ambergold - naciągacze?

Data: 2010-03-01 18:23:16
Autor: pyrtek
ambergold - naciągacze?
http://www.lokata.ambergold.com.pl

10% bez Belki, 100% gwarancji kapitału (tylko coś nie widzę ani słowa o BFG), do każdej lokaty >5k 1g czystego złota gratis.
Żadnego linka na stronie poza "podaj swoje dane". Żadnego regulaminu, tabeli opłat - nic, kompletnie nic.
Ew. dla lubiących pogadać: 801 555 444 8:30-16:30

Tak się to świeci, że musi to być szwindel ;)

--

Tnx. Pzdr.         Pyrtek

Data: 2010-03-01 10:04:44
Autor: BK
ambergold - naciągacze?
On 1 Mar, 18:23, pyrtek <upixb_at_lykamspam...@null.com> wrote:
http://www.lokata.ambergold.com.pl

10% bez Belki, 100% gwarancji kapitału (tylko coś nie widzę ani słowa o
BFG), do każdej lokaty >5k 1g czystego złota gratis.

Dzizas bo BFG obejmuje same banki ;) Zawsze, wszedzie tylko banki. BFG
= BANKOWY fundusz gwarancyjny.

Ambergold gwarantuje swoje lokaty sama, wiec wartosc gwarancji jest..
hmm... wartosc gwarancji jakiejs firmy jest warta tyle ile ta firma.

Data: 2010-03-02 22:42:50
Autor: oeconomicus01
_ambergold_-_naciągacze?

No nie do końca, bo każda lokata jest ubezpieczona, więc kapitał masz zabezpieczony na 100% jak.... w banku hehe. Poza tym oni podlegają ministerstwu gospodarki bo są domem składowym. Banki nie mogą oferować lokat w dobra przemysłowe, to jest zastrzeżpone dla domów składowych. Także knf-owi nic do nich, tak samo jak do SKOK-ów.

Data: 2010-03-02 21:44:46
Autor: BK
_ambergold_-_naciągacze?
On 2 Mar, 23:42, "oeconomicus01" <oeconomicus01@WYTNIJ_TOwp.pl> wrote:
No nie do ko ca, bo ka da lokata jest ubezpieczona, wi c kapita masz zabezpieczony na 100% jak.... w banku hehe.

A polisa ubezpieczajaca wskazuje jako beneficjenta ambergold czy
klienta? Bo jesli amber to wartosc takiego zabezpieczenia jest.. hmm..
srednia. Jesli komus pozyczam kase - on zas sie ubezpiecza to jest to
raczej zabezpieczenie dla niego, niz dla mnie. W przypadku upadlosci
nic nie daje.

Data: 2010-03-02 23:11:20
Autor: invvestor
_ambergold_-_naciągacze?

jak słusznie zauważyłeś BFG obejmuje instytucje finansowe jakimi są banki,
a KNF ma za zadanie je kontrolować i dlatego uważa się banki za bezpieczne.
W przypadku Amber Gold mamy do czynienia z Domem Składowym, czyli instytucją finansową kontrolowaną przez Ministra Gospodarki i z tego co się orientuję to Domy Składowe również posiadają swój fundusz gwarancyjny.
Tak więc gwarancje Domów Składowych są równie dobre jak banków z tą różnicą, że o bankach wie każdy a o Domach Składowych tylko zorientowani inwestorzy :)
Pewnie dlatego amatorzy w stylu @pyrtek pisują na forach takie niedorzeczności,
ale co się dziwić skoro nawet KNF się publicznie ośmiesza z tymi swoimi alertami.
I jak się szybko nie wyedukują to jeszcze z naszych podatków będziemy odszkodowania bogatym firmom płacić (vide pozew Finroyala do Strasburga)

Data: 2010-03-02 21:51:53
Autor: BK
_ambergold_-_naciągacze?
On 3 Mar, 00:11, "invvestor" <arturozan@WYTNIJ_TOgmail.com> wrote:
[...]

