznie królowa rządzi, i to również Kanadą i Australią. Nie szukaj problemu gdzie go nie ma.

Shrek

Data: 2019-04-28 16:30:08
Autor: u2
ambasada wzywa
W dniu 28.04.2019 o 15:14, Shrek pisze:
Normalnie. Jak nasi robili laskę hamburgerom i żydom

jacy nasi ? jaką laskę ? czy szrek to antysemita ? pytania się mnożą:)))))))))

--
George Orwell :

Data: 2019-04-27 19:03:08
Autor: u2
ambasada wzywa
W dniu 27.04.2019 o 18:34, cef pisze:
W stosunkach międzynarodwych jest tak samo: relacje buduje się latami,
a niszczy  kilkoma głupimi wypowiedziami.

ano, wystarczy że minister Katz powie publicznie, że Polacy wyssali antysemityzm z mlekiem matki, a już było tak blisko odszkodowań za mienie bezspadkowe, tyle lat czarnego pijaru na nic:)))))))))))

--
George Orwell :

Data: 2019-04-27 19:12:24
Autor: cef
ambasada wzywa
W dniu 2019-04-27 o 19:03, u2 pisze:
[...]

Zastanów się co można było zrobić, żeby ichni minister bał się
takiej wypowiedzi. To świadczy, że na arenie międzynarodowej jesteśmy słabi
i nie boją się napluć na nas dla realizacji swoich celów.

Data: 2019-04-27 20:46:01
Autor: u2
ambasada wzywa
W dniu 27.04.2019 o 19:12, cef pisze:
[...]

Katz powiedział to na użytek kampanii wewnętrznej, wiedział, że na nienawiści do Bolanda scementuje swój elektorat przed wyborami, tworzenie antysemityzmu i homofobii nie służy do ścigania prawdziwych antysemitów czy homofobów, tylko służy określonym politycznym celom

to że Bolanda prowadzi pro-izraelską politykę to nie ulega wątpliwości, wcześniej przez dwie kadencje PO-PSL była prowadzona polityka pro-niemiecka, teraz przynajmniej Izrael nie likwiduje polskiej gospodarki, taki capitano Schettino grozi, że zlikwiduje polski węgiel, kiedy węgiel zaczyna przynosić miliardowe zyski:)))))))

--
George Orwell :

Data: 2019-04-26 22:20:08
Autor: Animka
ambasada wzywa
[...]

Taki to już poddańczy jest ten nasz KRAJ.
Najpierw "ucierał dupy" ZSRR, a teraz Ameryce. Nigdy już chyba nie będziemy wolni  i niezależni.  Aha, jeszcze ten podskakujący kurdupel Macaron doszedł.
Pamiętam, że kiedyś, za komuny pewna grupa ludzi dostała od Ambasady Amerykańskiej zaproszenia dla rodziców z dziećmi na obejrzenie filmów (co prawda gównianych), ale jacy wszyscy podnieceni byliśmy i dumni, że idziemy do Ambasady. Wszystkich bez wyjątku dokładnie przed bramka zrewidowaki i trzeba było wszystko wyciągac z torebek. Ale za to jakie krzesła mieli tam wygodne, Normalne, plastikowe, a tak wygodne, ze nawet nie sposób tego opisać. U nas takich krzeseł nie było i chyba nie ma do tej pory.

--
animka

Data: 2019-04-26 23:25:26
Autor: u2
ambasada wzywa
W dniu 26.04.2019 o 22:20, Animka pisze:
[...]

to musiało być w latach 70-tych ub. wieku, w latach 80-tych ub. wieku była bramka, która prześwietlała klienta, bywałem w ambasadzie USA w tamtym czasie wielokrotnie i zawsze było bez najmniejszych problemów, a-ha i nie stałem w tych długich kolejkach:))))))))))

--
George Orwell :

ambasada wzywa