antena sat, dach, piorunochron

Data: 2010-10-11 12:03:50
Autor: miroo_
antena sat, dach, piorunochron
Witam,
Pytanie odnośnie anteny sat na dachu budynku 4 piętrowego.

Jest budynek 4 piętrowy a nim na jednym z kominów wentylacyjnych jest
zamontowana antena sat. Na kominach wentylacyjnych jest wykonana
profesjonalnie instalacja odgromowa (budynek brand new). Antena sat
jest blisko (mniej niż 1 metr) drutów od piorunochronu, a koncentryk
jest poprowadzony przy drucie od piorunochronu (w zasadzie na nim) po
dachu, a następnie kanałem wentylacyjnym do mieszkania.

Czy powinienem obawiać się burzy?

Pozdrawiam serdecznie,
:)

Data: 2010-10-11 23:03:48
Autor: blur
Użytkownik "miroo_" <m.tatarzycki@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:f9fad066-a428-43df-bf4d-5ee27d047e1a@j18g2000yqd.googlegroups.com...
[...]

nie ma reguły, jak ma pierdyknąć to nic nie pomoże, zgodnie ze sztuką "faja" od anteny powinna być podłączona do instalacji odgromowej a na przewodzie koncentrycznym zainstalowany odgromnik, kabel z jego obudowy też podłączony do instalacji odgromowej. Ja nie mam instalacji odgromowej, dodatkowo przez 10lat miałem umieszczoną na dachu antenę CB, SAT, TV, 2m, itp itd. Pech chciał że uderzyło w dach sąsiada który posiadał instalację odgromową i oderwało mu kawał dachu.

Data: 2010-10-12 16:59:08
Autor: Tomy M.
W dniu 2010-10-11 23:03, blur pisze:
[...]

   Podczas burzy przed USZKODZENIEM sprzętu AGD chroni
tylko odłączenie go od wszystkiego. Piorunochrony
chronią budynek przed zapaleniem i to wszystko.
Piorunochron na bezpieczeństwo Twojego sprzętu AGD nie ma
kompletnie żadnego wpływu.

   Nie mam piorunochronu na domu ze względów bezpieczeństwa,
mieszkam na dnie doliny i nie chce kusić wyładowań, dom
ma ponad 100 lat i nigdy nie został trafiony, więc pewnie
nie zostanie.
   Ale zdarzyło mi się że piorun uderzył przez otwarte okno
obok mojej ręki w klawiaturę ... dziwne ale kompletnie
nic się u mnie nie stało, sprzęt ocalał. Mojej kuzynce
do z którą jestem połączony LAN'em spalił się zasilacz ATX
i to wszystko.
   Wrażenie było niezapomniane, opaliło mi włosy na ręce :-)
Oczywiście było to jakieś małe wyładowanie, ale efektowne.

Tomy M.

Data: 2010-10-12 09:57:50
Autor: Brooks
On Oct 12, 3:59 pm, "Tomy M." <t...@ansibl.com> wrote:
> [...]

   Wrażenie było niezapomniane, opaliło mi włosy na ręce :-)
Oczywiście było to jakieś małe wyładowanie, ale efektowne.

Jestes namaszczony przez wyladowanie atmosferyczne.
Szacun!

Brooks

antena sat, dach, piorunochron