Nie no jak juz rozmawiamy jak "zorientowani inwestorzy" to trzeba
uscislic dwie rzeczy:
- fundusz gwarancyjny domow skladowych nie jest obowiazkowy, chyba ze
dom skaldowy zajmuje sie art. rolnymi i podlega pod nadzor
ministerstwa rolnictwa
- fundusz gwarancyjny gwarantuje wyplate do 50 000 zl na podstawie
dokumentu skladowego - BFG daje wyzsze gwarancje

O domach skladowych nie wiedza "zorientowani inwestorzy" - chyba, ze
mamy na mysli "zorientowanych inwestorow;)". Instytucja domu
skladowego nie byla nigdy powolana w celach inwestycyjnych. Spoleczno-
ekonomiczne przeznaczenie tych przepisow bylo inne niz oferowanie
ludziom "lokat".

Data: 2010-03-03 13:51:02
Autor: invvestor
_ambergold_-_naciągacze?
On 3 Mar, 06:51, BK <bkapuscin...@gmail.com> wrote:
> [...]

skladowego nie byla nigdy powolana w celach inwestycyjnych. Spoleczno-
ekonomiczne przeznaczenie tych przepisow bylo inne niz oferowanie

Mowiac "zorientowani" mialem na mysli szukanie nowych mozliwosci w
przeciwienstwie do podazania "majnstrimem".
Inwestycje alternatywne w dobra przemyslowe, mozna w wino, mozna w
rope, mozna tez w zloto.

Dzieki za uscislenie, tez zapoznalem sie z ustawa wiec moge tylko
powiedziec: masz racje, pelna zgoda.
Fundusz gwarancyjn jest obowiazkowy w przypadku skladu artykulow
rolnych,
zloto to dobra przemyslowe wiec obowiazku nie ma (zloto raczej nie
splesnieje)
ale jest konkurencja wiec jak DS stosuje dodatkowe zabezpieczenia z
wlasnej woli to zwieksza swoja wiarygodnosc.
Poza tym kazda lokata jest ubezpieczona indywidualnie (umowa jest na
mnie wiec gdyby ambergold sie zwinal, to depozyty zlota nie stanowia
masy upadlosciowej wiec syndyk na nich reki nie polozy, a gdyby nawet
byl jakis fraud to moj kapital odda mi ubezpieczyciel).
Jednak, poza wysokim %, do inwestowania w zloto z DS zachecila mnie
potencjalna mozliwosc rownoleglego korzystania ze zlozonej lokaty.
Mam na mysli dowod skladu, kotry jako papier wartosciowy, moze
stanowic zabezpieczenie innej transakcji (jeszcze tego nie cwiczylem
ale widze potencjal).

To by bylo tyle jesli chodzi o mamone, a teraz troche filozofii :)
Piszesz, ze spoleczno-ekonomiczne przeznaczenie DS nie zakladalo
udzielania "lokat".
Nie wiem czy "pijesz" do tego, ze slowo "lokata" jest zarezerwowane
dla bankow czy ze DS nie sluzy do pomnazania kapitalu ale do jego
bezpieczenego magazynowania.
Odnosnie samego slowa to dla mnie kwestia semantyki, "lokata" oznacza
po prostu oddzielenie (odlozenie) czegos w celu uzyskania zysku i w
takim kontekscie lokata w zloto jest dla mnie zrozumiala (bankom
byloby pewnie na reke zawlaszczenie slowa "lokata" ale jak na razie
nie maja na to slowo monopolu, a wrecz sami rozszezaja jego definicje
ofertujac przez podmioty trzecie, bo same nie moga, lokaty ...
strukturyzowane).
Co do spoleczno-ekonomicznych intencji ustawodawcy przy powolywaniu
instytucji domu skladowego, powiem tyle, ze banki tez zostaly powodale
do tego abym nie trzymal pieniedzy w domu (gdzie moga sie spalic albo
ktos moze je ukrasc), a telefon podobno tez nie mial sluzyc do gadania
lecz do zamawiania sobie muzyki ... wyszlo inaczej bo ludzie potrafia
znalezc sto innych zastosowan czegos co powstalo w jednym celu.
Skoro mozna zamiast kosztow skladowania czerpac zyski a do tego
instrument dzieki kontroli ministerstwa jest bezpieczny to czemu nie
korzystac?
(swoja droga to KNF chcialby miec takie uprawnienia do kontroli bankow
jakie ma Ministerstwo Gospodarki do kontroli Domow Skladowych)
pozdr.
Art

