analog-idiota?

Data: 2009-05-13 15:07:50
Autor: Maciej 'AbrahaM' Piotrowski
analog-idiota?
Uzytkownik "Jacek23" <jacek23@post.pl> napisal w wiadomosci
news:4a0ab220$1news.home.net.pl...

Witam, dlaczego jak ktos widzi lub slyszy ze robie zdjecia
analogowe to patrzy na mnie jak na idiote.
Nie mowi ze ja idiota, oczywiscie ale to sie daje odczuc, a jak
juz cos
mowi  to argumentu sa proste, cyfra: prosciej, szybciej, lepiej
(?).
Denerwujace:(

Owszem, ale ma merytoryczne/techniczne uzasadnienie.

W wypadku analogowym na efekt koncowy moze miec
wplyw: przechowywanie materialu, (nie)prawidlowe
wywolywanie i w koncu (nie)prawidlowa "produkcja"
odbitek.

W sytuacji gdy z roku na rok ilosc punkt體 dobrze
wywolujacych filmy i/lub dobrze robiacych odbitki
z analogu maleje w dosc drastycznym tempie nie
zaskakuje traktowanie os骲 kt髍e nadal robia
zdjecia "analogowe" jako erhm no dziwak體..

--
Zastrzezenie: Nie zgadzam sie na wysylanie NIE ZAM覹IONYCH ofert
na adres uzyty do/podczas wyslania tej wiadomosci.

Data: 2009-10-21 14:46:20
Autor: zero
analog-idiota?
Maciej 'AbrahaM' Piotrowski wrote:
[...]

Zgadzam sie. niektorzy moze lubia i wola robic zdjecia analogowe, dlatego nie wiem dlaczego sie czepiaja. byc moze sa za lewi i nie potrafia robic zdjec analogowych tylko musi byc cyfra bo inaczej nie zrobi ;/ najlepiej po porostu ich olej ;] nie kazdy musi robic jak inni, poza tym tez nie kazdego stac na nowiutki nowoczesniejszy aparat :) pozdrawiam
zero

Data: 2009-10-21 23:07:33
Autor: Zbyszek
analog-idiota?
zero pisze:
[...]

A dlaczego ludzie chodz膮 na ryby?
Przecie偶 mo偶na pro艣ciej, szybciej i lepiej kupi膰 konserw臋 rybn膮 w pomidorach.....
A dlaczego kr贸tkofalowcy gadaj膮 przez swoje zabawki?
Przecie偶 mo偶na pro艣ciej, szybciej i lepiej zadzwoni膰 przez GSM nie m贸wi膮c o internecie....
A dlaczego ludzie chodz膮 na mecz?
Przecie偶 mo偶na pro艣ciej, szybciej i lepiej obejrze膰 w telewizji. Wszystko wida膰 i od kiboli nie dostanie si臋 w dzi贸b....
A dlaczego......

A dlaczego ja robi臋 zdj臋cia aparatem klasycznym?
Bo lubi臋 i potrafi臋.....

fotonyf

Data: 2009-10-22 10:48:22
Autor: bofh@nano.pl
analog-idiota?
Zbyszek wrote:
zero pisze:
[...]

- Idziesz ze mn膮 na ryby?
- Nie potrafi臋 艂owi膰.
- A co tu potrafi膰? Odkr臋casz butelk臋 i pijesz.

A dlaczego kr贸tkofalowcy gadaj膮 przez swoje zabawki?
Przecie偶 mo偶na pro艣ciej, szybciej i lepiej zadzwoni膰 przez GSM nie
m贸wi膮c o internecie....

Hmmm, a jest jaki艣 przyrost kr贸tkofalowc贸w teraz? Bo kiedy艣 ludzie nie
mieli za bardzo alternatywy w kontakcie ze 艣wiatem.

A dlaczego ludzie chodz膮 na mecz?
Przecie偶 mo偶na pro艣ciej, szybciej i lepiej obejrze膰 w telewizji.
Wszystko wida膰 i od kiboli nie dostanie si臋 w dzi贸b....

Wiesz, niekt贸rzy chodz膮, 偶eby da膰 innym kibolom w dzi贸b, i jest ich
ca艂kiem sporo, dostanie w dzi贸b od innych kiboli lub policji wliczaj膮 w
straty w艂asne. Za to zyskuj膮 sporo expa za danie w dzi贸b policjantowi.
Takie RPG w realu.

A dlaczego......

A dlaczego ja robi臋 zdj臋cia aparatem klasycznym?
Bo lubi臋 i potrafi臋.....

