anonimowy transfer

Data: 2010-04-21 17:38:47
Autor:
anonimowy transfer
witam
czy jest jakiś legalny sposób na anonimowe przesłanie gotówki, tzn. nadawca
nie może poznać danych osobowych odbiorcy (chodzi o dane takie jak adres nazwisko)
--
goska

Data: 2010-04-21 15:58:36
Autor: witek
anonimowy transfer
goska23_pl.SKASUJ@gazeta.pl wrote:
[...]

umowic sie, ze o polnocy  bedzie przejezdzal samochod bez wlaczonych swiatel i z uchylonym oknem i ze ma tam wrzucic reklamowke z pieniedzmi.
Inaczej zakladnik pojdzie sie bujac.

Data: 2010-04-21 21:14:01
Autor: Samotnik
anonimowy transfer
Dnia 21.04.2010 witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał/a:
[...]

Ale wtedy mozna mieć prosty plan - zatrzymujesz się, bijesz tych, którzy
odebrali forsę i dowiadujesz się, gdzie jest zakładnik. Piękno tego planu
leży właśnie w prostocie!
--
Samotnik Biżuteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

Data: 2010-04-21 19:13:28
Autor: MHC Mega
anonimowy transfer
  wrote:

witam
czy jest jakiś legalny sposób na anonimowe przesłanie gotówki, tzn.
nadawca nie może poznać danych osobowych odbiorcy (chodzi o dane
takie jak adres nazwisko)

Paypal? Ale to tylko do pieniędzy...
Gotówkę to chyba tylko listem do skrytki pocztowej.

--
Pzdr.
Mega

Data: 2010-04-22 08:38:44
Autor:
anonimowy transfer
Paypal? Ale to tylko do pieniędzy...
Gotówkę to chyba tylko listem do skrytki pocztowej.

wlasnie o przelewy mi chodzilo. A jak jest z anonimowoscia w pay palu? Czy
nadawca przelewu nie odkryje wiecej o odbiorcy niz tylko mail, wszak do
rejestracji podaje pelne dane?
--
goska

Data: 2010-04-22 10:52:14
Autor: MarekZ
anonimowy transfer
Użytkownik <goska23_pl.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hqp1uk$i0d$1@inews.gazeta.pl...

wlasnie o przelewy mi chodzilo. A jak jest z anonimowoscia w pay palu? Czy
nadawca przelewu nie odkryje wiecej o odbiorcy niz tylko mail, wszak do
rejestracji podaje pelne dane?

W przypadku Paypal nie odkryje, ale Ty zapłacisz za przyjęcie środków (wypłaty na własny rachunek są już darmowe).

Jeżeli jednak chodziło Ci o przelew, to dlaczego wykluczasz rozwiązanie z podaniem nadawcy dowolnie wymyślonych danych jako nazwy i adresu odbiorcy, jeśli jest na tyle mało inteligentny, że nie zadowala się samym numerem rachunku?

Data: 2010-04-22 20:48:55
Autor:
anonimowy transfer
> Czy
> nadawca przelewu nie odkryje wiecej o odbiorcy niz tylko mail, wszak do
> rejestracji podaje pelne dane?

W przypadku Paypal nie odkryje

czy oby na pewno???
https://cms.paypal.com/pl/cgi-bin/marketingweb?cmd=_render-content&content_ID=ua/Privacy_full&locale.x=pl_PL
cytat:
"Jeśli Użytkownik jest zarejestrowanym użytkownikiem systemu PayPal, to jego
imię i nazwisko lub nazwa firmy, adres e-mail, identyfikator Skype (jeśli
dotyczy), numer telefonu (jeśli dotyczy)(...) , są widoczne dla innych
klientów firmy PayPal, na rzecz których Użytkownik dokonał płatności lub
którzy usiłują dokonać płatności na jego rzecz za pośrednictwem systemu PayPal"
(...)
"Dla potrzeb rozwiązywania sporów możemy udostępnić kupującemu adres
sprzedającego, aby umożliwić mu zwrócenie zakupionych towarów sprzedającemu."
--
goska

Data: 2010-04-23 09:04:48
Autor: MarekZ
anonimowy transfer
Użytkownik <goska23_pl.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hqqcnn$l2j$1@inews.gazeta.pl...
> Czy
> nadawca przelewu nie odkryje wiecej o odbiorcy niz tylko mail, wszak do
> [...]

Jak widać niestety nieco się rozpędziłem. Przyjmuję wpłaty przez Pay Pal i jakoś nie pamiętałem żeby takie dane do mnie trafiały, ale może po prostu źle pamiętam.

Data: 2010-04-23 11:36:29
Autor: kashmiri
anonimowy transfer
MarekZ <brak@adresu.w.pl> dared to write:
[...]