Data: 2010-03-03 22:11:33
Autor: BK
_ambergold_-_naciągacze?
On 3 Mar, 22:51, invvestor <arturo...@gmail.com> wrote:

ale jest konkurencja wiec jak DS stosuje dodatkowe zabezpieczenia z
wlasnej woli to zwieksza swoja wiarygodnosc

Dla mnie jako klienta - bezwzglednie dyskwalifikujace jest
niespelnienie podstawowego obowiazku kazdego przedsiebiorcy (co
zreszta jest karane grzywna) - brak adresu, KRS, NIP, Regon ect. na
ich stronie.

Albo rozmawiamy powaznie i sie nie wstydzimy kim i gdzie jestesmy,
albo sie ukrywamy. Jak sie ukrywamy to albo nieumyslnie i jestesmy
ciapy/gapy - a z gapami w biznesie lepiej nie wspolpracowac, albo
zalezy nam na tym aby nie bylo tak latwo nas namierzyc ;)

Kolejna rzecz - ze nie uwazam za wiarygodny biznesu, ktory robi swoja
strone www i logotyp na zasadzie plagiatu z strony/logo jakiegos
banku ;)

[...]

Ja sie tylko zastanawiam z czego wynika gwarancja zysku...

bo albo mamy uklad taki: kupujemy dla Ciebie zloto na rok i pozniej je
sprzedajemy - i wowczas nikt powazny zysku nie gwarantuje - bo przez
rok czasu zloto moze zdrozec, ale moze tez staniec. Nie mozna wiec
zagwarantowac 10% zysku, nie mozna nawet zagwarantowac zwrotu kapitalu
- bo wkladajac 10 000 w zloto na rok, mozna wyciagnac i 5 000 jak
dojdzie do zalamania rynku...

albo jest tak, ze wplacona kasa nie idzie na zloto tylko np. na
pozyczki.

(swoja droga to KNF chcialby miec takie uprawnienia do kontroli bankow
jakie ma Ministerstwo Gospodarki do kontroli Domow Skladowych)
pozdr.
Art

Nie zartuj. MG nie ma nawet 10% uprawnien ktore ma KNF.

Minister moze jedynie kontrolowac dzialanosc domu skladowego i w razie
nieprawidlowosci nalozyc do 100 000 zl kary. Minister moze tez zakazac
dzialanosci danemu domowi. Decyzje ministra wobec domow to normalne
decyzje administracyjne.

Teraz dla porownania KNF ( w skrocie i po lebkach)
- decyduje kto moze zalozyc bank i jaki to moze byc bank
- decyduje kto moze byc w zarzadzie banku
- decyduje kto moze kupic akcje banku (powyzej pewnych progow)
- decuduje co moze robic bank, kiedy, gdzie, dlaczego i jak dlugo
(decyzje o zakresie dzialanosci banku, zarowno przedmiotowej jak i
terytorialnej)
- moze ukarac bank i czlonkow jego zarzadu karami finansowymi (AFIR
bank moze dostac 1 000 000 zl)
- moze kontrolowac bank
- moze zamknac bank
- decyduje ile kapitalu musi miec bank
- moze nakazac bankom polaczenie, lub tego polaczenia zabronic
- KNF w roznej formie - dziennie, miesiecznie, kwartalnie i rocznie
dostaje dzilion raportow i sprawozdan od bankow
- KNF wydaje rekomendacje i uchwaly, regulujace dzialanosc bankow
- KNF moze wydawac zalecenia np. zabaraniajace jakiejs reklamy lub
nakazujace jej zmiane

ect. ect.

a i moze najwazniejsze - KNF wydaje decyzje o rygorze natychmiastowej
wykonalnosci :)

Data: 2010-03-08 09:35:28
Autor: invvestor
_ambergold_-_naciągacze?
On 4 Mar, 07:11, BK <bkapuscin...@gmail.com> wrote:
[...]

dla mnie rowniez byloby to dyskwalifikujace ...
http://www.ambergold.com.pl/pl/dokumenty/dane_spolki