Ka偶dy lubi co innego. Robienie zdj臋膰 aparatem analogowym/klasycznym/ nie
wyklucza robienia zdj臋膰 aparatem cyfrowym, w drug膮 stron臋 to te偶 dzia艂a,
jak kto艣 robi cyfrowym, to nie znaczy, 偶e nie mo偶e za艂adowa膰 filmu do
drugiego i tak popstryka膰. To tylko narz臋dzie. Ale je艣li kto艣 si臋
ekscytuje, 偶e co艣 jest analogowe/cyfrowe, to zakrawa to na fetyszyzm
sprz臋towy.

wer

Data: 2009-10-26 15:58:14
Autor: Fereby
analog-idiota?
"ver" napisa艂: [cut]

> [...]

- Idziesz ze mn膮 na ryby?
- Nie potrafi臋 艂owi膰.
- A co tu potrafi膰? Odkr臋casz butelk臋 i pijesz.

Nie do艣膰 偶e z brod膮, to jeszcze nie na temat.

> [...]

Hmmm, a jest jaki艣 przyrost kr贸tkofalowc贸w teraz? Bo kiedy艣 ludzie nie
mieli za bardzo alternatywy w kontakcie ze 艣wiatem.

Rozumiem, 偶e masz na my艣li PRL, bo np. w USA po za艂atwieniu AT&T poprawk膮 Shermana, telefonia zrobi艂a si臋 bardzo tania i w latach 80. klasa 艣rednia miewa艂a nawet po pi臋膰 niezale偶nych linii telefonicznych w jednym domu. Owszem, w por贸wnaniu do lat 70. i 80. w Polsce nast膮pi艂 znaczny przyrost kr贸tkofalowc贸w i trwa do dzisiaj - wystarczy wspomnie膰 cho膰by kierowc贸w ci臋偶ar贸wek. W USA w latach 80., mimo wspomnianego potanienia telefonii, znacznie wzros艂a sprzeda偶 kr贸tkofal贸wek, co wi膮za艂o si臋 stanieniem cz臋艣ci elektronicznych oraz pozbywaniem si臋, przez gwa艂townie modernizuj膮c膮 si臋 armi臋, sprz臋tu z demobilu. Nawiasem m贸wi膮c, w Japonii, gdzie gdyby wielu naszych koleg贸w z "cyfrowej" pokaza艂o swoje aparaty, czy kom贸rki, to tamtejsze nastolatki uzna艂yby ich za kolekcjoner贸w staroci (tam maj膮 ju偶 w telefonach kom贸rkowych telewizj臋 oraz mo偶liwo艣膰 nagrania i odtworzenia do 30 minut programu), takie radia te偶 s膮 popularne w艣r贸d kierowc贸w ci臋偶ar贸wek. A tak w og贸le wygl膮da, jakby艣 wyznawa艂 przedziwne mniemanie, 偶e hobby musi by膰 stuprocentowo praktyczne. Praktycznie 偶adne hobby takie nie jest, wliczaj膮c fotografi臋.

> [...]

ca艂kiem sporo, dostanie w dzi贸b od innych kiboli lub policji wliczaj膮 w
straty w艂asne. Za to zyskuj膮 sporo expa za danie w dzi贸b policjantowi.

Mo偶liwe, tylko co to ma do rzeczy?

> [...]

drugiego i tak popstryka膰. To tylko narz臋dzie. Ale je艣li kto艣 si臋
ekscytuje, 偶e co艣 jest analogowe/cyfrowe, to zakrawa to na fetyszyzm

Zgodnie z powy偶sz膮 logik膮 impresjoni艣ci szczyc膮cy si臋, i偶 maluj膮 wyciskaj膮c farb臋 z tuby, byli "fetyszystami sprz臋towymi", a tak bynajmniej nie by艂o. Fetyszyzm sprz臋towy, polega na za艂o偶eniu i偶 w fotografii (oraz innych sztukach) najwa偶niejszy jest sprz臋t, stanowi on warto艣膰 sam膮 w sobie, tylko on si臋 liczy - pi臋kny przyk艂ad z dawnych czas贸w jest w Foto-Kurierze, gdzie jeden ze starych fotograf贸w wspomina艂, go艣cia ktory chwali艂 si臋 zachodni膮 lustrzank膮, kt贸r膮 prawie w og贸le nie robi艂 zdj臋膰 oraz pewn膮 emerytk臋, kt贸ra starym "Ami" robi艂a fotografie pejza偶owe godne wystawy zawodowc贸w. Fereby --

analog-idiota?