antena CB i organizenie prędkości

Data: 2009-03-20 10:38:27
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
antena CB i organizenie prędkości
Flyte pisze:
(...0
mam zamiar kupić cb radio i anteną z magnesem. Zastanawiam sie czy istnieje mozliwosc zdmuchniecia anteny przez opor powietrza przy wysokich predkosciach, np. 150-180.

ML-145 ze standardową podstawą magnetyczną - na autostradach nie
odpadła do jakichś 180km/h przy regularnej jeździe. Na zwykłych
drogach też nie odpadła, ale tam się wolniej jeździ.

Jaka jest zalecana maksymalna predkosc jazdy z antena na dachu?

Zalecana - ciężko powiedzieć. Na podstawie mam podane 130km/h.

Czy zdarzylo sie komus ze antena po prostu sie oderwala?

Mi osobiście nie, ale czytałem/słyszałem podobne opowieści.
Ile w tym prawdy?

Data: 2009-03-20 10:50:06
Autor: JG
Artur 'futrzak' Maśląg pisze:
ML-145 ze standardową podstawą magnetyczną - na autostradach nie
odpadła do jakichś 180km/h przy regularnej jeździe. Na zwykłych
drogach też nie odpadła, ale tam się wolniej jeździ.
Mi Sirio ML-145 trzymała się do 200 km/h.
Na wszelki wypadek kupiłem jednak większą podstawę i problemów póki co nie miałem.

(...)

Czy zdarzylo sie komus ze antena po prostu sie oderwala?

Mi osobiście nie, ale czytałem/słyszałem podobne opowieści.
Ile w tym prawdy?
Nie są to częste przypadki, ale zdarzają się niestety...

pozdrawiam,
JG

Data: 2009-03-20 11:14:03
Autor: Jacek Sowiński
Użytkownik "JG" <uzx@skasuj_antyspam_tlen.pl> napisał w wiadomości news:gpvoss$ke9$1inews.gazeta.pl...
Czy zdarzylo sie komus ze antena po prostu sie oderwala?

Mi osobiście nie, ale czytałem/słyszałem podobne opowieści.
Ile w tym prawdy?
Nie są to częste przypadki, ale zdarzają się niestety...

ano zdarzają sie.
Swego czasu przy 160kmh na A2 wyprzedził mnie jakaś Octavia czy coś podobnego kształtem, gdzie oderwana antena zrobiła sieczke na dachu i klapie, i wbiła tylną szybe do auta.

--
Stoout
prywatnie Fiat CC 700 '97 & Uniden 520 / Hustler

Data: 2009-03-20 18:41:41
Autor: Artur Maśląg
antena CB i organizenie prędkości
JG pisze:
(...)
Mi Sirio ML-145 trzymała się do 200 km/h.
Na wszelki wypadek kupiłem jednak większą podstawę i problemów póki co nie miałem.

Widzisz, IMHO stała prędkość (choćby i spora) to nie jest duży
problem (oczywiście w pewnych granicach). Krytyczne mogą być nagłe
zmiany kierunku/siły wiatru. Anteny stacjonarne (a mam i z takimi
doświadczenie) mają określoną odporność na wiatr podaną przez
producenta. Gorzej w odniesieniu do masztu (tu właśnie podstawa).

Nie są to częste przypadki, ale zdarzają się niestety...

No właśnie :) - antena wytrzymała, ale maszt pogięło :)
Gdzieś mam nawet zdjęcia :) Co dopiero na samochodzie :)

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-03-20 11:22:03
Autor: Marcin J. Kowalczyk
Artur 'futrzak' Maśląg pisze:
ML-145 ze standardową podstawą magnetyczną - na autostradach nie
odpadła do jakichś 180km/h przy regularnej jeździe. Na zwykłych
drogach też nie odpadła, ale tam się wolniej jeździ.

mozna kupic ML-145 z 2x wieksza podstawa magentyczna

Jaka jest zalecana maksymalna predkosc jazdy z antena na dachu?

Zalecana - ciężko powiedzieć. Na podstawie mam podane 130km/h.

dlatego mnie w serwisie CB pytali sie z jakimi max predkosciami jezdze i tak do 180 to dali mi ML-145 z 2x wieksza podtawa niz standartowa

Data: 2009-03-20 11:31:29
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
antena CB i organizenie prędkości
Marcin J. Kowalczyk pisze:
(...)
mozna kupic ML-145 z 2x wieksza podstawa magentyczna

No popatrz, a ja myślałem, że podstawę można kupić niezależnie
od anteny - napisałem przecież wyraźnie, że
"ML-145 ze standardową podstawą magnetyczną". Każda z tych
podstaw pasuje do innych anten, montowanych w ten sam sposób.
Hustler z taką podstawę pewnie wytrzyma i 250km/h, albo spadnie
z niewiadomych przyczyn :)

dlatego mnie w serwisie CB pytali sie z jakimi max predkosciami jezdze i tak do 180 to dali mi ML-145 z 2x wieksza podtawa niz standartowa

I co masz na niej napisane? Max 180km/h?

Data: 2009-03-20 12:07:28
Autor: Marcin J. Kowalczyk
Artur 'futrzak' Maśląg pisze:
[...]

W sumie racja...

i tak do 180 to dali mi ML-145 z 2x wieksza podtawa niz standartowa

I co masz na niej napisane? Max 180km/h?

Tego nie wiem, musialbym isc na parking i sprawdzic.

Data: 2009-03-20 13:33:47
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
antena CB i organizenie prędkości
Marcin J. Kowalczyk pisze:
(...)
W sumie racja...

:)

Tego nie wiem, musialbym isc na parking i sprawdzic.

Nie wierzę, byś tam miał więcej niż te 130km/h :)

Data: 2009-03-20 13:58:56
Autor: Marcin J. Kowalczyk
Artur 'futrzak' Maśląg pisze:
Tego nie wiem, musialbym isc na parking i sprawdzic.

Nie wierzę, byś tam miał więcej niż te 130km/h :)

Po pracy z czystej ciekawosci sprawdze.

antena CB i organizenie prędkości