Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   antyreklama - czarny to + , czerwony to -

antyreklama - czarny to + , czerwony to -

Data: 2010-02-02 13:05:52
Autor: TIM
antyreklama - czarny to + , czerwony to -
Czy cos swie zmienilo w standardzie oznakowania biegunow + i - w instalajach samochodowych?

http://www.allegro.pl/item902413015_kable_rozruchowe_przewody_startowe_200cm_200amp.html

A swoja droga to tr przewody pewnie oba robia sie czerwone gdy przyjdzie obciazenie

Data: 2010-02-02 13:16:42
Autor: Agent 0700
antyreklama - czarny to + , czerwony to -
A swoja droga to tr przewody pewnie oba robia sie czerwone gdy przyjdzie obciazenie

Powiem więcej, jeden już bez obciążenia jest czerwony :-)

Jacek

Data: 2010-02-02 13:18:20
Autor: J_K_K
antyreklama - czarny to + , czerwony to -
Użytkownik "TIM" <trempes@by.o_n_e.t.pl> napisał w wiadomości news:hk953s$n33$1nemesis.news.neostrada.pl...
Czy cos swie zmienilo w standardzie oznakowania biegunow + i - w instalajach samochodowych?

ZTCP to tak była podłączona np. zapalniczka
w Astrze G. Lekkie zdziwienie ;-/

Pzdr

JKK

Data: 2010-02-02 13:21:00
Autor: Rafał
antyreklama - czarny to + , czerwony to -
TIM pisze:
Czy cos swie zmienilo w standardzie oznakowania biegunow + i - w instalajach samochodowych?
A gdzie jest zapisane że czerwony to musi być +?
Są normy gdzie zarezerwowane kolory to żółto-zielony i niebieski, ale to w instalacjach energetycznych. Co do czerwonego czy czarnego koloru norm nie widziałem. Ty tylko i wyłącznie umowne oznaczenie. Jak chcesz to możesz i różowe kable podłączać, byle nie pomylić.


http://www.allegro.pl/item902413015_kable_rozruchowe_przewody_startowe_200cm_200amp.html

A swoja droga to tr przewody pewnie oba robia sie czerwone gdy przyjdzie obciazenie
Nic się im nie stanie, mają za duży opór by przepuścić prąd zmieniający ich kolor przy takim(12V) napięciu.

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2010-02-02 14:11:53
Autor: Marek P.
antyreklama - czarny to + , czerwony to -
Rafał wrote:
TIM pisze:
Czy cos swie zmienilo w standardzie oznakowania biegunow + i - w
instalajach samochodowych?
A gdzie jest zapisane że czerwony to musi być +?
Są normy gdzie zarezerwowane kolory to żółto-zielony i niebieski, ale
to w instalacjach energetycznych. Co do czerwonego czy czarnego
koloru norm nie widziałem. Ty tylko i wyłącznie umowne oznaczenie.
Jak chcesz to możesz i różowe kable podłączać, byle nie pomylić.

To dlatego u mnie samoróba jeden żółto-zielony a drugi czarny działają :)
Pewnie wazniejsze od koloru jest prawidłowe podłączenie, przekrój kabli i stan krokodylków.

Data: 2010-02-02 14:47:37
Autor: J.F.
antyreklama - czarny to + , czerwony to -
Użytkownik "Marek P." <mpomicho@gazeta.pl> napisał
A gdzie jest zapisane że czerwony to musi być +?
Są normy gdzie zarezerwowane kolory to żółto-zielony i niebieski, ale
to w instalacjach energetycznych. Co do czerwonego czy czarnego
koloru norm nie widziałem.

Czarne/brazowe zarezerwowane na przewody fazowe.
Stad niektorym sie moze wydawac ze + powinien isc czarnym, a masa to innym .. np czerwonym skoro innego nie ma :-)

To dlatego u mnie samoróba jeden żółto-zielony a drugi czarny działają :)
Pewnie wazniejsze od koloru jest prawidłowe podłączenie, przekrój kabli i stan krokodylków.