Kolejna rzecz - ze nie uwazam za wiarygodny biznesu, ktory robi swoja
strone www i logotyp na zasadzie plagiatu z strony/logo jakiegos
banku ;)

Dla mnie, jako dla inwestora, jest wszystko jedno skad firma czerpie
inspiracje do swojej strony
wazne ze strona jest czytelna i dostarcza danych jakich oczekuje.
Co do "plagiatu" moze logo jest podobne do Alior Banku (podobna
kolorystyka i uklad) ale strona internetowa?
Nie widze jakiegos podobienstwa do innej firmy, oswiec mnie prosze :)

Ja sie tylko zastanawiam z czego wynika gwarancja zysku...

a kto Ci w inwestowaniu zagwarantuje zysk?
Nawet jak kupisz obligacje, rzad nie zagwarantuje Ci poziomu inflacji
czy wartosci zlotowki.
Wszedzie masz mniejszy lub wiekszy poziom ryzyka, który kalkulujesz
podejmujac decyzje.
Jezeli myslisz o inwestowaniu w zloto (czy inne dobra przemysłowe) to
wlasnie dom skladowy pozwala znacznie obnizyc ryzyko.

albo jest tak, ze wplacona kasa nie idzie na zloto tylko np. na
pozyczki.

no wlasnie dlatego ze to dom skladowy, wiec pieniadze musza miec
odzwierciedlenie w zlocie a nie w obietnicy dluznika.
skoro masz takie watpliwosci to chyba nie bardzo rozumiesz "mechanike"
domu skladowego ;)

Nie zartuj. MG nie ma nawet 10% uprawnien ktore ma KNF.

Jak to policzyles? po ilosci myslnikow w ustawach? :)
Ministerstwo ma mozliwosc oglaszania rozporzadzen z moca ustawy wiec
moze sobie w kazdej chwili dodac dowolna ilosc myslnikow.
Tym to istotne, mysle, jest to, ze zarowno banki jak i domy skladowe
(czy GPW) z racji tego ze sa instytucjami zaufania publicznego
podlegaja dodatkowej kontroli panstwa, i z tego punktu widzenia
posiadaja wieksza wiarygodnosc niz firmy dzialajace wylacznie na
podstawie ogolnych ustaw o prowadzeniu dzialalnosci gospodarczej. Nie
ma co porownywac banku do domu skladowego bo to sa instytucje
wzajemnie wykluczajace i wspolnie uzupelniajace sie (jak by
powiedzieli w McKinsey'u ;)

Mozemy rozmawiac o tym czy warto inwestowac w zloto czy nie, ale nie
widze sensu dyskutowac o tym czym jest dom skladowy
skoro mozna sie tego dowiedziec z wielu dostepnych zrodel.
Pozdrawiam
Art

Data: 2010-03-08 10:15:47
Autor: BK
_ambergold_-_naciągacze?
On 8 Mar, 18:35, invvestor <arturo...@gmail.com> wrote:
> [...]

> niespelnienie podstawowego obowiazku kazdego przedsiebiorcy (co
> zreszta jest karane grzywna) - brak adresu, KRS, NIP, Regon ect. na

Jesli to bylo wowczas na tej stronie to jestem gapa, ale szukalem i
sie w oczy nie rzucalo ;)

> [...]

kolorystyka i uklad) ale strona internetowa?
Nie widze jakiegos podobienstwa do innej firmy, oswiec mnie prosze :)

Nie tylko logo jest "podobne", kolorystyka i uklad strony tez.

Tobie jest obojetne skad czerpia inspiracje - mi nie. Z tego samego
powodu nie interesuja mnie buty marki adibos czy zegarki rolexxa :)

> Ja sie tylko zastanawiam z czego wynika gwarancja zysku...

a kto Ci w inwestowaniu zagwarantuje zysk?

Oni twierdza, ze go gwarantuja :)

> [...]

odzwierciedlenie w zlocie a nie w obietnicy dluznika.
skoro masz takie watpliwosci to chyba nie bardzo rozumiesz "mechanike"

Ja doskonale znam mechanike domu skladowego. Znalem ja jak jeszcze
zalozyciele amber gold nie wpadli na wykorzystanie instytucji domu
skladowego. Dom skladowy to instytucja jeszcze z okresu przedwojennego
przywrocona w 2000 r.

