[AT] analiza wykresów oparta na pochodnych

Data: 2009-04-16 12:59:28
Autor: george
[AT] analiza wykresów oparta na pochodnych

" ansidhe " <ansidhe.WYTNIJ@gazeta.pl> wrote in message news:gs71is$p0o$1inews.gazeta.pl...
cześć,

może ktoś mądrzejszy ode mnie wskaże mi lukę w moim myśleniu. Chodzi mi o to,
że chyba dość intuicyjnie nasuwającym się sposobem analizowania stanu
bieżącego opisywanego przez wybrany wykres ceny w czasie jest badanie
zachowania 1. pochodnej (kierunek trendu) i 2. pochodnej (dynamika zmian
trendu). Wymyślilem sobie, że analizując obwiednię notowań możemy przecież
wyznaczyć dokladnie ekstrema, a tym samym idealnie trafić w dolek lub górkę
notowań. Co więcej, analizując 1. i 2. pochodną możemy stwierdzić kiedy
wykres zaczyna się wyplaszczać i można spodziewać się nadchodzącego dolka lub
górki. Dodatkowo, monitorując równocześnie obwiednie w różnych skalach
czasowych możemy konfrontować ze sobą info o trendzie krótko- i
dlugoterminowym.

Wszystko pięknie, tylko wyczuwam w tej teorii wielką bzdurę. Czy ktoś mi może
wskazać gdzie blądzę? Bo że blądzę, to nie wątpię - w przeciwnym razie
wszyscy by jechali na takiej metodzie i zbijali kokosy ;>.

pozdr, ansidhe.

co za różnica pomiedzy "widzeniem aktualnej górki / dołka" czy widzeniem "zera" pochodnej ?
Pochodna  / tak samo jak sam wykres nie odpowie na pytanie czy to "ta" górka czy jeszcze nie...

george

[AT] analiza wykresów oparta na pochodnych