Kolor tez wazny - ulatwia prawidlowe podlaczenie :-)

J.

Data: 2010-02-02 15:04:18
Autor: Rafał
antyreklama - czarny to + , czerwony to -
J.F. pisze:
Użytkownik "Marek P." <mpomicho@gazeta.pl> napisał
A gdzie jest zapisane że czerwony to musi być +?
Są normy gdzie zarezerwowane kolory to żółto-zielony i niebieski, ale
to w instalacjach energetycznych. Co do czerwonego czy czarnego
koloru norm nie widziałem.

Czarne/brazowe zarezerwowane na przewody fazowe.

Nieprawda, nie ma takiej rezerwacji, aczkolwiek takie się przeważnie stosuje.

Data: 2010-02-02 18:58:46
Autor: TIM
antyreklama - czarny to + , czerwony to -

Użytkownik "Rafał" <rafal_zapytaj_o_reszte@o2.pl> napisał w wiadomości news:hk9be7$n5k$1node2.news.atman.pl...
J.F. pisze:
Użytkownik "Marek P." <mpomicho@gazeta.pl> napisał
A gdzie jest zapisane że czerwony to musi być +?
Są normy gdzie zarezerwowane kolory to żółto-zielony i niebieski, ale
to w instalacjach energetycznych. Co do czerwonego czy czarnego
koloru norm nie widziałem.

Czarne/brazowe zarezerwowane na przewody fazowe.

Nieprawda, nie ma takiej rezerwacji, aczkolwiek takie się przeważnie stosuje.

Ciekawe!

Pokaz mi instlacje ktora robil elektryk nie piekarz czy muraz albo lakiernik gdzie
zolto zielony to faza
niebieski niech bedzie zero
a czarny zero ochronne

faza zawsze bedzie w prawidlowej instalacji na przewodzie czarnym badz brazowym
niebieski to zero
a zoltozielony to zero ochronne nie inaczej

Data: 2010-02-02 19:54:14
Autor: rafal
antyreklama - czarny to + , czerwony to -
TIM pisze:
Użytkownik "Rafał" <rafal_zapytaj_o_reszte@o2.pl> napisał w wiadomości news:hk9be7$n5k$1node2.news.atman.pl...
J.F. pisze:
Użytkownik "Marek P." <mpomicho@gazeta.pl> napisał
A gdzie jest zapisane że czerwony to musi być +?
Są normy gdzie zarezerwowane kolory to żółto-zielony i niebieski, ale
to w instalacjach energetycznych. Co do czerwonego czy czarnego
koloru norm nie widziałem.
Czarne/brazowe zarezerwowane na przewody fazowe.
Nieprawda, nie ma takiej rezerwacji, aczkolwiek takie się przeważnie stosuje.

Ciekawe!

Pokaz mi instlacje ktora robil elektryk nie piekarz czy muraz albo lakiernik gdzie
zolto zielony to faza
niebieski niech bedzie zero
a czarny zero ochronne

faza zawsze bedzie w prawidlowej instalacji na przewodzie czarnym badz brazowym
niebieski to zero
a zoltozielony to zero ochronne nie inaczej


A przeczytałeś to co napisałem? Sam to zacytowałeś.

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2010-02-02 21:32:30
Autor: J.F.
antyreklama - czarny to + , czerwony to -
On Tue, 2 Feb 2010 18:58:46 +0100,  TIM wrote:
Użytkownik "Rafał" <rafal_zapytaj_o_reszte@o2.pl> napisał w wiadomości
J.F. pisze:
Czarne/brazowe zarezerwowane na przewody fazowe.
Nieprawda, nie ma takiej rezerwacji, aczkolwiek takie się przeważnie stosuje.

U nas moze jeszcze nie ma, a w Niemczech jest. I do nas zapewne
dotrze.

