Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   amortyzatory "og贸lnego stosowania"

amortyzatory "og贸lnego stosowania"

Data: 2011-04-24 17:51:08
Autor: Feromon
amortyzatory "og贸lnego stosowania"
Witam!
Kt贸re amortyzatory stricte samochodowe
nadawa艂y by si臋 do amortyzowanego umocowania (postawienia)
masy 120-150 kg. Ta masa sta艂aby na trzech sztukach.
Na 艣ciskanie.

Je艣li kto艣 mo偶e m i poradzi膰, bo pralkowe amorki chyba du偶o
s艂absze i na rozciaganie, a samochodowe jakby za mocne... ale mo偶e ktokolwiek s艂ysza艂...

Pozdrawiam 艢wi膮tecznie
Feromon

Data: 2011-04-24 17:44:01
Autor: Hants
amortyzatory "og贸lnego stosowania"
"Feromon" <fer0m0n@wp.pl> wrote in message news:4db446f0$0$2451$65785112news.neostrada.pl...
Witam!

nadawa艂y by si臋 do amortyzowanego umocowania (postawienia)
masy 120-150 kg. Ta masa sta艂aby na trzech sztukach.
Na 艣ciskanie.

Motocyklowe?

Data: 2011-04-24 19:13:54
Autor: J_K_K
amortyzatory "og贸lnego stosowania"
U偶ytkownik "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:ip1k0h$g0a$1news.onet.pl...
masy 120-150 kg. Ta masa sta艂aby na trzech sztukach.
Na 艣ciskanie.

Motocyklowe?
Mog膮 podej艣膰 - z jakiego艣 klasyka mniejszej pojemno艣ci.
Zw艂aszcza te z regulacj膮 (czego w samochodowych nie u艣wiadczysz).

Pzdr

JKK

Data: 2011-04-24 19:30:30
Autor: Micha艂 Gut
amortyzatory "og贸lnego stosowania"
do postawienia to sprezyny i do tego dopiero amortyzatory zeby nie lata艂o jak zyd po pustym sklepie

Data: 2011-04-24 20:06:40
Autor: J_K_K
amortyzatory "og贸lnego stosowania"
U偶ytkownik "Micha艂 Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:ip1mnn$fjb$1portraits.wsisiz.edu.pl...
do postawienia to sprezyny i do tego dopiero amortyzatory

Motocyklowe (przynajmniej niekt贸re)
maj膮 na wej艣ciu jedno i drugie :-)

Pzdr

JKK

Data: 2011-04-24 20:08:37
Autor: Gregorius
amortyzatory "og贸lnego stosowania"
W dniu 2011-04-24 17:51, Feromon pisze:
Witam!
Kt贸re amortyzatory stricte samochodowe
nadawa艂y by si臋 do amortyzowanego umocowania (postawienia)
masy 120-150 kg. Ta masa sta艂aby na trzech sztukach.
Na 艣ciskanie.

Tak jak kto艣 pisa艂 raczej motocyklowe albo rowerowe (widzia艂em jakie艣 rozwi膮zanie z jedn膮 goleni膮). W samochodowych za 艣ciskanie i powr贸t odpowiadaj膮 spr臋偶yny, amortyzator odpowiada natomiast za t艂umienie.
Cen motocyklowych nie znam, ale rowerowe tanie nie s膮. Za podstawowe modele (spr臋偶yna + olej) trzeba da膰 ~300 z艂, 艣redniaka idzie kupi膰 za ~700-800, a wypasy ... nie b臋d臋 Ci臋 do艂owa艂.

--
Gregorius

Data: 2011-04-24 20:46:19
Autor: juhass
amortyzatory "og贸lnego stosowania"
W dniu 2011-04-24 17:51, Feromon pisze:
Witam!
Kt贸re amortyzatory stricte samochodowe
nadawa艂y by si臋 do amortyzowanego umocowania (postawienia)
masy 120-150 kg. Ta masa sta艂aby na trzech sztukach.
Na 艣ciskanie.

Zdecydowanie motocyklowe, klasyczne- z modeli bez centralnego amortyzatora, albo z centralnym, z tym 偶e przy za艂o偶eniu 3 sztuk ci臋偶ko b臋dzie znale藕膰 odpowiednio miekkie.
Ja bym celowa艂 w poszukanie 3 szt amork贸w klasycznych od czego艣 pokroju   Honda CB500- znajdziesz u偶ywki, ale ich stan to loteria...



