Data: 2011-10-17 10:52:01 | |
Autor: Kapsel | |
[DąbrowaGórnicza] ankieta z UM dla rowerzystów | |
Jest tu ktoś jeszcze z (okolic) Dąbrowy Górniczej? :> Włodarze się zebrali zapytać, jak zrowerować miasto. Ankieta do wypełnienia jest tutaj: https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dDdQbHFPaG5WVWxDWXMwNExGcUlMc1E6MA albo na skróty: http://goo.gl/pMuzk Niektóre pytania są tendencyjne (np. to o preferowaną nawierzchnię ;), ale przymykając oko wygląda, że faktycznie chcą coś pod nas zmieniać. Zresztą już widać, że DG stara się być jakkolwiek przyjazna dla rowerzystów, co się chwali. Więc kto z okolicy, wypełniać ankietę marsz! -- Kapsel http://kapselek.net kapsel(malpka)op.pl |
|
Data: 2011-10-17 02:34:25 | |
Autor: Rowerex | |
ankieta z UM dla rowerzystów | |
On 17 Paź, 10:52, Kapsel <kapsulskiWYTNI...@poczta.onet.pl> wrote:
Jest tu ktoś jeszcze z (okolic) Dąbrowy Górniczej? :> Czy "droga dla rowerów" czyli w polskim rozumieniu "coś" co jest fizycznie oddzielone od jezdni chodnikiem, trawnikiem, rowem, hałdą, itp, to jedyne stosowane na świecie rozwiązanie? Czy wyznaczenie po obu stronach pasów dla rowerów na istniejących jezdniach (ewentualne poszerzenie tych jezdni) to jakieś przestarzałe, a może zarzucone i niebezpieczne rozwiązanie? Mam może skrajne radykalne poglądy, ale uważam że "klasyczne polskie" DDR bardzo obniżają bezpieczeństwo rowerzystów, ze względu na konieczność pokonywania zjazdów, wjazdów, przejazdów itp. Kilka razy widziałem lezące na jezdniach rowery a obok nich policję i niemal zawsze było to na przejazdach rowerowych... Tak przy okazji jeśli już piszemy o lokalnych sprawach - w moim lokalnym brukowcu pojawił się artykulik, który pozwoliłem sobie tendencyjnie skomentować: http://www.korso.pl/publicystyka/nasze-sprawy/jedz-i-nie-grzesz.html Przyznaję bez bicia, że jestem zaciekłym wrogiem dróg dla rowerów w postaci całkowicie odizolowanej od ruchu samochodowego. Wg mnie to droga donikąd w przenośni i w praktyce. Każdemu zwolennikowi takich rozwiązań będę chyba do końca życia przypominał, że każda droga dla rowerów gdzieś się musi skończyć, a każdy jej koniec, każdy zjazd i przejazd generuje mnóstwo niebezpiecznych sytuacji. A za projekty DDR ciągnących się kilometrami po jednej stronie drogi, bez możliwości legalnego wjazdu do własnego domu lub na ulicę po stronie bez DDR (znak B-9 po obu stronach jezdni co 100m - u mnie norma) wsadzałbym do paki po uprzednim publicznym wychłostaniu (Palikot to dla mnie straszny konserwatysta ;-)). Pozdr- -Rowerex |
|
Data: 2011-10-17 03:12:37 | |
Autor: Paweł Wójcik | |
ankieta z UM dla rowerzystów | |
On 17 Paź, 11:34, Rowerex <rowe...@op.pl> wrote:
Czy wyznaczenie po Jakiś czas temu widziałem w prasie lokalnej wypowiedź jakiegoś "mądrego" urzędnika, odnoszącego się do możliwości tworzenia w Lublinie pasów rowerowych wydzielonych z jezdni. Mianowicie będą powstawały tam, gdzie... jest bezpiecznie dla rowerzystów:D. Czyli tam gdzie jest niebezpiecznie będziemy zapierdzielać pomiędzy samochodami:P
|
|
Data: 2011-10-17 11:37:46 | |
Autor: Menel | |
ankieta z UM dla rowerzystów | |
Rowerex <rowerex@op.pl> napisał(a):
Tak przy okazji je=B6li ju=BF piszemy o lokalnych sprawach - w moim Bardzo dobry komentarz. Na temat i bez wyrazów :) Przyznaj=EA bez bicia, =BFe jestem zaciek=B3ym wrogiem dr=F3g dlarower=F3w= w To jest nas dwóch. Najlepiej jest tak(zresztą od Mielca niedaleko): http://www.menel13.yoyo.pl/nisko.jpg Albo wersja miejska delux: http://www.menel13.yoyo.pl/ddr.jpg -- |
|
Data: 2011-10-17 09:34:37 | |
Autor: Rowerex | |
ankieta z UM dla rowerzystów | |
On 17 Paź, 12:37, "Menel " <menel13.WYT...@gazeta.pl> wrote:
To jest nas dwóch. W miarę w porządku, ale jest pewne "ale", o którym przy następnej fotce... Albo wersja miejska delux:http://www.menel13.yoyo.pl/ddr.jpg No właśnie - chciałbym zobaczyć fotkę tego miejsca wykonaną w zimie po przejeździe pługów odśnieżających... Wg mojego "widzimisię" - wydzielone z jezdni pasy dla rowerów nie powinny być oddzielane niczym innym jak tylko malowanymi liniami i to bez żadnej "grzechotki" czy "tarki" czy jak to się tam nazywa. Dlaczego? Ano dlatego, że każda bariera, słupek czy krawężnik utrudnia i w praktyce uniemożliwia utrzymanie czystości pasa rowerowego na tym samym poziomie jak pasów dla samochodów. Bo niby dlaczego pasy rowerowe mają być zasyfione? Jeśli zimą pługi przejadą przez jezdnię, to zepchną śnieg na pas rowerowy z którego go nie usuną jeśli będzie oddzielony barierami. Może ktoś wyśle "mały, wąski pług" do odśnieżenia pasa rowerowego - "może wyśle" ("może" jak wiadomo jest głębokie i szerokie..., marnować paliwo i kupować maszynę dla garstki "pedalarzy"?). To samo w innych porach roku, jeśli dojdzie do stłuczki lub wypadku a na jezdni zostaną kawałki szkła, karoserii, rąk, czy mózgów, to przyjdzie ekipa i zmiecie... zmiecie na pas rowerowy, bo przecież nie będzie dwa razy przerzucać syfów, raz przez barierki oddzielające pas rowerowy, dwa przez krawężnik za pasem rowerowym. Nawet jeśli przyjedzie maszyna zamiatająca, to wymiecie pas samochodowy, a co poleci na rowerowy, to tam już zostanie na wieki - ciekawe czy drogowcy mają małe maszyny zamiatające do wąskich pasów rowerowych... Pozdr- -Rowerex |
|
Data: 2011-10-17 20:22:26 | |
Autor: Menel | |
ankieta z UM dla rowerzystów | |
Rowerex <rowerex@op.pl> napisał(a):
No w=B3a=B6nie - chcia=B3bym zobaczy=E6 fotk=EA tego miejsca wykonan=B1 wz= imie poPo pierwsze primo to pobocze zawsze będzie zawalone śniegiem czy są słupki czy nie. A po drugie primo czy wolimy śnieg przez dwa miesiące czy parkujące samochody przez dwanaście. -- |
|
Data: 2011-10-18 14:52:39 | |
Autor: Rowerex | |
ankieta z UM dla rowerzystów | |
On 17 Paź, 21:22, "Menel " <menel13.WYT...@gazeta.pl> wrote:
Po pierwsze primo to pobocze zawsze będzie zawalone śniegiem czy są słupki Kierowcy obsługujący pługi nie widzą linii i pasów bo te są zawalone śniegiem, więc istnieje spora szansa, że odmiotą również pobocze. A po drugie primo czy wolimy śnieg przez dwa miesiące czy parkujące Parkujące samochody to raj dla wystawiających mandaty. Samochód zaparkowany na pasie rowerowym nie odgrodzonym od reszty jezdni można ominąć, a samochodu zaparkowanego na odizolowanej i wąskiej DDR ominąć się nie da... Pozdr- -Rowerex |
|
Data: 2011-10-17 15:55:45 | |
Autor: Ludek Vasta | |
ankieta z UM dla rowerzystów | |
On 17/10/2011 13:37, Menel wrote:
Albo wersja miejska delux: Patrzę na znak... czy to naprawdę jest DDR? A może to jest pas wydzielony tylko dla rowerów (tak samo jak w niektórych miastach są pasy wyłącznie dla autobusów)? W Czechach jest taki oto znak dla pasu wydzielonego dla rowerzystów: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Vyhrazen%C3%BD_j%C3%ADzdn%C3%AD_pruh_pro_cyklisty.jpg Tak przy okazji: w Czechach można natrafić również na takie oto obrazki co kilkanaście metrów na drodze: http://i.lidovky.cz/10/043/lnnesd/NEV32989a_znacka3.jpg To tzw. korytarz (koridor) dla rowerzystów - nie zapewnia on żadnych praw dla rowerzystów, ale informuje on kierowców, że tamtędy jeżdżą rowerzyści i rowerzystom sugeruje, którędy najlepiej jeździć. W polskich warunkach chyba nie da się tego stosować, bo przy skraju drogi są koleiny, dziury, zapadające się studzienki kanalizacyjne i w dodatku brzegi dróg raczej rzadko się czyści. Ludek |
|
Data: 2011-10-17 14:25:08 | |
Autor: Ryszard Mikke | |
ankieta z UM dla rowerzystów | |
Ludek Vasta <qludek@XXXpoczta.onet.pl> napisał(a):
On 17/10/2011 13:37, Menel wrote: Gdzie sie nie da, tam sie nie da. W stolycy by sie w paru miejscach przydalo takie cos... -- rmikke -- |
|
Data: 2011-10-25 22:37:46 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
ankieta z UM dla rowerzystów | |
On Mon, 17 Oct 2011, Menel wrote:
Rowerex <rowerex@op.pl> napisał(a): Nie bądź taki, i nie kasuj reszty grupy ;) (IMVHO: jezdnia+pobocze/opcja_pas_rowerowy+chodnik) pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2011-10-17 14:25:29 | |
Autor: cytawa | |
ankieta z UM dla rowerzystów | |
Rowerex pisze:
Mam może skrajne radykalne poglądy, ale uważam że "klasyczne polskie" Nie ma nic bardziej niebezpiecznego niz zludne poczucie wlasnego pierwszenstwa. Przyznaję bez bicia, że jestem zaciekłym wrogiem dróg dla rowerów w Coz, czeka nas rowerzystow dluga jeszcze walka o swoje prawa i zmiane nastawienia inzynierow ruchu na prorowerowe. Nie mam zludzen, ze to droga nie do unikniecia. Rowery musza sie pojawic masowo na drogach. W Lublinie jest sporo schizofrenicznych miejsc, w ktorych zaden rowerzysta nie przestrzega scisle przepisow. Gdyby przestrzegal bylby glupi. Wezmy DDR wzdluz Jana Pawla w dol od stacji Lukoil. Na wysokosci przystanku autobusowego jest namalowany koniec DDR, ktora dalej sie zaczyna po minieciu przystanku. W miedzyczasie jest zwykly chodnik, po ktorym teoretycznie nam nie wolno jezdzic. 2. Wezmy ulice Szeligowskiego miedzy rondami od TPSy do Reala. Wiedzie tamtedy legalna DDR ale przejazd przez drozke na parking TPSy jest oznakowany jako przjscie dla pieszych i nalezalo by zejsc z roweru. Nie spotkalem zadnego "idioty", ktory by to zrobil. Dalej przejscie przez ruchliwa droge do parkingu Reala. DDR dochodzi do przejscia, trzeba by zejsc i zaraz po przejsciu wsiasc na rower. Tu niektorzy rzeczywiscie schodza z roweru. Ale wozek inwalidzki nie ma mozliwosci zgodnie z prawem znalezc sie po drugiej stronie. Chyba, ze przejedzie po krawezniku na jezdnie i jako samochod przejedzie na druga strone. To jest nonsensowne, tym bardziej, ze niecale 100 m dalej przy rondzie jest zupelnie prawidlowa DDR z legalnym przejazdem. Na ktorym zreszta pewna pani miala do nas pretensje, ze przejechalismy grupa przed nia a ona musiala sie zatrzymac. !!! Jan Cytawa |
|
Data: 2011-10-17 17:08:59 | |
Autor: Fabian | |
ankieta z UM dla rowerzystów | |
On 17.10.2011 14:25, cytawa wrote:
Dalej przejscie przez ruchliwa droge do parkingu Reala. DDR dochodzi do To osoba poruszająca się na wózku inwalidzkim nie jest pieszym? Fabian. |
|
Data: 2011-10-18 15:03:27 | |
Autor: Rowerex | |
ankieta z UM dla rowerzystów | |
On 17 Paź, 13:25, cytawa <cyt...@hektor.umcs.lublin.pl> wrote:
Rowerex pisze: ....i złudne wrażenie bezpieczeństwa. Na DDR ludzie czują się bezpiecznie, ale gdy kończy się DDR, to wpadają w panikę i często pod samochód... Wybawieniem bywa chodnik, a jak nie ma i chodnika, to zaczyna się koszmar, a wszystko przez to, że wielu nie potrafi się zachować na jezdni - nikt ich nie nauczył, nie pokazał, sami się boją, itp. Pozdr- -Rowerex |
|
Data: 2011-10-17 20:03:00 | |
Autor: krzysiek | |
[DąbrowaGórnicza] ankieta z UM dla rowerzystów | |
Dnia Mon, 17 Oct 2011 10:52:01 +0200, Kapsel napisaĹ(a):
Jest tu ktoĹ jeszcze z (okolic) DÄ browy GĂłrniczej? :> Ja jestem z drugiego koĹca Polski akurat, ale jeĹli ktoĹ od was z UM chce coĹ robiÄ w sprawie trasportu rowerowego, to na poczatek polecam lekture raportu z wĹasnie zakoĹczonego studium/warsztatu dotyczaczego tras rowerowych w GdaĹsku. Wnioski (studium STER, 24MB) tutaj: http://www.gdansk.pl/ster,1508.html bardzo pouczajÄ ca lektura, pokazujÄ ca, ze drogi rowerowe to tylko drobny element w zintegrowanym podejĹciu do tworzenia infrastruktury rowerowej. SugerujÄ, ĹźebyĹ kogoĹ w UM zmusiĹ do lektury tego :) -- krzysiek |
|
Data: 2011-10-18 14:47:17 | |
Autor: Rowerex | |
ankieta z UM dla rowerzystów | |
On 17 Paź, 21:03, krzysiek <xne...@cbpmgn.barg.cy_ROT13_invalid>
wrote: Dnia Mon, 17 Oct 2011 10:52:01 +0200, Kapsel napisał(a): Po lekturze odczuwam pewną satysfakcję, że moje własne poglądy wynikające jedynie z przemyśleń i obserwacji (np. w sprawie izolowanych dróg rowerowych, czy mnożenia przejazdów) pokrywają się z tym co opisano w opracowaniu oraz z wynikami badań statystycznych... Chyba napiszę do naszego brukowca, by sobie poczytali i może opublikowali trochę z tego opracowania. Może to uświadomi ludziom czym się różni prawdziwa infrastruktura rowerowa od, za przeproszeniem, "gówna dla rowerzystów", za które każe się nam jeszcze na moim zadupiu dziękować... Pozdr- -Rowerex |
|
Data: 2011-10-18 22:27:21 | |
Autor: Marek 'marcus075' Karweta | |
[DąbrowaGórnicza] ankieta z UM dla rowerzystów | |
krzysiek, Mon, 17 Oct 2011 20:03:00 +0000 (UTC), pl.rec.rowery:
Wnioski (studium STER, 24MB) tutaj: http://www.gdansk.pl/ster,1508.html bardzo pouczająca lektura, pokazująca, ze drogi rowerowe to tylko drobny element w zintegrowanym podejściu do tworzenia infrastruktury rowerowej. Co Ty mówisz. Drogi dla rowerów wystarczą. Przecież Polska to bezpieczny kraj, można rower zostawić na godzinę pod urzędem, nikt go nie zajuma. -- Pozdrowienia, Marek 'marcus075' Karweta | Dwa kieliszki wystarczą. GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl | Najpierw jeden Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością | A potem kilkanaście drugich. |
|
Data: 2011-10-24 20:46:19 | |
Autor: Kapsel | |
[DąbrowaGórnicza] ankieta z UM dla rowerzystów | |
Mon, 17 Oct 2011 20:03:00 +0000 (UTC), krzysiek napisał(a):
Sugeruję, żebyś kogoś w UM zmusił do lektury tego :) Mam swoje małe "wejścia", spróbuję coś podziałać :) Dzięki! -- Kapsel http://kapselek.net kapsel(malpka)op.pl |