Ciekawe!
Pokaz mi instlacje ktora robil elektryk nie piekarz czy muraz albo lakiernik gdzie zolto zielony to faza
niebieski niech bedzie zero a czarny zero ochronne

Zobacz instalacje ktora masz przy zyrandolu.

Polska nie Niemcy, nie mozna kupic kabla z-z, niebieski i 3 czarne z
napisami L1, L2 i L3 :-)

J.

Data: 2010-02-02 22:09:31
Autor: Artur Maśląg
antyreklama - czarny to + , czerwony to -
J.F. pisze:
On Tue, 2 Feb 2010 18:58:46 +0100,  TIM wrote:
Użytkownik "Rafał" <rafal_zapytaj_o_reszte@o2.pl> napisał w wiadomości
J.F. pisze:
Czarne/brazowe zarezerwowane na przewody fazowe.
Nieprawda, nie ma takiej rezerwacji, aczkolwiek takie się przeważnie stosuje.

U nas moze jeszcze nie ma, a w Niemczech jest. I do nas zapewne
dotrze.

Normy PN-EN 60446:2002/PN 60446:2004 określają jednoznacznie tylko
kolory dla PEN, PE i N - dla fazowych jest pewna dowolność, ale
raczej tylko czarne i brązowe. Gdzieś tam również dopuszcza się
dla fazowych czerwony, szary, i chyba pomarańczowy (nie pamiętam dokładnie).

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2010-02-02 22:15:43
Autor: Marek P.
antyreklama - czarny to + , czerwony to -
Czarne/brazowe zarezerwowane na przewody fazowe.
Nieprawda, nie ma takiej rezerwacji, aczkolwiek takie się przeważnie
stosuje.

U nas moze jeszcze nie ma, a w Niemczech jest. I do nas zapewne
dotrze.


PN-EN 60446
A tu krótki skrót:
http://www.muratordom.pl/instalacje/instalacje-elektryczne/oznaczenia-i-kolory-przewodow,7225_3103.htm

Data: 2010-02-02 14:08:57
Autor: P_ablo
antyreklama - czarny to + , czerwony to -
Użytkownik "TIM" <trempes@by.o_n_e.t.pl> napisał w wiadomości news:hk953s$n33$1nemesis.news.neostrada.pl...

A swoja droga to tr przewody pewnie oba robia sie czerwone gdy przyjdzie obciazenie


BTW
Jakis czas temu, w przewodach kupionych w jakims niemieckim Lidlu, odpadl mi jeden zacisk. Nawet nie pamietam ile amper bylo podane na opakowaniu ale niezmiernie bylem zdumiony, gdyz miedzi w przewodzie bylo ok fi 0,5 cm, przy srednicy calego przewdu ponad 1 cm :)

A wydawaly sie takie solidne :) Nie ma co, ale Chinczykom wierzyc "juz" nie mozna...

--
Picasso

Data: 2010-02-02 19:01:19
Autor: TIM
antyreklama - czarny to + , czerwony to -

Użytkownik "P_ablo" <op@op.pl> napisał w wiadomości news:hk98a6$rpl$1atlantis.news.neostrada.pl...
Użytkownik "TIM" <trempes@by.o_n_e.t.pl> napisał w wiadomości news:hk953s$n33$1nemesis.news.neostrada.pl...

A swoja droga to tr przewody pewnie oba robia sie czerwone gdy przyjdzie obciazenie


BTW
Jakis czas temu, w przewodach kupionych w jakims niemieckim Lidlu, odpadl mi jeden zacisk. Nawet nie pamietam ile amper bylo podane na opakowaniu ale niezmiernie bylem zdumiony, gdyz miedzi w przewodzie bylo ok fi 0,5 cm, przy srednicy calego przewdu ponad 1 cm :)

A wydawaly sie takie solidne :) Nie ma co, ale Chinczykom wierzyc "juz" nie mozna...