--
Pozdrawiam:
juhass

Data: 2011-04-24 22:35:11
Autor: PeJot
amortyzatory "og贸lnego stosowania"
W dniu 2011-04-24 17:51, Feromon pisze:
Witam!
Kt贸re amortyzatory stricte samochodowe
nadawa艂y by si臋 do amortyzowanego umocowania (postawienia)
masy 120-150 kg. Ta masa sta艂aby na trzech sztukach.
Na 艣ciskanie.

Je艣li kto艣 mo偶e m i poradzi膰, bo pralkowe amorki chyba du偶o
s艂absze i na rozciaganie, a samochodowe jakby za mocne... ale mo偶e
ktokolwiek s艂ysza艂...

Si艂owniki od klapy ( tanie jak barszcz ), mo偶na kombinowa膰 z doborem si艂y, albo do艂o偶y膰 zewn臋trzne spr臋偶yny.
Amortyzatory przemys艂owe ( drogie jak diabli, ale nie do zajechania ).

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dop贸ki nie skorzysta艂em z Internetu, nie wiedzia艂em, 偶e na 艣wiecie jest
tylu idiot贸w" Stanis艂aw Lem

Data: 2011-04-25 00:25:13
Autor: Tomasz Pyra
amortyzatory "og贸lnego stosowania"
W dniu 2011-04-24 17:51, Feromon pisze:
Witam!
Kt贸re amortyzatory stricte samochodowe
nadawa艂y by si臋 do amortyzowanego umocowania (postawienia)
masy 120-150 kg. Ta masa sta艂aby na trzech sztukach.
Na 艣ciskanie.

Tak jak koledzy pisali - do postawienia spr臋偶yny.

Amortyzatory to ju偶 w zale偶no艣ci jak膮 masz amplitud臋, cz臋stotliwo艣膰 tych drga艅 i w jakich kierunkach dzia艂aj膮, bo by膰 mo偶e nie zrobisz tego jednym amortyzatorem.

Prosty, tani i niezbyt twardy amortyzator to np. tylny z Fiata Cinquecento (w samochodzie "le偶y" na nim w艂a艣nie oko艂o 150kg).

Data: 2011-04-25 22:24:21
Autor: Alexy
amortyzatory "og贸lnego stosowania"
U偶ytkownik "Feromon" <fer0m0n@wp.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:4db446f0$0$2451$65785112news.neostrada.pl...

Kt贸re amortyzatory stricte samochodowe
nadawa艂y by si臋 do amortyzowanego umocowania (postawienia)
masy 120-150 kg. Ta masa sta艂aby na trzech sztukach.
Na 艣ciskanie.

呕adne, poniewa偶 amortyzatory samochodowe nie posiadaj膮 spr臋偶yn. One tylko t艂umi膮 skoki, zapobiegaj膮c hu艣taniu si臋 samochodu jad膮cemu po wybojach, ale same jako takie nie wywieraj膮 偶adnej si艂y przeciwdzia艂aj膮cej sile ci膮偶enia samochodu. Od tego s膮 spr臋偶yny i resory.
Tak jak Ci ju偶 koledzy podpowiedzieli - tylko spr臋偶yny lub amortyzatory od podnoszenia klap samochodowych lub mebli, bo te maj膮 wewn膮trz spr臋偶yny.

Data: 2011-04-26 14:15:02
Autor: J.F.
amortyzatory "og贸lnego stosowania"
U偶ytkownik "Alexy" <alexyNOSPAM@onet.com.pl> napisa艂 w
Tak jak Ci ju偶 koledzy podpowiedzieli - tylko spr臋偶yny lub amortyzatory od podnoszenia klap samochodowych lub mebli, bo te maj膮 wewn膮trz spr臋偶yny.

One z kolei sa bardziej sprezynami (gazowymi) niz amortyzatorami.
Tlumienie takie sobie, zywotnosc tez, nosnosc z reguly znacznie mniejsza.
Nieliniowa ch-ka .. i to akurat moze byc zaleta.

Jeszcze trzeba jakos przemyslec mocowanie, samochodowe to z reguly nie przenosza obciazen gnacych, do zamocowania kola w poprzek sluza wahacze, no ale wytrzymalosc na wyboczenie musza jakas miec - choc mocowanie niekoniecznie solidne.

Czyli znow wracamy do motocykli.


J.

Data: 2011-04-26 14:26:11
Autor: PeJot
amortyzatory "og贸lnego stosowania"
W dniu 2011-04-26 14:15, J.F. pisze:

Tak jak Ci ju偶 koledzy podpowiedzieli - tylko spr臋偶yny lub
amortyzatory od podnoszenia klap samochodowych lub mebli, bo te maj膮
wewn膮trz spr臋偶yny.

One z kolei sa bardziej sprezynami (gazowymi) niz amortyzatorami.
Tlumienie takie sobie, zywotnosc tez, nosnosc z reguly znacznie mniejsza.
Nieliniowa ch-ka .. i to akurat moze byc zaleta.

