ani on amerykanin,bo zyd

Data: 2015-01-12 15:21:51
Autor: El Comandante
ani on amerykanin,bo zyd
Uznanie w Polsce traktuję jako wyzwanie, by mówić rzeczy nowe, ale i niewygodne dla Polaków - deklaruje profesor Timothy Snyder, amerykański historyk odznaczony 8 stycznia Krzyżem Oficerskim Orderu Zasługi RP. Chwali również Muzeum Historii Żydów Polskich. - Tak, to jest piękna rzecz, być może najlepsze muzeum historyczne, jakie w ogóle widziałem - mówi Snyder.

Władający biegle językiem polskim Snyder jest jednym z najbardziej znanych specjalistów od historii Polski i Europy Środkowo-Wschodniej. Jego prace, w tym przetłumaczona na 20 języków książka "Skrwawione ziemie. Europa między Hitlerem a Stalinem", w której z wielką wnikliwością przeanalizował masowe zbrodnie dokonane przez ZSRR i III Rzeszę, cieszą się popularnością na całym świecie. 8 stycznia Snyder odebrał z rąk ministra spraw zagranicznych Grzegorza Schetyny Krzyż Oficerski Orderu Zasługi RP za popularyzowanie wiedzy o historii Polski. Ceremonia odbyła się w polskiej ambasadzie w Waszyngtonie.

Czy popularność i uznanie, jakim cieszy się pan w Polsce, może jakoś ciążyć historykowi? Czy nie obawia się pan, że to może wpłynąć na pana niezależność?

Timothy Snyder: To bardzo ciekawe pytanie, ale raczej nie. Mam przecież do czynienia z Polakami, Ukraińcami, Francuzami, Niemcami, Rosjanami. Jestem obecny w wielu krajach. Widzę to swoje uznanie w Polsce raczej jako wyzwanie, żeby mieć zawsze coś świeżego i coś niewygodnego do powiedzenia Polakom.

http://historia.wp.pl/title,Prof-Timothy-Snyder-chce-mowic-rzeczy-nowe-ale-i-niewygodne-dla-Polakow,wid,17163341,wiadomosc.html?ticaid=114260&_ticrsn=3

~kiwi 8 minut temu

TO BARDZO BOLI, ale jak dalej pójdzie jak idzie, to jeszcze 10-20 lat i to Polacy będą musieli tłumaczyć się za holokaust : żydzi, faszyści, obozy koncentracyjne, komory gazowe - wszytko to będzie się niedouczonemu światu kojarzyć wyłącznie z Polską. Już próbuje się wmówić nam, że ponosimy moralną odpowiedzialność za eksterminację Żydów. Mój ojciec przed wojną grał w piłkę z chłopakami z sąsiedztwa - POLAKAMI ŻYDOWSKIEGO WYZNANIA (!!!) - jest odpowiedzialny za to (!?), że gdy przyszli Niemcy i rozstrzelali za stodołą całą 6-osobową żydowską rodzinę, nie zaprotestował i nie stanął w ich obronie. Może lepiej, że nie dożył dzisiejszych czasów...

~alfanabeta 10 minut temu

Tak jak koledzy zlecają sobie pisanie / korektę/ przemówień tak też sobie wymieniają odznaczenia.

Słońce Peru 13 minut temu

Chaim Rumkowski, he he. Moderujcie do znudzenia, a ja do znudzenia będę pisał.

~Awaloha 16 minut temu
To nie chodzi o to, że to Żyd. W Polsce są tez Litwini, Białorusini, Czesi, Niemcy, Ukraińcy i Tatarzy ale żadna z tych nacji nie zamierza zrobić z nas Polaków parobków.

~krogulec 20 minut temu

A czy owa nacja zrobiła coś dla Polski? Walczyła o Jej niepodległość? Poświęcała życie? Czy czuli się obywatelami Polski? Czy tylko mieszkańcami Jej terenów? Tylko nie piszcie o Jankielu i Berku Joselewiczu, bo o nich wszyscy już wiedzą.

~Moshe 21 minut temu

Nie dziwię się - piękne muzeum. Polecam każdemu pójść by zobaczyć jak piękna była nasza PoLin.

~Szlomo 33 minuty temu

to ładny gest ze strony polaków że ze swoich podatków postawili nam muzeum

~derwisz 33 minuty temu

I tak biedna Polska POstawiła zydom najdrozsze ,,muzeum" propagandy antypolskiej na swiecie

~Jackiewiczius 47 minut temu

wystarczy systematycznie pluć na POLSKĘ i POLAKÓW a krzyż i nagroda, nobel pewny!!!

~adam 16 minut temu

ani on amerykanin,bo zyd,ani muzeum nie jast polskie tylko zydowskie na ziemi polskiej.Byly pomniki lenina i juz ich nie ma,tak ze i z tym damy sobie rade.

ani on amerykanin,bo zyd