Zgadzam sie, po cenie widac ze miedzi tam wiele nie ma
Wiecej izolacji niz przewodnika, zas sma miedz tez pewnie slabej jakosci
Nie ma nic za darmo, za dobre kable rozruchowe trzeba odpowiednio zaplacic

Data: 2010-02-02 21:02:30
Autor: Shreek
antyreklama - czarny to + , czerwony to -
P_ablo napisał(a):

niezmiernie bylem zdumiony, gdyz miedzi w przewodzie bylo ok fi 0,5 cm, przy srednicy calego przewdu ponad 1 cm :)

No to jak było fi 0,5cm to powienieneś się cieszyć - to dosyć spory przekrój przewodu.

--
M.

Data: 2010-02-03 09:14:47
Autor: P_ablo
antyreklama - czarny to + , czerwony to -
Użytkownik "Shreek" <pulikowSP@Mpoczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hka0co$ihk$1news.onet.pl...

No to jak było fi 0,5cm to powienieneś się cieszyć - to dosyć spory przekrój przewodu.

Owszem - spory dla car audio a nie do odpalania samochodow. Po zewnetrznym wygladzie mozna bylo sie zasugerowac, ze to solidne kable dla duzego diesla a nie dla benzynowej kosiarki...

--
Picasso

Data: 2010-02-03 12:43:28
Autor: Jakub Witkowski
antyreklama - czarny to + , czerwony to -
P_ablo pisze:
Użytkownik "Shreek" <pulikowSP@Mpoczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hka0co$ihk$1news.onet.pl...
No to jak było fi 0,5cm to powienieneś się cieszyć - to dosyć spory przekrój przewodu.

Owszem - spory dla car audio a nie do odpalania samochodow. Po zewnetrznym wygladzie mozna bylo sie zasugerowac, ze to solidne kable dla duzego diesla a nie dla benzynowej kosiarki...

Przewód o takiej średnicy miedzi ma przekrój kilkanaście mm2,
a oporność rzędu 0.001 Ohm/m. Jakie te kable? 1.5m? Razem 0.003 Ohm.
Żeby napięcie spadło o 1V, musiałoby popłynąć nimi około 300A.
Jak dla mnie wystarczy i do diesla... :)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

Data: 2010-02-03 19:34:37
Autor: Shreek
antyreklama - czarny to + , czerwony to -
P_ablo napisał(a):

Owszem - spory dla car audio a nie do odpalania samochodow. Po zewnetrznym wygladzie mozna bylo sie zasugerowac, ze to solidne kable dla duzego diesla a nie dla benzynowej kosiarki...

Już bez przesady! Car audio i przewody po kilkanaście mm^2...
Zerkinij do różnych tabel, może znajdziesz maksymalne obciążenie proądowe takich przewodów to się zdziwisz.
Tym bardziej przy rozruchu, który trwa dosyć krótko.

--
M.

Data: 2010-02-03 21:49:21
Autor: TIM
antyreklama - czarny to + , czerwony to -

Użytkownik "Shreek" <pulikowSP@Mpoczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hkcfk0$utd$1news.onet.pl...
P_ablo napisał(a):

Owszem - spory dla car audio a nie do odpalania samochodow. Po zewnetrznym wygladzie mozna bylo sie zasugerowac, ze to solidne kable dla duzego diesla a nie dla benzynowej kosiarki...

Już bez przesady! Car audio i przewody po kilkanaście mm^2...
Zerkinij do różnych tabel, może znajdziesz maksymalne obciążenie proądowe takich przewodów to się zdziwisz.
Tym bardziej przy rozruchu, który trwa dosyć krótko.