Spr臋偶yn臋 zawsze mo偶na da膰 na zewn膮trz i jej charakterystyk膮 albo napr臋偶eniem wst臋pnym "wstrzeli膰" si臋 w po偶膮dan膮.

Kiedy艣 pope艂ni艂em rowerowy fotelik dla dziecka z amortyzacj膮. Spr臋偶yny gazowe by艂y zdecydowanie za twarde, wi臋c pozby艂em si臋 ci艣nienia i na zewn膮trz da艂em zwyk艂膮 spr臋偶yn臋 z regulacj膮 napr臋偶enia wst臋pnego ( przewidzia艂em 偶e dziecko ro艣nie ). Do 艣rodka wla艂em olej hydrauliczny i uzyska艂em ca艂kiem zno艣ne t艂umienie. Dzia艂a艂o to kilka lat, a偶 dzieci opanowa艂y w艂asne rowery.

OIDP w planach by艂y przemys艂owe t艂umiki hydrauliczne, ale cena xxx Euro za sztuk臋 mnie zniech臋ci艂a.


--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dop贸ki nie skorzysta艂em z Internetu, nie wiedzia艂em, 偶e na 艣wiecie jest
tylu idiot贸w" Stanis艂aw Lem

Data: 2011-04-26 14:53:51
Autor: J.F.
amortyzatory "og贸lnego stosowania"
U偶ytkownik "PeJot" <PeJot@o2.pl> napisa艂 w
Kiedy艣 pope艂ni艂em rowerowy fotelik dla dziecka z amortyzacj膮. Spr臋偶yny gazowe by艂y zdecydowanie za twarde, wi臋c pozby艂em si臋 ci艣nienia i na zewn膮trz da艂em zwyk艂膮 spr臋偶yn臋 z regulacj膮 napr臋偶enia wst臋pnego ( przewidzia艂em 偶e dziecko ro艣nie ). Do 艣rodka wla艂em olej hydrauliczny i uzyska艂em ca艂kiem zno艣ne t艂umienie. Dzia艂a艂o to kilka lat, a偶 dzieci opanowa艂y w艂asne rowery.

No ale przerobiles sprezyne na tlumik :-)

OIDP w planach by艂y przemys艂owe t艂umiki hydrauliczne, ale cena xxx Euro za sztuk臋 mnie zniech臋ci艂a.

Sa amortyzatory do pralek, ale to na mniejsza mase .. na fotelik dla dzieci moze dobre.

J.

Data: 2011-04-26 17:08:46
Autor: PeJot
amortyzatory "og贸lnego stosowania"
W dniu 2011-04-26 14:53, J.F. pisze:
U偶ytkownik "PeJot" <PeJot@o2.pl> napisa艂 w
Kiedy艣 pope艂ni艂em rowerowy fotelik dla dziecka z amortyzacj膮. Spr臋偶yny
gazowe by艂y zdecydowanie za twarde, wi臋c pozby艂em si臋 ci艣nienia i na
zewn膮trz da艂em zwyk艂膮 spr臋偶yn臋 z regulacj膮 napr臋偶enia wst臋pnego (
przewidzia艂em 偶e dziecko ro艣nie ). Do 艣rodka wla艂em olej hydrauliczny
i uzyska艂em ca艂kiem zno艣ne t艂umienie. Dzia艂a艂o to kilka lat, a偶 dzieci
opanowa艂y w艂asne rowery.

No ale przerobiles sprezyne na tlumik :-)

W spr臋偶ynie gazowej jest zaw贸r odpowiedzialny za wi臋ksze t艂umienie przy odbiciu ni偶 przy kompresji, ale do moich potrzeb to t艂umienie by艂o za s艂abe. Dopiero po zalaniu olejem zacz臋艂o toto t艂umi膰. Eksperymentowa艂em te偶 z t艂umikami od widelc贸w rowerowych - one si臋  fajnie reguluj膮, ale znowu cena by艂a zaporowa.

Sa amortyzatory do pralek, ale to na mniejsza mase .. na fotelik dla
dzieci moze dobre.

Amortyzatory do pralek ( hydrauliczne ) maj膮 takie samo t艂umienie przy kompresji jak i przy odbiciu.


--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dop贸ki nie skorzysta艂em z Internetu, nie wiedzia艂em, 偶e na 艣wiecie jest
tylu idiot贸w" Stanis艂aw Lem

amortyzatory "og贸lnego stosowania"

Nowy film z video.banzaj.pl wi阠ej »
Redmi 9A - recenzja bud縠towego smartfona