Trafiają, niestety. Jeśli płatność jest należnością za towar/usługę, to razem z adresem do wysyłki. Jeśli tylko przesyłasz pieniądze, to widać imię, nazwisko i adres email (bez adresu zamieszkania).

k.

Data: 2010-04-21 19:45:10
Autor: Pyrtek
anonimowy transfer
goska23_pl.SKASUJ@gazeta.pl pisze:
[...]

Oczywiście. Odbiorca podaje tylko numer konta. Co prawda podobno niektóre banki (nie pamiętam które) potrafią odbić przelew z powodu niezgodności danych, ale mnie się to nie zdarzyło. Proponuję pole "dane odbiorcy" zostawić puste. Jeśli system nie pozwoli, to wpisać tam pojedyncze literki.

Ciekawsze jest, jak zrobić to "w drugą stronę", tzn. żeby odbiorca nie widział danych nadawcy. To powinno być możliwe, bo jest zgodne z prawem ("anonimowa darowizna").

--

Tnx. Pzdr.         Pyrtek

Data: 2010-04-21 21:50:19
Autor: kashmiri
anonimowy transfer
goska23_pl.SKASUJ@gazeta.pl <goska23_pl.SKASUJ@gazeta.pl> dared to write:
[...]

www.bluecash.pl
płatność kartą (np. dotpay.pl)
czasami zwykły przelew z zagranicy

k.

Data: 2010-04-21 21:51:36
Autor: kashmiri
anonimowy transfer
kashmiri <nie.ma@nigdzie.com> dared to write:
[...]

sorki, nie doczytałem, że to *nadawca* ma nie znać danych odbiorcy, a nie na odwrót. :)

Data: 2010-04-21 23:06:00
Autor: Chris
anonimowy transfer
Dnia Wed, 21 Apr 2010 17:38:47 +0000 (UTC), goska23_pl.SKASUJ@gazeta.pl
napisał(a):

witam
czy jest jakiś legalny sposób na anonimowe przesłanie gotówki, tzn. nadawca
nie może poznać danych osobowych odbiorcy (chodzi o dane takie jak adres nazwisko)

Ale to, o czym piszesz, to nie jest anonimowe przesłanie pieniędzy,
tylko anonimowy ich odbiór!
Szykujesz jakiś numer na Allegro?

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2010-04-22 08:32:25
Autor:
anonimowy transfer
Ale to, o czym piszesz, to nie jest anonimowe przesłanie pieniędzy,
tylko anonimowy ich odbiór!
no wlasnie o to mi chodzi :-)
Szykujesz jakiś numer na Allegro?
nie :-) ale niekoniecznie chce, zeby wplacajacy znal moj adres zamieszkania
--
goska

Data: 2010-04-22 11:26:29
Autor: Robert Kois
anonimowy transfer
Dnia Thu, 22 Apr 2010 08:32:25 +0000 (UTC), goska23_pl.WYTNIJ@gazeta.pl
napisał(a):

nie :-) ale niekoniecznie chce, zeby wplacajacy znal moj adres zamieszkania

A twoje imie i nazwisko może znać? Bo jak tak to reszta pól przy zlecaniu
przelewu jest nieobowiązkowa w znanych mi bankach. Wymagane są: nazwa
odbiorcy, numer rachunku, kwota i tytył przelewu (cholera wie po co).
--
Kojer

Data: 2010-04-22 11:33:22
Autor: m
anonimowy transfer

Użytkownik <goska23_pl.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hqp1ip$gn4$1inews.gazeta.pl...
nie :-) ale niekoniecznie chce, zeby wplacajacy znal moj adres zamieszkania

To zalezy od banku
Sprawdź jak Twój bank weryfikuje
Zrób sobie z innego banku na własne konto w tym docelowym testowy przelew jednego grosza dla
Kaczka Dziwaczka
ul. domek na drzewie 13,
12-345 Pocałujciemiewdupe
Jak przejdzie to podasz nadawcy adres dowolny

Data: 2010-04-22 12:34:22
Autor: mvoicem
anonimowy transfer
(21.04.2010 19:38), goska23_pl.SKASUJ@gazeta.pl wrote:
witam
czy jest jakiś legalny sposób na anonimowe przesłanie gotówki, tzn. nadawca
nie może poznać danych osobowych odbiorcy (chodzi o dane takie jak adres nazwisko)

Western Union?

p. m.

Data: 2010-04-23 08:46:01
Autor: robertcb
anonimowy transfer
[...]

Moim zdaniem to albo anonimowy, albo legalny.
100% pewnego połączenia dwóch, jakoś nie widzę.

Data: 2010-04-23 11:38:59
Autor: kashmiri
anonimowy transfer
[...]

Moneybookers - tylko adres email
Dotpay.pl - nic nie jest wymagane - masz formularz płatności online (karta, przelew błyskawiczny) - ale płacisz za to kilka procent prowizji.

k.

anonimowy transfer