Ale jesli "odbiorca" ma pute ako albo bardzo slabe to potrzebuje naprawde duzo pradu, zwlaszcza zima gdy olej jest gesty
Jednej zimy meczylem sie wlasnie dieslem mial slabe ako 100ah, gdy przynioslem drugi naladowany akumulator, podlaczylem kable nie odpalil
Wystarczylo podmienic akumulator, czyli podlaczyc klemy a nie przez kable rozruchowe to wystartowal pieknie, jak widac opor jest spory

Data: 2010-02-03 23:34:26
Autor: P_ablo
antyreklama - czarny to + , czerwony to -
Użytkownik "Shreek" <pulikowSP@Mpoczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hkcfk0$utd$1news.onet.pl...
> Już bez przesady! Car audio i przewody po kilkanaście mm^2...
Zerkinij do różnych tabel, może znajdziesz maksymalne obciążenie proądowe takich przewodów to się zdziwisz.
Tym bardziej przy rozruchu, który trwa dosyć krótko.

Odpalales kiedys  samochod z wydentkowanym aku na kable?
Jesli aku jest trup i chcesz szybko - bez podladowywania na wyzszych obrotach - odpalic martwe auto, to cienkie przewody spowoduja kilka szybszych obrotow i ponowny zgon. Te kable o ktorych pisalem mialy tyle miedzi jak te z poczatku watku a wygladaly jak kable od spawarki 1200 A...

Mam prostownik z funkcja startera ktory przy deklarowanych 120 A ma kable fi 6 mm - pewnie nie bez powodu...

--
Picasso

Data: 2010-02-03 11:58:35
Autor: kamil
antyreklama - czarny to + , czerwony to -
"P_ablo" <op@op.pl> wrote in message news:hk98a6$rpl$1atlantis.news.neostrada.pl...
Użytkownik "TIM" <trempes@by.o_n_e.t.pl> napisał w wiadomości news:hk953s$n33$1nemesis.news.neostrada.pl...

A swoja droga to tr przewody pewnie oba robia sie czerwone gdy przyjdzie obciazenie


BTW
Jakis czas temu, w przewodach kupionych w jakims niemieckim Lidlu, odpadl mi jeden zacisk. Nawet nie pamietam ile amper bylo podane na opakowaniu ale niezmiernie bylem zdumiony, gdyz miedzi w przewodzie bylo ok fi 0,5 cm, przy srednicy calego przewdu ponad 1 cm :)

Ja w Lidlu platki sniadaniowe ostatnio kupilem. Mialy byc z suszonym bananem i jakimis orzechami. W trzeciej z kolei misce faktycznie znalazlem kawalek banana wielkosci paznokcia na malym palcu.

Uot, tanio i tyle.



Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-02-03 16:02:32
Autor: Piter
antyreklama - czarny to + , czerwony to -
na  ** p.m.s **  P_ablo pisze tak:

niezmiernie bylem zdumiony, gdyz miedzi w przewodzie bylo ok fi
0,5 cm, przy srednicy calego przewdu ponad 1 cm :)

bo to były kable wysokonapięciowe ;)

ale przyznajcie ze te jak palec sa odporne mechanicznie.


--
    Piter
    vw golf mk2

Data: 2010-02-03 15:06:14
Autor: WS
antyreklama - czarny to + , czerwony to -
On 2 Lut, 13:05, "TIM" <trem...@by.o_n_e.t.pl> wrote:
Czy cos swie zmienilo w standardzie oznakowania biegunow + i - w instalajach
samochodowych?

Co za roznica jak ktos sobie podlaczy na kilkadziesiat sekund?
Standardowe oznaczenia kolorami maja jakis sens, jesli zakladamy, ze w
instalacji czy to samochodu czy innej grzebie kilka osob, lub bedziemy
cos robic jeszcze za jakis czas (i mozemy zapomniec) - na chwile to
nie ma zadnego znaczenia

za to algorytm z instrukcji podanej w opisie aukcji wylozy sie na
samochodzie z plusem na masie :) i do tego mozna by sie juz
"przyczepic"... :)

WS

antyreklama - czarny to + , czerwony to -

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona