antywir zawiesza Wi-Fi?

Data: 2015-12-16 23:18:19
Autor: JaNus
antywir zawiesza Wi-Fi?
Mam moduł Wi-Fi od TP-Linka, i działał dotąd bez zarzutów, ale od kilku dni zaczął dostawać czkawki: po włączeniu PC-ta widzi sieć, i dane płyną tak jak trzeba, ale po jakimś kwadransie przestają. Co ciekawe ikonka sieci na pasku zadań jest rumiana i pełna samozadowolenia, dymek pokazuje, że połączenie jest OK. ale - nie jest! Bo nic tą drogą nie przepływa.
Nie pomaga wybranie opcji "napraw", ani programowy reset modułu, ani też jego wyjęcie z USB, i ponowne włożenie. W tym ostatnim przypadku zachodzi pewna zmiana: gdy po chwili ikonka sieci znów pojawia się na pasku zadań, to już jest "zła", czyli: wskazuje brak połączenia.
Nie pomaga wy~ i ponowne zalogowanie do komputera, a jedynie reset "od zera". Szukając tego, co mogło być "przyczyną pierwotną', skojarzyłem, że mniej więcej wyszło to od chwili zainstalowania Avasta, w wersji darmowej, rozszerzonej o trial. Czy to możliwe, że jego firewall coś kaszani w transmisji?
No cóż, zainstaluję coś innego, zobaczymy czy zajdzie zmiana. Ale pytanie brzmi: kojarzy się Wam to z czymś, co sami znacie z autopsji?

Dobre rady nic nie kosztujÄ…

    i przeważnie warte sÄ…
                 swojej... ceny!

Data: 2015-12-17 10:33:37
Autor: Adam
antywir zawiesza Wi-Fi?
W dniu 2015-12-16 o 23:18, JaNus pisze:
Mam modu³ Wi-Fi od TP-Linka, i dzia³a³ dot±d bez zarzutów, ale od kilku
dni zacz±³ dostawaæ czkawki: po w³±czeniu PC-ta widzi sieæ, i dane p³yn±
tak jak trzeba, ale po jakim¶ kwadransie przestaj±. Co ciekawe ikonka
sieci na pasku zadañ jest rumiana i pe³na samozadowolenia, dymek
pokazuje, ¿e po³±czenie jest OK. ale - nie jest! Bo nic t± drog± nie
przep³ywa.
Nie pomaga wybranie opcji "napraw", ani programowy reset modu³u, ani te¿
jego wyjêcie z USB, i ponowne w³o¿enie. W tym ostatnim przypadku
zachodzi pewna zmiana: gdy po chwili ikonka sieci znów pojawia siê na
pasku zadañ, to ju¿ jest "z³a", czyli: wskazuje brak po³±czenia.
Nie pomaga wy~ i ponowne zalogowanie do komputera, a jedynie reset "od
zera". Szukaj±c tego, co mog³o byæ "przyczyn± pierwotn±', skojarzy³em,
¿e mniej wiêcej wysz³o to od chwili zainstalowania Avasta, w wersji
darmowej, rozszerzonej o trial. Czy to mo¿liwe, ¿e jego firewall co¶
kaszani w transmisji?
No có¿, zainstalujê co¶ innego, zobaczymy czy zajdzie zmiana. Ale
pytanie brzmi: kojarzy siê Wam to z czym¶, co sami znacie z autopsji?

A dlaczego kombinujesz "od dupy strony"?

Zacznij od pocz±tku: ipconfig, netstat, wf.msc, netsh itd.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2015-12-17 18:28:49
Autor: ...:::WISKOLER:::...
antywir zawiesza Wi-Fi?
Na grupie pl.comp.pecet, osobnik mieniący się nazwą JaNus naskrobał(a):

Czy to możliwe, że jego firewall coś kaszani w transmisji?

I zapewne okres testowej wersji już się skończył? No niestety tak działa ta
wersja z firewallem. Odinstaluj go całkowicie (jeśli nie masz zamiaru kupić
full version) i zainstaluj w to miejsce Comodo, również free ale nie ma
takich odpałów jak Avast.
--
....::: WISKOLER :::...
  No i co, Stirlitz? Poznajecie te rÄ™kawiczki? – triumfalnie spytaÅ‚

Data: 2015-12-18 01:23:35
Autor: JaNus
antywir zawiesza Wi-Fi?
W dniu 2015-12-17 o 18:28,  ...:::WISKOLER:::... pisze:
Na grupie pl.comp.pecet, osobnik mieniÄ…cy siÄ™ nazwÄ… JaNus
naskrobał(a):

Nie, dopiero co ten trial sobie zainstalowałem, w zgodzie ze wszystkimi regułami "nadawcy" triala. Zresztą w topic'owym poście napisałem wyraźnie:
> "od kilku dni"
A poza tym zbieżność może być przypadkowa, bo np. obciążenie domowego Wi-Fi chyba wzrosło też mniej więcej w tym terminie...
A może to wina "słabującego" zasilacza w kompie dotkniętym ową przypadłością? Będę chyba musiał pomierzyć napięcia.

Dobre rady nic nie kosztujÄ…

    i przeważnie warte sÄ…
                 swojej... ceny!

antywir zawiesza Wi-Fi?