Dom skladowy w zaden sposob nigdy nie zajmowal sie, nie mial sie
zajmowac inwestycjami.

Dom skladowy to instytucja, do ktorej klient moze zlozyc swoj towar,
placi za jego przechowanie, a w zamian dostaje papier wartosciowy,
ktorym moze obracac.

Domy skladowe ulatwialy biznesy kupcom/inwestorom bo zamiast obracac
towarem mogli obracac papierem wartosciowym, dom skladowy zarabial zas
na oplatach za przechowanie.

Rozliczenia domu skladowego prowadzil bank domicylowy.

Reasumujac instytucja domu skladowego to nic innego jak platny
magazyn, ktoremu dla zwiekszenia zaufania obrotu gospodarczego nadano
specjalna range.

Tu jednak mamy inna sytuacje:
- jak zeznaje strona www ambergold, zloto trzyma BGZ i PKO BP, dom
skladowy nie wykonuje wiec swojej podstawowej roli - przechowywania
towaru
- jak zeznaje strona www ambergold nie przyjmuje zlota od swoich
klientow, kupuje jednak to zloto na ich zlecenie - czyli ponownie nie
wkonuje roli domu skladowego tylko jakiegos posrednika w zakupie zlota
- jak zeznaje strona www ambergold nie pobiera oplat za przechowywanie
zlota, natomiast po okresie porzechowywania zwraca kapital za zloto
jeszcze z gwarantowanym zyskiem

Jak to sie ma do domu skladowego? :)

Kolejna rzecz, ze zdna miara dom skladowy nie powinien sie zajmowac
udzielaniem pozyczek - a  to zgodnie ze strona www ambergold - obok
lokat - ich glowna dzialanosc.

> Nie zartuj. MG nie ma nawet 10% uprawnien ktore ma KNF.

Jak to policzyles? po ilosci myslnikow w ustawach? :)

Szczelilem sobie :)

Ministerstwo ma mozliwosc oglaszania rozporzadzen z moca ustawy wiec
moze sobie w kazdej chwili dodac dowolna ilosc myslnikow.

W Polskim systemie prawnym nie ma rozporzadzen z moca ustawy
wydawanych przez ministerstwo - nie bredz wiec :)

[...]

Co jednak nie zmienia faktu, ze nadzor nad bankami jest wiekszy i ma
wieksze uprawnienia. Zas nadzor nad domami skladowymi to nadzor nad
domami skladowymi  w ich normalnym znaczeniu.

Nikt w nadzorze nad domami skladowymi nie jest ekspertem z dziedziny
rynkow inwestycyjnych, bo to nie jest rola domow :)

[...]

Ale czemu o tym nie dyskutowac?

Ja wlasnie mam ochote o tym dyskutowac. Nie widze sensu zas w
dyskutowaniu w co inwestowac. Inwestycja to gra i nie ma gry
uniwersalnej dla wszystkich. Jak ktos chce to niech inwestuje i w
zloto. Glupi pomysl to to nie jest.

Natomiast warto rozmawiac o posrednikach w tych inwestycjach bo mozna
na nich stracic wiecej niz na inwestycjach.

Dlatego mysle, ze warto rozmawiac o takich firmach ambergold. O ile
uwazam dzialnia KNF za zupelna gafe bo trudno ambergold zarzucic
naruszenie monopolu bankow - to z drugiej strony uwazam dzialania
ambergold za conajmniej nieetyczne. Po pierwsze, bo ludza ludzi
gwarantowanym zyskiem z inwestycji w zloto - chociaz z samej natury
takiej inwestycji (kupuje zloto i po 12 miesiacach je sprzedaje)
wynika, ze nie dosc ze zysk nie jest gwarantowany, to nie mozna nawet
zagwarantowac kapitalu zainwestowanego w to zloto. Po drugie,
korzystaja z instytucji prawnej domu skladowego, ktora sluzyc miala do
czegos zupelnie innego - uwypuklajac pewne jej zalety, milczac o
wadach - aby jeszcze bardziej mamic naiwnych ludzi. Po trzecie,
zerzneli logo z aliorbanku :)

