antydatowane awizo

Data: 2009-07-22 02:33:48
Autor: przypadek
antydatowane awizo
Zdarza mi się odbierać pisma sądowe na dzień przed powtórnym
awizowaniem. Dajmy na to, pierwsza próba doręczenia w środę 1.lipca,
więc druga próba doręczenia powinna być w czwartek 8 lipca. Ja idę
sobie na pocztę wieczorem 7. lipca, odbieram pismo, a tam adnotacja
"awizowano powtórnie dn. 8. lipca".

Czy to jest poświadczenie nieprawdy co do okoliczności mającej
znaczenie prawne, a więc przestępstwo określone w art. 271 KK?

W końcu do tego awizowania  może nie dojść z przyczyn losowych, a
pismo wróci jako podwójnie awizowane..

Data: 2009-07-22 11:35:15
Autor: Johnson
antydatowane awizo
przypadek pisze:

Czy to jest poświadczenie nieprawdy co do okoliczności mającej
znaczenie prawne, a więc przestępstwo określone w art. 271 KK?

Tak (dyskusyjne może byc co najwyżej czy zrobiła to osoba pełniąca funkcję publiczną). Od razu na policję z czymś takim. A już na pewno reklamację na poczcie.

--
@2009 Johnson

Data: 2009-07-22 11:51:55
Autor: Liwiusz
antydatowane awizo
Johnson pisze:
przypadek pisze:

[...]

   W praktyce odbywa się to tak:

pani na poczcie wypisuje drugie awiza, nanosząc adnotację na list, listonosz dnia następnego awiza roznosi.

Czy - zakładając, że informacja o niedostarczonym awizie byłaby skorygowana - jest podstawa do skazania kogoś? Wydaje mi się, że dzieje się tak na większości urzędów pocztowych, przecież listonosz nie nosi ze sobą listów, które powtórnie awizuje. Nanoszenie informacji po fakcie byłoby zupełnie niepraktyczne i czasochłonne.

--
Liwiusz

Data: 2009-07-22 03:11:57
Autor: przypadek
antydatowane awizo
On 22 Lip, 11:51, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
Johnson pisze:

> [...]

sobą listów, które powtórnie awizuje. Nanoszenie informacji po fakcie
byłoby zupełnie niepraktyczne i czasochłonne.

No cóż, to samo mógłbyś powiedzieć o tysiącach innych osób
poświadczających pewne kwestie: lekarzach, komornikach, sędziach,
policjantach.. też mogliby sobie z góry wypisywać.

Data: 2009-07-22 12:59:25
Autor: Johnson
antydatowane awizo
Liwiusz pisze:

Czy - zakładając, że informacja o niedostarczonym awizie byłaby skorygowana - jest podstawa do skazania kogoś?

Jest, Pod warunkiem że uznamy pracownika poczty za funkcjonariusza państwowego (na pewno nie) lub osobę pełniącą funkcję publiczną (dało by sie pewnie uzasadnić). Inną kwestia pewnie byłaby społeczna szkodliwość.

przecież listonosz nie nosi ze sobą listów, które powtórnie awizuje. Nanoszenie informacji po fakcie byłoby zupełnie niepraktyczne i czasochłonne.

Ale czynność awizowania potwierdza sie po tej czynności, a nie przed nią.

--
@2009 Johnson

Data: 2009-07-22 17:17:07
Autor: Robert Tomasik
antydatowane awizo
Użytkownik "Johnson" <johnson@nospam.pl> napisał w wiadomości news:h46mgi$a74$1inews.gazeta.pl...
przypadek pisze:
[...]

Ależ w dyspozycji art. 271 jest jeszcze "inna osoba uprawniona do wystawienia dokumentu", a ją pracownik poczty w tyym wypadku wypełnia.

antydatowane awizo