Ja nie mam nic przeciwko inwestowaniu w cokolwiek przez kokogolwiek.
Jak dla nie powinni jednak tworzyc obrazu gwarantowanego kapitalu i
zysku w sytuacji kiedy jest to ekonomicznie niemozliwe.

ps. calkiem niedawno (w 2009) inna gazeta (RP) nakryla inna firme
(weksel-bank) na oferowaniu lokat z gwarantowanym zyskiem (tez jakies
15 czy 30 procent). Firma tez znalazla przepisy o innym przeznaczeniu
ekonomicznym (prawo wekslowe). Tez na forach internetowych obeznani
inwestorzy przekonywali o tym jakie to pewne i gwarantowane, jak to
ludzie po prostu nie wiedza co to weksle i prawo wekslowe. Tez bralem
w takich dyskusjach gdzie mnie ktos przekonywal do swoich racji, racji
swiadomego inwestora. Pytanie tylko gdzie sa teraz Ci ludzie i weksel-
bank?

http://www.bankier.pl/wiadomosc/Weksel-Bank-czyli-inwestycje-bez-nadzoru-1985604.html

Data: 2010-03-09 10:35:06
Autor: scholastyk
ambergold - naciągacze?

Jak to policzyles? po ilosci myslnikow w ustawach? :)
Ministerstwo ma mozliwosc oglaszania rozporzadzen z moca ustawy wiec
moze sobie w kazdej chwili dodac dowolna ilosc myslnikow.

Wprowadzasz ludzi w błąd - takie uprawnienie w Polsce ma tylko Prezydent RP w czasie stanu wojennego (art. 234 Konstytucji RP).

Pozdrawiam
scholastyk

Data: 2010-03-01 18:26:09
Autor: MarekZ
ambergold - naciągacze?

http://www.ambergold.com.pl/pl/nowosci/aktualnosci/oswiadczenie_prezesa_zarzadu_Amber_Gold_w_sprawie_KNF

Data: 2010-03-01 18:34:22
Autor: pyrtek
ambergold - naciągacze?
Data: 2010-03-02 22:44:22
Autor: oeconomicus01
ambergold - naciągacze?

Masa nieścisłości w tych artykułach GW. Zresztą tak samo jechali na SKOKI, czy na finnroyal, a teraz w GW reklamy tych ostatnich aż biją po oczach :)

Data: 2010-03-04 08:08:56
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
ambergold - naciągacze?
oeconomicus01 pisze:
Zresztą tak samo jechali na SKOKI, czy na finnroyal, a teraz w GW reklamy tych ostatnich aż biją po oczach :)

Czyli osiągnęli zamierzony cel... :-)

--
MiCHA

Data: 2010-03-01 18:28:32
Autor: glaukonWYTNIJTO
ambergold - naciągacze?
http://www.lokata.ambergold.com.pl

A ktoś z was korzystał z Finroyal? Wyborcza regularnie podaje, że gwarantują 12%
rocznie (tzn. drukuje im reklamę), ale KNF pisze, że te gwarancje nie są
gwarantowane :)

Data: 2010-03-02 22:40:37
Autor: invvestor
ambergold - naciągacze?

http://www.openfinance.pl/lp/pakiet-oszczednosciowy+wii/landing.html

10% (nic nie piszą o \"belce\") 100% gwarancji kapitału (tylko coś ani słowa o BFG)
Żadnego linka na stronie poza \"wypełnij formularz\". Żadnego regulaminu tej oferty, żadnej tabeli opłat - nic, kompletnie nic ... a do tego nawet telefonu nie podają gdybyś był z tych co lubią pogadać.

I tak kuszą tą konsolą w prezencie, że to musi być  ... chyba jakaś promocja :)

@pyrtek czy Ty od wczoraj zacząłeś używać internetu, że takie \"sensacje\" znajdujesz?
czy może robisz \"viral marketing ... konkurencji\"? ;)

Data: 2010-03-03 00:52:04
Autor: Jarek Andrzejewski
ambergold - naciągacze?
Dla mnie inwestycja w złoto bez złota jest... hmm.. ryzykowna :-)

http://dwagrosze.blogspot.com/2007/11/srebro-pewne-jak-w-banku.html

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski